Forma i typ
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(10)
Książki
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Buła Anna
(1)
Cierpka Anna
(1)
Dudel Barbara
(1)
Evans Dylan
(1)
Filipiak Ewa Maria
(1)
Grudniewska Magdalena
(1)
Klik Marcin
(1)
Kuryło-Pawliczek Marta
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; pedagog)
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Pilarska Paula
(1)
Pędzich Angelika
(1)
Raszka Renata
(1)
Reclik Renata
(1)
Tryl Fabian
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Śliwiński Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(13)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Myślenie
(9)
Myślenie twórcze
(7)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Myślenie matematyczne
(3)
Uczenie się
(3)
Kreatywność
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Poznanie
(2)
Studenci
(2)
Badania jakościowe
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metafora
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Raport z badań
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki Freineta
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wiedza
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: dzieło
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Polska
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.12.2023
Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman.
Bibliografia, netografia na stronach 246-263.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47934 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 30.03.2023
Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Renata Reclik. W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 3, Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, s. 179-188. - 2010.
Bibliografia na stronie 187.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 17.01.2023
Rodzinne uwarunkowania kreatywności / Marcin Klik, Anna Cierpka - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2022. - 131, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 109-116. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47348 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Style naszego poznawania / Krzysztof Śliwiński // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2015, nr 4, s. 67-73.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46098 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki ogólnopolskiego badania Szkoła samodzielnego myślenia w części poświęconej umiejętności argumentowania. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie uczniów z pięciu typów szkół: szkoły podstawowej (klasy IV), gimnazjum (klasy I), liceum, technikum, szkoły zawodowej (klasy I i ostatnie w cyklu kształcenia). Analiza uczniowskich prac umożliwiła nakreślenie obrazu świata młodych ludzi w części dotyczącej poglądów na temat szkoły i edukacji oraz uznawanych wartości. Zdecydowana większość uczniów deklarowała w swoich tekstach potrzebę funkcjonowania szkoły jako instytucji, zaś wśród ważnych dla nich wartości wymieniano najczęściej: wykształcenie, przyjaźń, dobrą pracę, miłość, poczucie bezpieczeństwa, zdrowie, tolerancję. (http://www.edukacja.ibe.edu.pl/pl/archiwum)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22060, 22059 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej