Form of Work
Artykuły
(95)
Publikacje naukowe
(53)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Kloskowska Adriana
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Fazlagić Jan (1971- )
(3)
Bartol Izabella
(2)
Bieńkowska Jolanta
(2)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Sasin Magdalena
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Abramowicz Teresa
(1)
Adamczewski Jakub
(1)
Adamek Irena
(1)
Andrzejczak Aldona (1952- )
(1)
Baker Kate (1949- )
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bartoszewicz Magdalena
(1)
Bańkowska Anna
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bielawska Izabela
(1)
Bielska Ewa
(1)
Bukowińska Agnieszka
(1)
Bylica Urszula
(1)
Chauvel Denise
(1)
Ciemniewska Maja
(1)
Ciniewicz Emilia
(1)
Ciężka Beata
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Danilczyk Monika
(1)
Demendecki Jarosław
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Diyanni Robert
(1)
Domaszuk Edyta
(1)
Firysiuk Natalia
(1)
Gaweł Anna
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Górna Hanna M
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Iluk Jan
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Jabłońska Wiktoria
(1)
Jastrzębski Jerzy (1975- )
(1)
Jaworska Joanna (nauczyciel)
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Justyńska Martyna
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kalbarczyk Adam (1957- )
(1)
Kalinowska Aleksandra
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Klimaszewska Natalia
(1)
Klimowicz Anna
(1)
Knych Aleksandra
(1)
Koterwas Agnieszka
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kurowska Barbara
(1)
Kwiecień Klaudia
(1)
Kępa Samanta
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lotycz Małgorzata
(1)
Luberda Michał
(1)
Majcherek Janusz A
(1)
Majewska-Owczarek Anna
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Matoso Madalena (1974- )
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; pedagog)
(1)
Michel Viviane
(1)
Minchberg Małgorzata
(1)
Mindell Amy
(1)
Noga Henryk
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okraj Zofia
(1)
Olszewska Gabriela
(1)
Ostrowska Alicja (pedagog)
(1)
Pająk Barbara
(1)
Palusiński Robert
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Pluta Katarzyna
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Powichrowska Bogumiła
(1)
Pruszyńska Anna
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Puławska Iwona
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Roszkowska Dorota
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szczęsna Iwona
(1)
Year
2020 - 2022
(44)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(91)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(117)
Language
Polish
(115)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(17)
Nauczanie początkowe
(8)
Klasa 3.
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Przedszkola
(3)
Bibliotekarze
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura portugalska
(1)
Subject
Kreatywność
(99)
Metody nauczania
(27)
Myślenie twórcze
(25)
Nauczanie początkowe
(14)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Twórczość
(13)
Kompetencje kluczowe
(12)
Uczniowie
(12)
Nauczyciele
(11)
Kształcenie
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Pedagogika wczesnoszkolna
(8)
Dzieci
(6)
Postawy
(6)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Uczenie się
(5)
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Zastosowania multimediów w edukacji
(4)
Świetlice szkolne
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Pedagogika artystyczna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rynek pracy
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkoły
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zdolności
(3)
Arteterapia
(2)
Design thinking
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Empatia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Innowacje
(2)
Mentoring
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Refleksyjność
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Studenci
(2)
Style poznawcze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wybór zawodu
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wyobraźnia
(2)
"Navigo” Autorska Szkoła Podstawowa (Poznań)
(1)
Absolwenci szkół podstawowych
(1)
Argumentacja
(1)
Autorska Szkoła Podstawowa "Żak" (Olsztyn)
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Coaching
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
De Bono, Edward
(1)
Dehumanizacja
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewaluacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humor
(1)
Ilustracje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Język dziecka
(1)
Kamishibai
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krawiectwo
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie inteligencji
(1)
Kształcenie kreatywności
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Subject: work
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(59)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(29)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Niemcy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(47)
Artykuł z pracy zbiorowej
(44)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(39)
Scenariusz zajęć
(14)
Artykuł z czasopisma fachowego
(11)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Raport z badań
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Gry i zabawy
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Felieton
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(91)
Psychologia
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Kultura i sztuka
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
117 results Filter
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Ekonomia jest nauką społeczną i odnosi się do zachowań oraz funkcjonowania wspólnot ludzkich. Musi więc uwzględniać wiedzę humanistyczną i społeczną, osiąganą w innych niż ona dziedzinach nauki. Jest niebezpieczną i zwodniczą iluzją, że można zachowaniami ludzkimi kierować jedynie przez odpowiednio dobrane stymulatory i bodźce ekonomiczne, a wydajną aktywność gospodarczą uzyskiwać niezależnie od otoczenia politycznego, społecznego, kulturowego, a nawet ekologicznego. A skoro takie czynniki należy uwzględniać, to trzeba je rozpoznać i zbadać. W książce Janusz A. Majcherek przedstawia autorską interpretację różnorodnych uwarunkowań procesów prowadzących do wzrostu bogactwa i rozwoju społecznego lub biedy i destrukcji społecznych struktur. Praca Janusza Majcherka jest przemyślanym i dopracowanym wywodem odnoszącym się do zawsze ważnych i zawsze aktualnych kwestii społeczno-gospodarczych. Jestem przekonany, że wywoła ona żywą dyskusję, gdyż w wielu punktach stanowisko Autora jest – w dobrym znaczeniu – kontrowersyjne. prof. dr hab. Jerzy Hausner (z recenzji)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Jak powiedział Albert Einstein: „Kreatywność jest zaraźliwa – podaj ją dalej”. Ideą konferencji CREATIVE VIBES jest podkreślenie potrzeby nieszablonowego myślenia przy podejmowaniu różnorodnych przedsięwzięć, wychodzenia poza schemat, ale także wskazywanie granic użyteczności twórczego rozwiązywania problemów, kiedy wymuszona oryginalność bierze górę. Uczestnicy tego cyklicznego wydarzenia wskazują, że zdolność rozwijania i efektywnego wykorzystywania kreatywności jest istotnym czynnikiem determinującym wartość kapitału intelektualnego oraz rozwoju organizacji. Zagadnienie to stanowi interesujący obszar badawczy, co odzwierciedla prezentowana monografia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Krytyczne i kreatywne podejście do życia - trudno wyobrazić sobie większe przeciwieństwa… Według powszechnie znanych definicji tych postaw, z jednej strony mamy do czynienia z intelektualną i rzeczową selekcją faktów, z drugiej z otwieraniem się na nowe, nietypowe pomysły. Ale czy na pewno? Zdaniem Roberta DiYanniego krytyczne i kreatywne myślenie to w rzeczywistości dwie strony tego samego medalu, które umiejętnie wykorzystane mogą znacząco ułatwić nam życie. Autor rozprawia się ze stereotypami na temat myślenia i uczy zupełnie nowych metod twórczego rozwiązywania problemów i analizowania otaczającego nas świata. Pokazuje na przykład, jak krytyczna ocena argumentów i uważna lektura prasy czy tekstów reklamowych mogą uratować nas przed polityczną, medialną czy marketingową manipulacją. Towarzyszy mu Leonardo da Vinci – jeden z najwybitniejszych umysłów w historii ludzkości, który w niespotykany sposób łączył krytyczne i twórcze podejście do rzeczywistości. Twoja inteligencja jest sumą nawyków twojego umysłu – tego, jak te nawyki wykorzystujesz, żeby myśleć i rozwiązywać problemy. Celem tej książki jest wzmocnienie twoich istniejących dobrych nawyków umysłu i pomoc w zmodyfikowaniu lub wyeliminowaniu tych złych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Coraz bardziej widoczna obecność pojęcia i problemu modernizacji w polskim dyskursie publicznym świadczy o tym, że jednym z istotnych czynników kształtujących społeczny proces modernizacji Polski stają się dyskursy modernizacyjne. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” stanowi próbę przyjrzenia się temu fenomenowi, a zwłaszcza wielorodności dyskursów modernizacyjnych, ich przemianom i mechanizmom lokowania w rzeczywistości społecznej, a także ich odniesieniom ideologicznym. W prezentowanych artykułach zastosowane zostały różnorodne (i komplementarne wobec siebie) ujęcia i perspektywy badawcze. Na problematyce ekonomicznej, czy raczej ekonomiczno-społecznej (zawierającej również akcenty nauk o polityce i polityce publicznej/społecznej) koncentrują się teksty Włodzimierza Anioła oraz Agnieszki Dziedziczak-Foltyn i Kazimierza Musiała. Dwa inne artykuły dotyczą aspektów kulturowych (Karol Franczak) i kulturowo- -psychologicznych (Tomasz Zarycki). Z kolei Maciej Kassner omawia kwestię modernizacji w kontekście integracji europejskiej i w odniesieniu do doniosłych koncepcji socjologicznych. Nieco inny charakter mają dwa ostatnie artykuły, które na podstawie materiałów prasowych analizują rocznicowe echa Okrągłego Stołu (Konrad Kubala) oraz schematy interpretacji (tzw. ramy) transformacji gospodarczej (Wojciech Rylukowski). Uzupełnienie tomu stanowi esej recenzyjny autorstwa Lucyny Prorok, poświęcony książce Włodzimierza Anioła Szlak Norden, traktującej o możliwościach adaptowania w Polsce skandynawskich rozwiązań w dziedzinie polityki społecznej, a także recenzje dwóch książek: Adama Leszczyńskiego Skok w nowoczesność (podejmującej zagadnienie modeli modernizacji w krajach peryferyjnych) oraz Wojciecha Musiała Modernizacja Polski (oferującej rekonstrukcję rządowych strategii modernizacyjnych w Polsce).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again