Form of Work
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Książki
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Leśniewska Katarzyna
(2)
Ludorowska Agnieszka
(2)
Bereźnicka Małgorzata
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dyrdół Małgorzata
(1)
Florek Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kotłowski Karol (1910-1988)
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Krzeszewska Barbara
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majerek Bożena
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Płaczkiewicz Beata
(1)
Raszka Renata
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Trzcińska-Król Maria
(1)
Urbanek Bogdan (1946- )
(1)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna
(1)
Wesołowska Patrycja
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Wnęk Marcelina
(1)
Woźniak Agnieszka (logopeda)
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(18)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(16)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Rodzice
(16)
Kształcenie rodziców
(13)
Kształcenie
(5)
Współdziałanie
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczyciele
(4)
Szkoły
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dzieci
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Szkolnictwo
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Egzaminy
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pedagogizacja rodziców
(1)
Polski język migowy
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wywiadówka
(1)
Świadomość
(1)
Żłobki
(1)
Subject: time
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Eger (Węgry)
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
25 results Filter
Article
In basket
Date of change: 28.03.2022
Bibliografia na stronie 76.
Article
In basket
Date of change: 28.03.2022
(Narzędziownia)
Materiał dodatkowy do artykułu: "Empatyczne ścieżki komunikacji z rodzicami : w jaki sposób formułować komunikaty i przekazywać informacje o uczniu podczas spotkania i z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych?".
Bibliografia na stronie 57.
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk. Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci. Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną. Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią. [09.2017] Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 23.12.2021
(Biblioteka Kształcenia Zawodowego)
Bibliografia na stronach 145-[147].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30890 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 22.09.2021
Organizowanie zebrań z rodzicami / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. W: Życie Szkoły. 2020, nr 6, s. 10-15. - 2020.
Bibliografia na stronie 15.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Praca z rodzicami / Katarzyna Leśniewska // DYREKTOR SZKOŁY. - 2014, nr 4, s. 77-80.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Wiedza potoczna o wychowaniu / Waldemar Kozłowski // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 1999, 8, s.38-44.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Rola rodziców / Katarzyna Leśniewska // DYREKTOR SZKOŁY. - 2014, nr 4, s. 77-76.
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 28.10.2019
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 237-244.
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola. Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45849 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again