Forma i typ
Artykuły
(278)
Książki
(181)
Publikacje fachowe
(81)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(45)
E-booki
(29)
IBUK Libra
(29)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(163)
wypożyczone
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(180)
Autor
Krzemińska Joanna
(7)
Szmidt Krzysztof J
(7)
Kloskowska Adriana
(6)
Nęcka Edward (1953- )
(6)
Just Monika
(5)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(5)
Buzan Tony (1942- )
(4)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(4)
Pilarska Paula
(4)
zbiorowa Praca
(4)
De Bono Edward (1933-2021)
(3)
Jakubowska Alina
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Madaliński Michał (tłumacz)
(3)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(3)
Reclik Renata
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Sawiński Julian Piotr
(3)
Sternberg Robert J (1949- )
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola
(2)
Budohoska Wanda
(2)
Chlewiński Zdzisław
(2)
Chobot-Kłodzińska Marzanna
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Depta Henryk (1938- )
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Engler Maria
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Gruszka Aleksandra
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Hładuń Jadwiga
(2)
Jankowska Maria
(2)
Johnson Robert L
(2)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Kołodziejska Lidia
(2)
Kubiński Wojciech
(2)
Kwaśniewska Joanna
(2)
Lewicka Maria
(2)
McCann Vivian
(2)
Michalik Alicja
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Morka Jerzy
(2)
Mućko Przemysław (psycholog)
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Okraszewski Kazimierz
(2)
Olczak Małgorzata
(2)
Orzechowski Jarosław
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pluta Katarzyna
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Rakowiecka Barbara
(2)
Raszka Renata
(2)
Robinson Ken (1950-2020)
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Spear-Swerling Louise
(2)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szymura Błażej (1969-2009)
(2)
Trancygier Izabela
(2)
Wiśniewska-Kin Monika
(2)
Woj Olga
(2)
Wojdyła Adela
(2)
Wolny Barbara
(2)
Śliwiński Krzysztof
(2)
Abramowicz Teresa
(1)
Adamek Irena
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejczak Aldona (1952- )
(1)
Anglin Jeremy M (1944- )
(1)
Aronica Lou
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Aronson Elliot
(1)
Askoczenska Tatiana
(1)
Assaf Magda
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baj Aleksander
(1)
Barańska Paulina
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Bartoszewicz Magdalena
(1)
Bastgenówna Zofia
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bańkowska Anna
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białek Arkadiusz
(1)
Biblioteka Klasyków Psychologii
(1)
Bielawska Izabela
(1)
Bielecki Czesław
(1)
Bieleń Barbara
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(109)
2010 - 2019
(254)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(41)
1980 - 1989
(18)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(166)
1989-2000
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(488)
Język
polski
(486)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(28)
Nauczanie początkowe
(16)
Szkoły podstawowe
(14)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Klasa 3.
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Przedszkola
(7)
Klasa 2.
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 8.
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły ponadgimnazjalne
(3)
Szkoły średnie
(3)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(210)
Myślenie
(170)
Metody nauczania
(48)
Nauczanie początkowe
(43)
Uczenie się
(35)
Kreatywność
(33)
Wychowanie przedszkolne
(33)
Dziecko
(26)
Nauczanie
(24)
Myślenie dziecka
(21)
Twórczość
(20)
Mowa
(19)
Dzieci
(15)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Myśli samobójcze
(15)
Uczniowie
(13)
Mapa myśli
(12)
Samobójstwo
(12)
Zdolności
(12)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Matematyka
(11)
Uczniowie klas początkowych
(11)
Wyobraźnia
(11)
Myślenie matematyczne
(10)
Mózg
(9)
Osobowość
(9)
Pamięć
(9)
Poznanie
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Wychowanie estetyczne
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(8)
Mnemotechnika
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Język polski
(7)
Krytycyzm
(7)
Logika
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Dziecko zdolne
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Psychoterapia
(6)
Sztuka
(6)
Heurystyka
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Próba samobójcza
(5)
Psychologia
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Uczucia
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
De Bono, Edward (1933-2021)
(4)
Emocje
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Kształcenie
(4)
Myślenie pozytywne
(4)
Myśli natrętne
(4)
Młodzież
(4)
Optymizm
(4)
Pedagogika
(4)
Praca umysłowa
(4)
Spostrzeganie
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Techniki Freineta
(4)
Trening twórczości
(4)
Umysł
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Autopsychoterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Eksperyment
(3)
Filozofowanie z dziećmi
(3)
Fizjologia
(3)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(3)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(3)
Innowacje
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Intuicja
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Kryzys psychiczny
(3)
Książka
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Mapy myśli
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Polityka
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Regulacja emocji
(3)
Samowychowanie
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Sukces
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wnioskowanie
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie
(3)
Zastosowania multimediów w edukacji
(3)
Świadomość
(3)
"Myśli"
(2)
Temat: dzieło
Bogurodzica
(1)
Edukacyjna wartość dziecięcych pytań
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Lalka
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(95)
1901-2000
(11)
1989-2000
(10)
1945-1989
(7)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1878-1879
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(85)
Artykuł problemowy
(38)
Artykuł z pracy zbiorowej
(34)
Scenariusz zajęć
(30)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Poradnik
(14)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Opracowanie
(9)
Raport z badań
(8)
Artykuł fachowy
(7)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Podręcznik
(5)
Gry i zabawy
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradniki
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Publikacje
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Bibliografia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komiks
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(146)
Psychologia
(59)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura i sztuka
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Matematyka
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
488 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.03.2024
Pod presją stereotypów / Paula Pilarska. W: Psychologia w Szkole. 2013, nr 1, s. 25-29. - 2013.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2024
Bibliografia strony [167]-170. Indeksy.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.01.2024
Bibliografia na stronach 99-101.
Celem publikacji jest wskazanie praktycznych działań ułatwiających rozpoznawanie zdolności (testy TMD dla uczniów klas I-III, obserwacja) intelektualnych i twórczych. Autorka omawia teorie inteligencji, teorie twórczości, myślenie twórcze i dywergencyjne. W swojej pracy przedstawia sposoby stymulowania cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia (wspomaganie rozwoju dziecka w domu, stymulowanie cech intelektualnych, stymulowanie myślenia twórczego - twórczy nauczyciele).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41065 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.01.2024
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają. Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.01.2024
Tytuł oryginału: The negative thoughts workbook : CBT skills to overcome the repetitive worry, shame, and rumination that drive anxiety and depression. Na okładce podtytuł: Terapia CBT : poradnik z ćwiczeniami : zamartwianie się, rozpamiętywanie, żal, wstyd, upokorzenie, uraza.
Bibliografia, netografia na stronach 213-216.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48118 (1 egz.)
Druk ulotny
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.12.2023
Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman.
Bibliografia, netografia na stronach 246-263.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.11.2023
Bibliografia na stronach 145-[147].
Na podstawie eksperymentów diagnostycznych: dziecięcego liczenia i rozumowania operacyjnego w zakresie potrzebnym do opanowania pojęcia liczby autorka przeprowadza badania dzieci głuchych i niedosłyszących rozpoczynających naukę w klasie I. Określa poziom intelektualnych kompetencji do uczenia się matematyki w szkole. Omawia działania stymulujące ich rozwój w zależności od możliwości poznawczych, wykonawczych i komunikacyjnych. Podaje metody i scenariusze badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44400 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień – dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej