Form of Work
Artykuły
(19)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Author
zbiorowa Praca
(8)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bywalec Czesław (1945- )
(1)
Chańko Anna
(1)
Chmielewska Magdalena
(1)
Czechowska Dorota Iwona
(1)
Dziechciarz Józef
(1)
Godlewska Aleksandra
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Golka Marian (1948- )
(1)
Henry Jane
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Joseph Stephen
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaczmarek Mirosława
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Kasser Tim
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Lawrence G. Calhoun
(1)
Linley Alex P
(1)
Lorek Kamil
(1)
Maciąg Anna
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Niesiobędzka Małgorzata
(1)
Nizioł Krystyna
(1)
Raczkowska Jadwiga
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Schwartz Barry
(1)
Sherman K. David
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Stawska Joanna Maria
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Taylor E. Shelley
(1)
Tedeschi Richar G
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Ward Andrew
(1)
Wieja Magdalena
(1)
Witczak Radosław
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(47)
Language
Polish
(47)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Gimnazja
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Konsumenci (ekon.)
(21)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Optymizm
(6)
Reklama
(6)
Decyzje
(3)
Marketing
(3)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
Dziecko
(2)
Internet
(2)
Psychologia
(2)
Unia Europejska
(2)
Zachowanie
(2)
Bezpieczeństwo prawne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Gospodarka
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing ekologiczny
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświadczenie woli
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Prawa konsumenta
(1)
Prawo cywilne
(1)
Psychologia ekonomiczna
(1)
Płatności elektroniczne
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Socjalizacja
(1)
Spożycie
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teoria wyboru konsumenta
(1)
Umowa
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
(1)
Wartość
(1)
Zakupoholizm
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(11)
Subject: place
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(6)
Podręcznik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
47 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Tendencje do zmian w konsumpcji i podejmowane krytyczne analizy dyskursu w przestrzeni zarówno publicznej, jak i naukowej wskazują na jej fundamentalne znacznie w społeczeństwach ponowoczesnych. Zatem treść tej dyskusji pełna jest antynomii, takich jak: „autonomia – dominacja”, „racjonalność – nieracjonalność”, „wolność – zniewolenie”, „nadmiar – umiarkowanie”, „instrumentalność – ekspresyjność”, „indywidualność – uspołecznienie”, „masowość – zróżnicowanie” itp. Konsumpcja to złożony proces ujmowany w różnych kontekstach społecznych i ekonomicznych, oparty na znaczeniach i symbolach, opisujący indywidualizację jednostkowych zachowań konsumentów, ale także nowe perspektywy funkcjonowania społeczeństw. Konsument nie istnieje w próżni − procesy ekonomiczne i kulturowe, w których uczestniczy, relacje, które nawiązuje i podtrzymuje, a także znaczenia, jakie im przekazuje, stanowią ważny kontekst jego otoczenia społecznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Temat: Mieszkania ; Konsument ; Wzrost gospodarczy ; Intercyza ślubna królowej ; Rynek nieruchomości ; Orzeczenie sądowe ; Charakter prawny ; Konkurencja ; Statut MTK ; Formy sprawcze ; Zamiar bezpośredni ; Transport ; Pozew ; Gierke ; Ordynacja miejska barona vom Steina z 19 listopada 1808 roku ; Powództwo grupowe ; Pomoc prawna ; Podaż ; Popyt ; Posag królowej ; Odnawialne źródła energii ; Funkcja dobrobytu społecznego ; Kryterium Pareto ; Oprawa królowej ; Maksymalizacja bogactw ; Przepływy inwestycyjne ; Lokalna polityka społeczna ; Region Morza Bałtyckiego (RMB) ; Orytarz Transportowy Wschód - Zachód ; Kolej Bałtycka - Korytarz Wzrostu ; Aktywność społeczna osób starszych ; Przeciwdziałanie izolacji społecznej osób starszych ; Samopomoc sąsiedzka ; Dobrobyt ; Proces prywatyzacji ; Prywatyzacja bezpośrednia ; Pozycja majątkowa królowej ; Hydroenergetyka ; Sektor energii elektrycznej ; Prusy ; Czynniki demograficzne i ekonomiczne ; Kryterium Kaldora-Hicksa ; Family Policy ; Matczyny Lęk Separacyjny ; Socioeconomic Position ; Paths to justice ; Stein ; Maternal Separation Anxiety ; Prawo rzymskie ; Onwergencja/dywergencja ; Odszkodowanie ; Polityka mieszkaniowa ; Ustrój ; Przedsiębiorca ; Polityka rodzinna ; Pozycja prawna królowej ; Gospodarstwo domowe ; Hugo Kołłątaj ; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych ; Prawo celne ; Tendencje demograficzne ; Należności celne ; Tadeusz Czacki ; Proces sądowy ; Cło ; Zamiar ewentualny ; Efektywność ekonomiczna ; Liceum Krzemienieckie ; Zasoby mieszkaniowe ; Polityka energetyczna ; Badania ilościowe ; Oddanie przedsiębiorstwa państwowego do odpłatnego korzystania spółce
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Temat: Nadzór korporacyjny ; Popyt na pracę ; Prawo publiczne ; Prawo europejskie ; Cudzoziemcy ; Nadzór właścicielski ; Skarb Państwa ; Nowa ekonomia instytucjonalna ; Prawo prywatne ; Postępowanie cywilne ; Inwestor instytucjonalny ; Swobodny przepływ towarów ; Rynek regulowany ; Instytucje rynku pracy ; Fundusz emerytalny ; Model wzrostu Solowa ; Gospodarka oparta na wiedzy ; Finansowanie ; Kredyt konsumencki ; Ochrona praw podmiotowych ; Prawo rynku finansowego ; Wzorce umowne ; Interes konsumentów ; Zasada swobody działalności gospodarczej ; Gospodarka wolnorynkowa ; Import równoległy ; Produkt leczniczy ; Przedsiębiorstwo farmaceutyczne ; Towarowa Giełda Energii ; Obowiązek publicznoprawny ; Obrót energią ; Summa divisio ; Przyczyny powstania podziału ; System prawa krajowego ; Charakter prawa publicznego w stosunku do prawa prywatnego ; Ustawowe prawo pierwokupu ; Uprawnienie prawo kształtujące ; Państwowa jednostka organizacyjna ; Czynność prawna ; Przedstawiciel ustawowy ; Zawieszenie postępowania rejestrowego ; Organizacja pozarządowa ; Papier wartościowy ; Instrument finansowy ; Prawa pochodne ; Dyrektywa odszkodowawcza 2014/104/UE ; Dochodzenie roszczeń odszkodowawczych ; Naruszenie prawa konkurencji ; Wskazania terapeutyczne ; Pozwolenie na obrót produktem leczniczym ; Przedterminowa spłata kredytu ; Całkowity koszt kredytu konsumenckiego ; Obniżka kosztów kredytu ; Ochrona konsumenta kredytobiorcy ; Mechanizmy nadzorcze ; Cykliczne inwestycje ; Ścieżka wzrostu produktu oraz kapitału na pracującego ; Siły Zbrojne RP ; Żołnierz zawodowy ; Rekonwersja kadr ; Weterani ; Ekonomia regulacji ; Efektywność prawa ; Polityka narkotykowa ; Tworzenie wartości w sieci przedsiębiorstw ; Zasobowa koncepcja przewagi konkurencyjne ; Publiczne szkolnictwo wyższe ; Oligarchia akademicka ; Ład akademicki ; Prawna ochrona pracowników ; Zawody deficytowe ; Zawody nadwyżkowe ; Problem agencji ; Wzrost ; Teoria agencji ; Klauzule abuzywne ; Postępowanie egzekucyjne ; Firmy rodzinne ; Jednostka samorządu terytorialnego ; Metody taksonomiczne ; Wynagrodzenie ; Prawo farmaceutyczne ; Organizacja społeczna ; Zatrudnienie ; Działalność gospodarcza ; Innowacyjność
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Czterdziesty dziewiąty numer czasopisma „Ekonometria” zawiera osiem artykułów. Pierwszy z nich, autorstwa Mariusza Łapczyńskiego i Jerzego Surmy, opisuje wyko-rzystanie modeli data mining w rozwiązywaniu problemu niezrównoważonych klas. Justyna Brzezińska i Grzegorz Maciejewski w swoim artykule zwracają uwagę na możliwości wykorzystania danych wielowymiarowych w badaniach nad ryzykiem postrzeganym przez konsumentów. Następny artykuł, autorstwa Anny Król, doty¬czy badania przydatności metod hedonicznych do analizy cen różnych grup dóbr trwałego użytku. Model regresji przestrzennej rozwoju sieci handlowych w Polsce opisuje Zofia Bednarowska. Elżbieta Sojka prezentuje możliwości wykorzystania metod adaptacyjnych do prognozowania zmiennych demograficznych. Anna Skór¬ska przedstawia zmiany zachodzących w sferze KIBS w Polsce, z uwzględnieniem zatrudnienia i jego prognoz. Martin Pavlík, Grzegorz Michalski i Martin Lukáčik przedstawiają założenia i wyniki wykorzystania autorskiego oprogramowania do tworzenia portfeli inwestycyjnych. Ostatni artykuł, autorstwa Jolanty Kowal i Ali¬cji Keplinger, dotyczy modelu etycznych kompetencji i aspektów rozwoju kapitału ludzkiego w systemach informatycznych, szczególnie na polskim rynku pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
W czterdziestym ósmym numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano dzie¬sięć artykułów. Pierwsza praca, autorstwa Macieja Beręsewicza i Marcina Szymko¬wiaka, dotyczy możliwości wykorzystania big data w statystyce publicznej. Artykuł Łukasza Skowrona obrazuje wpływ szerokości skali na miary dopasowania modelu ścieżkowego. Tomasz Bartłomowicz prezentuje wpływ układu badania na pomiar preferencji konsumentów z wykorzystaniem metody Maximum Difference Scaling. Wykorzystanie regresji logistycznej w analizie danych symbolicznych interwało¬wych jest tematem pracy Marcina Pełki. Kolejna autorka, Alicja Grześkowiak, anali¬zuje, z wykorzystaniem technik wizualizacji, opinie polskich pracodawców o umie-jętnościach absolwentów. Artur Wołkowicz prezentuje propozycję wykorzystania modeli ekonometrycznych do sterowania procesami technologicznymi. W swoim artykule Maciej Oesterreich przeprowadził statystyczną analizę wpływu rozmiesz-czenia luk niesystematycznych na poziom błędów prognoz w szeregach czasowych z wahaniami sezonowymi. Analizę rynku ubezpieczeń na podstawie scoringu z wy-korzystaniem metody ważonych k najbliższych sąsiadów oraz wielowymiarowym kryterium doboru zmiennych zaprezentował Mariusz Kubus. Praca Anny Czapkie¬wicz i Pawła Jamera dotyczy dynamiki zależności Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych z innymi rynkami finansowymi. Ostatni artykuł, Pawła Kowalika, zawiera ocenę poziomu rozwoju gospodarczego i powiązań z zagranicą krajów na przykładzie członków NAFTA. Józef Dziechciarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
W 44. numerze czasopisma „Ekonometria” zamieszczono siedem artykułów. Praca Pawła Baranowskiego i Jana Jacka Sztaudyngera dotyczy analizy wpływu światowych cen ropy naftowej na ceny w Polsce. Artykuł autorstwa Doroty Witkowskiej prezentuje wyniki badań nad wrażliwością hedonicznych indeksów cen dzieł znanych malarzy polskich. Badanie struktur społeczno-ekonomicznych z wykorzystaniem wybranych technik wizualizacji danych przedstawiła Alicja Grześkowiak. Kolejna praca, przygotowana przez zespół autorski w składzie: Małgorzata Machowska-Szewczyk, Agnieszka Sompolska-Rzechuła i Grzegorz Spychalski, poświęcona jest analizie powiązań między cechami opisującymi kapitał społeczny w gospodarstwach rolnych. Antoni Smoluk prezentuje artykuł pt. „Wykres cosinusa jest elipsą”. Aleksandra Sabo-Zielonka i Grzegorz Tarczyński, autorzy następnego tekstu, porównali efektywności różnych metod wyznaczania trasy magazynierów. Jadwiga Sobieska-Karpińska i Marcin Hernes zaprezentowali funkcje odległości, których obliczanie jest kluczowym etapem procesu wyznaczania consensusu w sytuacji wystąpienia konfliktów wiedzy w systemach wspomagających podejmowanie decyzji. W numerze zamieszczono również recenzję Adama Sagana książki zatytułowanej „Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Prezentowany czwarty numer czasopisma naukowego „Ekonomia” zawiera dwadzieścia cztery artykuły poświęcone różnym zagadnieniom z zakresu teorii i praktyki gospodarowania, z wybitną przewagą tych drugich. Kwestiom teoretycznym poświęcone są cztery pierwsze artykuły i częściowo piąty; dotyczą one: – polskiej doktryny wolnego handlu u schyłku XVIII w. w kontekście poglądów Hugona Kołłątaja i Michała Ossowskiego, – instytucjonalnej teorii przemian gospodarczych, – ryzyka i niepewności w naukach ekonomicznych, – teorii wyboru konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej, – koncepcji zrównoważonego rozwoju w praktyce społeczno-gospodarczej. Wśród następnych dziewiętnastu artykułów najwięcej - aż dziesięć - poświęcono różnym problemom rozwoju regionalnego w Polsce, w tym również regionowi dolnośląskiemu. Omówiono w nich m.in. takie zagadnienia, jak: funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw, regionalna aktywność innowacyjna, kapitał społeczny a nierówności materialne, rozwój kapitału intelektualnego, finansowanie programów rewitalizacji obszarów miejskich, zróżnicowanie przestrzenne popytu na pracę, gęstość instytucjonalna jako czynnik konkurencyjności regionu i analiza wpływu transakcji PPP na poziom zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego. Do artykułów tematycznie związanych z regionalizmem należałoby zaliczyć także trzy inne, jednak zakres terytorialny analizy w nich przeprowadzonej jest szerszy niż wcześniej wymienionych. Należą do nich teksty traktujące o polskim rolnictwie w Unii Europejskiej, o przemianach cukrownictwa polskiego w warunkach tego ugrupowania integracyjnego i o regionalizmie lotniczym. To szczególne zainteresowanie autorów problematyką regionów i regionalizmu należy wysoko ocenić, ponieważ prezentowane artykuły nie tylko mają walory naukowe, ale także sporo wnoszą do poznania specyficznych problemów poszczególnych regionów Polski, a przez to mogą mieć także znaczenie utylitarne: wynikająca z nich wiedza może zostać wykorzystana w praktyce działania różnych osób związanych z administracją i samorządami regionów oraz instytucji. Tematyka pozostałych artykułów jest mocno zróżnicowana: począwszy od problemów handlowych państw afrykańskich, na ustalaniu zapotrzebowania na pasze i materiały wyściółkowe na potrzeby ośrodka jeździeckiego kończąc. Jest ona wyrazem różnych zainteresowań i badań własnych ich autorów. Całość zakończona jest dwoma recenzjami książek wydanych w bieżącym roku za granicą i w kraju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
W niniejszym numerze czasopisma zamieszczono cztery artykuły naukowe oraz jedną rekomendację książki. Przedmiotem pierwszego artykułu jest charakterystyka wybranych aktualnych trendów żywieniowych i dietetycznych. Wskazano na istotę, korzyści oraz ograniczenia wynikające ze stosowania diety wegetariańskiej, wegańskiej i fleksitariańskiej, diety eliminacyjnej (diet bezglutenowej i bez laktozy), diety o niskim indeksie glikemicznym, diety w insulinooporności, diety wpływającej na zdrowie psychiczne (tzw. żywności komfortowej, żywności wpływającej pozytywnie na nastrój i emocje i uważnego jedzenia), oraz diet, które mają na celu elimanację marnotrawstwa jedzenia (tzw. zero odpadów, mniej odpadów, ekologiczna konsumpcja).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Bezpieczeństwo i stabilność finansową na poziomie makro- i mikroekonomicznym tworzy wiele wzajemnie powiązanych komponentów, na które oddziałują liczne czynniki. Holistyczne podejście do bezpieczeństwa finansowego zaprezentowane w książce należy uznać za oryginalne. W opinii autorów bezpieczeństwo finansowe państwa jest tworzone przez instytucje nadzorcze i sieć bezpieczeństwa finansowego, bezpieczeństwo obrotu gospodarczego i bezpieczeństwo konsumenta na rynku usług finansowych. Po globalnym kryzysie finansowym, który obnażył wiele słabości współczesnego świata finansów i nadzoru nad nim ze strony państwa, nastąpiła zmiana paradygmatu regulacyjno-nadzorczego w zakresie ochrony konsumenta usług finansowych. Obecnie na polskim rynku wydawniczym nie ma publikacji, która obejmowałaby tak szeroki zakres zagadnień, jaki zaproponowali autorzy w tej monografii. Na uwagę zasługuje również aktualność prezentowanych treści w zakresie polityki fiskalnej i monetarnej w kontekście pandemii COVID-19 oraz zachwiania podwalin systemów finansowych i gospodarek narodowych. Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Waliszewskiego, prof. UEP
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
No cover
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 79 D, 75 D (2 egz.)
Book
In basket
Date of change: 30.07.2021
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 458 s. : ilustracje kolor. ; 25 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliogr. s. 431-449. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43546 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 30.07.2021
Psychologia zachowań konsumenckich / Andrzej Falkowski, Tadeusz Tyszka. - Wyd. 2 poszerz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. - 424 s. : ilustracje (gł. kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. s. 383-397. Indeksy.
W pracy przedstawiono psychologiczną analizę procesu spostrzegania i jej znaczenie dla opracowania strategii reklamowych. Scharakteryzowano procesy uczenia się i pamięci - kształtujące zachowania konsumenckie. Omówiono: rolę emocji w zachowaniach konsumenckich i reklamie; mechanizmy psychologiczne postaw konsumenckich; problematykę segmentacji rynku ze szczególnym uwzględnieniem podziału ze względu na cechy osobowości konsumentów; sytuacje konsumenta-decydenta zdobywającego informację i dokonującego zakupu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41046 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37913 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again