Forma i typ
Artykuły
(25)
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Autor
Przybylska Irena
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Battan Louis
(1)
Bohdanowicz Zbigniew
(1)
Budziszewska Magdalena
(1)
Chromov Sergej Petrovič
(1)
Daniłow Aleksej D
(1)
Dośpiał-Borysiak Katarzyna
(1)
Durma Wijciech
(1)
Firor John
(1)
Flanz Jolanta
(1)
Gerwin Marcin
(1)
Gieysztorowa Irena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Gurczyńska-Sady Katarzyna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Horst Marc ter (1968- )
(1)
Jazurkiewicz Irka
(1)
Kaczorowska Zofia
(1)
Kaczorowska Zofia (1902-1993)
(1)
Kardaś Aleksandra
(1)
Kardaś Aleksandra Ewa
(1)
Karpińska Iwona
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kożuchowski Krzysztof (1945- )
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Lenart Witold
(1)
Malinowski Szymon
(1)
Martyn Danuta
(1)
Maćkowiak Maciej (ilustrator)
(1)
Moszkowicz Stanisław
(1)
Oczko Alicja
(1)
Panders Wendy (1966- )
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Popkiewicz Marcin (1970- )
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rogalski Michał
(1)
Rojecki Ananiasz
(1)
Roth Günter D
(1)
Rozenbajgier Małgorzata
(1)
Rudź Przemysław (1976- )
(1)
Sady Wojciech
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sobczak Paweł
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Stachlewski Wiesław
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Szczęsny Tomasz J
(1)
Thunberg Greta (2003- )
(1)
Tilling Stephen
(1)
Tokarz Tomasz (1976- )
(1)
Wernik Maria
(1)
Wiszniewiczowa Maria (1905-1992)
(1)
Woliński Zbigniew
(1)
Woś Alojzy
(1)
Zielkowska Lidia
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Klimat
(26)
Klimat szkoły
(14)
Uczniowie
(8)
Zmiany klimatyczne
(8)
Klimat społeczny
(7)
Meteorologia
(7)
Nauczyciele
(7)
Relacje międzyludzkie
(6)
Szkoła
(6)
Szkolnictwo
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Pogoda
(3)
Współdziałanie
(3)
Bilans cieplny (geofizyka)
(2)
Gazy cieplarniane
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura szkoły
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Ozon
(2)
Paleoklimatologia
(2)
Powietrze
(2)
Przyroda
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Wpływ na środowisko
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropopresja
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Chemia fizyczna
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Deszcz
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
Ekologia
(1)
Freony
(1)
Geografia
(1)
Globalne ocieplenie
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Klasa szkolna
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kosmologia
(1)
Licea ogólnokształcące
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niedźwiedź polarny
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opady kwaśne
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedszkolaki
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Stres
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technikum
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Układ Słoneczny
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Żywność ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Opracowanie
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Esej
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Ochrona środowiska
(2)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.12.2023
Książka o klimacie / którą stworzyła Greta Thunberg ; przełożył Michał Rogalski. - Warszawa : Agora, 2023. - 591, [1] strona : fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The climate book.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47970 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W obliczu kryzysu klimatycznego zgodna ze współczesnym stanem wiedzy naukowej edukacja na jego temat jest wyjątkowo pilną potrzebą. Dlatego z inicjatywy naukowców pracujących na Uniwersytecie Warszawskim i związanych z zespołem „UW dla Klimatu” powstał niniejszy podręcznik. Współtworzą go także badacze z innych ośrodków akademickich: Politechniki Warszawskiej, Polskiej Akademii Nauk, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Wspólne kompendium podstawowych zagadnień stworzyło 16 ekspertów reprezentujących różne dziedziny wiedzy, takie jak fizyka, chemia, biologia, ekologia, ekonomia, psychologia oraz inżynieria. Jest to zatem podręcznik interdyscyplinarny, tak jak samo zagadnienie zmiany klimatu. Adresatami podręcznika są studenci uczelni zainteresowani podstawami wiedzy o zmianie klimatu, niezależnie od kierunku studiów oraz starsi uczniowie i nauczyciele. Poszczególne tematy „Klimatycznego ABC” łączą się z takimi obszarami wiedzy szkolnej, jak: fizyka, chemia, biologia z ekologią, geografia i wiedza o społeczeństwie. Podręcznik „Klimatyczne ABC” towarzyszy też kursowi internetowemu pod tą samą nazwą oferowanemu przez Uniwersytet Warszawski. Podręcznik podzielony jest na cztery części, przedstawiające mechanizmy globalnego ocieplenia (cz. 1), jego przyczyny (cz. 2), konsekwencje (cz. 3) oraz działania, które mogą zapobiec najbardziej negatywnym skutkom zmiany klimatu (cz. 4). In the face of the climate crisis, education based on the current scientific knowledge is an exceptionally urgent need. This textbook was created on the initiative of the scientists associated with the “UW for Climate” team, by 16 experts from the University of Warsaw and other academic centers, representing various fields of knowledge, such as physics, chemistry, biology, ecology, economics, psychology and engineering. Thus, it is an interdisciplinary textbook, just like the issue of climate change itself. The textbook is addressed to the university students interested in the basics of knowledge about climate change, regardless of the field of their study, as well as to the high school students and teachers. The individual topics of the “Climate ABC” are related to such areas of school knowledge as: physics, chemistry, biology and ecology, geography and social studies. The textbook also accompanies the online course under the same name offered by the University of Warsaw. The book is divided into four parts, presenting the mechanisms of global warming (part 1), its causes (part 2), consequences (part 3) and actions that can prevent the most negative effects of climate change (part 4).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Prekursorką badań interdyscyplinarnych w łódzkim ośrodku geomorfologicznym była Profesor Anna Dylikowa. Współpraca badaczy reprezentujących różne obszary nauki została nawiązana pod-czas archeologicznych badań obozowisk ludności późnopaleolitycznej, które stwierdzono na po-wszechnie znanym stanowisku w Witowie, także w Skaratkach oraz w innych miejscach położonych w pradolinie warszawsko-berlińskiej. W badaniach interdyscyplinarnych, zwanych przez Prof. A. Dy-likową „badaniami zespołowymi”, następował samoistny podział ról, adekwatny do zakresu proble-matyki pojawiającej się na danym stanowisku. Geomorfolog analizował morfologię i strukturę wydm na których bytowali późnopaleolityczni myśliwi i zbieracze, archeolog badał odnalezione artefakty i obiekty, zaś paleobotanik studiował ewolucję roślinności w otoczeniu stanowiska na podstawie ko-palnych sporomorf. Trójosobowy zespół badaczy wydawał się w latach 50. i 60-tych ubiegłego wieku wystarczającym do kompleksowego spojrzenia na paleogeografię badanego stanowiska. Podkreślić należy, że współpraca naukowa była w ośrodku łódzkim bardzo często inicjowana przez archeologów skupiających się w trzech instytucjach – Muzeum Archeologicznym i Etnograficznym w Łodzi, Instytu-cie Archeologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz w Instytucie Historii Kultury Materialnej Polskiej Aka-demii Nauk. Taka organizacja badań utrzymywała się do końca XX wieku; analizy prowadzono ze zmienną intensywnością, w przeważnie niewielkich zespołach, niekiedy poszerzanych o innych specja-listów. Wielokrotnie konfrontowano świadectwa geomorfologiczne, archeologiczne, palinologiczne i wyniki radiometrycznych datowań osadów. Zazwyczaj ich wymowa była zbliżona, ale szczególnie wiele uczyły sytuacje, gdy geomorfolog, archeolog, paleobotanik i fizyk przedstawiali rozbieżne wyniki i wnioski. Sytuacje braku zgodności prowadzonych równolegle analiz specjalistycznych zmuszały do pogłębiania studiów literatury przedmiotu, sięgania do kolejnych źródeł i analiz, reinterpretacji da-nych. Paradoksalnie, rewizję panujących wówczas poglądów i postęp w paleogeografii udawało się uzyskać właśnie w sytuacji sprzeczności wyników poszczególnych analiz, która na początku badań wydawała się niemożliwa do pokonania, a później okazywała się jedynie pozorna. Istotny przełom w badaniach interdyscyplinarnych w ośrodku łódzkim nastąpił w pierwszej deka-dzie XXI wieku w związku z eksploracją unikalnego, małego torfowiska wysoczyznowego „Żabieniec”, położonego na Wzniesieniach Łódzkich w odległości kilku kilometrów na północ do podłódzkich Brze-zin. Tym razem inicjatywa badawcza była po stronie badaczy z Instytutu Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, a obiekt torfowiskowy w którym zostały zbadane osady o miąższości blisko 16,5 m, dawał nadzieję na kompleksowe odtworzenie zmian środowiskowych obejmujących Wzniesienia Łódzkie po-między górnym plenivistulianem a współczesnością. Zespół badawczy uległ znacznemu poszerzeniu – oprócz geomorfologów, archeologa i paleobotanika w jego skład weszli także: geochemik i hydrochemik, hydrogeolog, diatomolg, torfoznawca, gleboznawca, fizyk, historyk oraz specjaliści prowadzący analizy makroszczątków roślinnych, a także analizy paleozoologiczne: kopalnych wioślarek, ameb skorupkowych i muchówek. Badania interdyscyplinarne torfowiska „Żabieniec” nie polegały na nie-uzasadnionym multiplikowaniu kolejnych analiz. Żadna analiza wykonana w oparciu o osady organo-geniczne z „Żabieńca” nie okazała się niepotrzebna. Szkoda jedynie, że własności ekosystemu jezior-no-torfowiskowego nie pozwoliły na rozwój niektórych spośród badanych mikroorganizmów przez całe minione 20 000 lat i nie udało się osiągnąć wyższej rozdzielczości analiz. Badania interdyscyplinarne miały na celu odtworzenie zmienności szeregu konkretnych parame-trów środowiska, w tym niektórych o charakterze ilościowym, uzyskanych z różnych źródeł za pomocą odpowiednich metod badawczych. Zbiór tak zgromadzonych danych, zwanych w literaturze danymi multi-proxy, obrazował ewolucję systemu torfowiskowego w funkcji czasu, odwzorowując tym samym zmiany śro (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Oddawany do rąk Czytelników setny tom Acta Geogrphica Lodziensia, który jest wyjątkowym z dwóch powodów – z uwagi na „okrągły” numer, ale i okoliczność, z którą wiąże się jego powstanie. Prezentowany tom zawiera bowiem zbiór artykułów będących pokłosiem ogólnopolskiej Konferencji „Czynniki różnicowania rzeźby Niżu Polskiego”, która odbyła się w Uniejowie w czerwcu 2012 roku dla uczczenia jubileuszu urodzin Profesor Krystyny Turkowskiej – Redaktora serii Acta Geogrphica Lodziensia w ostatnim piętnastoleciu (1998–2012). Zamieszczone w bieżącym tomie artykuły nawiązują do tytułu uniejowskiej konferencji, niektóre wybiegają jednak poza obszar Polski, wpisując się w szeroki nurt tematyczny serii wydawniczej. Całość stanowi przegląd lokalnych/regionalnych badań nad ewolucją rzeźby i znaczeniem poszczególnych czynników morfotwórczych w jej zróżnicowaniu. W części artykułów, zagadnienie poligenezy i złożoności rzeźby przedstawione zostało na przykładzie wybranych stanowisk regionu łódzkiego, także tych prezentowanych w części terenowej konferencji. Redaktor tomu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Relacje społeczne w polskich szkołach / Sylwia Pawłowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 4, s. 13-15. - 2023.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Stworzyliśmy, zwłaszcza w ciągu ostatnich 150 lat, świat, w którym – z utylitarystycznego punktu widzenia – żyje nam się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. O tym, jak do tego doszło, opowiada pięć pierwszych rozdziałów tej książki. Ale tworząc „najlepszy z ludzkich światów” dokonaliśmy zmian stanu Ziemi i życia na niej w stopniu przekraczającym pod szeregiem względów tzw. granice planetarne. Niewiele brakowało, byśmy zniszczyli warstwę ozonową. Do środowiska trafiają tysiące substancji, jakich tam wcześniej nie było, czego długofalowych skutków nie potrafi przewidzieć nikt. Globalne temperatury wciąż rosną. Dzikie życie znika z powierzchni Ziemi. Drastycznie zakłócamy obieg azotu i fosforu. Kopalnie, transport, przemysł, a także współczesne rolnictwo nieodwracalnie – w ludzkiej skali czasowej – dewastują planetę. Wisi nad nami groźba wojny atomowej. O wszystkich tych zagrożeniach opowiadają rozdziały od 6 do 11. Na koniec Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego nie ma dziś takich sił społecznych, które byłyby w stanie tym i innym zagrożeniom zapobiec. Antropocen. Szanse i zagrożenia to wyważone spojrzenie na cywilizacyjne i ekologiczne realia współczesności oraz trzeźwa analiza naszych szans na uniknięcie planetarnej katastrofy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia się ignorowaniu emocji w edukacji (uczeniu, relacjach wychowawczych, rozwoju), każdy z nich odczytuje znaczenie kultury emocjonalnej jako kontekstu wychowania i wskazuje na obszary działań pedagogicznych, w których emocje są warunkiem sine qua non zaistnienia sytuacji i relacji o znaczeniu edukacyjnym. Zachowania i zdarzenia emocjonalne, aprobowane i tłumione formy ekspresji, pozornie mało ważne z punktu widzenia „misji” szkoły i nauczyciela, są soczewką jej kultury emocjonalnej, a codzienność jest jej źródłem i przejawem. Kultura emocjonalna deklarowana w oficjalnej narracji szkoły „wybrzmiewa” jednak w jej codzienności, w rytuałach, regułach i znaczeniach nadawanych sytuacjom edukacyjnym, a nawet zadaniom stawianym przed uczniem i nauczycielem w formalnych i nieformalnych oczekiwaniach. To, do jakich emocji odwołuje się nauczyciel (pedagog, wychowawca), kierując pracą w grupie, a także to, jak pracuje z emocjami własnymi i klasy, determinuje klimat emocjonalny – umowną powierzchnię (warstwę wyczuwaną) kultury emocjonalnej szkoły. W zbiorze tekstów pojawią się głosy, które dysponują „dowodami”, że edukacja otwarta na emocje nie jest tylko dobrym doświadczeniem, ale ma głęboki sens – emancypuje, a nie ogranicza, rozwija, a nie klasyfikuje, ponieważ pozwala przeżywać, a nie tylko zapamiętywać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje. Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej. W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 22.08.2023
Prezentowana książka jest pierwszym w polskiej politologii kompleksowym studium poświęconym istocie i wyzwaniom polityki klimatycznej współczesnego państwa ukazanym na przykładzie Norwegii. Podjęcie tego tematu ma szczególny wymiar poznawczy, ponieważ zmiany klimatu stają się czołowym zagrożeniem o charakterze globalnym oraz generują napięcia polityczne, społeczne i gospodarcze. W publikacji z jednej strony wnikliwie określono cechy, zasady czy instrumenty polityki klimatycznej jako stosunkowo nowego obszaru aktywności państw i nowej polityki sektorowej, z drugiej zaś - wyjaśniono konsekwencje tej polityki dla systemu politycznego, tj. zmiany tradycyjnych grup interesu, konieczność oparcia agendy politycznej na perspektywie długookresowej czy podejmowanie decyzji politycznych w warunkach niepewności. Wskazano, iż obok uwarunkowań narodowych niezbędna jest analiza wpływu otoczenia zewnętrznego, czyli dynamiki regionalnej i międzynarodowej. Wybór Norwegii jako obszaru badań empirycznych stanowi dodatkowy walor pracy, gdyż na tym przykładzie można się dowiedzieć, jak jest prowadzona polityka klimatyczna w państwie wysoko rozwiniętym, o skonsolidowanej formie demokracji i wysokich aspiracjach w obszarze zrównoważonego rozwoju, które oparło swój model rozwojowy na eksporcie ropy i gazu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 15.09.2022
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
Dla nauczycieli, pracowników oświatowych, psychologów, pedagogów, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47085 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 24.02.2022
Edukacja klimatyczna a więź z naturą / Iwona Karpińska. W: Życie Szkoły. 2022, nr 1, s. 47-50. - 2022.
Bibliografia na stronie 50.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 16.10.2021
Klimat i pogoda / Przemysław Rudź autor ; Maciej Maćkowiak ilustrator . - Wydanie I. - [Warszawa] : Wydawnictwo SBM, [copyright 2017]. - 79, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Jak To Działa?)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46548 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej