Forma i typ
Artykuły
(19)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bednarek Joanna
(2)
Chunyan Zhang
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dębska Ewa (pedagog)
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Haliżak Edward
(1)
Haraway Donna
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Koterwas Agnieszka
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kędziora Krzysztof
(1)
Ludwikowska Katarzyna
(1)
Michałowska Grażyna
(1)
Miś Lucjan
(1)
Muszyński Marcin
(1)
Niesporek Andrzej
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pochylska Anna
(1)
Sady Wojciech (1952- )
(1)
Sierańska Jolanta
(1)
Symonides Janusz
(1)
Szeptycki Andrzej
(1)
Ulatowski Rafał
(1)
Urbański Filip
(1)
Walkowiak Anna
(1)
Wojciuk Anna
(1)
Xiangyu Zeng
(1)
Łuszczyńska Marynia
(1)
Śledź Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Konstruktywizm
(11)
Konstruktywizm społeczny
(7)
Behawioryzm
(2)
Edukacja
(2)
Język polski
(2)
Konstruktywizm (filozofia)
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Praca socjalna
(2)
Rodzina
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Badania naukowe
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Filozofia nowożytna
(1)
Filozofia współczesna
(1)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Leśmian Bolesław
(1)
Malarstwo rosyjskie
(1)
Marksizm
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Matura międzynarodowa
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Niesporek, Andrzej (1957- )
(1)
Opracowanie
(1)
Optymalizacja
(1)
Paradygmat
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Praxis (filozofia)
(1)
Przyboś Julian
(1)
Refleksyjność
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Społeczeństwo
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Studenci
(1)
Style poznawcze
(1)
System społeczny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Życie społeczne
(1)
Temat: dzieło
My pedagogic creed
(1)
Życie społeczne jako proces praktyki
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Niemcy
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
24 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 18.03.2024
Instrumentalizm / Wojciech Sady. W: Panorama współczesnej filozofii. s. 376-396. - 2017.
Bibliografia na stronie 396.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Teoria sprawiedliwości Johna Rawlsa, podobnie jak i jego filozofia polityki, nie są łatwe do intelektualnego przyswojenia. Mimo że był filozofem amerykańskim i ewidentnie bliska była mu anglosaska tradycja analityczna w filozofii, która odznacza się dążeniem do jasności stylu i ogólnej klarowności intelektualnej, to jednak czytelnik jego Teorii sprawiedliwości i w nieco mniejszej mierze innych prac z pewnością nie ma łatwego zadania. Śledzenie meandrów myśli Rawlsa jest bowiem trudne i wymaga wielkiej koncentracji. W tym sensie wprowadzenie do jego teorii sprawiedliwości i filozofii polityki to rzecz z pewnością bardzo potrzebna, więc projekt Krzysztofa Kędziory należy przywitać z radością. Jego wykonanie także budzi szacunek i uznanie. Z recenzji prof. Andrzeja Szahaja
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W numerze [Contents] S T U D I A [ S T U D I E S ] Edward Haliżak: Międzynarodowe studia bezpieczeństwa – subdyscyplina nauki o stosunkach międzynarodowych [International Security Studies as a Sub-discipline of International Relations], doi 10.7366/020909613201701, s. 9–34; Janusz Symonides: Traktat o zakazie broni nuklearnej [Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons], doi 10.7366/020909613201702, s. 35–50; Anna Wojciuk: Od zagrożenia normatywnego do soft power: teoretyczne aspekty analizy dyfuzji modeli instytucjonalnych [From Normative Threat to Soft Power: Theoretical Aspects of Diffusion Analysis of Institutional Models], doi 10.7366/020909613201703, s. 51–64; Tomasz Grzegorz Grosse: Woods jako reżim geoekonomiczny [Bretton Woods as a Geoeconomic Regime], doi 10.7366/020909613201704, s. 65– 82; Grażyna Michałowska: Dzieci uchodźcy [Juvenile Refugees], doi 10.7366/020909613201705, s. 83–104; Rafał Ulatowski: Zagraniczna polityka kulturalna i edukacyjna Niemiec [Germany’s Foreign Cultural and Educational Policy], doi 10.7366/020909613201706, s. 105–122; Weronika Garbacz: Dyplomacja ekonomiczna w paradygmacie realistycznym – próba konceptualizacji pojęcia [Conceptualising Economic Diplomacy within the Realist Paradigm], doi 10.7366/020909613201707, s. 123–142; Zhang Chunyan, Zeng Xiangyu: Water Crises, Water Disputes and Water Cooperation: New Perspectives for Sino-Indian Relations, doi 10.7366/020909613201708, s. 143–162; Jolanta Sierańska: Wyzwania polityki handlowej Nowej Zelandii [The Challenges of New Zealand’s Trade Policy], doi 10.7366/020909613201709, s. 163–188. S P R A W O Z D A N I E [ R E P O R T S ] Anna Pochylska, Piotr Śledź, Anna Walkowiak: Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej „Zbigniew Brzeziński: myśl – działanie – dziedzictwo”, Warszawa, 20–21 października 2017 r., s. 189–202 [Report on the international academic conference 'Zbigniew Brzeziński: Thought – Politics – Legacy', Warsaw, 20–21 October 2017], s. 189–202. R E C E N Z J E [ R E V I E W S ] Grażyna Michałowska: Agnieszka Bieńczyk-Missala, Zapobieganie masowym naruszeniom praw człowieka [Preventing Mass Violations of Human Rights], s. 203–205; Andrzej Szeptycki: Olga Wasiuta, Sergiusz Wasiuta, Wojna hybrydowa Rosji przeciwko Ukrainie [Russia’s Hybrid War Against Ukraine], s. 206–211; Filip Urbański: Philip Muehlenbeck, Czechoslovakia in Africa, 1945–1968, s. 212–217.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W książce podejmuje się fundamentalne zagadnienia teorii socjologicznej, w tym przede wszystkim rozumienia w socjologii pojęcia społeczeństwa i życia społecznego. Odwołuje się do idei procesu praktyki społecznej w pracach Georga Hegla oraz Karola Marksa, a także różnych sposobów interpretacji myśli Marksa w tym zakresie. Reinterpretuje pojęcie praktyki w perspektywie myślenia systemowego, w tym przede wszystkim teorii chaosu oraz idei systemów autopoietycznych. Ukazuje teoriopoznawcze konsekwencje tak rozumianego myślenia systemowego. Nawiązuje do podstawowych założeń teorii systemu społecznego Niklasa Luhmanna, przykładu socjologicznego zastosowania idei sytemu autopoietycznego. W konsekwencji w książce proponuje się pewne rozumienie procesu praktyki jako kategorii filozoficznej i społecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47216 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 07.09.2021
Edukacja elementarna : współczesne tendencje i wyzwania : aspekt teoretyczny i metodyczny / Marta Kotarba. W: Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku : aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych. s. 43-65. - 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 64-65.
Streszczenie w języku angielskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 25.10.2018
Powrót "rzeczywistości" / Joanna Bednarek W: Teorie wywrotowe : antologia przekładów. s. 227-240. - 2012.
Bibliografia s. 239-240
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 25.10.2018
Manifest gatunków stowarzyszonych / Donna Haraway W: Teorie wywrotowe : antologia przekładów. s. 241-260. - 2012.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Konstruktywizm rosyjski // WIELCY MALARZE : ich życie, inspiracje i dzieło. - 2001, nr 131, s.1-31.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Konstruktywizm w dydaktyce / Klemens Stróżyński // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. - 2007/2008, nr 4, s.89-98.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej