Form of Work
Artykuły
(70)
Książki
(50)
Publikacje fachowe
(27)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(39)
unavailable
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(50)
Author
Kloskowska Adriana
(10)
Goetz Magdalena
(6)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(6)
Jankowski Andrzej
(3)
Kaczmarzyk Marek
(3)
Pilarska Paula
(3)
Żylińska Marzena
(3)
Chojak Małgorzata
(2)
Gryboś Monika
(2)
Jessel David
(2)
Kancewicz-Hoffman Nina
(2)
Moir Anne
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Trojan Maciej
(2)
Wydawnictwo Dobra Literatura
(2)
Żernicki Bogusław
(2)
Żurek Marzena (dietetyk)
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Betley Monika
(1)
Biblioteka Klasyków Psychologii
(1)
Birkenbihl Vera F (1946- )
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Bobryk Jerzy przekł
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borg Sy
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Bukowska-Pastwa Agnieszka Maria
(1)
Burnett Dean
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Cieślak Halina (pielęgniarstwo)
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Dellomonaco Anna Rita
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Donda Russell S
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Dzierża Wiesława
(1)
Eliot Lise
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Fallon James H. (1947- )
(1)
Francikowski Jacek
(1)
Freudenreich Roman
(1)
Frith Uta
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Gamon David
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grochowska Joanna
(1)
Gromadzka Beata
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Halińska Maria
(1)
Hannaford Carla
(1)
Hannaford Carla (1944- )
(1)
Heilman Kenneth M
(1)
Herzyk Anna
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Jankowska anna
(1)
Jauksz Marcin
(1)
Jethon Zbigniew
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Johnsen Anne Lene
(1)
Kaczmarek Bożydar L.J
(1)
Kaczyńska Magdalena (pedagog)
(1)
Kadzielawa Danuta
(1)
Klosowska Adriana
(1)
Knoff Barbara
(1)
Konarski Jerzy
(1)
Kopeć Dorota
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kozielska Maria
(1)
Kreiner Jerzy
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwiatkowski Piotr (1964- )
(1)
Lavermicocca Valentina
(1)
Ledoux Joseph
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Malanowski Łukasz
(1)
Maruszewski Mariusz
(1)
Medina John (1956- )
(1)
Migacz Martyna
(1)
Mizgała Julia
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Year
2020 - 2022
(23)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(57)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(132)
Language
Polish
(132)
Audience Group
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Subject
Mózg
(109)
Uczenie się
(32)
Neuropsychologia
(11)
Nauczanie
(10)
Dzieci
(8)
Myślenie
(8)
Pamięć
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Neurobiologia
(5)
Fizjologia
(4)
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Metody nauczania
(4)
Mowa
(4)
Odżywianie
(4)
Płeć
(4)
Stres
(4)
Uczucia
(4)
Zmysły
(4)
Choroby mózgu
(3)
Dziecko
(3)
Internet
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Psychofizjologia
(3)
Układ nerwowy
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
"Gimnastyka Mózgu"
(2)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Autyzm
(2)
Biologia
(2)
Chorzy po udarze mózgu
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Emocje
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Neuroedukacja
(2)
Neurony lustrzane
(2)
Neuroobrazowanie
(2)
Osobowość
(2)
Poznanie
(2)
Pranie mózgu
(2)
Przemoc
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Spostrzeganie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zachowanie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Afazja
(1)
Alkoholizm
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy z uszkodzeniem mózgu
(1)
Cybernetyka
(1)
Dennison, Paul
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z uszkodzeniem mózgu
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Edukacja przez ruch
(1)
Empatia
(1)
Ewolucja
(1)
Film historyczny
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Genetyka
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grandin, Temple
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jaźń
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezjologia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metoda Feldenkraisa
(1)
Metody badawcze
(1)
Mnemotechnika
(1)
Subject: time
2001-
(29)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(34)
Artykuł z pracy zbiorowej
(12)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(8)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
133 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Jak osiągnąć cele w życiu codziennym i zawodowym? Czy chcesz nareszcie dogadać się z szefem? Czy chcesz, aby twój mąż, żona, dzieci, teściowa słuchali Cię? Czy chcesz nareszcie osiągnąć wyznaczony cel, zamiast pól dnia zbierać się do roboty? Jak rozwiązywać konflikty i problemy? Jak być mądrym i uzyskującym najwyższe wyniki liderem? Na te oraz inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym e-booku “Twoje kompetencje miękkie”. Dowiesz się z niego: - Czym są kompetencje miękkie - Jak możesz wykorzystać na swoją korzyść - Które z soft skills są u Ciebie najbardziej rozwinięte? A które najsłabiej? Już teraz możesz rozwinąć swoje nowe umiejętności, poprzez niezbędną wiedzę zawartą w poniższym e-booku „Twoje kompetencje miękkie. Soft skills”. Ten e-book to nie jest kilka stron pdf-u spisanego czcionką 20. To 111 stron rzetelnej wiedzy, wartościowej treści oraz testów sprawdzających pewne predyspozycje osobowościowe. Już na samym wstępie e-booka określisz swoje mocne oraz słabe obszary soft skills; następnie przejdziesz do rozwinięcia poszczególnych działów z nimi związanych. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Na planecie zamieszkałej przez 6,9 miliarda ludzi 6 miliardów praktykuje jakąś formę religii. Chrześcijanie, muzułmanie, hindusi stanowią dwie trzecie wszystkich wierzących. Pozostałe 1,4 miliarda to wyznawcy buddyzmu, shinto, sikhizmu, judaizmu, bahaizmu i rozmaitych religii ludowych. Łącznie 87% ludzkości wierzy w jakąś siłę nadprzyrodzoną. Ta liczba robi wrażenie. Rozmaite grupy ludzi nadają suwerennemu bóstwu imiona i przypisują mu najróżniejsze atrybuty. Niektóre bóstwa są antropomorficzne, inne bardziej abstrakcyjne. W tradycjach mistycznych głównych światowych religii – systemów wierzeń, które uznajemy za duchowe – pojawia się wspólny wątek obecny w odmiennych i zdecydowanie odległych kulturach: to idea, że niepoznawalny Bóg jest wszędzie i jest wszystkim, również nami. Które sieci neuronowe w mózgu są najaktywniejsze, gdy żarliwie się modlimy, błagamy Boga, śpiewamy w świątyni, zachwycamy się biblijną historią, bronimy naszych religijnych przekonań lub robimy inne rzeczy związane z naszą wiarą? A które nie wykazują aktywności? Co robi nasz mózg, kiedy doświadczamy mistycznych lub transcendentnych przeżyć? Które układy mózgowe uczestniczą w naszej religijności i duchowości? W jaki sposób odczuwamy i przeżywamy to, co zdaje się wykraczać poza nas samych? Co jest wspólne w doświadczeniu religijnym osób różnych wyznań? Ta książka jest właśnie o tym, jak to wszystko się dzieje – jak mózg umożliwia ludziom bycie istotami religijnymi i duchowymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 28.03.2022
Wybrane artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne są pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku słowackim Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45111 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 18.03.2022
Neuropsychologia tożsamości to nauka zajmująca się wzajemnymi powiązaniami mózgowia z systemem Ja oraz tworzoną przez ten system tożsamością indywidualną, społeczną i kulturową w celu pomocy osobie chorej. Z perspektywy teoretycznej nauka ta bada związek struktur i połączeń mózgowych z procesami poznawczymi, emocjonal­nymi i zachowaniem oraz systemem Ja ściśle związanym z tożsamością. Z perspek­tywy klinicznej opracowuje metody diagnozy i ocenia efektywność rehabilitacji chorych z niedokształceniem i/lub destabilizacją systemu Ja oraz zaburzeniami tożsamości. Monografia „Neuropsychologia tożsamości” to dzieło nowatorskie i niezwykłe – oryginalne w podejściu do problematyki tożsamości, nowoczesne w wymiarze teoretyczno-metodologicznym, erudycyjne i znakomicie napisane. Dzieło oparte na dorobku światowej nauki oraz wynikach własnych badań, pogłębione analizą przypadków klinicznych pacjentów z najczęstszymi uszkodzeniami mózgowia, potwierdzone neurofizjologicznymi markerami (tzw. medycyna faktów), inspiruje do stawiania pytań o złożoność fenomenu ludzkiego istnienia, wciąż poznawanego i nadal nie w pełni poznanego. Prof. zw. dr hab. n. med. Bożena Grochmal-Bach Doświadczeni Autorzy, mający w swym dorobku liczące się monografie naukowe, uczynili tu przedmiotem opisu tożsamość człowieka, a ściślej mówiąc, możliwe powiązania biologiczne i fenomenologiczne tożsamości ze sferą opisu neuropsychologicznego. Z dzieła tego wyłania się nowe spojrzenie na sposób uprawiania neuropsychologii, wyznaczone przez szeroki humanistyczno-społeczny horyzont wzbogacający zorientowane dotychczas medycznie spojrzenie na opis zachowań ludzkich. Trzeba więc było wniknąć w strukturę Ja człowieka, by zrozumieć fenomen jego społecznego i zarazem kulturowego funkcjonowania, co Autorom monografii w pełni się udało. Prof. zw. dr hab. lek. med. Waldemar Tłokiński Nowatorskie podejście Autorów do problematyki tożsamości każe przeformułować podstawowe założenia neuropsychologii, przede wszystkim zaś widzieć ją jako obszar integrujący wyniki poszukiwań prowadzonych na przecięciu dróg neuronauk medycznych i społecznych. Dzieło to buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Jest adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, do którego – oprócz specjalistów – należeć będą studenci psychologii i innych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, a także wszyscy zainteresowani człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie i kulturze. Dr hab. Mariusz Gajewski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
Date of change: 17.03.2022
Neuropsychologia kliniczna Walsha / Kevin Walsh, David Darby ; przekład Barbara Mroziak. - Wydanie 2 zmienione w jęzku polskim. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 448-530. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40915 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą wiedzę naukową z wielu dziedzin na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi Czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu, aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie tych zagadnień może przełożyć się na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną profilaktykę. Profesor Janusz Błaszczyk, dokonując przeglądu największych światowych odkryć naukowych w dziedzinie neurofizjologii, prezentuje aktualny stan wiedzy na temat starzenia się mózgu i zachodzących z wiekiem zmian neurozwyrodnieniowych. Podsumowaniem przeglądu jest – obecnie weryfikowana na całym świecie – hipoteza zmian metabolicznych w mózgu jako głównej przyczyny chorób neurozwyrodnieniowych. Zrozumienie tych problemów pozwoli Czytelnikowi świadomie i skutecznie wpływać na procesy starzenia się jego mózgu i dzięki temu zminimalizować ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych, a zwłaszcza choroby Alzheimera i choroby Parkinsona. Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich Czytelników interesujących się tą tematyką.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Kto myśli, że naukę można przedstawiać jedynie w nudny sposób, z pewnością nie czytał jeszcze żadnej z książek Manfreda Spitzera! Wszyscy wiemy, że nadmiar cukru ma negatywny wpływ na obwód naszego pasa, ale czy wiedzieli Państwo, że cukier pomaga nam planować przyszłość? Albo że także ojcowie cierpią na depresję poporodową i że testosteron nie czyni nas automatycznie agresywnymi ludźmi? Dlaczego nastolatków tak bardzo interesuje seks i agresja oraz w jaki sposób seks i agresja zmieniają nasze myślenie? Czy konsumenci świadomie kupujący ekologiczne produkty w innych dziedzinach życia także postępują wzorowo? Dopamina i sernik to porcja solidnych badań naukowych przyprawiona szczyptą humoru. Smacznego!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 26.01.2022
Rozwiń swój genialny umysł : zanim zaczniesz uczyć się trzy razy szybciej / Katarzyna Gozdek-Michaëlis ; Instytut Alfa 2000. - Wydanie II uzupełnione. - Warszawa : "J&BF", 1997 (Warszawa : "Kawdruk"). - 251, [2] s. : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronie [253].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36049 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 16.12.2021
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again