Forma i typ
Artykuły
(17)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Biblioteczka Dobrego Nauczyciela
(1)
Kowal Witold
(1)
Kędracka-Feldman Ewa
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Ocena szkolna
(10)
Szkoła
(8)
Ocenianie
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Młodzież
(2)
Uczeń
(2)
Efektywna szkoła
(1)
Geografia
(1)
Historia
(1)
Jakość szkoły
(1)
Liceum
(1)
Nauczanie
(1)
Oświata
(1)
Rada rodziców
(1)
Sondaż
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła a rodzice
(1)
Szkoła niepaństwowa
(1)
Szkoła społeczna
(1)
Szkoły jakości
(1)
Umiejętności ucznia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wymagania edukacyjne
(1)
Zarządzanie
(1)
20 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Tytuł niniejszego zeszytu Prac Naukowych „Ekonomia – finanse – bankowość” sugeruje, że artykuły w nim opublikowane dotyczą szerokiego spektrum zagadnień. Autorzy skorzystali z potencjału wynikającego z takiego sfomułowania tytułu i opracowali zestaw artykułów związanych z każdym z wymienionych obszarów. Dodatkowo część prac ma charakter interdyscyplinarny, co utrudnia ich jednoznaczne zaklasyfikowanie. Ponieważ autorzy wywodzą się głównie z Uniwersytetu Opolskiego, część prezentowanych artykułów dotyczy regionu opolskiego jako obszaru badawczego.W obrębie ekonomii mieszczą się teksty autorstwa M. Buckiej i A. Zagórowskiej, J. Pieczonki oraz J. Platje, R. Poskarta i D. Rokity-Poskart. Duża część prac dotyczy finansów, jednak odnoszą się one do różnych ich obszarów. Do obszaru tematycznego dotyczącego finansów przedsiębiorstw zaliczają się opracowania S. Kauf i A. Tłuczak, A. Bruskiej i I. Pisz oraz M. Krasuckiej. Druga grupa zagadnień w obrębie finansów dotyczy finansów publicznych i samorządowych. W tym nurcie mieszczą się prace K. Ćwieląga i J. Olejniczaka. Kolejnym uwzględnionym w publikacji obszarem finansów są finanse osobiste, których dotyczy artykuł M. Maciejasz-Świątkiewicz. Ostatnia grupa artykułów jest poświęcona bankowości i ubezpieczeniom. Można do niej zaliczyć prace A. Czerwińskiego oraz M. Willmann.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Przedmiotem badań szeroko ujmowanych nauk ekonomicznych (obejmujących ekonomię i zarządzanie) są zachowania uczestników rynku. Ich poznanie ma głęboki sens naukowy, gdyż to one ostatecznie kreują wyniki ekonomiczne. Mimo wielorakich badań tych zachowań człowiek nie jest w stanie przewidywać wszystkich zjawisk ekonomicznych, czego potwierdzeniem są różnego rodzaju kryzysy (gospodarcze lub pojedynczych przedsiębiorstw). Wydaje się, iż dokonywana od stuleci interpretacja zachowań człowieka jako podmiotu ekonomicznego ciągle jest niewystarczająca. Wyborom ekonomicznym towarzyszą przecież stany mentalne – zjawiska coraz bardziej zauważalne w teoriach. Być może słaba zdolność predykcji zjawisk ekonomicznych wynika z braku właściwego rozpoznania stanów mentalnych towarzyszących ludziom. W dotychczasowym dorobku teoretycznym zachowania ekonomiczne człowieka często były postrzegane jako zjawiska automatyczne, o liniowych zależnościach między bodźcem a reakcją. Tymczasem reakcja człowieka jest oparta na jego subiektywnych interpretacjach (ocenach). Cechą wyróżniającą człowieka jest to, iż wartościuje swoje otoczenie, w tym organizację w której funkcjonuje, jej wyniki oraz zachodzące w niej działania. Powszechnie przyjęło się, iż podstawowymi kryteriami oceny (wartościowania) w naukach ekonomicznych są kategorie oparte na pojęciach efektywność i skuteczność. Ich interpretacja (skuteczności i efektywności) często ma charakter subiektywny, gdyż jest dokonywana w kontekście ocen użyteczności różnych koncepcji teoretycznych, różnego postrzegania celów przedsiębiorstwa. Wskazane problemy nie są zagadnieniami nowymi w naukach ekonomicznych. Podejście subiektywne stanowiło cechę wyróżniającą tzw. szkołę psychologiczną (austriacką) ekonomii. Interpretacja pojęć efektywność i skuteczność ma z kolei długoletnią historię. Być może zasadne jest spojrzenie na problem ocen ekonomicznych przedsiębiorstwa (skuteczności i efektywności) z nieco innej perspektywy. Witold Kowal, dr hab. – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pracownik Katedry Zarządzania Marketingowego (Instytut Marketingu). Jego zainteresowania naukowe dotyczą: skuteczności oraz efektywności organizacji i marketingu, rozwoju koncepcji marketingowych, procesów zarządzania marketingiem, procesów informacyjnych w marketingu. Jest autorem wielu publikacji, w tym monografii pt. Kontrola skuteczności marketingowej – problem zmienności interpretacji i pomiaru (2010) oraz współautorem książek Zarządzanie marketingiem (2014), Strategiczne planowanie marketingowe (1996) oraz Marketing. Jak to się robi? (1992). Współpracował z 27 firmami w charakterze konsultanta lub trenera.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Propozycja oceny z wychowania fizycznego / Renata Patalas // WYCHOWANIE FIZYCZNE W SZKOLE. - 2001, 11, s.41-42.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Szkoła dojrzewania i dojrzałości / Roma Kwiecińska // NOWA SZKOŁA. - 2001, 2, s.4-10.
Streszczenie: Krakowskie V Liceum Ogólnokształcące im.Augusta Witkowskiego w wyniku rankingu zostało najlepszą szkołą średnią w Polsce.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Tabela kryteriów ocen z zakresu historii w gimnazjum / Jerzy Eisler // WIADOMOŚCI HISTORYCZNE. - 2000, 1, s.9-14.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Polemiki i kontrowersje : co i jak oceniać z wychowania fizycznego / Kazimierz Żegnałek // WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE. - 2010, nr 3, s. 16-21.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Zasady oceniania w szkole / Ewa Kozak // EDUKACJA I DIALOG. - 2005, 3, s.54-61.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Moja propozycja oceniania ucznia z wychowania fizycznego / Ewa Litarowicz // WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE. - 2001, 8/9, s.(15)-(16).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Za co ocena ? / Tomasz Frołowicz // WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE. - 2001, 2, s.35-37.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
O 1/3 za dużo / Jarosław Kordziński // NOWA SZKOŁA. - 1998, 6, s.61-62.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38348 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej