Forma i typ
Artykuły
(855)
Publikacje naukowe
(369)
Książki
(350)
Publikacje fachowe
(144)
E-booki
(59)
IBUK Libra
(59)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Poradniki i przewodniki
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(21)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(302)
wypożyczone
(50)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(352)
Czytelnia
(1)
Autor
zbiorowa Praca
(13)
Błeszyński Jacek (1963- )
(10)
Kuszak Kinga
(8)
Galanciak Sylwia
(6)
Goetz Magdalena
(6)
Granat Anna
(6)
Nowel Ewa
(6)
Bartkowiak Kinga
(5)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(5)
Kloskowska Adriana
(5)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(5)
Kucharska-Zygmunt Anna
(5)
Loebl Wirginia
(5)
Ogonowska Agnieszka
(5)
Rutka Paulina
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(4)
Bednarek Józef
(4)
Mażul Ewa
(4)
Penkowska Grażyna (1955- )
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Tanaś Maciej
(4)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(4)
Włodarczyk Katarzyna
(4)
Zając Dorota
(4)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(4)
Łuba Małgorzata
(4)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(3)
Boniecka Barbara (1948- )
(3)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(3)
Fanning Patrick
(3)
Goban-Klas Tomasz
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hajzer Katarzyna
(3)
Jachimowska Katarzyna
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Ledóchowski Zbigniew
(3)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(3)
Milewski Stanisław (1956- )
(3)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(3)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(3)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(3)
Pokrzycka Lidia
(3)
Polcyn-Matuszewska Sylwia
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(3)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(3)
Strykowski Wacław (1942- )
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Taper Agnieszka E
(3)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(3)
Wileczek Anna
(3)
Baczała Ditta
(2)
Belcer Agnieszka
(2)
Berendt Joanna
(2)
Berryman Julia
(2)
Białecka Bogna (1971- )
(2)
Biblioteczka Dobrego Nauczyciela
(2)
Bochno Ewa
(2)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(2)
Bula Danuta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Dryja-Zabielska Samanta
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Francuz Piotr (1960- )
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Grabowska Dorota (1968- )
(2)
Grudzińska Zofia
(2)
Grycman Magdalena
(2)
Grzybowska Agnieszka
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hadwin Julie
(2)
Hamer Hanna
(2)
Hofman Iwona
(2)
Hopfinger Maryla (1942- )
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Huk Tomasz
(2)
Iwanicka Agnieszka
(2)
Jamrożek Bożena
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karczmarzyk Małgorzata Anna
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Klimek Krzysztof
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Korporowicz Leszek
(2)
Korytkowska Marta
(2)
Kroker Natalia
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Rok wydania
2020 - 2023
(212)
2010 - 2019
(841)
2000 - 2009
(157)
1990 - 1999
(44)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(668)
1989-2000
(12)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(1265)
Słowacja
(1)
Język
polski
(1261)
angielski
(4)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(48)
Rodzice
(22)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Szkoły podstawowe
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Bibliotekarze
(8)
Dzieci
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Pedagodzy szkolni
(6)
Psychoterapeuci
(6)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
9-13 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
Szkoły średnie
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
0-5 lat
(3)
Klasa 6.
(3)
Przedszkola
(3)
Studenci
(3)
14-17 lat
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Copywriterzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(278)
Komunikacja interpersonalna
(247)
Internet
(94)
Komunikacja wspomagająca
(89)
Komunikacja werbalna
(88)
Nauczyciele
(78)
Edukacja medialna
(76)
Uczniowie
(75)
Komunikacja
(65)
Młodzież
(60)
Dzieci
(55)
Komunikacja językowa
(55)
Komunikacja niewerbalna
(55)
Środki masowego przekazu
(45)
Rzeczywistość wirtualna
(39)
Media społecznościowe
(37)
Relacje międzyludzkie
(37)
Język polski
(36)
Społeczeństwo informacyjne
(35)
Stosunki interpersonalne
(35)
Szkolnictwo
(35)
Dziecko
(34)
Rodzice
(33)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(31)
Język
(29)
Wychowanie
(29)
Komunikacja internetowa
(27)
Mowa nienawiści
(27)
Komunikacja międzykulturowa
(26)
Nauczanie
(26)
Rodzina
(26)
Asertywność
(25)
Cyberprzemoc
(25)
Rozmowa
(25)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(25)
Multimedia
(24)
Kompetencje komunikacyjne
(23)
Pedagogika medialna
(23)
Wychowanie w rodzinie
(22)
Metody nauczania
(21)
Wychowanie przedszkolne
(21)
Dziecko autystyczne
(20)
Otwarte zasoby edukacyjne
(20)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Kompetencje medialne
(19)
Kompetencje społeczne
(18)
Konflikt
(18)
Pedagogika opiekuńcza
(18)
Nauczanie początkowe
(16)
Nastolatki
(15)
Psychologia społeczna
(15)
Agresywność
(14)
Czasopismo polskie
(14)
Pedagogika społeczna
(14)
Wielokulturowość
(14)
Język dziecka
(13)
Kultura
(13)
Mowa
(13)
Współdziałanie
(13)
Język polski (przedmiot szkolny)
(12)
Kultura masowa
(12)
Interakcje społeczne
(11)
Komunikacja elektroniczna
(11)
Tematy i motywy
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Autyzm
(10)
Edukacja międzykulturowa
(10)
Empatia
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Reklama
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Telewizja
(10)
Uczucia
(10)
Bibliotekarstwo
(9)
COVID-19
(9)
Komunikacja polityczna
(9)
Kształcenie
(9)
Logopedia
(9)
Media i komunikacja społeczna
(9)
Negocjacje
(9)
Perswazja
(9)
Prezentacje i wystąpienia
(9)
Uczenie się
(9)
Uczniowie szkół podstawowych
(9)
Wsparcie społeczne
(9)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(8)
Cyfrowi tubylcy
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Informacja
(8)
Komunikacja drogowa
(8)
Promocja czytelnictwa
(8)
Smartfon
(8)
Uzależnienia medialne
(8)
Zastosowania multimediów w edukacji
(8)
Bibliotekarze
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Facebook
(7)
Gesty
(7)
Integracja społeczna
(7)
Temat: dzieło
Poradnik Bibliotekarza (czasopismo)
(4)
Opiekun Społeczny (czasopismo)
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(2)
Amelia i Kuba
(1)
Ciemno, prawie noc
(1)
Enfant de Noé
(1)
Kuba i Amelia
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Meyers Reisebücher
(1)
Moja Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Nowa Kultura (czasopismo ; 1950-1963)
(1)
Praca Socjalna (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(497)
1901-2000
(56)
1989-2000
(41)
1945-1989
(18)
1801-1900
(7)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1918-1939
(3)
1401-1500
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1914-1918
(1)
1989-
(1)
2000-
(1)
2001-0
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(158)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Ukraina
(2)
Województwo lubuskie (1999- )
(2)
Białoruś
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Hiszpania
(1)
Imperium Osmańskie
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Jugosławia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Kutno (woj. łódzkie)
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Moschopolis (Grecja)
(1)
Myślenice (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pabianice (woj. łódzkie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śledziejowice (woj. małopolskie, pow. wielicki, gm. Wieliczka)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(319)
Artykuł problemowy
(303)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(168)
Artykuł z czasopisma naukowego
(50)
Artykuł z czasopisma fachowego
(43)
Poradnik
(40)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(35)
Praca zbiorowa
(35)
Raport z badań
(30)
Opracowanie
(26)
Scenariusz zajęć
(17)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Podręcznik
(11)
Wywiad dziennikarski
(11)
Artykuł fachowy
(10)
Artykuł przeglądowy
(10)
Case study (studium przypadku)
(9)
Monografia
(9)
Materiały pomocnicze
(6)
Artykuł naukowy
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Gry komputerowe
(3)
Poradniki
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Bibliografia
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Wspomnienie pośmiertne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Film dokumentalny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry online
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla najmłodszych
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka niemiecka
(1)
Publikacje
(1)
Raport z bad
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Stan badań
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(422)
Media i komunikacja społeczna
(321)
Socjologia i społeczeństwo
(190)
Psychologia
(126)
Informatyka i technologie informacyjne
(51)
Językoznawstwo
(46)
Medycyna i zdrowie
(33)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(25)
Historia
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(15)
Literaturoznawstwo
(13)
Kultura i sztuka
(12)
Nauka i badania
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Zarządzanie i marketing
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Filozofia i etyka
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Rozwój osobisty
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Religia i duchowość
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
1267 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
W serii Nauka Sztuki – Sztuka Nauki publikowane będą prace promujące i rozwijające perspektywę badawczą, w której twórczość naukowa i artystyczna stanowią komplementarne i wzajemnie nieredukowalne sfery aktywności, które mimo swojej autonomii mogą się z jednej strony kreatywnie inspirować, z drugiej zaś ukazywać nowe ścieżki indywidualnego i kulturowo-cywilizacyjnego rozwoju. Seria ma służyć inicjowaniu, rozwijaniu i promocji interdyscyplinarnych badań humanistycznych, wymagających wypracowywania precyzyjnego warsztatu teoretyczno-metodologicznego i rzetelnej analizy materiału badawczego. Zebrane w inicjującej serię monografii teksty obejmują zróżnicowaną problematykę teoretyczną i metodologiczną – ich wspólnym motywem jest szeroko rozumiana korelacja nauki i sztuki. Sztuka nie jest traktowana jedynie jako przedmiot naukowego badania, ale również jako przestrzeń doświadczania procesu twórczego i komunikacyjnego. Tak pomyślane forum wymiany obejmuje wzajemne uzupełnianie się humanistycznych badań naukowych z twórczą praktyką artystyczną i komunikacyjną w kształtowaniu szerokiej perspektywy poznawczej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Numer poświęcony różnym zagadnieniom i problemom dotyczącym prawa polskiego i międzynarodowego. Autorami artykułów są naukowcy oraz praktycy z Polski i z zagranicy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki. Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
W monografii zaprezentowano wyniki jakościowego badania przeprowadzonego w projekcie H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science, którego celem było zbadanie roli komunikacji naukowej w kształtowaniu wiedzy, opinii i przekonań obywateli Unii Europejskiej na tematy związane z nauką. W Polsce, Hiszpanii, Portugalii, na Słowacji i we Włoszech przeprowadzono jednodniowe konsultacje społeczne, w których brało udział stu odpowiednio dobranych mieszkańców danego kraju. W niniejszej publikacji przedstawione zostały wyniki konsultacji zrealizowanych w Polsce – we wrześniu 2019 roku w Łodzi. W trakcie moderowanej dyskusji uczestnicy konsultacji podzielili się swoimi opiniami na temat komunikacji naukowej, w tym szans i barier upowszechniania informacji naukowej. Publikacja składa się z czterech rozdziałów odpowiadających czterem tematom konsultacji – zmiany klimatyczne, szczepionki, GMO, medycyna alternatywna – oraz z podsumowania. Na podstawie wypowiedzi uczestników konsultacji przeprowadzonych w ramach projektu CONCISE udało się wysnuć wnioski na temat komunikacji naukowej dla omawianych tematów, jednak nie było możliwości znalezienia standardu dla komunikacji naukowej w Polsce, który mógłby stanowić uniwersalny drogowskaz dla naukowców, popularyzatorów nauki czy dziennikarzy. Każdy temat naukowy wymaga właściwej mu strategii komunikacyjnej. Dla każdego z tematów odbiorcy sformułowali odmienne preferencje dotyczące tego, skąd i w jakiej formie chcieliby otrzymywać informacje. Dlatego wydaje się uzasadnioną rekomendacją, aby osoby komunikujące treści naukowe w danym obszarze tematycznym wnikliwie rozpoznały preferencje odbiorców w tym zakresie, zanim przystąpią do komunikacji naukowej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w rozdziale teoretycznym przedstawiono założenia i postulaty metodologiczne, a w rozdziale praktycznym zilustrowano je poprzez analizy materiałów z prasy, radia, telewizji, Internetu lub szeroko rozumianego dyskursu publicznego. Na polskim rynku wydawniczym brakuje monografii metodologicznych, poświęconych analizie mediów i zapośredniczonej technologicznie komunikacji, które miałyby charakter praktyczny oraz ukazywałyby sposoby badania na materiale empirycznym. Prezentowana książka tę lukę satysfakcjonująco wypełnia. Istotne i wartościowe jest również podjęcie przez Autorki i Autorów próby używania metod wypracowanych w innych naukach społecznych i humanistyce oraz dopasowania ich do celów poznawczych nauk o komunikowaniu, czym z sukcesem wpisują się w tendencje metodologicznego rozwoju tych nauk. Publikacja może zainteresować medioznawców i komunikologów, a także badaczy analizujących media z wnętrza innych paradygmatów badawczych (takich jak językoznawstwo, kognitywistyka, antropologia, socjologia). Atrakcyjna będzie również dla studentów i doktorantów kierunków medioznawczych i okołomedialnych, stanowi bowiem przewodnik użyteczny, napisany zrozumiale i przystępnie. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Monografia dotyczy najważniejszych cech typologicznych języków Afryki Zachodniej i wspólnoty komunikacyjnej, uzasadniającej nazwanie tego regionu Afryki obszarem konwergencji i wspólnych cech arealnych. Autorzy łączą różne sposoby badania oraz tradycje opisu języków, dotychczas skupiające się na ujęciach synchronicznych i diachronicznych w obrębie rodzin językowych. Rozwijają tezę o obszarze konwergencji językowej Afryki Zachodniej, stanowiącą ważne zagadnienie w ramach lingwistyki arealnej i aktualny temat badawczy afrykanistyki. Złożoność i dynamikę językową Afryki Zachodniej ukazują przez pryzmat różnorodnych typów języka obejmujących pidżyny i języki migowe. Publikacja jest wynikiem międzynarodowej konferencji 3rd Symposium on West African languages, która odbyła się w dniach 26-29 września 2018 roku w Warszawie. Adresowana jest przede wszystkim do językoznawców zajmujących się typologią języków, komunikacją językową, lingwistyką kulturową, socjolingwistyką w wymiarze zarówno wewnątrzsystemowym, jak i porównawczym, pokazującym odrębności strukturalne między językami i wzajemne relacje między językami pozostającymi w kontakcie. Autorami monografii są specjaliści zajmujący się językami Afryki Zachodniej z ośrodków europejskich (Paryż, Neapol, Oslo, Brighton, Frankfurt n/Menem, Moskwa) i uniwersytetów nigeryjskich (Kano, Calabar, Benin, Ibadan) oraz językoznawcy z warszawskiego ośrodka afrykanistycznego. The monograph covers the main aspects of studies on West African languages related to the diversity of structural patterns and complexity of their linguistic assignment. It includes various topics ranging from linguistic description and conceptualization patterns to the sociolinguistics of contemporary refugee camps. Typological diversity is enriched with the presentation of pidgin structures and sign languages. Structural differences between languages are seen from a comparative perspective, which also indicates the areal dimension of linguistic processes. The presentations of linguists from both Europe and Africa develop the idea of convergence area in West Africa, which is motivated by the contact between languages of different affiliations to language families and common cultural basis of language development.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
W dzisiejszym świecie wiedza o sposobach budowania i funkcjonowania dyskursów, ich rodzajach i bogactwie, jest niezbędna nie tylko naukowcom, ale przede wszystkim uczestnikom tych dyskursów. Publikacja rejestruje stan współczesnych dyskursów w ich szerokim spektrum, począwszy od medialnych, poprzez naukowe, edukacyjne, prawno-administracyjne, aż po filozoficzne. Niezmiernie interesująco wypadają badania, które zostały opublikowane w niniejszym tomie. Dotyczą one roli słowa we współczesnych dyskursach: narodowych i mniejszościowych, korporacyjnych i instytucjonalnych, zróżnicowanych tematycznie i lokalizacyjnie, genologicznie i stylistycznie, ideologicznie i aksjologicznie. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na wiele istotnych pytań, m.in.: jaki wpływ ma słowo na relacje społeczne i sferę publiczną; jak typ dyskursu, jego umiejscowienie w przestrzeni komunikacyjnej oraz tematyka oddziałują na słowo; w jakim stopniu „użyteczność dyskursowa” słowa, jego skuteczność i funkcjonalność zależą od jego jakości i poprawności; jak kształtują się relacje między słowem, obrazem a dźwiękiem w wybranych dyskursach? Zawarte w tomie wartościowe poznawczo analizy z pewnością przyciągną uwagę nie tylko językoznawców.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Publikacja stanowi próbę szerszego spojrzenia na problematykę języków specjalistycznych. Wychodzi ona poza ramy badawcze wyznaczane tradycyjnie przez lingwistykę, glottodydaktykę czy translatorykę. W prezentowanym zbiorze przedmiotem refleksji oraz obiektem analizy jest użycie języka w różnych kontekstach komunikacyjnych, zwłaszcza instytucjonalnych, ukazywanych z perspektywy międzykulturowej. Rozdziały zostały przygotowane przez pracowników powstałej w 2018 roku Katedry Języków Specjalistycznych oraz Komunikacji Międzykulturowej Uniwersytetu Łódzkiego, a także przez zaproszonych specjalistów z wiodących ośrodków badawczych w Polsce. Wszystkie teksty mają charakter zdecydowanie autorski przy jednoczesnym obszernym przeglądzie najnowszej literatury – zarówno w języku polskim, jak i w językach obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Jak powiedział Albert Einstein: „Kreatywność jest zaraźliwa – podaj ją dalej”. Ideą konferencji CREATIVE VIBES jest podkreślenie potrzeby nieszablonowego myślenia przy podejmowaniu różnorodnych przedsięwzięć, wychodzenia poza schemat, ale także wskazywanie granic użyteczności twórczego rozwiązywania problemów, kiedy wymuszona oryginalność bierze górę. Uczestnicy tego cyklicznego wydarzenia wskazują, że zdolność rozwijania i efektywnego wykorzystywania kreatywności jest istotnym czynnikiem determinującym wartość kapitału intelektualnego oraz rozwoju organizacji. Zagadnienie to stanowi interesujący obszar badawczy, co odzwierciedla prezentowana monografia. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Ogromna dynamika zmian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw turystycznych, a także samorządu terytorialnego, konkurujących o ograniczone zasoby, stawia wiele wyzwań w wymiarze społecznym, ekonomicznym i technologicznym przed menedżerami podmiotów gospodarczych oraz administracją samorządową. Wyzwania te dotyczą przede wszystkim konieczności poszukiwania skutecznych sposobów dotarcia do coraz bardziej wymagających klientów (turystów), utrzymywania i wzbogacania relacji z nimi, tworzenia ofert odpowiadających ich oczekiwaniom. Stanowi to cel marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i jednostkami samorządu terytorialnego (gminami i regionami będącymi rynkami docelowymi określonych grup turystów). W budowaniu dobrych relacji z turystami oraz z innymi grupami interesariuszy (w przypadku gmin i regionów turystycznych) wykorzystywane są coraz bardziej nowoczesne technologie informacyjne, kreatywne i nowatorskie narzędzia oddziaływania na rynki docelowe w turystyce, elementy koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji i prospołecznych oraz proekologicznych zachowań podmiotów rynku turystycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
W dobie globalizacji gospodarki zjawiska ekonomiczne stały się bardziej złożone, wzrosła świadomość społeczna i środowiskowa, a nowe technologie otworzyły przed ludźmi niezwykłe możliwości w zakresie przetwarzania informacji oraz komunikacji. Zmiany te wywarły istotny wpływ na rachunkowość, która z biegiem lat ulegała ciągłym przeobrażeniom. W pewnym sensie dojrzała, przechodząc od ewidencji „realnych” i „obiektywnych” transakcji gospodarczych i prezentowania skutków tych zdarzeń w syntetycznej tabelarycznej formie do rejestrowania, pomiaru i opisywania zjawisk ekonomicznych, których istota nierzadko jest trudno uchwytna nawet dla profesjonalnych księgowych. Cechą wspólną tych zmian jest w rachunkowości coraz większy nacisk na komunikację, a dalej idąc, coraz większe jest znaczenie i zastosowanie języka naturalnego w rachunkowości. Celem książki jest identyfikacja, systematyka i objaśnienie problemów językowych stanowiących bariery komunikacji w rachunkowości rozumianej jako byt trójczłonowy obejmujący teorię, politykę i praktykę. Rozdział pierwszy został poświęcony omówieniu istoty rachunkowości jako zjawiska społecznego oraz wyjaśnieniu współzależności między teorią, polityką i praktyką rachunkowości w tym wymiarze. Przedstawiono również ewolucję poglądów na temat społecznych aspektów rachunkowości. Rozważono kwestię postrzegania rachunkowości jako nauki społecznej w różnych kontekstach. Zaprezentowano także relacje między nauką (o) rachunkowości a teorią, polityką i praktyką rachunkowości. Podjęto dyskusję nad kwestią paradygmatów rachunkowości i omówiono trzy konkurujące ze sobą paradygmaty badawcze rachunkowości, tj. paradygmat głównego nurtu, paradygmat interpretacyjny i paradygmat krytyczny, wskazując przy tym na ontologiczne, epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne założenia tych paradygmatów. Zwieńczenie rozdziału stanowi prezentacja humanistycznych i społecznych nurtów badań w rachunkowości, wśród których wyróżniono nurt psychologiczny, socjologiczny, kulturowy, lingwistyczny, semiotyczny, filozoficzny, etyczny, religijny i gender/queer. Rozdział drugi dotyczy komunikacji w rachunkowości rozumianej jako byt trójczłonowy złożony z teorii, polityki i praktyki. Omówiono istotę, cechy i poziomy komunikacji oraz przedstawiono tradycje teorii komunikacji oraz wybrane ogólne modele komunikacji. Rozważono związki między komunikacją a rachunkowością. Przedstawiono rys historyczny naukowej refleksji nad komunikacją w rachunkowości, sposoby jej ujmowania w świetle różnych tradycji teorii komunikacji oraz kierunki badawcze w tym obszarze. Rozważono przydatność modeli komunikacji do analizowania procesów komunikacyjnych w rachunkowości. Szczegółowo opisano model komunikacji językowej Romana Jakobsona i przedstawiono możliwości jego wykorzystania w modelowaniu i badaniu komunikacji w rachunkowości. W rozdziale trzecim omówiono związki pomiędzy rachunkowością a językiem w dwóch wymiarach. W pierwszym wymiarze (język rachunkowości) postrzega się rachunkowość jako język (biznesu), a drugi wymiar (język w rachunkowości) dotyczy wykorzystania języka naturalnego w rachunkowości. Związki te rozpatrzono w czterech podejściach: strukturalnym, funkcjonalnym, semiotycznym i społecznym. Dokonano również systematyki badań nad językiem (w) rachunkowości, wskazując na przyjmowane paradygmaty, metodologie, podejścia dyscyplinarne oraz podejmowane tematy i problemy badawcze. Rozdział czwarty został w całości poświęcony realizacji celu głównego, czyli identyfikacji, systematyce i objaśnieniu problemów językowych stanowiących bariery komunikacji w rachunkowości. Opisano cel, przedmiot, zakres i metodologię badania oraz przedstawiono uzyskane wyniki. Przeanalizowano i objaśniono sześć zidentyfikowanych w toku badania grup problemów języka (w) rachunkowości, a mianowicie problem języka specjalistycznego, problem translacji, problem polisemii, problem irrelewancji, problem definicji i problem składni. Wskazano również na potencjalne sposoby ograniczenia lub eliminacji tych barier.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 21.05.2023
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej