Form of Work
Artykuły
(33)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(13)
Książki
(12)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(11)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Author
zbiorowa Praca
(4)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(2)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(1)
Angwin Julia
(1)
Banout Marta
(1)
Barcz Michał (filozofia)
(1)
Białek Bernadetta
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Chrzanowska Patrycja (socjolog)
(1)
Czulda Robert
(1)
Drabińska Marta
(1)
Durajczyk Kamil
(1)
Fischer Benjamin
(1)
Godorowska Julia
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gogulla Sonia
(1)
Huk Tomasz (pedagog)
(1)
Jackowska-Uwadizu Marta
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jarosz Jadwiga (nauczycielka)
(1)
Jatczak Joanna
(1)
Jesionek Marta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kapłunowska Janina
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Kałużyńska Marta
(1)
Khabibulina Olga
(1)
Kiedrzyńska-Tui Anna
(1)
Kilian Małgorzata
(1)
Konopczyński Filip
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kosik Edyta
(1)
Króliczek-Pliszka Magdalena
(1)
Kubiński Grzegorz (1975- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Leksy Karina
(1)
Leonowicz-Bukała Iwona
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Malina Alicja
(1)
Manczak Iryna
(1)
Martens Anna
(1)
Mikulska Anna (dziennikarka)
(1)
Międzybrodzka Sylwia
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Musiałczyk Jakub
(1)
Nowak Kristin Jessica
(1)
Nowicka Olga
(1)
Olbryś Aleksandra
(1)
Osierda Kinga
(1)
Pater Ewa
(1)
Penkowska Grażyna (1955- )
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Pispers Ralf
(1)
Pruszczyński Robert
(1)
Przybylski Michał
(1)
Pysiak Małgorzata
(1)
Pyszkowska Anna
(1)
Rode Joanna
(1)
Rywczyńska Anna
(1)
Rzeżutka-Wróblewska Weronika
(1)
Shapiro Jordan
(1)
Skirmuntt Grażyna
(1)
Skoczylas Natalia
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Szczepanik Michał
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Szymkowska-Bartyzel Jolanta
(1)
Tomczyk Łukasz (pedagog)
(1)
Walter Natalia
(1)
Wrońska Agnieszka (pedagog)
(1)
Wysokińska Aleksandra (socjolog)
(1)
Zajdel Krzysztof
(1)
Zając Dorota
(1)
Łukasiak Anna
(1)
Year
2020 - 2022
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(41)
Country
Poland
(54)
Language
Polish
(54)
Audience Group
Bibliotekarze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Media społecznościowe
(44)
Młodzież
(12)
Internet
(11)
Mowa nienawiści
(9)
Dzieci
(5)
Facebook
(5)
Komunikacja internetowa
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja medialna
(4)
Promocja czytelnictwa
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Uczniowie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Biblioteki szkolne
(2)
Dojrzewanie
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Krytycyzm
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Metody nauczania
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Postawy
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Tematy i motywy
(2)
TikTok (aplikacja mobilna)
(2)
Zastosowania internetu w edukacji
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Arystofanes
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Blog
(1)
Blogerzy
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Debata
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Ekshibicjonizm emocjonalny
(1)
Etyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gry online
(1)
Harcerstwo
(1)
Informacja
(1)
Instagram
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Krytyka literacka
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura polityczna
(1)
Kultura popularna
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Kłamstwo
(1)
Literatura grecka
(1)
Marketing
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Media publiczne
(1)
Medykalizacja
(1)
Miasta
(1)
Multimedia
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Osoby w wieku podeszłym
(1)
Otwarte zasoby edukacyjne
(1)
Państwo Islamskie (ISIS)
(1)
Politycy
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Problemy społeczne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Propaganda
(1)
Przestępcy
(1)
Prześladowania polityczne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia mediów
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Publiczność
(1)
Regiony (administracja)
(1)
Reklama
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Subject: time
2001-
(35)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(12)
Korea Południowa
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(18)
Artykuł z pracy zbiorowej
(18)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Felieton
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały warsztatowe
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(24)
Edukacja i pedagogika
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Psychologia
(8)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
54 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Ubezpieczenie jako urządzenie gospodarcze funkcjonuje od bardzo dawna. We współczesnych czasach w wielu krajach w ramach rynków finansowych działają rozwinięte w różnym stopniu rynki ubezpieczeniowe. Ryzyko, które towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów i które dało początek zorganizowania instytucji ubezpieczenia, występuje ciągle i jednocześnie na skutek rozwoju cywilizacyjnego, rozwoju technologicznego oraz zmieniających się procesów demograficznych. Pojawiają się nowe kategorie ryzyka, które mogą być przedmiotem ubezpieczenia. Wobec zmieniającego się otoczenia rynek ubezpieczeniowy dostosowuje się i proponuje nowe produkty ubezpieczeniowe. Jednocześnie zakłady ubezpieczeń z obowiązku muszą dbać o bezpieczeństwo finansowe swoich klientów, aby nie podważyć podstawowej zasady realności ochrony ubezpieczeniowej. Wszystkie te zjawiska można zaliczyć do obszarów badawczych środowiska akademickiego zajmującego się problematyką ubezpieczeniową. Ponadto nowe tendencje, które pojawiają się w systemach emerytalnych, wywołane starzeniem się społeczeństw i niewydolnością repartycyjnego systemu emerytalnego, a równocześnie pojawiającymi się kryzysami na rynkach finansowych, generują cały szereg problemów badawczych, które są również w zasięgu zainteresowań wielu środowisk akademickich. Funkcjonujący w Polsce od kilkunastu lat nowy system emerytalny budzi różne kontrowersyjne dyskusje i skłania do wstępnej oceny, a zagadnienia te wiążą się z funkcjonowaniem systemu ubezpieczeń społecznych, w tym również z finansowaniem ochrony zdrowia. Jak widać, tematyka badawcza obejmująca bardzo szeroko rozumiane ubezpieczenia od strony teoretycznej, jak również praktyki ubezpieczeniowej, jest niezwykle obszerna. Wszystkie te problemy są zawarte w przygotowanej pracy. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Jak powiedział Albert Einstein: „Kreatywność jest zaraźliwa – podaj ją dalej”. Ideą konferencji CREATIVE VIBES jest podkreślenie potrzeby nieszablonowego myślenia przy podejmowaniu różnorodnych przedsięwzięć, wychodzenia poza schemat, ale także wskazywanie granic użyteczności twórczego rozwiązywania problemów, kiedy wymuszona oryginalność bierze górę. Uczestnicy tego cyklicznego wydarzenia wskazują, że zdolność rozwijania i efektywnego wykorzystywania kreatywności jest istotnym czynnikiem determinującym wartość kapitału intelektualnego oraz rozwoju organizacji. Zagadnienie to stanowi interesujący obszar badawczy, co odzwierciedla prezentowana monografia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Mamy przyjemność zaprezentować kolejny numer „Informatyki Ekonomicznej”. Dzięki składanym przez autorów cennym naukowo tekstom, jak również coraz szerszej rzeszy czytelników nasze czasopismo rozwija się, uzyskując pozytywne oceny podczas akredytacji oraz ewaluacji. W każdym zeszycie przedstawiamy wyniki badań, przemyślenia oraz propozycje autorów będących przedstawicielami różnych ośrodków naukowo-badawczych, w których realizowane są projekty badawcze z obszaru rozwoju oraz zastosowań ekonomicznych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wśród autorów niniejszego zeszytu znalazły się osoby reprezentujące tak renomowane uczelnie, jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Politechnika Częstochowska czy Uniwersytet Szczeciński. Kilka z przedłożonych artykułów napisanych zostało we współpracy z praktykami biznesowymi, których doświadczenia i poglądy podnoszą walory aplikacyjne oraz badawcze naszej publikacji. Należy również podkreślić, że nie wszystkie nadesłane do wydawnictwa opracowania spełniają wymogi formalno-merytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość artykułów zawartych w prezentowanym opracowaniu. Wszystkie przysyłane przez autorów teksty poddawane są szczegółowej recenzji przez dwóch niezależnych recenzentów, którzy zgodnie z procedurą wydawniczą nie mogą znać autorów ocenianych prac. Obecnie w naszym czasopiśmie w wyniku wieloetapowej oraz surowej pod względem formalnym i merytorycznym weryfikacji przyjmowanych jest do druku około 25% nadesłanych referatów. Jako redaktor niniejszego wydania pragnę podziękować wszystkim autorom, którzy zechcieli się podzielić swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składam podziękowanie recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny artykułów. Iwona Chomiak-Orsa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Z dużą przyjemnością przedstawiamy kolejny numer kwartalnika „Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics”. Niniejszy numer zawiera artykuły przedstawiające wyniki badań naukowych autorów dotyczących zastosowania nowoczesnych rozwiązań ICT w informatyce biznesowej. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych znajduje swoje odzwierciedlenie w codziennej praktyce biznesowej polskich przedsiębiorstw. Szybko upowszechniają się technologie mobilne, media społecznościowe są zaś coraz częściej wykorzystywane w praktyce biznesowej. Obserwujemy szybki rozwój prac badawczych w zakresie odkrywania wiedzy zarówno z tradycyjnych baz danych, jak i z tekstów. Na problematykę analizowania dużych wolumenów danych nie tylko biznesowych, ale i medycznych również zwrócono uwagę w niniejszym numerze. Czytelnik odnajdzie w nim także artykuły poświęcone zagadnieniom ontologii. Przez wielu naukowców nadal prowadzone są prace badawcze nad wspomaganiem procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwach. Badacze koncentrują się na zagadnieniach projektowania czy wdrażania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, a inni skupiają swoją uwagę na problematyce miękkich aspektów zarządzania, jak kapitał ludzki czy tzw. social business.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 13.04.2022
Materiały z konferencji "Media a Polityka", która odbyła się w Rzeszowie w kwietniu 2006 r.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40491 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 07.04.2022
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? / Małgorzata Swędrowska. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2022, nr 3, s. 5-7. - 2022.
Bibliografia na stronie 7.
Article
In basket
Date of change: 28.03.2022
Abstrakt w języku angielskim na stronie 16.
Bibliografia na stronach 14-15.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Granica wchodzenia przez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji do zrozumienia, dlaczego odbiorca myśli i działa w taki, a nie inny sposób. Narzędziem umożliwiającym precyzyjne poznanie oraz wykorzystywanie tych zjawisk jest neuromarketing. To nauka pozwalająca sprawdzić, co dzieje się w głowach konsumentów, gdy podejmują decyzje zakupowe. Opisuje ich zachowania, stosując wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz dane z różnych dyscyplin nauki, m.in. badań marketingowych, psychofizyki, psychologii czy kulturoznawstwa. Publikacja w sposób praktyczny i na powszechnie znanych przykładach ukazuje przyszłościowy trend marketingu, w którym wykorzystuje się mózg do kierunkowania decyzji zakupowych. Z tej książki dowiesz się: — jak zastosować neuromarketing w e-commerce; — jak dotrzeć do klientów w Internecie w sposób ich angażujący; — jak zapewnić pozytywne doświadczenia w świecie cyfrowym na poziomie emocjonalnym; — na jakie typowe bariery i zachowania zakupowe możesz się natknąć w Internecie; — jak wykorzystuje się neuromarketing w mediach społecznościowych; — jakie będą internetowe narzędzia przyszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 03.02.2022
(Engram)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44068 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43938 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 07.12.2021
Kto cię obserwuje? Dawniej to pytanie zadawali wyłącznie królowie, prezydenci i osoby publiczne, próbując umknąć paparazzim czy unieszkodliwić przestępców usiłujących obejść prawo. Reszta z nas nie musiała się specjalnie martwić tym, że może zostać objęta obserwacją. Dziś owo niepokojące pytanie odnosi się do wszystkich i nie musi być wcale związane z czyjąś sławą albo przestępczą działalnością. Każdy z nas może być obserwowany niemal w każdej chwili. Cennych zasobów, jakimi są dane osobowe, można nadużywać. I będzie się ich nadużywać. Informacja to władza. Każdy, kto dysponuje wielkimi ilościami danych o nas, ma nad nami przewagę. Z początku era informacyjna miała wzmocnić jednostki, dając im dostęp do informacji wcześniej niedostępnych. Mogliśmy na całym świecie porównywać ceny, poszukiwać najlepszego fragmentu wiedzy czy ludzi, którzy podzielali nasze poglądy. Obecnie dochodzi do zmiany układu sił i szala przechyla się ku wielkim instytucjom: zarówno rządom jak i korporacjom. To one zyskują przewagę w wojnach informacyjnych, dzięki zdolności do śledzenia potężnej ilości danych związanych z najbardziej przyziemnymi aspektami naszego życia. Dowiadujemy się, że ludzie, którzy dysponują informacjami o nas, mogą nas zawstydzić, wyczyścić nasze portfele lub oskarżyć o przestępcze zachowanie. Ta wiedza może wykreować kulturę strachu. Czy chcemy żyć w świecie, w którym zawsze narażeni będziemy na ryzyko bycia zhakowanymi? W świecie, w którym będzie można nas zlokalizować? W którym nie będziemy mogli mieć swoich tajemnic? W którym będziemy podglądani nawet w naszych domach, w którym będzie można się pod nas podszyć i w którym będziemy żyć w pułapce „korytarza luster”? W którym będziemy wykorzystywani finansowo i bez powodu będziemy trafiać przed oblicze funkcjonariuszy policji? Moja książka to próba odpowiedzi na te pytania. Mam nadzieję, że moje odkrycia pomogą rozwijać się debacie o prywatności – wyjść poza kwestie związane z prostą obawą o to „kto mnie obserwuje”, ku bardziej szczegółowym rozważaniom nad tym, „dlaczego ma to tak duże znaczenie” oraz, ostatecznie, ku produktywnej dyskusji o tym, co możemy zrobić. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.11.2021
Nowe uzależnienia młodego pokolenia : od przyjemności do przymusu / Robert Modrzyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2021. - 142 strony : fotografie, ilustracje ; 20 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46578 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 27.09.2021
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1401 ; nr 21)
Bibliografia, netografia na stronach 214-228. Indeksy.
Streszczenie angielskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46509 (1 egz.)
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again