Form of Work
Artykuły
(144)
Książki
(96)
Publikacje naukowe
(71)
Publikacje fachowe
(38)
E-booki
(30)
IBUK Libra
(30)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(94)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(96)
Author
zbiorowa Praca
(9)
Bartusik Katarzyna (1969- )
(5)
Buszman-Witańska Maria
(5)
Falkowski Andrzej (1953- )
(5)
Majkusiak Danuta
(4)
Otolińska Renata
(4)
Czakon Wojciech
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Seta Magdalena
(3)
Sułkowski Łukasz
(3)
Wawak Sławomir (1975- )
(3)
Ćwiklicki Marek
(3)
Bartołd Robert
(2)
Brańka Sebastian
(2)
Brewczyńska Magdalena
(2)
Cabała Paweł
(2)
Czekaj Janusz
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Dyduch Wojciech (1974- )
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Figiel Adam
(2)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(2)
Griszel Weronika
(2)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kauf Sabina
(2)
Kotler Philip
(2)
Manczak Iryna
(2)
Marek Jerzy (pedagog)
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(2)
Małkus Tomasz
(2)
Mesjasz Czesław
(2)
Mesjasz Czesław (1954- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Nowak Mariusz
(2)
Pilarczyk Bogna
(2)
Pioterek Paweł
(2)
Pokrzycka Lidia
(2)
Przybysz Janina
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(2)
Wiechoczek Joanna
(2)
Woźniak Krzysztof (organizacja i zarządzanie)
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Zadęcka Ewa
(2)
Ackoff Russell Lincoln (1919- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Ankiel Magdalena
(1)
Antczak Mariola
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta (nauki techniczne)
(1)
Bezzina Christopher
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biblioteka
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Borowiec-Gabryś Monika
(1)
Bratnicki Mariusz (1947- )
(1)
Bryła Paweł
(1)
Brzezińska Danuta
(1)
Burska Katarzyna
(1)
Bykowski Igor
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cieśla Bartłomiej
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cyrson Edward
(1)
Czarniawska Barbara (1948- ). Kierowanie w kulturze
(1)
Czech Alojzy
(1)
Czerwińska-Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(1)
Dobosz Maria
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duliniec Elżbieta
(1)
Dziubińska Agnieszka
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fic Daniel
(1)
Flajszok Iwona
(1)
Francik Anna
(1)
Freyberger Harald J
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gawecka Magdalena
(1)
Gawlak Magdalena (bibliotekarz)
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gałązka-Sobotka Małgorzata
(1)
Giemza Lech (1976- )
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gitling Maciej
(1)
Gnyp Justyna
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gordon William
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Year
2020 - 2022
(19)
2010 - 2019
(189)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(17)
Time Period of Creation
2001-
(120)
1989-2000
(5)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(271)
Language
Polish
(261)
English
(9)
Audience Group
Szkoły wyższe
(12)
Studenci
(10)
Menedżerowie
(9)
Dyrektorzy szkół
(3)
Logistycy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowy
(1)
Gimnazja
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Subject
Marketing
(65)
Zarządzanie
(38)
Biblioteki szkolne
(22)
Bibliotekarstwo
(21)
Szkolnictwo
(20)
Przedsiębiorstwo
(17)
Dyrektorzy szkół
(14)
Marketing terytorialny
(10)
Reklama
(9)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
Turystyka
(7)
Projektowanie
(6)
Public relations
(6)
Zarządzanie oświatą
(6)
Biblioteka
(5)
Biblioteka szkolna
(5)
Kadry
(5)
Logistyka gospodarcza
(5)
Miasta
(5)
Oświata
(5)
Promocja czytelnictwa
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Biblioteki
(4)
Etyka biznesu
(4)
Globalizacja
(4)
Joomla!
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Marketing a bibliotekarstwo
(4)
Marketing społecznościowy
(4)
Menedżerowie
(4)
Nauczyciele
(4)
Prakseologia
(4)
Przywództwo
(4)
Strony WWW
(4)
Coaching
(3)
Dokumenty
(3)
Innowacje
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Motywacja pracy
(3)
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
(3)
Organizacja
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Promocja handlowa
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedszkola
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Unia Europejska
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agroturystyka
(2)
Analiza SWOT
(2)
Biblioteka publiczna
(2)
Biblioteki akademickie
(2)
Blogi
(2)
Decyzje
(2)
Ekologia
(2)
Ekonomia
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Facebook
(2)
Finanse
(2)
Finansowanie
(2)
Firma (nazwa)
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Książka
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metodologia
(2)
Organizacja pracy
(2)
Organizacje
(2)
Patologia społeczna
(2)
Polityka
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Poznanie
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Przywództwo edukacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Regiony (administracja)
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczeństwo globalne
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Szkoła
(2)
Szpitale
(2)
Uczniowie
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wystawa
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Subject: work
Kierowanie w kulturze
(1)
Subject: time
2001-
(79)
1901-2000
(9)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Polska
(26)
Islandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szprotawa (woj. lubuskie, pow. żagański, gm. Szprotawa)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(52)
Artykuł z pracy zbiorowej
(51)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(36)
Artykuł z czasopisma fachowego
(34)
Podręcznik
(18)
Artykuł fachowy
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Poradniki
(7)
Artykuł przeglądowy
(6)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Publikacje
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Kalendarium
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Statut
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(129)
Edukacja i pedagogika
(33)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Psychologia
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Nauka i badania
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Transport i logistyka
(3)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Kulinaria
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
271 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Innovation and sustainable development have become buzzwords in the 21st century with the idea of creative destruction launched by Joseph Alois Schumpeter being the base for evolutionary economics. However, new institutional economics helps to understand the necessity of support provided to entrepreneurs and innovators by science and administration to reduce the risk of launching the said innovations. This e-book is devoted to selected types of innovation. Every type of innovation is described with the use of theoretical background and is enriched by adequate case study. Traditional division into four types of innovation, proposed by J.A. Schumpeter (1934), containing product, process, organizational and marketing innovations, was widely accepted, including European Union institutions (OECD/Eurostat, 2008). The concept of innovation has long been dominated by a technical approach to the innovation process, despite the economic arguments exposed by one of the precursors of the theory of innovation and, at the same time, the school of evolutionary economics—Joseph Alois Schumpeter. Frequently, in the context of innovation, it is indicated that organizational and marketing aspects play a part in the successful introduction of innovation onto the market. The structure of the book is based on the typology proposed by Keeley, Walters, Pikkel and Quinn (2013), which focuses on the economic character of innovations. Ten types of innovation are directly related to Schumpeter’s and Oslo Manual classification. A new set of innovations emphasize the economic side of innovation process. The technical novelties are to support new configuration, offering or customers’ experience. This new approach is based on presumptions coming from design thinking idea, leading to user—driven innovation and on cooperation with institutions and entities supporting innovation process. The chapters are devoted to every type of innovation, grouped into three major parts: innovations based on configuration, offering and experience. In the book, configuration includes types of innovations focused on innermost workings of an enterprise and its business system. Offering part contains the types of innovations, that are focused on an enterprise’s core product (good or service), or a collection of its products. The last part, dedicated to innovations based on experience, is focused on more customer-facing elements of an enterprise and its business system.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
W kontekście dość dynamicznego rozwoju polskiej gospodarki w ostatnim ćwierćwieczu wyzwaniem dla rodzimych przedsiębiorstw staje się umiejętność budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Teoretycznie wynika ona ze zdolności pogodzenia wysokiej efektywności operacyjnej w bieżącym działaniu ze zdolnością do kreowania i wdrażania zarówno inkrementalnych, jak i przełomowych innowacji. Artykuły zebrane w tegorocznym wydaniu PN Zmiana warunkiem sukcesu, zatytułowanym „W poszukiwaniu źródeł trwałej konkurencyjności”, prezentują różne aspekty kreowania konkurencyjności w obu wskazanych wyżej obszarach. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Czytelnik zobaczy w tych artykułach treści relatywnie rzadko pojawiające się w polskich projektach badawczych w marketingu, np. co do obszarów tematycznych: employer branding, controlling strategiczny i relacje inwestorskie, a co do problemów metodologicznych: problemy pomiaru zjawisk marketingowych. Zeszyt otwierają dwa artykuły najmłodszych badaczy. W pierwszym artykule, pt. Jak zmiany w prezentacji internetowej reklamy kontekstowej wpływają na jej klikalność na przykładzie strony www.maturalne.net, Aleksandra Całka przedstawiła wykorzystanie metody eksperymentalnej w badaniu wpływu alternatywnych działań marketingowych (komunikacyjnych) na „twarde” miary zachowań grup docelowych. Marek Prokopowicz, autor następnego artykułu pt. Relacja między wizerunkami banków polskich a lojalnością ich konsumentów, zbadał relacje między wizerunkiem marki i lojalnością nabywców, a więc tradycyjny problem w marketingu, ale w swoim badaniu wykazał, że siła zależności między wizerunkiem a zachowaniami zależy od sposobu pomiaru wizerunku. W kolejnym artykule, pt. Wizerunek marki korporacyjnej – specyfika i techniki pomiaru, Monika Hajdas przedstawia problemy konceptualizacji, pomiaru i analizy w badaniach wizerunku marki korporacyjnej. W artykule pt. Związek między efektami komunikacyjnymi dotyczącymi reklamy a efektami dotyczącymi marki w świetle wyników badania Jarosław Woźniczka przedstawił, na podstawie własnego badania empirycznego, problemy określania siły i kierunku relacji między efektami komunikacyjnymi. W piątym artykule, pt. Miejsce audytu marketingowego w marketingowej kontroli strategicznej w świetle wyników badań polskich przedsiębiorstw, Witold Kowal sprawdził cztery hipotezy dotyczące zależności między audytem marketingowym i wybranymi aspektami kontroli strategicznej. Ryszard Kłeczek i Jacek Uchman w artykule pt. Problemy metodologiczne projektów badawczych skuteczności relacji inwestorskich prezentują dorobek, problemy i perspektywy rozwojowe badań skuteczności działań w zakresie relacji inwestorskich. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
W ramach serii Prace Naukowe Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazał się zeszyt naukowy "Nauki o Zarządzaniu 2. Badania rynkowe" pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej. Książka prezentuje zbiór najnowszych wyników badań naukowych m.in. z marketingu, jakości kształcenia, konkurencyjności. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 12.06.2022
Niniejsza publikacja została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia pracy twórczej Profesor Anieli Styś. Zawiera okolicznościowe wystąpienia i wspomnienia przedstawicieli Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz środowiska marketingowego, z którym Pani Profesor była i jest związana. Jako następca Pani Profesor na stanowisku dyrektora Instytutu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu miałam przyjemność zorganizować i poprowadzić uroczystość Jubileuszu, która zgromadziła szerokie grono profesorów, kierowników katedr marketingowych z całej Polski. Uroczystość odbyła się 24 października 2011 r. w Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej UE we Wrocławiu. Na wstępie przedstawiono sylwetkę naukową Pani Profesor jako współtwórcy Wrocławskiej Szkoły Marketingu. Kolejne części publikacji zawierają teksty wystąpień zaproszonych gości, które zainaugurowało wystąpienie Rektora prof. Bogusława Fiedora. Wszystkie wystąpienia były wyrazem sympatii dla Pani Profesor oraz uznania dla Jej dorobku naukowo-badawczego i dydaktycznego. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji powstały na bazie indywidualnych kontaktów z Panią Profesor, związanych z badaniami naukowymi, dydaktyką oraz ogólnymi problemami funkcjonowania sfery szkolnictwa wyższego. Wystąpienia gości oraz ich wspomnienia dają świadectwo dużej aktywności Szanownej Jubilatki we wszystkich tych wymiarach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Zeszyt ten jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów w odniesieniu do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian powoduje powstanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwa nowe problemy, których nie da się rozwiązać bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do tempa wspomnianych zmian. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują problematykę pomiaru rentowności przedsiębiorstwa, prognozowania stanu aktywności gospodarczej krajów przed-wschodzących, badania finansowej skuteczności działań B+R w przedsiębiorstwie; jak również analizy czynników rozwoju banków spółdzielczych, oceny skuteczności systemu motywowania kadry kierowniczej, działań marketingowych i mediów społecznościowych w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
The next issue of the magazine “Business Informatics” will be published. Thanks to the texts submitted by the Authors, which are scientifically valuable, as well as the growing number of readers, our periodical not only continues, but also develops and is positively evaluated during accreditation and evaluation. An extremely valuable feature of the “Business Informatics” series is the fact that the studies contained in it are presentations of various views and points of view on the application of modern ICT solutions. Perspectives and views presented by the Authors often allow the Readers to broaden their own reflections related to the created view on the possibilities and directions of application of information and communication technologies in economic practice. It is also important that not all publications sent for publication meet the formal and substantive requirements. This further increases the significance and value of publications which received double positive reviews and were selected for publication in this issue of “Business Informatics”. Currently, as a result of a multistage and strict formal and substantive verification of our journal, approximately 25% of the submitted texts are accepted for publication. The editor of this issue would like to express his gratitude to all the authors who wanted to share their experiences and opinions. In addition, he would like to thank the reviewers for their insightful and factual assessments of the submitted works.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
W publikacji podjęto problematykę wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem w marketingu produktów żywnościowych, skupiając się przede wszystkim na oświadczeniach zdrowotnych i żywieniowych umieszczanych na etykietach. Wybór tematu wynikał z jednej strony z rosnącego znaczenia pozacenowych atrybutów produktów żywnościowych, do których zaliczają się dane o właściwościach odżywczych i zdrowotnych, a z drugiej – z luki badawczej w tym obszarze w polskiej literaturze przedmiotu. Monografia może być użyteczna zarówno dla uczonych zajmujących się marketingiem produktów żywnościowych lub naukami o żywności i żywieniu oraz studentów pokrewnych kierunków, jak i dla praktyków zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórstwa i dystrybucji produktów z segmentu tzw. „zdrowej żywności”. ZE WSTĘPU Książka bardzo interesująca, oryginalna, warta rozpowszechnienia. Brak na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowego opracowania. Podjęty przez Autora problem badawczy jest ważny i nietypowy. Zaletami monografii są zarówno wnikliwe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych Autora. Zgromadzony materiał jest bardzo bogaty i wartościowy. Publikacja ma znaczące walory aplikacyjne. Z RECENZJI DR HAB. RENATY NESTOROWICZ, PROF. UEP
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
The book contains a series of eight long case studies on various business issues in emerging markets (for instance Polish, Chinese, Nigerian). The authors focus on a variety of topics from marketing, through business operations, finance, leadership, innovation, business development, internationalization and decisions to human resources management. Also, the perspective of the analyzed issues is varied, in the initial case studies, the microeconomic approach dominates, then the mezoeconomic and macroeconomic approach. The team of authors included both academics, with extensive teaching experience in English-speaking studies, and business practitioners whose practical knowledge allows them to explore contemporary business challenges in emerging markets. We are putting this book in the hands of lecturers and students of economics, finance, and management, believing that it will be a source of inspiration, discussion and will allow to better explore contemporary business. At the same time, we hope that by offering this book, we are filling a gap in the publication market, which has been dominated by case studies dedicated to well-known companies, well-known brands, and mature markets.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
In the modern world, where information and knowledge are key resources, the process of computerization is the basis for the development of societies within modern forms of management. This is related to the dynamic development of technologies that enable rapid information transfer and data analysis. Computerization also influences the economic dimension of sustainable development – on a macro scale, it increases the rate of economic growth by improving the efficiency of the economy; on the level of enterprises, it facilitates the management of customer relations and shortens the time of information flow, supports decision-making and provides the opportunity to increase the range of activities. Moreover, enterprises can control their information processes, which significantly improves their functioning, becoming an element of broadly understood competitiveness. In this issue of Business Informatics very interesting works were presented by both young researchers and experienced academics. They familiarize the reader with the processes of computerization occurring in the business and their environment in a comprehensive way. The topics presented cover the scope of management engineering and include the development, modification, implementation and maintenance of effective technical and organizational solutions using interdisciplinary knowledge, including information and communication technologies. The authors analyse both original and current problems. The observation and conclusion from all the presented articles is that the use of modern information and communication solutions is possible by correlating the computerization strategy with the development strategies of the organization as a whole.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again