Forma i typ
Artykuły
(42)
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
wypożyczone
(11)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Oleksa Karolina
(3)
Budzyńska Kamila
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Knopp Katarzyna A
(2)
Trojan Elżbieta
(2)
Wilczyńska Agnieszka
(2)
Śmieja Magdalena
(2)
-Sudani Azis Al
(1)
Antowska Agnieszka
(1)
Bajdziński Michał
(1)
Bariso Justin
(1)
Chrebela Rafał
(1)
Dakowicz Andrzej
(1)
Dębowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Harrn Andrea
(1)
Hendl Claudia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Januszek Maciej
(1)
Jałocho Małgorzata
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Jęczeń Urszula
(1)
Kalkowska Natalia
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Konrad Stefan
(1)
Kołyszko Piotr
(1)
Kroll Aleksandra
(1)
Kuk Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Liebertz Charmaine (1954- )
(1)
Martowska Katarzyna
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Matras-Mastalerz Wanda
(1)
Mielnik Zbigniew
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Opasińska Kaja
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Piekarska Joanna
(1)
Porębska Zofia
(1)
Postek Slawomir
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Radomski Norbert
(1)
Rokita Marek (kultura fizyczna)
(1)
Rola Jarosław
(1)
Russer Margret
(1)
Santos Maria dos
(1)
Schiling Dianne
(1)
Schilling Dianne
(1)
Segal Jeanne
(1)
Sekerdej Maciek
(1)
Simmons John C. (1921-1988)
(1)
Simmons Steve (1957- )
(1)
Sudani Azis Al
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Szyszkowska-Andruszko Izabela
(1)
Trepka-Starosta Justyna
(1)
Trojan Maciej
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Videograf II
(1)
Ważny Agnieszka
(1)
Witkowska Marta
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Wróblewska Monika
(1)
Zambrzycka Weronika
(1)
Łada Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Inteligencja emocjonalna
(58)
Uczucia
(14)
Uczniowie
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(6)
Nauczyciele
(4)
Regulacja emocji
(4)
Dzieci
(3)
Emocje
(3)
Empatia
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bezpieczeństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Koszykarze (sport)
(2)
Nastrój (psychologia)
(2)
Poczucie koherencji
(2)
Rezyliencja
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Samopoznanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Badania ilościowe
(1)
Bibliografia
(1)
Biblioteka
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dorośli
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja psychologiczna
(1)
Funkcjonalny Model Zdrowia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Język polski
(1)
Katedra Wychowania Fizycznego (Uniwersytet Zielonogórski)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Literatura
(1)
Małżeństwo
(1)
Metafora
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Organizacja przedsiębiorstwa
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy
(1)
Potrzeba afiliacji
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samokontrola
(1)
Samoświadomość
(1)
Scenariusz lekcji
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Stres szkolny
(1)
Studenci
(1)
Techniki taneczne
(1)
Temperament
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Transgresja (psychologia)
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wielka Piątka (psychologia)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(14)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Poradnik
(5)
Raport z badań
(5)
Artykuł fachowy
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Monografia
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(20)
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.03.2024
Zbiór 50 ćwiczeń wykształcających u młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej inteligencję emocjonalną. Każdy z rozdziałów zawiera pięć ćwiczeń i stanowi realizację kompletnego programu nabywania konkretnej umiejętności. Przedstawione scenariusze i ćwiczenia dotyczą: samoświadomości, kontroli emocji, podejmowania decyzji, radzenia sobie ze stresem, odpowiedzialności osobistej, obrazu samego siebie, empatii, komunikacji, dynamiki grupy oraz rozstrzygania konfliktów. Każdy rozdział zawiera trzy grupy ćwiczeń i dwie wpełni rozbudowane sesje w kręgu, listę tematów do sesji dodatkowych oraz karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.03.2024
Na obwolucie: Kolekcja : co masz na myśli : pakiet. Całość w obwolucie w komplecie z: Co oni czują? : ćwiczenia rozwijające umiejętność nazywania emocji / Renata Malek. Co mógłbyś (od)powiedzieć? : ćwiczenia kształtujące umiejętności społeczne / Amanda Hopkins. Co zrobisz? Jak się zachowasz? : ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych / Renata Malek. O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych : ćwiczenia uczące przyjmowania perspektywy i budowania wypowiedzi / Anna Kuziel-Kalina. Mowa gestów / Amanda Hopkins. Mowa ciała / Amanda Hopkins. Między nami, między słowami : rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz emocji / Renata Malek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48100 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.11.2023
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społec (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 27.09.2023
Bibliogr. przy rzodz.
Streszczenie: Artykuły o charakterze teoretycznym i empirycznym z trzech zakresów tematycznych: wartości i relacje społeczne, neuropsychologia, zachowania dysfunkcjonalne. Omówiono: psychologiczne koncepcje podmiotowości; zachowania ofiar, sprawców i obserwatorów krzydzenia; inteligencję emocjonalną; postawy kobiet polskich wobec ról mężczyzn i kobiet; mechanizmy świadomości wzrokowej; specjalizację półkul mózgowych w zakresie procesów emocjonalnych; neuropsychologiczną terapię zaburzeń językowych; symptomy ADHD u dzieci i młodzieży oraz u osób dorosłych; mobbing w pracy; związek psychopatii z przestępczością na tle seksualnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.09.2023
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 252)
Bibliografia na stronach 326-338.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47612 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 28.11.2022
(Onepress Exclusive)
(Harvard Business Rewiew Press)
Notki końcowe na stronach 118-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2022
Na okładce: Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie.
Bibliografia na stronach 207-214.
Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z inteligencji emocjonalnej w kontaktach z bliskimi, ze współpracownikami i w innych relacjach. Dowiesz się m.in., jak utarte myśli i nawyki wpływają na emocje, jak inni ludzie mogą wykorzystywać twoje uczucia, by tobą manipulować, i jak się przed tym bronić. Znajdziesz tu także zestaw praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pomogą ci zostawić za sobą dawne urazy i stać się w pełni sobą. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47178 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.09.2022
(Harvard Business Review)
(Onepress Exclusive)
Książka jest zbiorem artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.12.2021
(Poradnik)
U dołu okładki: określenie ilorazu emocjonalnego pozwala lepiej określić siebie i innych.
Indeks.
Tekst częściowo równolegle po angielsku i polsku.
Książka ta jest doskonałym uzupełnieniem bestselleru Daniela Golemana "Inteligencja emocjonalna", wskazuje jak określić IE - iloraz emocjonalny, lepiej odzwierciedlający umiejętność radzenia sobie w życiu niż II - iloraz inteligencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36821 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej