Form of Work
Artykuły
(43)
Publikacje naukowe
(33)
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Author
Kłysz-Sokalska Natalia
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Banaszewska Wanda
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Cudowska Agata
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Dudel Barbara
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Falkowska Anna
(1)
Gembara Urszula
(1)
Gorczyca Izabela (pedagog)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górecka Joanna (nauczyciel)
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Juszczyk Stanisław red
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczny Jolanta (pedagog)
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Lewandowska-Muller Anna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marchlik Paulina
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Palka Stanisław red
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pilecka Małgorzata (pedagog)
(1)
Piotrowska Klaudia
(1)
Piotrowski Marek (pedagog)
(1)
Przemiany
(1)
Raczyńska Anna
(1)
Różańska Aniela
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Sowińska Halina
(1)
Stucki Edmund
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Wichrowska Kamila
(1)
Wileczek Anna
(1)
Wiśniewska Angelika
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wąsik Barbara (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Łybacka Krystyna (1946- )
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Year
2020 - 2022
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
2001-
(42)
Country
Poland
(56)
Language
Polish
(56)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Subject
Nauczanie początkowe
(34)
Pedagogika wczesnoszkolna
(34)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Uczniowie klas początkowych
(8)
Metody nauczania
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Nauczyciele
(6)
Umuzykalnianie
(6)
Kompetencje kluczowe
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Kreatywność
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Rytmika
(3)
Studenci
(3)
Zdolności
(3)
Badania jakościowe
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Kształcenie
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Spostrzeganie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Autorytet
(1)
Baniel, Anat
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dyskurs podręcznikowy
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Grywalizacja
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korpus językowy
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura szkoły
(1)
Marek, Elżbieta
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Montessori
(1)
Moroz Henryk
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narodowy Korpus Języka Polskiego
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oczekiwanie
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Pedagodzy
(1)
Podmiotowość
(1)
Podręcznik
(1)
Podstawa programowa
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownie szkolne
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Refleksyjność
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Start szkolny
(1)
System wartości
(1)
Szkolenie
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Tekst
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
(1)
Subject: work
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Subject: time
2001-
(38)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(29)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(27)
Artykuł z pracy zbiorowej
(27)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Raport z badań
(3)
Recenzja naukowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(42)
Psychologia
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
56 results Filter
Book
In basket
Date of change: 10.08.2022
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 194-199.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46976 (1 egz.)
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 26.01.2022
Percepcja muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Natalia Kłysz-Sokalska. W: Życie Szkoły. 2021, nr 10, s. 46-50. - 2021.
Bibliografia na stronie 50.
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 07.12.2021
W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 07.12.2021
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 22.09.2021
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 156)
Bibliografia na stronach 569-593.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46495 (1 egz.)
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again