Form of Work
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(5)
Książki
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Ledóchowski Zbigniew
(1)
Majczyk Julita
(1)
Matuszewska Aleksandra
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Year
2020 - 2022
(7)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(10)
English
(1)
Audience Group
Doktoranci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Nauczyciele
(6)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Kompetencje dydaktyczne
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Edukacja medialna
(2)
Metody nauczania
(2)
Uczenie się
(2)
Cisza
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Otwarte zasoby edukacyjne
(1)
Pedagogika
(1)
Pomiar dydaktyczny
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rynek pracy
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczeń
(1)
Uczniowie
(1)
Wybór zawodu
(1)
Zabawki edukacyjne
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Subject: place
Polska
(1)
Półwysep Koreański
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 results Filter
Book
In basket
Date of change: 01.07.2022
Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 195, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46840 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 15.01.2022
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46480 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 02.12.2021
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia na stronach 389-417. Indeks.
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46592 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 23.12.2020
Edukacja w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim w Republice Korei / Julita Majczyk. W: Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych : obszary : przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych. s. 316-327. - 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 326-327.
Streszczenie w języku angielskim.
Book
In basket
Date of change: 12.10.2020
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia na stronach 225-247.
Część tekstu w języku rosyjskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46802, 46046 (2 egz.)
Article
In basket
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again