Forma i typ
Artykuły
(19)
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Forecka-Waśko Katarzyna
(4)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(4)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(2)
Kłysz-Sokalska Natalia
(2)
Wierszyłowski Jan
(2)
Forecka-Waśko Katarzyna (1983- )
(1)
Gabriel Clive
(1)
Głowacka Ewa
(1)
Kierył Maciej
(1)
Kotarska Halina red
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Manturzewska Maria red
(1)
Monkeviciene Ona
(1)
Natanson Tadeusz (1927-1990)
(1)
Panas Renata
(1)
Piotrowska-Dumont Róża
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rojkowska Katarzyna
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Shuter-Dyson Rosamund
(1)
Szczyrba-Poroszewska Joanna
(1)
Tomaszewska Maria
(1)
Zając Dorota
(1)
Zitkeviciene Daiva
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Przedszkola
(3)
Muzykoterapeuci
(2)
Muzycy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Muzyka
(17)
Psychologia muzyki
(8)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Muzykoterapia
(5)
Dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dźwięk
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Barwy
(1)
Czytanie
(1)
Demokracja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Elektroakustyka
(1)
Emocje
(1)
Jakość
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzycy
(1)
Muzyka na flet
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Programy radiowe i telewizyjne
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radiofonia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rytmika
(1)
Sanatoria dziecięce
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Szuman Stefan
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Trema
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Wyobraźnia
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Litwa
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Opracowania
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(13)
Kultura i sztuka
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.03.2024
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - X, [1], 241, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 201-227. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Zawiera fragment skryptu: Techniki stymulacyjne i terapeutyczne dla dzieci i młodzieży / Barbara Lewandowska, Kinga Lewandowska, Józefa Sołowiej. Gdańsk, 1985.
Bibliografia na stronach 140-[155].
Niniejsza praca stanowi syntezę dorobku Autorki ukazując dużą różnorodność tematyczną. M.in.: Środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój muzykalności u dzieci w wieku przedszkolnym, Uwarunkowania środowiskowe rozwoju talentu muzycznego, Ogólne problemy muzykoterapii, Muzykoterapia dziecięca, Ekspresyjne zachowanie się dziecka w procesie terapii muzycznej, Warsztaty dla dzieci niewidomych i niedowidzących oraz ich rodzin, Muzykoterapia w kształceniu studentów psychologii oraz w praktyce profesjonalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Wychowanie przez muzykę / Róża Piotrowska-Dumont. - Kraków : Petrus, 2012. - 43, [6] strona : nuty ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 43-[44].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Wstęp do nauki o muzykoterapii / Tadeusz Natanson. - Wrocław ; Warszawa ; Kraków ; Gdańsk : Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wydawnictwo, 1979. - 222 strony : ilustracje, errata ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 204-219.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21390 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 24.03.2023
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 02.06.2022
Wpływ muzyki na rozwój dzieci / Dorota Zając. W: Życie Szkoły. 2022, nr 4, s. 26-31. - 2022.
Bibliografia na stronie 31.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 02.04.2022
Władza muzyki i jej korzenie / Joanna Posłuszna. W: Pomiędzy wpływem społecznym a manipulacją : typowe i nietypowe przejawy, s. 29-40. - 2008.
Bibliografia na stronie 40.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Stefana Szumana psychologia muzyki / Maria Manturzewska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2010, nr 1, s. 4-7.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 16.03.2021
Psychologia muzyki / redakcja naukowa Maria Chełkowska-Zacharewicz, Julia Kaleńska-Rodzaj. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2020. - 320, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46247 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 21.10.2020
Adaptacja z muzyką w tle / Katarzyna Forecka-Waśko. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2020, nr 7, s. 8-11. - 2020.
Bibliografia na stronie 11.
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2019
Odurzeni dźwiękami / Aleksandra Kubala-Kulpińska. W: Głos Pedagogiczny. 2019, nr 2 (106), s. 78-80. - 2019.
Bibliografia na stronie 80.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 07.06.2019
Jak słuchać muzyki? / Katarzyna Forecka-Waśko. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2019, nr 5, s. 12-15. - 2019.
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej