Status
available
(307)
unavailable
(45)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(352)
Czytelnia
(1)
Author
zbiorowa Praca
(13)
Błeszyński Jacek (1963- )
(10)
Kuszak Kinga
(8)
Galanciak Sylwia
(6)
Goetz Magdalena
(6)
Granat Anna
(6)
Nowel Ewa
(6)
Bartkowiak Kinga
(5)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(5)
Kloskowska Adriana
(5)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(5)
Kucharska-Zygmunt Anna
(5)
Loebl Wirginia
(5)
Ogonowska Agnieszka
(5)
Rutka Paulina
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(4)
Bednarek Józef
(4)
Mażul Ewa
(4)
Penkowska Grażyna (1955- )
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Tanaś Maciej
(4)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(4)
Włodarczyk Katarzyna
(4)
Zając Dorota
(4)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(4)
Łuba Małgorzata
(4)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(3)
Boniecka Barbara (1948- )
(3)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(3)
Fanning Patrick
(3)
Goban-Klas Tomasz
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hajzer Katarzyna
(3)
Jachimowska Katarzyna
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Ledóchowski Zbigniew
(3)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(3)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(3)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(3)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(3)
Pokrzycka Lidia
(3)
Polcyn-Matuszewska Sylwia
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(3)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(3)
Strykowski Wacław (1942- )
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Taper Agnieszka E
(3)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(3)
Baczała Ditta
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Belcer Agnieszka
(2)
Berendt Joanna
(2)
Berryman Julia
(2)
Białecka Bogna (1971- )
(2)
Biblioteczka Dobrego Nauczyciela
(2)
Bochno Ewa
(2)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(2)
Bugajski Marian
(2)
Bula Danuta
(2)
Błaż Agata
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Dryja-Zabielska Samanta
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(2)
Francuz Piotr (1960- )
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Grabowska Dorota (1968- )
(2)
Grudzińska Zofia
(2)
Grycman Magdalena
(2)
Grzybowska Agnieszka
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hadwin Julie
(2)
Hamer Hanna
(2)
Hofman Iwona
(2)
Hopfinger Maryla (1942- )
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Huk Tomasz
(2)
Iwanicka Agnieszka
(2)
Jamrożek Bożena
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Karczmarzyk Małgorzata Anna
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Klimek Krzysztof
(2)
Knapp Herschel
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Korporowicz Leszek
(2)
Korytkowska Marta
(2)
Kroker Natalia
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Year
2020 - 2023
(211)
2010 - 2019
(853)
2000 - 2009
(176)
1990 - 1999
(44)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Country
Poland
(1298)
Slovakia
(1)
Language
Polish
(1293)
English
(5)
German
(1)
1300 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 22.03.2023
Książka koncentruje się głównie na takich zagadnieniach, jak: - promocja w sieci; - uwarunkowania handlu elektronicznego; - organizacja i zakres badań marketingowych typu on line ; - specyfika wykorzystania Internetu w różnych firmach; - strategie marketingowe; - podstawowe błędy w wykorzystaniu Internetu; - etyczne i prawne aspekty prowadzenia biznesu w sieci. Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.03.2023
Społeczeństwem informacyjnym zajmują się przedstawiciele wielu dziedzin nauki i praktyki: filozofowie, socjologowie, ekonomiści, lekarze, inżynierowie i politycy. Szczególną rolę w powstającej formacji społeczno-ekonomicznej odgrywają informatycy rozumiejący znaczenie i potrzebę szerokiego wykorzystania komputerów we wszystkich dziedzinach życia. Zastosowanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych wymaga zaś zadbania o bezpieczeństwo systemów komputerowych oraz przetwarzanych w nich danych. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu tą tematyką, autorzy poruszają w książce zagadnienia dotyczące rozwoju nowych technologii komputerowych i teleinformatycznych oraz opisują ich zastosowania w elektronicznej administracji, gospodarce i edukacji. Publikacja jest adresowana do studentów zarządzania i ekonomii oraz do osób chcących dowiedzieć się więcej na tematy związane z nową formacją społeczno-ekonomiczną. Może być zarówno podręcznikiem, jak i poradnikiem dla kadry menedżerskiej zainteresowanej nowymi technologiami informacyjnymi i ich bezpieczeństwem. Autorami książki są pracownicy Katedry Informatyki Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zajmujący się od wielu lat zagadnieniami społeczeństwa informacyjnego, organizacji wirtualnych, gospodarki elektronicznej, technik komputerowych oraz bezpieczeństwa w sieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Pierwsze kompendium wiedzy o aktualnych metodach gromadzenia danych o pacjencie. Zaprezentowano w nim w bardzo czytelny, a jednocześnie praktyczny sposób wskazówki niezbędne do postawienia właściwej diagnozy pielęgniarskiej i realizacji opieki nad pacjentem. Przewodnik, oprócz podstawowych informacji na temat gromadzenia danych o pacjencie, zawiera również wiele przydatnych i wykorzystywanych w praktyce skal do oceny stanu chorego. Publikacja adresowana jest do studentów pielęgniarstwa, czynnych zawodowo pielęgniarek i pielęgniarzy, a także będzie przydatna dla przedstawicieli innych zawodów medycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Wcześniak to dziecko urodzone przedwcześnie - między 22. a 37. tygodniem ciąży. Jest to bardzo różnorodna grupa dzieci, obejmująca zarówno te, które są skrajnie niedojrzałe i trudne do utrzymania przy życiu, jak i te, które rodzą się blisko terminu porodu. Problemy medyczne, pielęgnacyjne i rokowanie co do przyszłego rozwoju różnią się w zależności od tego, jak bardzo przedwcześnie nastąpił poród. Każdy wcześniak wymaga opieki wielu specjalistów, nadzorowania rozwoju i wyrównywania zaburzeń dotyczących zdrowia fizycznego i psychicznego aż do wieku szkolnego. Książka Dziecko urodzone przedwcześnie. Pierwsze lata życia ma charakter interdyscyplinarny, obejmujący całościowo problemy zdrowotne związane z wcześniactwem. Rozdziały wstępne przedstawiają zagadnienie wcześniactwa jako problem społeczny, organizacyjny, finansowy, medialny. Kolejne rozdziały omawiają zagadnienia medyczne, związane z poszczególnymi narządami i układami m.in.: kardiologiczne, pulmonologiczne, okulistyczne, laryngologiczne, endokrynologiczne, neurologiczne, psychiatryczne, gastroenterologiczne, nefrologiczne itd. Ważną częścią publikacji są rozdziały dotyczące opieki psychologicznej oraz fizjoterapeutycznej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni specjaliści, którzy na co dzień zajmują się diagnostyką i leczeniem dzieci przedwcześnie urodzonych i mają dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną w tej dziedzinie, opartą na najnowszych standardach. Oddajemy Państwu tę publikację mając nadzieję, że będzie ogromnym ułatwieniem w pracy lekarzy pediatrów, ale także węższych specjalistów w pediatrii, którzy zajmują się leczeniem wcześniaków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Nowe wydanie publikacji w sposób całościowy opisuje teorię i praktykę przekładu prawnego. Właściwości semantyczne, pragmatyczne i tekstowe polskiego i anglojęzycznego dyskursu prawnego stanowią punkt wyjścia do analizy umów i innych dokumentów najczęściej stosowanych w obrocie gospodarczym, aktów normatywnych oraz aktów prawnych Unii Europejskiej. Teoretyczne podstawy przekładu prawnego w ujęciu interdyscyplinarnym i międzykulturowym uzupełniają podstawowe zasady przekładu prawnego, potwierdzając tym samym tezę o autonomiczności przekładu prawnego. Różnice terminologiczne oraz konwencje stylistyczne i tekstowe w porównywanych systemach prawnych i kulturach prawnych są bogato ilustrowane praktycznymi przykładami, kontrastywnymi analizami oraz materiałami graficznymi (tabelami i rysunkami). Książka przeznaczona jest dla studentów studiów lingwistycznych i filologicznych o specjalności tłumaczeniowej, przyszłych tłumaczy tekstów z zakresu prawa, adeptów zawodu tłumacza przysięgłego oraz wszystkich zainteresowanych przekładem prawnym i prawniczym, a także nauczaniem przekładu prawnego i języka specjalistycznego, prawników pracujących w środowisku międzynarodowym bądź wykonujących swą pracę na podstawie przekładów tekstów i dokumentów prawnych. (…) książka ta jest ważnym i bardzo wartościowym dziełem z zakresu translatoryki i stanowi znakomity podręcznik dla studentów tej specjalności i dla tłumaczy praktykujących. Prof. dr hab. Barbara Kielar
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Czy wystąpienia publiczne mogą być pomocne w dotarciu do prawdy o sobie i swojej autentyczności? Przemysław Kutnyj, autor książki Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, udowadnia, że tak, jeśli tylko zadbamy o dobrą komunikację. Dobrą, to znaczy taką, która uwzględnia ideały klasycznej retoryki: prawdę i uczciwość. Autor pokazuje, że przemowy publiczne to rzemiosło, które może opanować każdy. Książka ma charakter kompendium, które kompleksowo, krok po kroku pomoże przygotować wystąpienie publiczne. Przemysław Kutnyj porusza kwestie językowe, stylistyczne, jak również te dotyczące stresu na poziomie profesjonalnego treningu mentalnego. Omawia także zagadnienia związane z mową ciała i emisją głosu. Ze wskazówek zawartych w poszczególnych rozdziałach skorzystają wszyscy ci, którzy na co dzień borykają się z trudnościami w przygotowaniu i wygłoszeniu prezentacji tak, aby była ona naturalna i przystępna. Książka prezentuje rzetelną wiedzę oraz techniki przydatne w rozwijaniu umiejętności mówcy. Zawiera ciekawe studia przypadków, ćwiczenia, wiele inspiracji oraz obszerną część poświęconą storytellingowi. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby przemawiać publicznie, również w formie webinarów czy w innych formach prezentacji w internecie. To tytuł dla tych, którzy pragną udoskonalić swój warsztat mówcy o konkretne narzędzia i szukają sposobu, by jasno wyrażać myśli i skuteczniej osiągać cele zawodowe oraz prywatne z poszanowaniem innych ludzi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Idea kontrolowania kryzysu jest już przedawniona. Dzięki smartfonom i portalom społecznościowym kryzys może obecnie pojawić się przed oczami opinii publicznej w dowolnym momencie. Niniejsza książka jest świetnym poradnikiem dla specjalistów ds. PR lub komunikacji, którzy chcą zrozumieć nową rzeczywistość zarządzania kryzysem, a także odpowiednio przygotować się do sytuacji kryzysowej, aby móc ją rozpoznać i właściwie na nią zareagować. Komunikacja w kryzysie stawia na głowie standardowe zarządzanie kryzysem zniewolone przez procesy i zachęca czytelników do porzucenia typowych korporacyjnych protokołów i schematów komunikacji. Kate Hartley uważa, że organizacje powinny spojrzeć na kryzys z punktu widzenia konsumentów i uczłowieczyć przekazywane im informacje. Jej książka pełna jest pomocnych wskazówek i praktycznych porad, które można wykorzystać w każdej sytuacji kryzysowej, a także nie brakuje tu fascynujących przykładów pokazujących nam, jak odróżniać codzienne problemy od prawdziwego kryzysu. Dowiemy się również dlaczego uwielbiamy nienawidzić nasze ulubione marki oraz poznamy najgorętsze tematy zarządzania kryzysem, takie jak rozwiązywanie problemu fałszywych wiadomości, plotek oraz trolli grasujących na mediach społecznościowych. Dzięki wywiadom i anegdotom pochodzącym od liderów wielu globalnych organizacji, Komunikacja w kryzysie świetnie wpisuje się w kulturę długoterminowego zarządzania reputacją. Kate Hartley jest jedną z założycielek Polpeo, czyli agencji przeprowadzającej symulacje kryzysu, która współpracuje z największymi firmami na świecie. Hartley może poszczycić się dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w branży korporacyjnego PR-u oraz zarządzania kryzysem i reputacją, a do swoich doświadczeń może zaliczyć również wygłaszanie prezentacji i prowadzenie warsztatów z zakresu wpływu mediów społecznościowych na zarządzanie kryzysem podczas międzynarodowych wydarzeń takich jak SXSW, The Global PR Summit, PR Week’s Crisiss Comms czy Social Media Today’s Social Shake Up. Poza tym Hartley jest członkiem organizacji CIPR i PRCA oraz zasiada w cyfrowym komitecie wykonawczym PRCA, który ma na celu kształtować najlepsze standardy pracy w branży PR.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją. Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić. Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca. Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
PROFIL CZASOPISMA - Specjalistyczne pismo oparte o case study - realne przypadki i doświadczenia z obszaru pielęgniarstwa i położnictwa. - Profesjonalna platforma wymiany informacji i doświadczeń personelu medycznego z różnych ośrodków. - Gwarantem wysokiego poziomu treści publikowanych na łamach kwartalnika jest stała współpraca z czołowymi, wieloletnimi praktykami i specjalistami. - Najlepsze źródło wiarygodnej i rzetelnej wiedzy, ukazujące się nakładem prestiżowego PZWL Wydawnictwa Lekarskiego DO KOGO CZASOPISMO JEST ADRESOWANE? Adresatami czasopisma są osoby zawodowo związane z pielęgniarstwem i położnictwem, które dążą do samorozwoju zawodowego, chcą poszerzać swoje kwalifikacje i być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami naukowymi. TEMATYKA CZASOPISMA Czasopismo zapewni dostęp do: - bogato ilustrowanych opisów przypadków wraz z planami opieki według Międzynarodowej Klasyfikacji ICNP, - merytorycznych materiałów skoncentrowanych na praktycznej stronie zawodu, jaki wykonuje personel medyczny, - poruszanych na jego łamach istotnych problemów medycznych, a także ważnych dla środowiska kwestii społecznych. - artykułów merytorycznych wzbogaconych o propozycje konkretnych rozwiązań i opinii ekspertów, - rekomendacji i wytycznych przygotowanych przez konsultantów oraz procedur i standardów postępowania. - kwestii bezpieczeństwa pracy personelu medycznego oraz szeroko pojętej profilaktyki zakażeń szpitalnych, - porad prawnych, wskazówek z zakresu etyki zawodowej oraz zarządzania w służbie zdrowia, - kalendarium szkoleń i konferencji dla pielęgniarek i położnych. Artykuły publikowane są w następujących działach: - Wiadomości z kraju i ze świata - Temat numeru - Prawo i etyka - Środowisko pracy - Praktyka położnicza - Praktyka pielęgniarska i ICNP - Pacjent w opiece długoterminowej - Po dyżurze.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
The book addresses the use of new media in communication in foreign markets. It describes the latest marketing strategies which were created due to the widespread access to the Internet, the development of technology and new media, such as social media marketing, 360 degree marketing, inbound marketing. The author presents a set of tools that are used to measure the effectiveness and efficiency of the use of new media in marketing. She indicates the factors that may determine the actions within marketing communication in foreign markets. The publication also presents the results of quantitative and qualitative research conducted in over 320 enterprises operating not only in Poland but also in foreign markets - divided into B2B and B2C markets. The results of the research identify solutions that are used by enterprises in communication with foreign partners as well as factors which define the nature of the communication. Thanks to the presented case studies, the book is an invaluable source of knowledge for everyone who studies market trends and coordinates marketing activities. It can also be useful for students of management, marketing and new media in the following subject areas: marketing, marketing communication, international marketing, digitalization in marketing.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Pierwsza na polskim rynku synteza poświęcona poprawności językowej w internecie. Książka w mądry, zabawny i przystępny sposób przedstawia zagadnienia netykiety. Autorka omawia najczęstsze zachowania w komunikacji za pośrednictwem internetu – medium, które zrewolucjonizowało sposób porozumiewania się ludzi. Pokazuje sieć jako dynamiczne środowisko komunikacyjne – i jest przewodnikiem po tym środowisku. W internecie nic nie ginie – większość wypowiedzi jest archiwizowana i powszechnie dostępna. Osobiste opinie stają się publicznymi, niekoniecznie za zgodą i wiedzą ich twórców. Strona wizualna przestrzeni wirtualnej jest bardzo istotna, ale podstawowym środkiem porozumiewania się pozostają słowa. Wbrew niektórym prognozom sprzed lat język angielski nie zastąpił w sieci języków narodowych, polszczyzna nadal „trzyma się mocno”, dominuje wśród rodzimych użytkowników internetu, a także stanowi obiekt ich zainteresowania (czego dowodem jest choćby wieloletnia popularność Poradni Językowej PWN). Opisowi i przykładom zachowań językowych towarzyszą liczne zalecenia praktyczne i ćwiczenia. Rozważania teoretyczne autorka wyjaśnia na licznych przykładach, których zadaniem jest nie tylko zainteresowanie, lecz także rozbawienie czytelnika. Uwzględniają one specyfikę internetowego medium i przyjęte w nim zwyczaje komunikacyjne, w tym określenie działań uznawanych za stosowne oraz tych budzących wątpliwości i negatywne reakcje użytkowników sieci. Książka jest adresowana do szerokiego grona czytelników, nie tylko medio- czy językoznawców. Sięgnie po nią każdy, komu zależy na poprawności, jakości i skuteczności jego internetowych wypowiedzi. Adresatem książki jest więc każdy, kto chce, aby jego wypowiedzi pełniły planowane przez niego funkcje, budowały obraz nadawcy jako osoby kompetentnej i znającej zasady komunikacji językowej w internecie oraz były dopasowane do wybranego gatunku/kanału przekazu i docelowych odbiorców. Książka może również stanowić uzupełnienie listy lektur ćwiczeń i wykładów poświęconych komunikacji językowej w internecie, prowadzonych na kierunkach takich, jak: filologia polska, dziennikarstwo, medioznawstwo, kulturoznawstwo.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Opisane są w niej najnowsze strategie marketingowe, które powstały ze względu na powszechny dostęp do Internetu, rozwój technologii oraz nowych mediów jak np. marketing społecznościowy, marketing 360, marketing inbound. Autorka przedstawia zestaw narzędzi wykorzystywanych do pomiaru skuteczności i efektywności zastosowania nowych mediów w działalności marketingowej. Pokazuje jakie czynniki mogą determinować działania w ramach komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych. W publikacji zaprezentowane zostały również wyniki badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych w ponad 320 przedsiębiorstwach działających na rynku polskim, ale także na rynkach zagranicznych – z podziałem na rynki B2B i B2C. Wskazują one jakie rozwiązania stosują przedsiębiorstwa w komunikacji z partnerami pochodzącymi z różnych rynków, a także od czego może zależeć charakter prowadzonej komunikacji. Ze względu na zaprezentowane studia przepadków, książka jest nieocenionym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy badają trendy na rynku i koordynują działania marketingowe. Może być również wykorzystywana przez studentów zarządzania, marketingu i nowych mediów w zakresie przedmiotów: marketing, komunikacja marketingowa, marketing międzynarodowy, digitalizacja w marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują? (…) W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. odbyło się bezprecedensowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające zarówno dostawców różnego rodzaju informacji marketingowych (od klasycznych agencji badawczych poprzez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele różnych pokoleń, różnej wielkości przedsiębiorstw, z różnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie. (…) Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem. Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków” marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i praktyczne wskazówki od ludzi, którzy w konkretnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś? Mateusz Galica, Wstęp
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing. Praca powstała pod kierunkiem prof. Bogdana Gregora, kierownika Katedry Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego oraz dr Dominiki Kaczorowskiej – Spychalskiej, adiunkta w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. Zespół autorski tworzą: prof. Jan W. Wiktor, prof. Henryk Mruk, prof. Krystyna Mazurek-Łopacińska, prof. Andrzej Pomykalski, dr hab. prof. nadzw ALK Grzegorz Mazurek, dr hab. prof. nadzw UŁ Robert Kozielski, dr Magdalena Kalińska – Kula, Artur Maciorowski, Lech. C. Król, Mariusz Ludwiński.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
„[…] książka o filozofii mediów w tym przypadku jest także głosem na temat stanu współczesnej kultury, tym samym wpisuje się w nurt medioznawstwa zorientowanego kulturoznawczo, czy też kulturoznawstwa zorientowanego medioznawczo. Powiedzieć że jednym z kluczy do zrozumienia świata ponowoczesnego jest trafne rozpoznanie świata mediów, to dziś banał. Ale danie odpowiednich narzędzi poznawczych (filozoficznych) tym, którzy mediów używają często bezrefleksyjnie, stając się ich bezwolnymi „funkcjonariuszami”, jak by powiedział Flusser, to jeden z celów, jak myślę, który postawił sobie autor tej książki”. Prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.03.2023
Wiecznie niezadowolony szef. Teściowa, która przy każdej sposobności wypomina ci przypalony zeszłoroczny obiad. Przyjaciółka, która odwołuje wszystkie spotkania „za pięć dwunasta”. Współpracownik, który krytykuje wszystkie twoje pomysły, ale broni się przed podaniem własnych. Nastoletni syn, który mamrocze pod nosem obelgi i przekleństwa. Wśród trudnych ludzi znajdziemy osoby jawnie agresywne i wrogie, agresywne w sposób pośredni oraz osoby bierne sprawiające wrażenie bezwolnych i ulegających wszelkim wpływom. To samo zachowanie w jednej sytuacji możemy odebrać jako neutralne, w innej – jako budzące złość i frustrację. Gill Hasson prowadzi nas przez galerię trudnych postaci, pokazując, z czego wynikają zachowania, których nie możemy znieść, i jak możemy wybrnąć z problemowych sytuacji, szanując przy tym własne i cudze granice. Autorka nie używa języka ocen i podziałów, ale zachęca do empatii, słuchania i zrozumienia drugiej strony. Pokazuje, że choć nasz wpływ na zachowania innych osób jest ograniczony, możemy umiejętnie pokierować własnym postępowaniem i nie dopuścić do tego, by relacje z trudnymi ludźmi zatruwały nam życie. Dzięki tej książce: -zrozumiesz przyczyny trudnych zachowań innych osób -dowiesz się, w jaki sposób obronić swoje stanowisko i sprzeciwić się zachowaniom, których nie akceptujesz -poznasz sposoby spokojnego radzenia sobie w relacji z osobami agresywnymi, stosującymi manipulację i nadmiernie krytycznymi -dowiesz się, kiedy się wycofać lub nawet zrezygnować z relacji
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again