Forma i typ
Artykuły
(165)
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(101)
Publikacje fachowe
(60)
E-booki
(35)
IBUK Libra
(35)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(111)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(119)
Autor
zbiorowa Praca
(6)
Bartusik Katarzyna (1969- )
(5)
Buszman-Witańska Maria
(5)
Falkowski Andrzej (1953- )
(5)
Majkusiak Danuta
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Otolińska Renata
(4)
Sułkowski Łukasz
(4)
Czakon Wojciech
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Seta Magdalena
(3)
Sobocińska Magdalena
(3)
Wawak Sławomir (1975- )
(3)
Ćwiklicki Marek
(3)
Brańka Sebastian
(2)
Brewczyńska Magdalena
(2)
Cabała Paweł
(2)
Czekaj Janusz
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Dyduch Wojciech (1974- )
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Figiel Adam
(2)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(2)
Griszel Weronika
(2)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kalińska-Kula Magdalena
(2)
Kauf Sabina
(2)
Manczak Iryna
(2)
Marek Jerzy (pedagog)
(2)
Małkus Tomasz
(2)
Mesjasz Czesław
(2)
Mesjasz Czesław (1954- )
(2)
Nowak Mariusz
(2)
Pioterek Paweł
(2)
Pokrzycka Lidia
(2)
Przybysz Janina
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Rosalska Małgorzata
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(2)
Warwas Izabela
(2)
Woźniak Krzysztof (organizacja i zarządzanie)
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Zadęcka Ewa
(2)
Ackoff Russell Lincoln (1919- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Ankiel Magdalena
(1)
Antczak Mariola
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Bakalarska-Stankiewicz Justyna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta (nauki techniczne)
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bezzina Christopher
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Bieńkowska Jolanta (zarządzanie)
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borowiec-Gabryś Monika
(1)
Bratnicki Mariusz (1947- )
(1)
Briciu Arabela
(1)
Briciu Victor-Alexandru
(1)
Brzezińska Danuta
(1)
Brzeziński Łukasz (pedagog)
(1)
Bularca Maria Christina
(1)
Burska Katarzyna
(1)
Bykowski Igor
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cieśla Bartłomiej
(1)
Coman Claudiu (1968- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cyrson Edward
(1)
Czarniawska Barbara (1948- ). Kierowanie w kulturze
(1)
Czech Alojzy
(1)
Czerw Monika
(1)
Czerwińska-Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(1)
Dobosz Maria
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duliniec Elżbieta
(1)
Dziubińska Agnieszka
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fic Daniel
(1)
Flajszok Iwona
(1)
Francik Anna
(1)
Freyberger Harald J
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Gajcy Małgorzata
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(195)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(166)
1989-2000
(7)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(320)
Język
polski
(305)
angielski
(14)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(20)
Menedżerowie
(16)
Studenci
(11)
Dyrektorzy szkół
(4)
Pracownicy naukowi
(4)
Logistycy
(3)
Doradcy personalni
(2)
Nauczyciele
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Bibliotekarze
(1)
Copywriterzy
(1)
Doradcy zawodowy
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Ekonomiści
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Marketing
(68)
Zarządzanie
(45)
Biblioteki szkolne
(29)
Bibliotekarstwo
(21)
Szkolnictwo
(21)
Przedsiębiorstwo
(17)
Dyrektorzy szkół
(14)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(13)
Marketing terytorialny
(11)
Reklama
(10)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Public relations
(8)
Turystyka
(8)
Zarządzanie oświatą
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Projektowanie
(7)
Kadry
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
Media społecznościowe
(6)
Motywacja pracy
(6)
Promocja czytelnictwa
(6)
Przywództwo
(6)
Biblioteka
(5)
Biblioteka szkolna
(5)
Coaching
(5)
Marketing cyfrowy
(5)
Marketing społecznościowy
(5)
Menedżerowie
(5)
Miasta
(5)
Organizacje
(5)
Oświata
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Biblioteki
(4)
Etyka biznesu
(4)
Globalizacja
(4)
Innowacje
(4)
Joomla!
(4)
Marketing a bibliotekarstwo
(4)
Motywacja
(4)
Nauczyciele
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Praca
(4)
Prakseologia
(4)
Strony WWW
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(3)
Dokumenty
(3)
Ekologia
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Kariera
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konflikt
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kształcenie
(3)
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
(3)
Negocjacje
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja
(3)
Patologia społeczna
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Promocja handlowa
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedszkola
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agroturystyka
(2)
Analiza SWOT
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Biblioteka publiczna
(2)
Biblioteki akademickie
(2)
Blogi
(2)
Decyzje
(2)
Design thinking
(2)
Ekonomia
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Facebook
(2)
Finanse
(2)
Finansowanie
(2)
Firma (nazwa)
(2)
Gospodarka
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje menedżerskie
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Książka
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing narodowy
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Metodologia
(2)
Temat: dzieło
Kierowanie w kulturze
(1)
Temat: czas
2001-
(103)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Bolonia (Włochy)
(1)
Islandia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Niemcy
(1)
Powiat lęborski (woj. pomorskie)
(1)
Rumunia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szprotawa (woj. lubuskie, pow. żagański, gm. Szprotawa)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(64)
Artykuł problemowy
(61)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(44)
Artykuł z czasopisma fachowego
(42)
Podręcznik
(26)
Artykuł fachowy
(21)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Poradnik
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Poradniki
(7)
Raport z badań
(7)
Artykuł przeglądowy
(6)
Monografia
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Publikacje
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Kalendarium
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Statut
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(171)
Edukacja i pedagogika
(43)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Psychologia
(15)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Nauka i badania
(7)
Filozofia i etyka
(3)
Transport i logistyka
(3)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kulinaria
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
320 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 02.04.2024
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.03.2024
Bibliografia na stronach [199]-200.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43536 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.01.2024
(Zastosowania Psychologii)
Bibliografia na stronach 144-157.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Zielone zarządzanie w samorządzie : wybrana problematyka / Jerzy Tutaj, Małgorzata Rutkowska. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 142 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 111-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 14.12.2023
Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? / Grzegorz Radłowski. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 289, [1] strona : fotografia, ilustracje, wykres ; 24 cm.
(Seria Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 286-[290].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.12.2023
Public relations : praktyka komunikowania 3.0 / Dariusz Tworzydło. - Wydanie II uzupełnione i uaktualnione, wydanie I w Wydawnictwie Naukowym PWN. - Warszawa : PWN, 2023. - 354 strony : fotografie, ilustracje, mapa, wykresy ; 24 cm.
Pierwsze wydanie pt.: Public relations praktycznie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-343 i przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków dziennikarskich związanych z marketingiem, a także praktyków biznesu, menedżerów oraz rzeczników prasowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.12.2023
Psychologia negocjacji : między nauką a praktyką zarządzania / Elżbieta Kowalczyk. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 267 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 233-256. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.12.2023
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla pracowników naukowych i studentów kierunków zarządzania, administracji, psychologii i socjologii oraz pracowników służb kadrowych w różnego typu organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47908 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Książkę polecają: - dr Lidia Czarkowska - Piotr Cieszewski - dr Paweł Fortuna - dr Joanna Heidtman - prof. dr hab. Dariusz Jemielniak - Nikolay Kirov - Paweł Motyl - dr hab. Mikołaj Pindelski - prof. SGH - Jacek Rozenek - Jacek Santorski - Aleksandra Ślifirska Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludzie, liderzy, menedżerowie by właściwie różnicować sposób jej udzielania. Bardzo ważna jest również perspektywa tego, jak odbieramy informacje zwrotne oraz jak je odbierać, by były źródłem nauki, refleksji oraz by motywowały nas do pożądanej zmiany. Dzięki lekturze tej książki poznasz: • metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach, • badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach, • formuły z poziomów: strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu, operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów oraz indywidualnego do prowadzenia siebie w wybranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Innovation and sustainable development have become buzzwords in the 21st century with the idea of creative destruction launched by Joseph Alois Schumpeter being the base for evolutionary economics. However, new institutional economics helps to understand the necessity of support provided to entrepreneurs and innovators by science and administration to reduce the risk of launching the said innovations. This e-book is devoted to selected types of innovation. Every type of innovation is described with the use of theoretical background and is enriched by adequate case study. Traditional division into four types of innovation, proposed by J.A. Schumpeter (1934), containing product, process, organizational and marketing innovations, was widely accepted, including European Union institutions (OECD/Eurostat, 2008). The concept of innovation has long been dominated by a technical approach to the innovation process, despite the economic arguments exposed by one of the precursors of the theory of innovation and, at the same time, the school of evolutionary economics—Joseph Alois Schumpeter. Frequently, in the context of innovation, it is indicated that organizational and marketing aspects play a part in the successful introduction of innovation onto the market. The structure of the book is based on the typology proposed by Keeley, Walters, Pikkel and Quinn (2013), which focuses on the economic character of innovations. Ten types of innovation are directly related to Schumpeter’s and Oslo Manual classification. A new set of innovations emphasize the economic side of innovation process. The technical novelties are to support new configuration, offering or customers’ experience. This new approach is based on presumptions coming from design thinking idea, leading to user—driven innovation and on cooperation with institutions and entities supporting innovation process. The chapters are devoted to every type of innovation, grouped into three major parts: innovations based on configuration, offering and experience. In the book, configuration includes types of innovations focused on innermost workings of an enterprise and its business system. Offering part contains the types of innovations, that are focused on an enterprise’s core product (good or service), or a collection of its products. The last part, dedicated to innovations based on experience, is focused on more customer-facing elements of an enterprise and its business system.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Zeszyt ten jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów w odniesieniu do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian powoduje powstanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwa nowe problemy, których nie da się rozwiązać bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do tempa wspomnianych zmian. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują problematykę pomiaru rentowności przedsiębiorstwa, prognozowania stanu aktywności gospodarczej krajów przed-wschodzących, badania finansowej skuteczności działań B+R w przedsiębiorstwie; jak również analizy czynników rozwoju banków spółdzielczych, oceny skuteczności systemu motywowania kadry kierowniczej, działań marketingowych i mediów społecznościowych w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
The next issue of the magazine “Business Informatics” will be published. Thanks to the texts submitted by the Authors, which are scientifically valuable, as well as the growing number of readers, our periodical not only continues, but also develops and is positively evaluated during accreditation and evaluation. An extremely valuable feature of the “Business Informatics” series is the fact that the studies contained in it are presentations of various views and points of view on the application of modern ICT solutions. Perspectives and views presented by the Authors often allow the Readers to broaden their own reflections related to the created view on the possibilities and directions of application of information and communication technologies in economic practice. It is also important that not all publications sent for publication meet the formal and substantive requirements. This further increases the significance and value of publications which received double positive reviews and were selected for publication in this issue of “Business Informatics”. Currently, as a result of a multistage and strict formal and substantive verification of our journal, approximately 25% of the submitted texts are accepted for publication. The editor of this issue would like to express his gratitude to all the authors who wanted to share their experiences and opinions. In addition, he would like to thank the reviewers for their insightful and factual assessments of the submitted works.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej