Form of Work
Artykuły
(8403)
Książki
(3405)
Publikacje fachowe
(809)
Publikacje naukowe
(500)
Publikacje dydaktyczne
(404)
Czasopisma
(83)
E-booki
(51)
IBUK Libra
(51)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Druki ulotne
(14)
Muzyka
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Grafiki
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Filmy i seriale
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Status
available
(3366)
unavailable
(101)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3467)
Czytelnia
(3)
Author
Jakubowska Alina
(74)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(56)
Dziamska Dorota
(48)
Szymczak Emilia
(41)
Ostarek Ewa
(38)
Piechota Feliksa
(38)
Wychowanie
(37)
Nowel Ewa
(34)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(30)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(29)
Syllabus
(28)
Tanajewska Alicja
(28)
Matematyka
(26)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(25)
Naprawa Renata
(25)
Sawiński Julian Piotr
(23)
Winczewski Piotr
(23)
Palka Ewa
(22)
Winczewska Aneta
(22)
Cyran Maria
(21)
Francuz Aleksandra
(21)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(21)
Szpotowicz Magdalena
(20)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(19)
Krzemińska Joanna
(19)
Luberda Michał
(19)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(19)
Sobierańska Dorota
(19)
Łoskot Małgorzata
(19)
Język
(18)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(18)
Kłysz-Sokalska Natalia
(18)
Bula Danuta
(17)
Obuchowska Joanna
(17)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Stróżyński Klemens
(17)
Tyl Marzena
(17)
Wiadomości Historyczne
(17)
Wykurz Urszula
(17)
Jastrzębska Lidia
(16)
Języki Obce w Szkole
(16)
Kuszak Kinga
(16)
Pokrzycka Lidia
(16)
Życie Szkoły
(16)
Gromelska Agnieszka
(15)
Kamińska Izabela (pedagog)
(15)
Klus-Stańska Dorota
(15)
Pawlak Mirosław
(15)
Szuścik Urszula
(15)
Kozak Wioletta
(14)
Program
(14)
Przychodzińska Maria
(14)
Bartol Izabella
(13)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(13)
Faliszewska Jolanta
(13)
Kalbarczyk Anna
(13)
Kloskowska Adriana
(13)
Matusiak Barbara
(13)
Piekarska Anna
(13)
Szczepkowska Edyta
(13)
Brzezińska Anna
(12)
Dylak Stanisław
(12)
Gallos Sylwia
(12)
Goetz Magdalena
(12)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(12)
Małyska Małgorzata
(12)
Parlak Mirosława
(12)
Podemska-Kałuża Anna
(12)
Bałachowicz Józefa
(11)
Cyrański Czesław
(11)
Grodecka Ewa
(11)
Niemierko Bolesław (1935- )
(11)
Rajewicz Danuta
(11)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(11)
Szplit Agnieszka
(11)
Trojan Elżbieta
(11)
Biologia w Szkole
(10)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Bolanowska Monika
(10)
Cydzik Zofia
(10)
Jędrychowska Maria aut
(10)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(10)
Kucio Magdalena
(10)
Płachciok Marzena
(10)
Stawiński Wiesław
(10)
Więckowski Ryszard
(10)
Wróblewska Małgorzata
(10)
Wójcicka Edyta
(10)
Zając Dorota
(10)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Żukowska Renata
(10)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(9)
Biernacka Anna
(9)
Breguła Izabela
(9)
Bronikowski Michał
(9)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(9)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Faleńczyk Izabela
(9)
Gudro Maria (1946- )
(9)
Janczak Dorota
(9)
Year
2020 - 2023
(684)
2010 - 2019
(8192)
2000 - 2009
(926)
1990 - 1999
(1130)
1980 - 1989
(359)
1970 - 1979
(380)
1960 - 1969
(182)
1950 - 1959
(92)
1940 - 1949
(8)
Time Period of Creation
2001-
(1990)
1989-2000
(99)
1901-2000
(59)
1945-1989
(49)
Country
Poland
(11953)
Language
Polish
(11927)
English
(12)
Slovak
(6)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(289)
Nauczanie początkowe
(281)
Nauczyciele nauczania początkowego
(174)
Nauczyciele języka polskiego
(162)
Szkoły podstawowe
(144)
Klasa 3.
(99)
Klasa 1.
(96)
Klasa 2.
(96)
Przedszkola
(82)
Nauczyciele przedszkoli
(76)
Bibliotekarze
(59)
Szkoły ponadpodstawowe
(50)
Szkoły wyższe
(32)
Szkoły ponadgimnazjalne
(26)
Szkoły średnie
(24)
Klasa 4.
(23)
Klasa 7.
(23)
Gimnazja
(21)
Klasa 8.
(21)
Klasa 5.
(20)
Klasa 6.
(20)
Rodzice
(18)
Pedagodzy szkolni
(16)
Pedagodzy
(14)
Psycholodzy
(12)
Dzieci
(8)
Nauczyciele języka angielskiego
(8)
Studenci
(8)
Szkoły specjalne
(8)
6-8 lat
(7)
Logopedzi
(7)
Nauczyciele języków
(7)
9-13 lat
(5)
Nauczyciele historii
(5)
Nauczyciele szkół podstawowych
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Licea
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele matematyki
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Klasa 0.
(3)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele etyki
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Nauczyciele gimnazjów
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Konsultanci
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele muzyki, historii muzyki
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
nauczyciele
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Język polski
(1978)
Nauczanie początkowe
(1940)
Nauczanie
(1062)
Metody nauczania
(890)
Matematyka
(712)
Języki obce
(410)
Wychowanie przedszkolne
(407)
Historia
(377)
Nauczanie zintegrowane
(287)
Biologia
(277)
Programy nauczania
(255)
Geografia
(250)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(245)
Język polski (przedmiot szkolny)
(227)
Wychowanie fizyczne
(222)
Nauczyciele
(218)
Język angielski
(202)
Muzyka
(197)
Czytanie
(195)
Uczenie się
(192)
Języki
(186)
Scenariusze zajęć
(182)
Dziecko
(176)
Przyroda
(162)
Dziecko zdolne
(160)
Nauczanie na odległość
(157)
Uczniowie
(155)
Fizyka
(148)
Myślenie twórcze
(143)
Internet
(139)
Technika
(136)
Szkolnictwo
(131)
Język niemiecki
(126)
Wychowanie
(125)
Nauczyciele nauczania początkowego
(123)
Program nauczania
(115)
Chemia
(114)
Multimedia
(104)
Edukacja ekologiczna
(101)
Wychowanie muzyczne
(97)
Scenariusz lekcji
(96)
Szkolnictwo specjalne
(96)
Pisanie
(95)
Sztuka
(95)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Uczniowie klas początkowych
(93)
Gry edukacyjne
(91)
Gimnazjum
(89)
Gry i zabawy
(89)
Literatura
(86)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(85)
Oświata
(85)
Komputery
(81)
Kształcenie integracyjne
(79)
Edukacja medialna
(78)
Matura
(75)
Kształcenie
(74)
Pedagogika
(73)
Integracja nauczania
(72)
Dzieci
(71)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(71)
Edukacja zdrowotna
(70)
Poezja polska
(69)
Nauczanie języków obcych
(67)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(66)
Metody aktywne
(65)
Ortografia
(65)
Edukacja regionalna
(63)
Mowa
(63)
Pomoce dydaktyczne
(63)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(62)
Egzaminy szkolne
(61)
Gry i zabawy ruchowe
(60)
Komputer w dydaktyce
(60)
Język rosyjski
(58)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(58)
Filologia polska
(57)
Literatura polska
(57)
Metoda projektów
(56)
Informatyka
(55)
Poradniki dla nauczycieli
(54)
Motywacja uczenia się
(53)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(53)
Efektywność nauczania
(52)
Innowacje
(52)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(52)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(52)
Wychowanie plastyczne
(52)
Dysleksja i dysgrafia
(51)
Dziecko autystyczne
(51)
Drama (pedagog.)
(50)
Kreatywność
(50)
Biblioteki szkolne
(49)
Niepowodzenia szkolne
(49)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(48)
Zdolności
(48)
Ścieżki edukacyjne
(48)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(47)
Oceny szkolne
(47)
Szkolnictwo wyższe
(47)
Subject: work
Wesele
(4)
Lalka
(3)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(3)
Pan Tadeusz
(3)
Ballady i romanse
(2)
Book thief
(2)
Latarnik
(2)
Teach like Finland
(2)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
'Egokōmion eis ton Hagion 'Apostolon Paûlon
(1)
Ala ma kota, a Ali?
(1)
Amoris laetitia
(1)
Bambuko czyli Skandal w Krainie Gier
(1)
Biblia
(1)
Bogurodzica
(1)
Book Thief (film)
(1)
Chronicles of Narnia
(1)
Chłopi
(1)
Cudaczek-Wyśmiewaczek
(1)
Cuore
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Emeryt
(1)
Enfant de Noé
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Gnój
(1)
Granica
(1)
Harry Potter and the philosopher's stone
(1)
Heart of darkness
(1)
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Judy Moody
(1)
Kajko i Kokosz
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Kaputt
(1)
Karolcia
(1)
Keiserens nye klaeder
(1)
Konstytucja 3 maja
(1)
Konstytucja Polski (1791)
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Krzyżacy
(1)
Która to Malala?
(1)
Little princess
(1)
Lokomotywa
(1)
Lord Jim
(1)
Loving Vincent (film)
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Marry Poppins
(1)
Mała Moskwa (film)
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Mendel Gdański
(1)
Między nami dobrze jest
(1)
Nakarmić kamień
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Oscar et la dame rose
(1)
Outsiders
(1)
Paradygmaty dydaktyki
(1)
Perspectives (czasop.)
(1)
Piaskowy Wilk
(1)
Pielgrzymka do Jasnej Góry
(1)
Pies
(1)
Powrót taty
(1)
Prestuplenie i nakazanie
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Psychopedagogiczne mity
(1)
Pál-utcai fiúk
(1)
Quo vadis
(1)
Redemptoris Custos
(1)
Secret garden
(1)
Sklepy cynamonowe
(1)
Sny i kamienie
(1)
Stepy akermańskie
(1)
Szatan z siódmej klasy
(1)
Szczęście można znaleźć nawet w patyku
(1)
Szkice węglem
(1)
Szkoła na Dobrej
(1)
Taksim
(1)
Titina
(1)
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
Utopia
(1)
Wariat
(1)
Wesoła Szkoła
(1)
Wigilia na Syberii
(1)
Wiosenny poranek
(1)
Wodny smok : legenda chińska
(1)
Z górki na pazurki
(1)
Za niebieskimi drzwiami
(1)
Zabawa w klucz
(1)
Zemsta
(1)
Ziarno prawdy (film)
(1)
Subject: time
2001-
(1250)
1901-2000
(88)
1989-2000
(47)
1801-1900
(22)
1945-1989
(18)
1918-1939
(7)
1701-1800
(6)
1939-1945
(6)
1601-1700
(5)
1989-
(4)
2001-0
(4)
1501-1600
(3)
1801-
(3)
1901-1914
(3)
1401-1500
(2)
1901-
(2)
1914-1918
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1701-
(1)
2000-
(1)
300-201
(1)
400-301
(1)
Subject: place
Polska
(271)
Lublin (woj. lubelskie)
(6)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Finlandia
(5)
Niemcy
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Holandia
(4)
Europa
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Wielkopolska
(3)
Węgry
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Czechy
(2)
Człuchów (woj. pomorskie)
(2)
Francja
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Ukraina
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Arktyka (region)
(1)
Australia
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Bolesławiec (woj. dolnośląskie)
(1)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Brzeziny (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolsk (woj. wielkopolskie, pow. śremski, gm. Dolsk)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Głogówek (woj. opolskie)
(1)
Indie
(1)
Irlandia
(1)
Islandia
(1)
Izrael
(1)
Jodłówka Tuchowska (woj. małopolskie)
(1)
Kanada
(1)
Kaszuby
(1)
Kobierzyn (Kraków ; część miasta)
(1)
Lüneburg (Niemcy)
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Podlasie
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Strzelin (woj. dolnośląskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łotwa
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1085)
Artykuł z pracy zbiorowej
(502)
Artykuł problemowy
(443)
Artykuł z czasopisma fachowego
(417)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(344)
Scenariusz zajęć
(215)
Artykuł z czasopisma naukowego
(81)
Ćwiczenia i zadania
(77)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(76)
Praca zbiorowa
(70)
Czasopismo pedagogiczne
(69)
Raport z badań
(68)
Czasopismo polskie
(67)
Czasopismo fachowe
(66)
Podręcznik
(59)
Artykuł fachowy
(49)
Poradnik
(47)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(32)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(30)
Publikacje fachowe
(29)
Materiały pomocnicze
(27)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(25)
Opracowanie
(21)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(21)
Artykuł przeglądowy
(19)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Monografia
(17)
Program nauczania
(17)
Gry i zabawy
(15)
Poradniki
(14)
Vademecum
(14)
Karty pracy ucznia
(12)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(11)
Recenzja naukowa
(10)
Scenariusze zajęć
(10)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Case study (studium przypadku)
(9)
Materiały konferencyjne
(9)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(9)
Literatura
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Artykuł publicystyczny
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Poezja polska
(6)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Bibliografia
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Literatura dziecięca
(4)
Literatura polska
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Antologia
(3)
Artykuł naukowy
(3)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Projekty
(3)
Publikacje
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Artykuł monograficzny
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Elementarz
(2)
Felieton
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja dziecięca
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Publikacja okolicznościowa
(2)
Relacja
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
E-podręcznik
(1)
Elementarze
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Film
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Komentarz prawny
(1)
Komiks
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura kobieca
(1)
Literatura włoska
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2090)
Językoznawstwo
(146)
Literaturoznawstwo
(135)
Psychologia
(122)
Socjologia i społeczeństwo
(78)
Informatyka i technologie informacyjne
(72)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(63)
Matematyka
(39)
Kultura i sztuka
(38)
Historia
(34)
Medycyna i zdrowie
(32)
Media i komunikacja społeczna
(28)
Nauka i badania
(25)
Filozofia i etyka
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Religia i duchowość
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Biologia
(5)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Chemia
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
11953 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem badań opisywanych w niniejszej monografii uczyniono analizę związków zachodzących pomiędzy korzystaniem z nowoczesnych technologii informacyjnych a zagrożeniami płynącymi z mass mediów z perspektywy nauczyciela, rodzica i dziecka. W niniejszym opracowaniu poruszamy kwestię kompetencji informatycznych i społeczno-wychowawczych nauczyciela i rodzica w odniesieniu do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi technologicznych, monitorowania kontaktu z cyberświatem, w tym gier komputerowych oraz poziomu dostępności cyberprzestrzeni dla młodego użytkownika – ucznia. Spośród wielu metod badawczych w wybranych i omawianych w niniejszym opracowaniu pracach dotyczących kwestii cyberprzestrzeni, podstawową metodą badawczą była metoda sondażu diagnostycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
\n\nW publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego. \n\nAutorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji. \n\n W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak: zasady organizacji nauczania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wymagania kwalifikacyjne i zadania kadry pedagogiczno-specjalistycznej, realizującej obowiązkowe i dodatkowe zajęcia z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, placówkach publicznych oraz niepublicznych, organizacja wczesnego wspomagania rozwoju, sposoby finansowania kształcenia specjalnego. \n\n Poradnik ułatwi nauczycielom, dyrektorom szkół i placówek, a także organom prowadzącym te podmioty właściwe rozpoznawanie potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i dostosowywanie nauczania do ich potencjału psychofizycznego i wymagań edukacyjnych. Rodzicom dzieci potrzebujących kształcenia specjalnego pomoże natomiast zrozumieć proces dydaktyczno-wychowawczo-rehabilitacyjny przeprowadzany w szkole. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Wśród wielu opinii na temat współczesnej szkoły, dominuje pogląd o niedostosowaniu szkoły do aktualnych oczekiwań społecznych. Zdaniem wielu autorów publikacji naukowych przyczyn niedostosowania należy upatrywać w niskim udziale ICT w procesach nauczania. Jaka zatem powinna być szkoła XXI wieku i co wpływa na efektywność jej pracy i na efektywność uczenia się uczniów? Czy o nowoczesności szkoły przesądza wyłącznie nasycenie środkami informatycznymi? W monografii poszukujemy odpowiedzi na te i tym podobne pytania. Podejmujemy także polemikę z nowymi nurtami: neurodydaktyką, kognitywizmem, konektywizmem i staramy się określić miejsce ICT w procesach nauczania i uczenia się. Media cyfrowe oprócz niewątpliwych zalet, są również źródłem różnego rodzaju zagrożeń, które dotykają zarówno starsze jak i młodsze pokolenie. Wśród nich należy wymienić: infostres, cyberuzależnienia, cyberprzestępczość.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Zapraszamy do lektury publikacji „Nauczanie domowe czyli realizacja obowiązku szkolnego poza szkołą” – ekspert oświatowy pokazuje postępowanie krok po kroku oraz udziela jasnych, praktycznych porad i wytycznych, dotyczących organizacji i prowadzenia edukacji domowej. Publikacja skupia się na zagadnieniach sprawiających wiele trudności, takich jak: ocenienie, kształcenie, egzaminowanie ucznia; uczestnictwo uczniów w zajęciach; wniosek o edukację domową; cofnięcie edukacji w ciągu roku szkolnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Publikacja „Edukacja domowa w praktyce – wymagania prawne, postępowanie” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji edukacji domowej krok po kroku – wymagana dokumentacja, zasady, obowiązki dyrektora i rodziców. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami, przepisami prawa i zasadami postępowania! '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Szkoły poza horyzont / redakcja Jerzy Hausner, Magdalena Jelonek. - Kraków : Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej, 2021 - 327, [5] stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 23 cm
(Ku Ekonomii Wartości)
Bibliografia na stronach 327-[328].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47393 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47391 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47377 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 23.01.2023
(Językoznawstwo Stosowane / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1444 ; nr 32)
Bibliografia, netografia na stronach 305-324
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47370 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 18.01.2023
Bibliografie, netografie przy większości prac.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47358 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again