Forma i typ
Artykuły
(36)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Cywińska Małgorzata
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Gajak-Toczek Małgorzata
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Gonigroszek Dorota
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kosińska Ewa (psycholog)
(1)
Kołaczek Ewa
(1)
Krzemińska Joanna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kumór Natalia
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Lewandowska Dominika
(1)
Matuszewska-Gumięga Anna
(1)
Małogowska Sandra
(1)
Mistarz Renata
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pułaczewska Hanna (1965- )
(1)
Sobańska-Jędrych Joanna
(1)
Tyl Marzena
(1)
Waleriańczyk Anna
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Edukacja językowa
(11)
Etykieta językowa
(6)
Komunikacja werbalna
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Świadomość językowa
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Język angielski
(3)
Język polski
(3)
Kultura języka
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bariera językowa
(2)
Błędy językowe
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry językowe (pedagogika)
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Komunikacja językowa
(2)
Korpus językowy
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Nauczanie
(2)
Uchodźcy
(2)
Uczniowie
(2)
Ukraińcy
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie
(2)
Białorusini
(1)
Czytanie
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja dwujęzyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja polonistyczna
(1)
Grywalizacja
(1)
Imigranci
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język kaszubski
(1)
Język rosyjski
(1)
Język ukraiński
(1)
Kaszubi
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontakt językowy
(1)
Kształcenie językowe
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mapa myśli
(1)
Małżeństwo międzyetniczne
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (21 lutego)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Narodowy Korpus Języka Polskiego
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Norma językowa
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pisanie
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka językowa
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Sójka, Anna
(1)
Słownictwo
(1)
Tekst
(1)
Testy językowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umiejętności językowe
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zajęcia terenowe
(1)
Zapożyczenia językowe
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zespół Szkół Leśnych im. inż. Jana Kloski (Goraj)
(1)
Temat: dzieło
Maska
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Goraj (woj. lubelskie, pow. biłgorajski, gm. Goraj)
(1)
Japonia
(1)
Kaszuby
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Ratyzbona (Niemcy)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Raport z badań
(1)
Relacja
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
41 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 08.12.2023
Streszczenie w języku angielskim.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Czasopismo „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” jest wydawane od 1977 roku – najpierw jako wydawnictwo ciągłe, a następnie jako rocznik. „Z Teorii i Praktyki Języka Polskiego” gromadzi teksty, które dotyczą zarówno teorii nauczania przedmiotu język polski i jego statusu jako dyscypliny naukowej, jak i praktycznych rozwiązań dydaktycznych. Artykuły zamieszczane są w dwóch działach: Edukacja literacka i kulturowa oraz Edukacja językowa. W osobnym dziale publikowane są recenzje. W gronie autorów publikujących swoje artykuły w czasopiśmie są nauczyciele akademiccy z różnych uczelni polskich i zagranicznych, przede wszystkim dydaktycy języka polskiego, specjaliści w zakresie kształcenia językowego, literackiego i kulturowego, oraz reprezentanci innych dyscyplin polonistycznych, czynni nauczyciele poloniści, uczący na wszystkich poziomach nauczania, a także doktoranci. Na łamach czasopisma wypowiadają się zarówno seniorzy polonistyki, o wielkim dorobku naukowym i dydaktycznym, jak i debiutanci, którzy przedstawiają swoje pierwsze publikacje. Czasopismo „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” adresowane jest do kilku grup odbiorców: dydaktyków literatury i dydaktyków języka, nauczycieli polonistów, studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela, magistrantów i doktorantów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.05.2022
Gry i zabawy językowe : język polski jako obcy / Ewa Kołaczek. - Kraków : Prolog Szkoła Języków Obcych, 2019. - Teka (24 strony, 66 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Testuj Swój Polski)
Na okładce: 60 gier i zabaw z językiem polskim: do wycięcia lub zalaminowania, do wykorzystania na zajęciach indywidualnych i grupowych.
Poziom 1 (A0/A1).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46684 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Uczeń i (czy?) wiedza / Jerzy Kaniewski // POLONISTYKA. - 2009, nr 4, s.11-15.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Uczymy mówić poprawnie / Małgorzata Hryniewicka // ŻYCIE SZKOŁY. - 2007, nr 5, s.24-27.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Rozwijamy umiejętności językowe dzieci / Danuta Czelakowska // ŻYCIE SZKOŁY. - 2004, 9, s. 579-583.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej