Form of Work
Artykuły
(669)
Książki
(251)
Publikacje naukowe
(225)
E-booki
(42)
IBUK Libra
(42)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(236)
unavailable
(12)
Branch
Wypożyczalnia
(248)
Author
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(13)
Kotowska Maria Współpr
(10)
zbiorowa Praca
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(5)
Grygier Urszula
(4)
Kształcenie
(4)
Leśniewska Katarzyna
(4)
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Bogaj Andrzej
(3)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(3)
Dylak Stanisław
(3)
Franczyk Anna
(3)
Kowańdy Kazimierz
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(3)
Pokrzycka Lidia
(3)
Rachwał Tomasz (1974- )
(3)
Strykowski Wacław (1942- )
(3)
Szwarc Alina
(3)
Anielska Agnieszka
(2)
Apanel Danuta
(2)
Baraniak Barbara
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Biblioteczka Reformy
(2)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(2)
Broekman Herrie aut
(2)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(2)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(2)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Fazlagić Jan (1971- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gulip Małgorzata
(2)
Guzy Anna
(2)
Głowacz Arkadiusz
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Jegier Aneta
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kulpa Jan
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Leśniak-Berek Ewa
(2)
Majorczyk Marta
(2)
Marchlik Paulina
(2)
Matematyka
(2)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Mydłowska Beata
(2)
Myjak Teresa
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(2)
Obuchowska Joanna
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Paśko Jan Rajmund
(2)
Penar Karol
(2)
Pielachowski Józef
(2)
Piwowarski Rafał
(2)
Przanowska Małgorzata
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Rosalska Małgorzata
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Segiet Waldemar
(2)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(2)
Stanek Janusz
(2)
Strykowska Justyna
(2)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Słupska Kamila
(2)
Worek Barbara
(2)
Wydawnictwo Adam Marszałek
(2)
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
(2)
Wójcik Marta (pedagog)
(2)
Zimny Tomasz M
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łoza Bartosz
(2)
Żebrowski Jan (1935- )
(2)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im (Poznań )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Instytut Pedagogiczno-Artystyczny (Kalisz )
(1)
Adamek Irena
(1)
Akademia Bydgoska im Kazimierza Wielkiego Wydawnictwo Uczelniane
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Ayres Linda R
(1)
Year
2020 - 2021
(66)
2010 - 2019
(709)
2000 - 2009
(99)
1990 - 1999
(48)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(2)
Time Period of Creation
2001-
(301)
1989-2000
(4)
Country
Poland
(963)
Language
Polish
(953)
English
(8)
Audience Group
Nauczyciele
(17)
Studenci
(5)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Bibliotekarze
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Rodzice
(2)
Doktoranci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Kształcenie
(259)
Nauczyciele
(246)
Kształcenie integracyjne
(203)
Kształcenie ustawiczne
(64)
Kształcenie zawodowe
(42)
Szkolnictwo
(38)
Dziecko niepełnosprawne
(36)
Nauczanie
(31)
Szkolnictwo wyższe
(31)
Nauczanie początkowe
(29)
Kształcenie nauczycieli
(28)
Wychowanie
(28)
Uczniowie
(27)
Pedagogika
(26)
Oświata
(25)
Integracja społeczna
(23)
Bibliotekarze
(22)
Dziecko autystyczne
(21)
Szkolnictwo zawodowe
(21)
Unia Europejska
(21)
Dzieci
(20)
Metody nauczania
(18)
Uczenie się
(18)
Edukacja
(17)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Pedagogika specjalna
(16)
Rynek pracy
(16)
Rodzice
(15)
Studenci
(15)
Szkoły
(15)
Dziecko z niepełnosprawnością
(14)
Edukacja włączająca
(14)
Język polski
(14)
Kształcenie językowe
(14)
Szkolnictwo specjalne
(14)
Wybór kierunku kształcenia
(14)
Reforma szkolnictwa
(13)
Szkoły wyższe
(13)
Dziecko niedosłyszące
(12)
Niepełnosprawni
(12)
Szkoły podstawowe
(12)
Autyzm
(11)
Kompetencje kluczowe
(11)
Młodzież
(11)
Dziecko niedowidzące
(10)
Jakość kształcenia
(10)
Kompetencje społeczne
(10)
Kreatywność
(10)
Kształcenie podyplomowe
(10)
Kształcenie rodziców
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Współdziałanie
(10)
Dziecko niesłyszące
(9)
Języki obce
(9)
Polityka oświatowa
(9)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Internet
(8)
Kwalifikacje zawodowe
(8)
Społeczeństwo
(8)
Szkoła
(8)
Wybór zawodu
(8)
Edukacja ekonomiczna
(7)
Kształcenie modułowe
(7)
Kształcenie osobowości
(7)
Motywacja uczenia się
(7)
Myślenie twórcze
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Opieka społeczna
(7)
Surdopedagogika
(7)
Kształcenie wielostronne
(6)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Oświata za granicą
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Polski język migowy
(6)
Poradnictwo zawodowe
(6)
Praca socjalna
(6)
Pracownicy socjalni
(6)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Reforma edukacji
(6)
Samokształcenie
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Wielokulturowość
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Zawód
(6)
Adaptacja społeczna
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Edukacja medialna
(5)
Ewaluacja
(5)
Globalizacja
(5)
Głusi
(5)
Kierowanie szkołą
(5)
Multimedia
(5)
Pedagogika wczesnoszkolna
(5)
Praca
(5)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
Heinrich von Ofterdingen
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Racjonalność procesu kształcenia
(1)
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(227)
1901-2000
(27)
1989-2000
(21)
1945-1989
(11)
1801-1900
(4)
1918-1939
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
901-1000
(1)
Subject: place
Polska
(130)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Europa
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Finlandia
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielkopolska
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Izrael
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Oława (woj. dolnośląskie)
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Rodzina
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(164)
Artykuł z pracy zbiorowej
(156)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(81)
Artykuł z czasopisma naukowego
(53)
Raport z badań
(30)
Artykuł z czasopisma fachowego
(16)
Praca zbiorowa
(16)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(15)
Case study (studium przypadku)
(6)
Recenzja naukowa
(6)
Artykuł fachowy
(5)
Artykuł monograficzny
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(5)
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Artykuł przeglądowy
(4)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Publikacje
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Relacja
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(279)
Socjologia i społeczeństwo
(85)
Psychologia
(27)
Historia
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Nauka i badania
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Językoznawstwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Matematyka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
971 results Filter
Book
In basket
Date of change: 02.12.2021
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia na stronach 389-417. Indeks.
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
Book
In basket
Book
In basket
Date of change: 30.11.2021
Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie / Mirosław J. Szymański. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 230 stron ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 220-230. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Article
In basket
Date of change: 29.11.2021
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Książka stanowi forum przemyśleń w kwestiach, które znajdowały się w polu zainteresowań Jana Szczepańskiego: struktury społecznej i roli intelektualistów, pracy, szkolnictwa wyższego i nauczania socjologii, metod badawczych, socjologii jako dyscypliny naukowej. Zmieniły się czasy i paradygmaty w socjologii, natomiast paradygmat strukturalny jest znowu aktualny. Dezindustrializacja jest procesem, który determinuje los jednostek i całych społeczności. Praca stała się niepewna i fragmentaryczna. Inteligencja i intelektualiści ustępują miejsca specjalistom od różnych marketingów i public relations. Krystalizuje się struktura społeczna charakterystyczna dla gospodarki rynkowej. Ilościowe badania socjologiczne wypierane są przez metody charakterystyczne dla badania rynku. Socjologia zwraca się ku badaniom jakościowym, w tym biograficznym, których opracowanie wspierane jest przez programy komputerowe. Wzrasta wrażliwość socjologów na problemy etyczne badań, a zainteresowania prof. Szczepańskiego w dalszym ciągu trwale wpływają na działalność naukową łódzkich socjologów. Natomiast w Unii Europejskiej, której członkiem jest Polska, ujednoliceniu i standaryzacji ulegają systemy kształcenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
W ostatnich latach szkolnictwo w krajach europejskich przechodzi bardzo intensywną ewolucję. Zmiany obejmują organizację oświaty, ale sięgają także głębiej – do koncepcji, założeń i celów procesu kształcenia. W tym kontekście istotny okazuje się problem pozycji, jaką zajmuje, ale przede wszystkim roli, jaką odgrywa szkolna geografia. Pozytywny wkład tego przedmiotu w kształcenie młodego człowieka jest bezsprzeczny. Niestety, obserwuje się coraz częstsze przypadki kontestowania statusu geografii jako obowiązkowego, niezależnego i wartościowego przedmiotu nauczania. Niniejsza książka stanowi wielowymiarowe studium porównawcze pozycji i zadań stawianych szkolnej geografii w Polsce, Anglii, we Francji i w Niemczech. Pojawienie się opracowań osadzonych w szerszym, międzynarodowym kontekście z pewnością przyczyni się do wymiany doświadczeń i skorzystania z istniejących wzorców dobrej praktyki edukacyjnej, co przyniesie pozytywne skutki przede wszystkim w przypadku młodych ludzi opuszczających mury szkolne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
The papers, being the effect of scientific work conducted within basic and implementation research, provide a lot of interesting information in terms of cognition and application. The problems of the articles making up this Journal concentrate mainly around the issues of human capital management, ergonomics, as well as entrepreneurship and innovativeness of organizations. In the collected articles, the Reader will find a lot of theoretical approaches concerning: innovation process and the method of studying the innovative ability of an enterprise, intellectual capital management, the methods of studying and improving the quality assurance system in an organization, the application of ergonomics principles in office work and teaching students, or tourism entrepreneurship. The Journal can be an interesting and useful reference for organization and management, tourism and pedagogics theoreticians, as well as students and practicians.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawczych, aż do opiekuna młodszych stażem kolegów, a także realizatora funkcji doradczych, ewaluacyjnych i przywódczych w systemie edukacji. Profile te mogą stać się punktem odniesienia dla kształcenia i doskonalenia kompetencji nauczyciela zarówno w czasie studiów, jak i podczas rozwoju zawodowego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk. Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci. Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną. Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią. [09.2017] Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Książka upamiętniająca stulecie istnienia Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy przedstawiają przyjętą w Instytucie filozofię kształcenia, dokonania i osiągnięcia naukowe pracowników oraz aktualne wyzwania i kierunki rozwoju filologii obcych w Polsce i na świecie. Publikacja nie ogranicza się do kwestii dotyczących ściśle filologii romańskiej – ma charakter uniwersalny, jest próbą szerszego spojrzenia na miejsce i rolę akademickich kierunków filologicznych we współczesnym świecie. Może być zatem ważnym źródłem wiedzy, a nawet inspiracją dla osób decydujących o sposobie i zakresie wyższego kształcenia filologicznego w Polsce. The book is an attempt at taking a broader view of the place and role of academic philological courses in the modern world. The authors discuss the philosophy of education adopted at the Institute of Romance Studies of the University of Warsaw, the scholarly achievements of its staff, the current challenges and the directions of development.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania. Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo – tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej. Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Bogactwo treści i aktualność poruszanej tematyki sprawiają, że publikacja inspiruje do kolejnych poszukiwań badawczych w zakresie nowych wyzwań stojących przed pedagogiką i profilaktyką społeczną. Książka odznacza się wielkimi walorami naukowymi i zasługuje w pełni na przedstawienie zawartych w niej treści możliwie najszerszemu gronu specjalistów z zakresu pedagogiki i profilaktyki społecznej. Szczególna wartość recenzowanej pracy zawiera się w umiejętnym połączeniu treści dotyczących problematyki teoretycznej i działań w zakresie praktyki. Bez wątpienia książka stanowi inspirację dla nowych obszarów badawczych w szeroko pojętej rzeczywistości kształcenia i wychowania młodego pokolenia, zwłaszcza w aspekcie czynników stymulujących prawidłowy rozwój i czynników zagrażających temu rozwojowi. prof. zw. dr hab. Jadwiga Stawnicka Otaczająca nas rzeczywistość pełna jest zagrożeń i niebezpieczeństw. Czyhają one przede wszystkim na dzieci i młodzież, choć i my, dorośli, dajemy się często im zwieść i osaczyć. Książka, którą przygotowali specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, w przystępny sposób i podparty rzetelną kwerendą dokumentów, raportów i badań, porusza najbardziej aktualne problemy i zagrożenia współczesności. Od tych płynących z cyfrowego świata – którym zachwyca się cała społeczność i bez którego nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania – przez chemiczne uzależnienia zbierające coraz większe żniwo w postaci przedwczesnych zgonów, po nowe, wciąż akceptowane społecznie uzależnienia, takie jak pracoholizm czy ryzykowne zachowania seksualne młodych. Publikacja zawiera diagnozę i sięga do przyczyn tego rodzaju zachowań czy zaburzeń, by w ostatniej części skupić się na nieco chyba zapomnianych wątkach i zagadnieniach, takich jak godność i sumienie człowieka, świat wartości czy rola rodziny i Kościoła katolickiego w profilaktyce i uzdrawianiu zaburzeń i patologii społecznych. Powinni sięgnąć po nią także ci, którzy w procesach pedagogicznych uczestniczą czy je tworzą, oraz ci, którzy zajmują się zawodowo profilaktyką społeczną i zaburzeniami społecznymi, także tymi najnowszymi, które doczekały się wreszcie nowej klasyfikacji Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego – DSM-5. dr hab. prof. UKSW ks. Krzysztof Stępniak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: - Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. - Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Rzecznik Praw Dziecka niejednokrotnie wypowiadał się na temat zadawania pracy domowych. Czy powinny być zadawane, czy można coś zmienić, jak to wygląda w szkołach, które odeszły od zadawania prac? Opisujemy w publikacji!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Publikacja to praktyczny poradnik zawierający rozwiązania najbardziej problemowych sytuacji dotyczących zarządzania i prowadzenia biblioteki szkolnej. Poznaj dokumenty biblioteki i wykorzystaj je w swojej placówce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again