Forma i typ
Artykuły
(3)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Autor
Ecler-Nocoń Beata
(1)
Kamiński Krzysztof
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Tomasik Agnieszka
(1)
Wykurz Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(4)
angielski
(2)
Odbiorca
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Miłość
(2)
Dojrzewanie
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Film amerykański
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Flaubert, Gustave (1821-1880)
(1)
Gerhardt, Sue (1953- )
(1)
Homoseksualizm
(1)
Kobieta
(1)
Komediodramat
(1)
Lawrence, David Herbert (1885-1930)
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Mózg
(1)
Niemowlę
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Temat: dzieło
Love, Simon (film)
(1)
Madame Bovary
(1)
Why love matters
(1)
Women in love
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Temat: Contemporary art ; Łódź ; Love ; Theater ; Music ; Paintings ; Globalization ; Databases ; Set design ; Hybridity ; Exclusion ; “African Art” ; Exhibition ; Modernism ; Myth ; Visual anthropology ; Intercultural symbolism ; Craft ; Drugs ; Shoah ; Eternity ; Margins ; Postmodernity ; Discourse ; Decline of metaphysics ; Alienation ; Disillusion ; Enstrangement ; Остранение ; Verfremdung ; Dépaysement ; Perimeter-peryferium ; Das Unheimliche/the uncanny ; Center ; Periphery ; Contemporary artist ; Mirosław Bałka ; Zbigniew Libera ; Transcendence ; Secularization ; Modern iconoclasm ; The role of the margins in the study of art ; Surrealism ; Occultism ; Fascism ; Imagination ; Altered states of consciousness ; Visionary art ; Extrasensory images in art ; Transposing works of art ; Scenography ; History of theater ; Digital cinema ; Interactive film ; Computer game ; Participatory culture ; Mail art ; Net ; Network ; Archive ; Art documentation ; Post-conceptual understanding of art ; Alternative scene ; Computer culture ; Narratives ; Cultural metissage ; Andean Baroque ; Mestizo style ; Hybridity of culture ; Feather art ; African-American ; “New Negro” ; “Harlem Renaissance” ; Photography ; Modern art ; Murals ; 20th century ; “as though” ; Marginalization ; Blasphemy ; Irreligion ; Religion without religion ; Offending religious feelings ; Unbelief ; Contemporary aesthetics ; Philosophy of life ; Herstory ; Depth psychology ; Symbols of death ; Art ; Chlanda ; Tango of Death ; Sketch/triptych ; Death camp ; Margin of Life ; William Blake ; Feminism ; Postfeminism ; Judy Chicago ; Feminine aesthetic ; Women’s art ; Vanessa Beecroft ; Toxic Tittes ; Iber ; Post-socialist city ; Gentrification ; Redevelopment ; Revelation ; Mountain climbing expedition ; Man
Margins and Marginalization The concepts spelled out in the title Margins and Marginalization usually carry negative connotations. They are associated with having to live outside the main current of events, or with the peripheral and thus inessential aspects of an artwork. Such an understanding assumes a sharp division into major, central, important elements, and minor or marginal ones. However, the validity of such division has been questioned by some contemporary theoreticians and artists. Its arbitrariness and relativist character had been also pointed out in the past. The aim of the 2014 volume is to investigate the occurrence of the titular concepts in the theory and practice of both old and contemporary art. We wish to examine different conceptualizations of margins and marginalization and we are open to a broad range of approaches to his topic.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych aspektach – to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, ale wszyscy są przekonani, że miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować. Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej. Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także – na podstawie badań – zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości. Część druga to zbiór tekstów ukazujących miłość w różnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie pozwala na dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej. Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym. The authors cover the subject of love as related to broadly defined pedagogy in its different aspects. Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (education, upbringing).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 28.02.2023
Bibliografia na stronie 72.
Zawiera recenzję książki: Znaczenie miłości : jak uczucia wpływają na rozwój mózgu / Sue Gerhardt. - Kraków, copyright 2016.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej