Forma i typ
Artykuły
(18)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Wykurz Urszula
(3)
Nawrocki Rafał
(2)
Wójtowicz-Stefańska Agata
(2)
Bezubik Krystyna
(1)
Bula Danuta
(1)
Cyran Maria
(1)
Gajak-Toczek Małgorzata
(1)
Gawłowska Natalia
(1)
Grzybowski Robert
(1)
Kuczyńska-Koschany Katarzyna (1970- )
(1)
Kujaszewska Ewa
(1)
Skrzypczak-Walkowiak Bogna
(1)
Waligóra Janusz
(1)
Wiatrzyk-Iwaniec Marta
(1)
Żmuda Edyta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Język polski
(18)
Literatura polska
(4)
Holocaust
(3)
Literatura
(3)
Poezja polska
(3)
Ironia
(2)
Kobieta
(2)
Młoda Polska
(2)
Powieść polska
(2)
Żydzi
(2)
Aleksìevìč, Svâtlana Alâksandraŭna (1948- )
(1)
Fantastyka grozy
(1)
Groteska
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Kobieta w literaturze
(1)
Komizm
(1)
Miciński Tadeusz
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miłość
(1)
Miłość i śmierć
(1)
Nałkowska, Zofia (1884-1954)
(1)
Podsiadło, Jacek (1964-)
(1)
Powieść białoruska
(1)
Powstanie 1863 r. styczniowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Symbole
(1)
Wat, Aleksander (1900-1967)
(1)
Temat: dzieło
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
20 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Róża i sacrum / Krystyna Bezubik // POLONISTYKA. - 2012, nr 3, s.38-40.
Streszczenie: Analiza wiersza T. Micinskiego "Białe róże krwi",
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Streszczenie: Artykuł omawia sylwetkę bohatera dziecięcego - Dawida
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Streszczenie: Porównanie wiersza J. Podsiadły "Piosenka o spaniu" z fr. "Balu w operze" J. Tuwima
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Eminencje zachwytu / Edyta Żmuda // POLONISTYKA. - 2015, nr 2, s. 48-49.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
O potrzebie miłości poetycko / Danuta Bula // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2013/2014, nr 2, s. 88-95.
Streszczenie: Poezja Jana Twardowskiego, Hymn o miłości św. Pawła
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Ludwik Sztyrmer i problem transgresji w fantastyce grozy / Rafał Nawrocki // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2013/2014, nr 2, s. 22-38.
Streszczenie: Omówiono utwory L. Sztyrmera: "Czarne oczy", "Frenofagiusz i Frenolesty", "Kobieta-filozofka", "Urywki z pamiętnika oryginalnie wychowanej kobiety"
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Leon Chwistek - portret w dwóch odsłonach / Natalia Gawłowska // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2012/2013, nr 2, s.48-59.
Streszczenie: Chwistek i Witkacy
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Zamek gotycki w XIX-wiecznej polskiej twórczości niesamowitej / Rafał Nawrocki // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2012/2013, nr 2, s.7-26.
Streszczenie: zamek gotycki w literaturze; omówiono utwory: "Strach w Zameczku", "Hrabia Hakelberg albo Rycerz Sierpa", "Zamek w Szwecyi", "Hugo von Bracht", "Agaj-Han", "Król Zamczyska"
Książka
W koszyku
Data zmiany: 28.10.2016
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Filologiczno-Filozofic ISSN 0137-642X t. 53)
Bibliogr. s. 275-280. - Streszcz. ang. - DOKUMENT W ZBIORZE CZASOPISM zob.: TYTUŁ SERII
Streszczenie: Książka przedstawia wyniki badań przeprowadzonych wśród młodzieży licealnej na temat rozumienia symbolu konwencjonalnego, ironii i groteski. Autorka omawia wpływ reformy oświaty i transformacji kulturowej, ekonomicznej, politycznej i światopoglądowej na edukację polonistyczną. Ostatni rozdział pracy zawiera prezentację podręczników z języka polskiego do liceów oraz propozycje metodyczne do kształtowania wśród uczniów pojęcia ironii, groteski, symbolu i symboliczności (7 opisów projektów zawierających ćwiczenia do wykonania i wnioski z zajęć). Książka zawiera interpretacje utworów: B. Leśmian "Garbus", J. L. Borges "Dwaj królowie i dwa labirynty", W. Szymborska "Głos w sprawie pornografii", S. Mrożek "Słoń".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41110 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej