Forma i typ
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Autor
Kozioł Leszek
(1)
Tarka Piotr
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Zeszyt jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwają nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Rozwój wspomnianych nauk, dzięki badaniom naukowym i wiedzy praktycznej, utwierdza nasze przekonanie, ze większość zasad, twierdzeń, metod i procedur posiada ściśle określony przedmiot i zakres racjonalnego zastosowania. Zmieniający się świat często zmusza nas do weryfikacji, a nawet odrzucenia obowiązujących dotąd rozwiązań organizacyjnych, czy standardów postępowania badawczego – dochodzimy bowiem do wniosku, ze mają one ograniczony zakres adekwatności, odpowiedniości do rzeczywistości. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer "Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, czterdziesty szósty z kolei, tym razem jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do zmian i tempa rozwoju ekonomicznego i społecznego. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce pomiaru rentowności czynników wytwórczych i zagadnieniom analizy dyskryminującej przedsiębiorstwa; badaniu efektywności funkcjonowania rad nadzorczych, skuteczności systemu motywacyjnego potencjału pracy oraz funkcjonalności systemu informacji marketingowej; charakterystyce metod analizy i oceny nowych form turystyki poznawczej; jak również badaniom nad sposobami ograniczenia ubóstwa i kwestiom dynamizowania rozwoju regionalnego (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej