Form of Work
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Krzemińska Joanna
(1)
Miernik Rafał
(1)
Roguski Artur
(1)
Rosińska Klaudia
(1)
Tyl Marzena
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Fake news
(4)
Dezinformacja
(2)
Informacja
(2)
Internet
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Krytycyzm
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Zapobieganie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
2001-
(4)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
5 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Jak przeciwdziałać dzisiejszemu kryzysowi zaufania do mediów? Choć rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości, zwanych fake newsami, jest obecnie powszechnym i bardzo niebezpiecznym problemem, wciąż nie udało się opracować skutecznych metod przeciwdziałania mu. Częściowo może wynikać to z faktu, że dotąd skupiano się głównie na analizie skutków i mechanizmów rozpowszechniania zjawiska fake newsów, a nie jego genezy. Publikacja Klaudii Rosińskiej poszerza dotychczasową perspektywę badawczą o ten stosunkowo nowy obszar, koncentrując się na ukazaniu fake newsów jako elementu szerszych procesów związanych z przekazywaniem i odbiorem informacji. Autorka rozważa między innymi: • Jak można zdefiniować i sklasyfikować zjawisko fake newsów? • Jakie czynniki technologiczne i psychologiczne wpływają na występowanie fake newsów na bezprecedensową skalę? • W jaki sposób zjawisko fake newsów było badane dotychczas? • Dlaczego obecne sposoby rozwiązania problemu dezinformacji są mało skuteczne? • W jaki sposób dziennikarze oraz indywidualni odbiorcy wpływają na skalę fałszywych przekazów w mediach i co możemy zrobić, by naprawić sytuację? Książka zawiera omówienia fake newsów znanych z polskiej przestrzeni cyfrowej, odnośniki do użytecznych narzędzi weryfikacji treści w Internecie oraz liczne materiały dydaktyczne i infografiki. Stanowi kompendium wiedzy dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych na kierunkach społecznych i humanistycznych, a także dziennikarzy, nauczycieli oraz instytucji zajmujących się edukowaniem społeczeństwa obywatelskiego. Będzie też odkrywczą lekturą dla wszystkich zainteresowanych wpływem mediów na jednostki i całe społeczeństwa, w tym wojną informacyjną i cyberbezpieczeństwem.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 05.07.2022
Zrozumieć social media / Artur Roguski. - Gliwice : Helion SA, copyright 2020. - 291, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(OnePress)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46873 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again