Form of Work
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Michalska Sylwia
(2)
Brańka Zofia
(1)
Piątek Krzysztof
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Kobieta wiejska
(3)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Kara cielesna
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Szkolnictwo
(1)
Znęcanie się
(1)
Subject: time
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
5 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
OD REDAKCJI Kapitał społeczny należy do pojęć, których znaczenie i popularność zyskuje uznanie w socjologii i ekonomii po wielu latach od ich pierwotnego użycia. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych nastąpił prawdziwy zalew publikacji poświęconych temu zagadnieniu. Koncepcja kapitału społecznego odgrywa zatem centralną rolę w dyskursie ekonomicznym i socjologicznym. Jest nie tylko podstawowym pojęciem teoretycznym, ale również hasłem nośnym politycznie.Zjawiska denotowane przez pojęcie kapitału traktowane są przez ekonomistów jako ważne pozaekonomiczne czynniki rozwoju gospodarczego, a przez socjologów dodatkowo jako jeden z ważniejszych przejawów znaczącej pozycji ich dyscypliny jako nauki. Teoretycy kapitału społecznego starają się ponadto, poprzez użycie tej koncepcji, przerzucić pomost pomiędzy indywidualistyczną i racjonalistyczną wizją człowieka i społeczeństwa a jego wizją kulturową nawiązującą do realizmu socjologicznego. Dotychczasowa refleksja i badania nad kapitałem społecznym znajdują równie liczne grono zwolenników, jak i przeciwników. Z tych właśnie powodów kolejny tom Przeglądu Socjologicznego koncentruje się na zagadnieniach i zjawiskach blisko z nim związanych w społecznościach lokalnych. Zbiór tekstów można podzielić na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje tekst wprowadzający do analiz społeczności lokalnych pióra Joanny Kurczewskiej oraz artykuł przeglądowy dotyczący kapitału społecznego, przygotowany przez Macieja Frykowskiego i Pawła Starostę. Część druga obejmuje teksty Marii Halamskiej, Jerzego Bartkowskiego, Danuty Walczak-Duraj, Krzysztofa Gorlacha, Tomasza Adamskiego i Marty Klekotko oraz Andrzeja Pilichowskiego, koncentrujące uwagę na problematyce kapitału społecznego w środowisku wiejskim. Natomiast w części trzeciej Marek S. Szczepański, Jacek Kurczewski oraz Tomasz Nawrocki prezentują różne aspekty funkcjonowania społeczności lokalnych i kapitału społecznego w regionie śląskim. Ostatni tekst, pióra Agnieszki Michalskiej-Żyły, zawiera prezentację wyników badań dotyczących psychospołecznych postaw mieszkańców Łodzi wobec ich środowiska zamieszkania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 26.01.2022
(Agresja i przemoc we współczesnym świecie ; t. 2)
Materiały z interdyscyplinarnej konferencji naukowej zorg. w dniach 20-22 kwietnia 1998 r. w Krakowie.
Bibliografia przy referatach.
Tom zawiera artykuły o charakterze teoretycznym i diagnostycznym, prezentowane w czasie konferencji naukowej na temat agresji ("Agresja i przemoc we współczesnym świecie") zorganizowanej w Krakowie w 1998 r. Ukazując problem agresji w rodzinie i w szkołach (podstawowych, średnich i policealnych) omówiono przemoc wobec dziecka, wobec kobiety, w kontaktach między uczniem a nauczycielem, w społeczności uczniów, w wychowaniu fizycznym, agresywność dziewcząt i chłopców. Szeroko przedstawiono profilaktykę oraz terapię agresji i przemocy, w tym: rolę pedagoga szkolnego, rozwijanie przez uczniów umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją, przykłady zajęć terapeutycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36052 (1 egz.)
Article
In basket
No cover
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again