Form of Work
Artykuły
(95)
Publikacje naukowe
(78)
Publikacje fachowe
(14)
Książki
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(11)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Author
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Podgórska-Jachnik Dorota
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Bombińska-Domżał Anna
(2)
Chimicz Dorota
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Mudło-Głagolska Karolina
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Paradowska Elżbieta (pedagog)
(2)
Pągowska Marta
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Skura Monika
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wawrzyniak Marta (pedagogika)
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Akimjak Amantius (1969- )
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bełza-Gajdzica Magdalena
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dryżałowska Grażyna (1951- )
(1)
Dworecka Krystyna (1927- )
(1)
Dziuba Dariusz (1963- )
(1)
Faleńczyk Izabela
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbiec Mariusz
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gasik Wojciech
(1)
Gosk Urszula
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gołda Agata
(1)
Gołek Patrycja
(1)
Gołubiew-Konieczna Monika
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Iwanicki Hubert
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Janczy Andrzej
(1)
Jaworska-Matys Dorota
(1)
Kamińska Katarzyna
(1)
Kawiak Ewelina
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Konowaluk-Nikitin Helena
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Koszyk Irena
(1)
Krasowska Anna
(1)
Krupa Bożena (pedagog)
(1)
Król Katarzyna (pedagog)
(1)
Książek Małgorzata
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kuracki Kamil
(1)
Kwoka Natalia
(1)
Lacek Agnieszka
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Malik Magdalena
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Małachowska Grażyna
(1)
Mitchell David (1938- )
(1)
Moleda Joanna
(1)
Moszyńska Małgorzata
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawracka Monika J
(1)
Niedźwiecka-Wardak Aleksandra
(1)
Niemiec Sylwia (pedagog)
(1)
Nowakowska Luiza
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pachowicz Matylda
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pasterny Hanna (1979- )
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Pietrzak Dariusz (1965- )
(1)
Piotrowicz Jarosław
(1)
Pituła Beata
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Płonka Anna (logopeda)
(1)
Rakowska Alicja (1934- )
(1)
Račková Oľga
(1)
Sasin Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2022
(36)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(99)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(109)
Language
Polish
(108)
English
(1)
Audience Group
Pedagodzy specjalni
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Edukacja włączająca
(105)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(44)
Dziecko z niepełnosprawnością
(21)
Kształcenie integracyjne
(16)
Pedagogika specjalna
(14)
Nauczyciele
(13)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko autystyczne
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Integracja społeczna
(6)
Metody nauczania
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
Szkolnictwo
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Aspiracje edukacyjne
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Nauczanie
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Postawy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Odmienność kulturowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika terapeutyczna
(3)
Potrzeby edukacyjne
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Szkoły ogólnodostępne
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bariery edukacyjne
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Inność
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(2)
Nauczanie indywidualne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Prawo do nauki
(2)
Przedszkola
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkoły integracyjne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Tyflopedagogika
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Al-Khamisy, Danuta
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Czas
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Duchowość
(1)
Dysortografia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dzieło Integracji Dzieci Niepełnosprawnych w Czerwiennem
(1)
Edukacja dwujęzyczna
(1)
Subject: time
2001-
(81)
1901-2000
(19)
1989-2000
(18)
1945-1989
(11)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(56)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Słowacja
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Japonia
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(57)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(45)
Artykuł z pracy zbiorowej
(44)
Artykuł z czasopisma naukowego
(29)
Raport z badań
(12)
Praca zbiorowa
(6)
Case study (studium przypadku)
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Bibliografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(99)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(5)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
109 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 06.09.2022
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39610 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 20.07.2022
Materiały z konferencji Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość", Kraków w dn. 4-6 czerwca 1999 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37003 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46642 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 28.03.2022
Abstrakt w języku angielskim na stronie 333.
Bibliografia na stronach 331-333.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again