Forma i typ
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Artykuły
(3)
Autor
Blythe Sally Goddard
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Rękas Magdalena
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Koordynacja ruchowa
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Koordynacja wzrokowo-ruchowa
(1)
Postawa ciała
(1)
7 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Kolejny numer pisma, zgodnie z koncepcją wszechstronnej prezentacji problemów nauk o zarządzaniu, jest zróżnicowany wewnętrznie. Z jednej strony szeroko prezentuje dorobek naukowy pracowników naszego Uniwersytetu, ale z drugiej − tradycyjnie − przedstawia osiągnięcia naszych przyjaciół z innych uczelni ekonomicznych. By uwzględniać różne nurty pojawiające się w naukach o zarządzaniu, również i tym razem zadbaliśmy o duże zróżnicowanie tematyczne numeru. W związku tym zaprezentowano w nim i ogólne, przekrojowe koncepcje zarządzania (w artykułach K. Grzybowskiej, M. Ćwiklickiego czy M. Wirkusa i E. Kusio), i silnie wyeksponowano bardziej szczegółowe ujęcia zarządzania, mające często aplikacyjny charakter. Dotyczą tego zarówno artykuły A. Koziny, J. Kudełki, N. Hop, W. Kozłowskiej-Pęciak i C. Bachowskiego, jak też reprezentujące ujęcie marketingowe publikacje, których autorami są A. Krycia-Chomińskia i A. Szpulak oraz M. Daszkiewicz i A. Pu-kas. Tak jak w poprzednich numerach, tak i w tym staraliśmy się zaprezentować mniej popularny, a jakże ważny w naukach o zarządzaniu nurt zarządzania publicznego. Za ważne teksty dotyczące tego obszaru uznajemy artykuły A. Sztandy oraz J. Ropęgi. Wydaje się, że przedstawiony zestaw artykułów może być inspiracją do przemyśleń, dalszych badań i rozwoju nauk o zarządzaniu w różnych kierunkach. Życzymy czytelnikom atrakcyjnej i pożytecznej lektury. Jako dotychczasowy redaktor naczelny czasopisma, w związku z zakończeniem pełnienia tej funkcji wynikającym z podjęcia innych, kolidujących z rolą redaktora obowiązków na uczelni, chciałbym podziękować za bardzo dla mnie cenną współpracę wszystkim osobom, z którymi przez parę ostatnich lat efektywnie pracowałem nad kolejnymi numerami „Nauk o Zarządzaniu”. Dotyczy to licznych pracowników uczelnianego Wydawnictwa oraz doktora Witolda Szumowskiego, który – jako sekretarz redakcji – wywierał najsilniejszy wpływ na kształt i rozwój czasopisma. Życzę „Naukom o Zarządzaniu” rozwoju i sukcesów. Przyszłość czasopisma jest waż-na zarówno dla środowiska nauk o zarządzaniu w Polsce, jak i dla Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Andrzej Kaleta
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Z wielką przyjemnością oddajemy do Państwa rąk publikację pt. „Ekonomia”, wy¬daną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 65 artykułów, w których autorzy prezentują wyniki badań w czterech obszarach problemowych analizowanych na poziomie mikro- i makro-ekonomicznym. Pierwszy obszar przedstawia rozważania dotyczące rynku pracy i instytucjirynku pracy, a także roli kapitału ludzkiego w gospodarce. Znalazły się tutaj wyniki badań na temat np.: roli urzędów pracy w przeciwdziałaniu bezrobociu, wpływu instytucji formalnych i nieformalnych na rynek pracy, zjawiska prekariatu, sytuacji kobiet na rynku pracy w dobie polityki równych szans czy pozycji absolwentów na europejskim rynku pracy. Drugi obszar dotyczy problemów makroekonomicznych współczesnych gospodarek, często ukazywanych w kontekście analizy sytuacji Pol¬ski na tle innych krajów unijnych. W tej grupie artykułów zaprezentowano wyniki analiz dotyczących m.in.: interwencjonizmu monetarnego i fiskalnego w warunkach wysokiego zadłużenia, polityki monetarnej i fiskalnej w krajach unijnych, ograniczeń wzrostu i rozwoju gospodarczego, innowacyjności i przedsiębiorczości, działalności badawczo-rozwojowej oraz roli kapitału intelektualnego kraju. Trzeci obszar tematyczny prezentowanej publikacji stanowią aspekty mikroekonomiczne, omawiając je np. dokonano analizy relacji podmiotów funkcjonujących na rynku, poddano ocenie przeobrażenia w sferze dochodów gospodarstw domowych czy opi¬sano wpływ migracji na gospodarstwa domowe w Polsce. Czwarty obszar obejmuje zaś opracowania dotyczące fundamentów ekonomii, m.in. racjonalności człowieka w ujęciu homo sustinens, nowych paradygmatów rozwoju, refleksji nad metodologią nauk ekonomicznych, koncepcji kształtowania oczekiwań uczestników rynku czy analiz poglądów klasyków francuskich na temat podatków. Książka przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów w praktyce zajmujących się problematyką ekonomiczną, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich. Artykuły składające się na niniejszą książkę były recenzowane przez samodzielnych pracowników nauki, w większości kierowników katedr ekonomii. Chcielibyśmy serdecznie podziękować za wnikliwe i rzetelne recenzje, często inspirujące do dalszych badań. Oddając powyższą publikację do rąk naszych Czytelników, wyraża¬my jednocześnie nadzieję, że ze względu na jej wszechstronny charakter spotka się ona z zainteresowaniem i przyczyni do rozpoczęcia inspirujących dyskusji. Jerzy Sokołowski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Dysleksja a ruch / Kinga Bulińska // WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE. - 2005, 8-9, s.(14)-(15).
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 22.08.2023
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej