Form of Work
Artykuły
(166)
Książki
(127)
Publikacje naukowe
(65)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Status
available
(123)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(127)
Author
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(6)
Alicja Tł wstęp
(5)
Sujak Elżbieta
(5)
zbiorowa Praca
(4)
Bugajski Jarosław
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Marek Inocenty
(3)
McDowell Josh (1939- )
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Szwedzik Adam
(3)
Trojan Elżbieta
(3)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(2)
Bradley Jonathan
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dolto Françoise
(2)
Dziewiecki Marek (1954- )
(2)
Dąbrowska-Bąk Maria
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Górniok-Naglik Alina
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(2)
Jaśkiewicz Małgorzata
(2)
Jundziłł Irena (1923- )
(2)
Jędras Zbigniew
(2)
Matras-Mastalerz Wanda
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Michalak Urszula
(2)
Napora Elżbieta
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nerwińska Elżbieta przekł
(2)
Pankowska Krystyna
(2)
Pankowska Krystyna przekł
(2)
Poleszak Wiesław
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Romaniuk Miłosz
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Walancik Marek
(2)
Way Brian
(2)
Wudarska Jadwiga Urszula
(2)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk Tomasz
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Aoiul Bassam (1962- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baker Sidney M
(1)
Baniak Józef
(1)
Bartelik Mariusz
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bochniarz Agnieszka
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Borowiec Joanna
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bradley Michael J. (1951- )
(1)
Bronikowska Małgorzata
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzeźniak-Pałgan Oliwia
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burch Noel Współpr
(1)
Błasiak Dominika
(1)
Błaszczyk Anna (nauczyciel)
(1)
Błaszczyk Luiza Monika
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Ciechomska Monika (psycholog)
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Ciążela Helena
(1)
Czajkowska Agnieszka (pedagog)
(1)
Dambach Karl E
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Dietrich Agnieszka
(1)
Dietrich Lech
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Doiczman Natasza
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Dolto-Tolitch Catkerine
(1)
Domańska Barbara
(1)
Dowd Tom
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dul Gabriela
(1)
Dymek-Kucińska Anna
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Year
2020 - 2022
(19)
2010 - 2019
(185)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(5)
Time Period of Creation
2001-
(98)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(305)
Language
Polish
(304)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Młodzież
(191)
Wychowanie w rodzinie
(70)
Wychowanie
(69)
Młodzież szkolna
(40)
Dziecko
(36)
Rodzina
(27)
Dzieci
(26)
Młodzież trudna
(18)
Wychowanie seksualne
(12)
Szkolnictwo
(11)
Uczniowie
(10)
Wychowanie fizyczne
(10)
Etyka
(9)
Normy moralne
(9)
Postawy
(9)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Socjalizacja
(9)
System wartości
(9)
Nauczyciele
(8)
Patologia społeczna
(8)
Rodzice
(8)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Wychowanie estetyczne
(8)
Dziecko trudne
(7)
Nauczanie
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Socjologia
(7)
Wychowanie w szkole
(7)
Zachowania ryzykowne
(7)
Agresywność
(6)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(6)
Profilaktyka społeczna
(6)
Socjoterapia
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Adaptacja społeczna
(5)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Pedagogika
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Dojrzewanie
(4)
Gimnazja
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pokwitanie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wychowanie katolickie
(4)
Wychowanie pozaszkolne
(4)
Chrześcijaństwo
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Kształcenie
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Narkomania
(3)
Narkomania dzieci i młodzieży
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osobowość
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Telewizja
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wartość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowankowie domów dziecka
(3)
Wychowawstwo
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Zachowanie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Ekspresja emocji
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Globalizacja
(2)
Gry sportowe
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Internet
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kreatywność
(2)
Literatura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Subject: work
Pozalekcyjna edukacja kulturalna w teorii i praktyce
(1)
Żywot człowieka poczciwego
(1)
Subject: time
2001-
(62)
2001-0
(9)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(26)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pahiatua (Nowa Zelandia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(54)
Artykuł z pracy zbiorowej
(54)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(21)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Raport z badań
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł monograficzny
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Publikacje
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Debata
(1)
Dzieci
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rap
(1)
Recenzja
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(85)
Socjologia i społeczeństwo
(49)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Religia i duchowość
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
306 results Filter
Article
In basket
Date of change: 23.09.2022
Referat z konferencji: Młodzież czasów przemian społeczno-kulturowych : od kontekstów teoretyczno-empirycznych do praktyki socjalno-wychowawczej w perspektywie międzynarodowej, 14 listopada 2014 r., Poznań.
E-book
In basket
Date of change: 19.09.2022
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.09.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.09.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.09.2022
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 18.09.2022
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 06.09.2022
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 06.09.2022
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 05.09.2022
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1103)
Bibliografia, netografia na stronach 131-[148].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46998 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46918 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 07.07.2022
Publikacja dotyczy rozwoju opieki społecznej nad dzieckiem w Polsce międzywojennej na przykładzie działalności Łódzkiego Oddziału Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Rozważania na temat pracy Towarzystwa, mającej na celu poprawę życia dziecka i tworzenie szans jego rozwoju, poprzedza prezentacja problemów społeczno-ekonomicznych łódzkich rodzin robotniczych w latach Drugiej Rzeczypospolitej, związanych przede wszystkim z warunkami życia, opieką zdrowotną, wychowaniem dziecka i jego edukacją. Autorka przedstawia pionierskie działania Łódzkiego Oddziału Towarzystwa na tle funkcjonowania oddziałów w całej Polsce; zajmuje się takimi formami opieki instytucjonalnej, jak: ogniska, przedszkola, świetlice, kolonie i półkolonie oraz specjalistyczne przychodnie lekarskie, dzięki którym skutecznie rozwiązywano problemy zdrowotne dzieci i ich rodzin. Przywołuje nazwiska wielkich polskich społeczników i innowatorów w zakresie zabezpieczania bytu i praw dziecka. Ukazuje również aktywność ugrupowań politycznych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, na polu opieki społecznej. Książka w dużej mierze uzupełnia wiedzę na temat sytuacji dziecka robotniczego i funkcjonowania różnych form wspierania osób potrzebujących opieki w Polsce międzywojennej. […] Zapoznanie się z historią bardzo zróżnicowanych działań, obejmujących przede wszystkim najuboższą grupę najmłodszych, może skłaniać do refleksji nad aktualnymi problemami i sposobami ich rozwiązywania. Z recenzji prof. dr hab. Stefanii Walasek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.06.2022
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46809 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.06.2022
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again