Form of Work
Artykuły
(745)
Publikacje naukowe
(308)
Książki
(266)
E-booki
(43)
IBUK Libra
(43)
Publikacje fachowe
(43)
Czasopisma
(23)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(277)
unavailable
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(288)
Author
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(13)
Kotowska Maria Współpr
(10)
zbiorowa Praca
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Kościelniak Marek
(5)
Dylak Stanisław
(4)
Grygier Urszula
(4)
Leśniewska Katarzyna
(4)
Naprawa Renata
(4)
Przanowska Małgorzata
(4)
Szwarc Alina
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Bogaj Andrzej
(3)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(3)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(3)
Franczyk Anna
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kloskowska Adriana
(3)
Kowańdy Kazimierz
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(3)
Kształcenie
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Pokrzycka Lidia
(3)
Rachwał Tomasz (1974- )
(3)
Strykowski Wacław (1942- )
(3)
Słupska Kamila
(3)
Anielska Agnieszka
(2)
Apanel Danuta
(2)
Baraniak Barbara
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(2)
Broekman Herrie aut
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(2)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(2)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(2)
Dubis Małgorzata
(2)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Fazlagić Jan (1971- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gulip Małgorzata
(2)
Guzy Anna
(2)
Głowacz Arkadiusz
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kulpa Jan
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Leśniak-Berek Ewa
(2)
Ludorowska Agnieszka
(2)
Majerek Bożena
(2)
Majorczyk Marta
(2)
Marchlik Paulina
(2)
Matematyka
(2)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Mańkowska Anna (pedagog)
(2)
Mydłowska Beata
(2)
Myjak Teresa
(2)
Neville Bernie (1938- )
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(2)
Obuchowska Joanna
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Penar Karol
(2)
Pielachowski Józef (1940- )
(2)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(2)
Piwowarski Rafał
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Rosalska Małgorzata
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Segiet Waldemar
(2)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(2)
Stanek Janusz
(2)
Strykowska Justyna
(2)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(2)
Wawrzyniak Sonia
(2)
Worek Barbara
(2)
Wójcik Marta (pedagog)
(2)
Zimny Tomasz M
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łoza Bartosz
(2)
Żebrowski Jan (1935- )
(2)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im (Poznań )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Instytut Pedagogiczno-Artystyczny (Kalisz )
(1)
Year
2020 - 2022
(124)
2010 - 2019
(727)
2000 - 2009
(122)
1990 - 1999
(60)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(2)
1930 - 1939
(1)
Time Period of Creation
2001-
(412)
1989-2000
(34)
1945-1989
(22)
1901-2000
(4)
Country
Poland
(1076)
Lithuania
(1)
Slovakia
(1)
Language
Polish
(1064)
English
(10)
Audience Group
Bibliotekarze
(25)
Nauczyciele
(21)
Studenci
(6)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Doktoranci
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Kształcenie
(335)
Nauczyciele
(254)
Kształcenie integracyjne
(209)
Kształcenie ustawiczne
(70)
Oświata
(47)
Metody nauczania
(46)
Kształcenie zawodowe
(44)
Szkolnictwo
(43)
Kształcenie nauczycieli
(38)
Dziecko niepełnosprawne
(35)
Nauczanie
(35)
Szkolnictwo wyższe
(35)
Uczniowie
(35)
Polityka oświatowa
(33)
Wychowanie
(33)
Pedagogika
(31)
Nauczanie początkowe
(30)
Prawo oświatowe
(28)
Rynek pracy
(26)
Integracja społeczna
(24)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(24)
Zarządzanie oświatą
(23)
Bibliotekarze
(22)
Dziecko autystyczne
(21)
Szkolnictwo zawodowe
(21)
Szkoły wyższe
(21)
Dzieci
(20)
Unia Europejska
(20)
Szkoły
(19)
Uczenie się
(19)
Wybór kierunku kształcenia
(19)
Edukacja
(17)
Edukacja włączająca
(17)
Pedagogika specjalna
(17)
Studenci
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością
(16)
Młodzież
(16)
Rodzice
(16)
Wybór zawodu
(16)
Język polski
(15)
Kształcenie językowe
(14)
Szkolnictwo specjalne
(14)
Dziecko niedosłyszące
(13)
Jakość kształcenia
(13)
Kreatywność
(13)
Kształcenie rodziców
(13)
Niepełnosprawni
(12)
Poradnictwo zawodowe
(12)
Reforma szkolnictwa
(12)
Szkoły podstawowe
(12)
Autyzm
(11)
Kompetencje kluczowe
(11)
Współdziałanie
(11)
Dziecko niedowidzące
(10)
Edukacja międzykulturowa
(10)
Kompetencje społeczne
(10)
Kształcenie podyplomowe
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Socjologia edukacji
(10)
Zawód
(10)
Dziecko niesłyszące
(9)
Języki obce
(9)
Kwalifikacje zawodowe
(9)
Praca socjalna
(9)
Doskonalenie zawodowe
(8)
Edukacja medialna
(8)
Internet
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Nauczanie na odległość
(8)
Opieka społeczna
(8)
Samokształcenie
(8)
Społeczeństwo
(8)
Szkoła
(8)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(8)
Wielokulturowość
(8)
Edukacja ekonomiczna
(7)
Kształcenie modułowe
(7)
Kształcenie osobowości
(7)
Motywacja uczenia się
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Surdopedagogika
(7)
Globalizacja
(6)
Kompetencje zawodowe
(6)
Kształcenie wielostronne
(6)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(6)
Otwarte zasoby edukacyjne
(6)
Oświata za granicą
(6)
Polski język migowy
(6)
Praca
(6)
Reforma edukacji
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Szkoły średnie
(6)
Uczucia
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
Heinrich von Ofterdingen
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(1)
Naród w szkole
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Racjonalność procesu kształcenia
(1)
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(299)
1901-2000
(38)
1989-2000
(31)
1945-1989
(16)
1801-1900
(6)
1918-1939
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1901-1914
(1)
19010-2000
(1)
1989-
(1)
901-1000
(1)
Subject: place
Polska
(158)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Europa
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Niemcy
(4)
Finlandia
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Norwegia
(2)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielkopolska
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Chiny
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Izrael
(1)
Kanada
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Oława (woj. dolnośląskie)
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Rodzina
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(217)
Artykuł z pracy zbiorowej
(210)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(99)
Artykuł z czasopisma naukowego
(68)
Raport z badań
(35)
Praca zbiorowa
(26)
Czasopismo fachowe
(22)
Czasopismo pedagogiczne
(22)
Czasopismo polskie
(22)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(16)
Artykuł z czasopisma fachowego
(16)
Opracowanie
(10)
Artykuł przeglądowy
(9)
Materiały konferencyjne
(8)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(7)
Recenzja naukowa
(7)
Artykuł monograficzny
(6)
Case study (studium przypadku)
(6)
Monografia
(6)
Podręcznik
(6)
Artykuł fachowy
(5)
Poradnik
(5)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Bibliografia
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Publikacje
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Biografia
(2)
Dane statystyczne
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Raport z czasopisma socjologicznego
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł wstępny
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Raport z badImpact of Information Provision on Investments in Human Capital. Review of Experimental Studies
(1)
Relacja
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(391)
Socjologia i społeczeństwo
(123)
Psychologia
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(26)
Historia
(22)
Nauka i badania
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(16)
Media i komunikacja społeczna
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Językoznawstwo
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Filozofia i etyka
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Matematyka
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
1077 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
W ostatnich latach szkolnictwo w krajach europejskich przechodzi bardzo intensywną ewolucję. Zmiany obejmują organizację oświaty, ale sięgają także głębiej – do koncepcji, założeń i celów procesu kształcenia. W tym kontekście istotny okazuje się problem pozycji, jaką zajmuje, ale przede wszystkim roli, jaką odgrywa szkolna geografia. Pozytywny wkład tego przedmiotu w kształcenie młodego człowieka jest bezsprzeczny. Niestety, obserwuje się coraz częstsze przypadki kontestowania statusu geografii jako obowiązkowego, niezależnego i wartościowego przedmiotu nauczania. Niniejsza książka stanowi wielowymiarowe studium porównawcze pozycji i zadań stawianych szkolnej geografii w Polsce, Anglii, we Francji i w Niemczech. Pojawienie się opracowań osadzonych w szerszym, międzynarodowym kontekście z pewnością przyczyni się do wymiany doświadczeń i skorzystania z istniejących wzorców dobrej praktyki edukacyjnej, co przyniesie pozytywne skutki przede wszystkim w przypadku młodych ludzi opuszczających mury szkolne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Książka stanowi forum przemyśleń w kwestiach, które znajdowały się w polu zainteresowań Jana Szczepańskiego: struktury społecznej i roli intelektualistów, pracy, szkolnictwa wyższego i nauczania socjologii, metod badawczych, socjologii jako dyscypliny naukowej. Zmieniły się czasy i paradygmaty w socjologii, natomiast paradygmat strukturalny jest znowu aktualny. Dezindustrializacja jest procesem, który determinuje los jednostek i całych społeczności. Praca stała się niepewna i fragmentaryczna. Inteligencja i intelektualiści ustępują miejsca specjalistom od różnych marketingów i public relations. Krystalizuje się struktura społeczna charakterystyczna dla gospodarki rynkowej. Ilościowe badania socjologiczne wypierane są przez metody charakterystyczne dla badania rynku. Socjologia zwraca się ku badaniom jakościowym, w tym biograficznym, których opracowanie wspierane jest przez programy komputerowe. Wzrasta wrażliwość socjologów na problemy etyczne badań, a zainteresowania prof. Szczepańskiego w dalszym ciągu trwale wpływają na działalność naukową łódzkich socjologów. Natomiast w Unii Europejskiej, której członkiem jest Polska, ujednoliceniu i standaryzacji ulegają systemy kształcenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
The papers, being the effect of scientific work conducted within basic and implementation research, provide a lot of interesting information in terms of cognition and application. The problems of the articles making up this Journal concentrate mainly around the issues of human capital management, ergonomics, as well as entrepreneurship and innovativeness of organizations. In the collected articles, the Reader will find a lot of theoretical approaches concerning: innovation process and the method of studying the innovative ability of an enterprise, intellectual capital management, the methods of studying and improving the quality assurance system in an organization, the application of ergonomics principles in office work and teaching students, or tourism entrepreneurship. The Journal can be an interesting and useful reference for organization and management, tourism and pedagogics theoreticians, as well as students and practicians.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.12.2022
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Książka upamiętniająca stulecie istnienia Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy przedstawiają przyjętą w Instytucie filozofię kształcenia, dokonania i osiągnięcia naukowe pracowników oraz aktualne wyzwania i kierunki rozwoju filologii obcych w Polsce i na świecie. Publikacja nie ogranicza się do kwestii dotyczących ściśle filologii romańskiej – ma charakter uniwersalny, jest próbą szerszego spojrzenia na miejsce i rolę akademickich kierunków filologicznych we współczesnym świecie. Może być zatem ważnym źródłem wiedzy, a nawet inspiracją dla osób decydujących o sposobie i zakresie wyższego kształcenia filologicznego w Polsce. The book is an attempt at taking a broader view of the place and role of academic philological courses in the modern world. The authors discuss the philosophy of education adopted at the Institute of Romance Studies of the University of Warsaw, the scholarly achievements of its staff, the current challenges and the directions of development.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy. Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie. Z Wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Ideą przewodnią trzeciego tomu Prac Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, który oddajemy do rąk Czytelników, jest prezentacja wyników badań dotyczących aktualnych problemów edukacji geograficznej w wybranych krajach na świecie oraz w Polsce. Problemy te dotyczą zarówno teoretycznych założeń i koncepcji programów kształcenia geograficznego, przyjmowanych celów i metod tego kształcenia, miejsca geografii w systemach edukacyjnych innych krajów, wyników analiz porównawczych, jak również niektórych praktycznych rozwiązań funkcjonujących w ramach edukacji geograficznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.12.2022
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again