Form of Work
Artykuły
(147)
Książki
(123)
Publikacje naukowe
(46)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(116)
unavailable
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(123)
Author
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Alicja Tł wstęp
(5)
Sujak Elżbieta
(5)
Grudziewska Ewa
(3)
Horosiewicz Beata
(3)
Marek Inocenty
(3)
Mazlish Elaine
(3)
McDowell Josh (1939- )
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Trojan Elżbieta
(3)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(2)
Bradley Jonathan
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dolto Françoise
(2)
Dziewiecki Marek (1954- )
(2)
Dąbrowska-Bąk Maria
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Górniok-Naglik Alina
(2)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(2)
Jankowska Hanna
(2)
Jaśkiewicz Małgorzata
(2)
Jundziłł Irena (1923- )
(2)
Jędras Zbigniew
(2)
Matras-Mastalerz Wanda
(2)
Michalak Urszula
(2)
Napora Elżbieta
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nerwińska Elżbieta przekł
(2)
Pankowska Krystyna
(2)
Pankowska Krystyna przekł
(2)
Poleszak Wiesław
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Romaniuk Miłosz
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tanalska-Dulęba Anna
(2)
Way Brian
(2)
Wudarska Jadwiga Urszula
(2)
Adamczyk Tomasz
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Aoiul Bassam (1962- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baker Sidney M
(1)
Baniak Józef
(1)
Bartelik Mariusz
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bochniarz Agnieszka
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Borowiec Joanna
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bradley Michael J. (1951- )
(1)
Bronikowska Małgorzata
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzeźniak-Pałgan Oliwia
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Burch Noel Współpr
(1)
Błasiak Dominika
(1)
Błaszczyk Luiza Monika
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Ciechomska Monika (psycholog)
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Ciążela Helena
(1)
Czajkowska Agnieszka (pedagog)
(1)
Dambach Karl E
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Doiczman Natasza
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Dolto-Tolitch Catkerine
(1)
Domańska Barbara
(1)
Dowd Tom
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dul Gabriela
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Elias Maurice J
(1)
Elliott Julian (1955- )
(1)
Faber Adele
(1)
Feliksiak Jerzy
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fido-Drużyńska Elżbieta (1937- )
(1)
Filipczuk Halina
(1)
Frankiewicz-Duda Zofia
(1)
Friedlander Brian S
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Year
2020 - 2021
(8)
2010 - 2019
(172)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(38)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(5)
Time Period of Creation
2001-
(75)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(279)
Language
Polish
(278)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Młodzież
(169)
Wychowanie w rodzinie
(67)
Wychowanie
(54)
Młodzież szkolna
(42)
Dziecko
(36)
Rodzina
(25)
Dzieci
(18)
Młodzież trudna
(17)
Wychowanie seksualne
(12)
Szkolnictwo
(11)
Uczniowie
(10)
Wychowanie fizyczne
(10)
Etyka
(9)
Normy moralne
(9)
Socjalizacja
(9)
System wartości
(9)
Patologia społeczna
(8)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(8)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Wychowanie estetyczne
(8)
Dziecko trudne
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele
(7)
Postawy
(7)
Rodzice
(7)
Socjologia
(7)
Wychowanie w szkole
(7)
Agresywność
(6)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(6)
Socjoterapia
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Pedagogika
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(4)
Gimnazja
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Pokwitanie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Dojrzewanie
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Narkomania
(3)
Narkomania dzieci i młodzieży
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osobowość
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Telewizja
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczucia
(3)
Wartość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie obywatelskie
(3)
Wychowanie pozaszkolne
(3)
Wychowankowie domów dziecka
(3)
Wychowawstwo
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Zachowanie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Alkoholizm
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Ekspresja emocji
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Gry sportowe
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Internet
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Literatura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Małżeństwo
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież gimnazjalna
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Nałóg
(2)
Obozy młodzieżowe
(2)
Oceny szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poradniki
(2)
Subject: work
Pozalekcyjna edukacja kulturalna w teorii i praktyce
(1)
Żywot człowieka poczciwego
(1)
Subject: time
2001-
(57)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(24)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pahiatua (Nowa Zelandia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(41)
Artykuł z pracy zbiorowej
(39)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(17)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Raport z badań
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł monograficzny
(3)
Poradniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Debata
(1)
Dzieci
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rap
(1)
Recenzja
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(65)
Socjologia i społeczeństwo
(41)
Psychologia
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
280 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44296 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Publikacja dotyczy rozwoju opieki społecznej nad dzieckiem w Polsce międzywojennej na przykładzie działalności Łódzkiego Oddziału Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Rozważania na temat pracy Towarzystwa, mającej na celu poprawę życia dziecka i tworzenie szans jego rozwoju, poprzedza prezentacja problemów społeczno-ekonomicznych łódzkich rodzin robotniczych w latach Drugiej Rzeczypospolitej, związanych przede wszystkim z warunkami życia, opieką zdrowotną, wychowaniem dziecka i jego edukacją. Autorka przedstawia pionierskie działania Łódzkiego Oddziału Towarzystwa na tle funkcjonowania oddziałów w całej Polsce; zajmuje się takimi formami opieki instytucjonalnej, jak: ogniska, przedszkola, świetlice, kolonie i półkolonie oraz specjalistyczne przychodnie lekarskie, dzięki którym skutecznie rozwiązywano problemy zdrowotne dzieci i ich rodzin. Przywołuje nazwiska wielkich polskich społeczników i innowatorów w zakresie zabezpieczania bytu i praw dziecka. Ukazuje również aktywność ugrupowań politycznych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, na polu opieki społecznej. Książka w dużej mierze uzupełnia wiedzę na temat sytuacji dziecka robotniczego i funkcjonowania różnych form wspierania osób potrzebujących opieki w Polsce międzywojennej. […] Zapoznanie się z historią bardzo zróżnicowanych działań, obejmujących przede wszystkim najuboższą grupę najmłodszych, może skłaniać do refleksji nad aktualnymi problemami i sposobami ich rozwiązywania. Z recenzji prof. dr hab. Stefanii Walasek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Monografia koncentruje się wokół zagadnień istotnych dla wychowania i profilaktyki zachowań ryzykownych pod względem teoretycznym i praktycznym. Omawia rolę wartości w procesie dojrzewania osobowego oraz rolę nauczyciela w wychowaniu do wartości, aksjologiczny wymiar programów profilaktycznych, preferowane wartości wychowanków opieki zastępczej w Polsce, obowiązki etyczne społeczeństwa wobec dzieci z rodzin z problemem alkoholowym czy opinię współczesnej młodzieży na temat rodziny. Jest to ujęcie interdyscyplinarne, głównie psychologiczne, pedagogiczne i socjologiczne, zawierające wiele interesujących rozwiązań metodycznych, m.in. próbę konstrukcji narzędzia do pomiaru „pozytywnego rozwoju młodzieży”, profilaktykę wobec dzieci wysoko wrażliwych czy młodzieży używającej substancji psychoaktywnych. Publikacja omawia profilaktykę w kontekście psychologii sportu, a także w wsparcie społeczne jako profilaktykę niekorzystnych następstw starzenia się i starości
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Książka przybliża specyfikę funkcjonowania młodego człowieka, zarówno w kontekście realizowanych zadań rozwojowych, jak i przeżywanych problemów oraz potencjalnych zagrożeń dla tegoż rozwoju. Na jej zawartość składają się cztery rozdziały. Dwa pierwsze koncentrują się na specyfice wyzwań, jakie niesie ze sobą okres adolescencji. Z kolei dwa ostatnie poruszają problematykę zagrożeń najczęściej spotykanych w tym okresie rozwojowym. Okres adolescencji często jest określany jako trudny okres w życiu człowieka i wyzwanie dla rodziców i nauczycieli nastolatków. Pogłębione spojrzenie, uwzględniające wiele perspektyw może sprzyjać innemu podejściu – konstruktywnemu i rozumiejącemu, skoncentrowanemu na zadaniach rozwojowych okresu adolescencji. Książka koncentruje się na problemach funkcjonowania adolescentów. Autorzy rozdziałów przyjmują różne perspektywy spojrzenia psychologiczną, socjologiczną i pedagogiczną, co czyni książkę opracowaniem interdycyplinarnym
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Można mieć także nadzieję, że opracowanie – które zaliczyć należy do wnikliwych badań juventologicznych, czyli nad społecznymi problemami młodzieży – znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, zarówno ze względu na przytoczone zagadnienia, jak i ze względu na poruszoną tematykę. Z merytorycznego punktu widzenia publikacja powinna być sztandarowa dla osób zajmujących się młodzieżą. Widać w niej ogromną intuicję badawczą autorów oraz praktyczny wymiar formułowanych wniosków. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych Politechniki Rzeszowskiej Praca posiada zaletę rzadko spotykaną w publikacji zbiorowej – logiczny przejrzysty wykład, a przystępna forma językowa ułatwia zrozumienie prezentowanych treści przez przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych. Wszystko to sprawia, że praca dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje i delegacje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania „sieciowego człowieka” i rewolucji kulturowej. dr hab. prof. AHE Irena Motow Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Publikacja jest cennym źródłem wiedzy w przedmiotowej problematyce oraz stanowi dużą wartość poznawczą i utylitarną. Ważność poruszanej problematyki, jak też interesujący sposób jej przedstawienia mogą sprawić, iż publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników, którzy po jej przeczytaniu z niecierpliwością oczekiwać będą na drugi jej tom. Ogromne zaangażowanie autorów w treści poszczególnych rozdziałów pozwoliły uzyskać udokumentowany materiał teoretyczny o cennych walorach poznawczych. dr hab. Tomasz Bąk Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42319 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40305 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40346 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 13.09.2021
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Poradnik dla wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45824 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 13.09.2021
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45215 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 07.09.2021
Potrzeby psychiczne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Monika Ciechomska, Maciej Ciechomski. W: Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku : aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych. s. 13-41. - 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 39-41.
Streszczenie w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again