Form of Work
Artykuły
(230)
Książki
(101)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(99)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(101)
Author
Stawińska Urszula
(8)
Stasica Jadwiga
(4)
Walkowicz Ludwika
(4)
Wilk-Siwek Helena
(4)
Janicka-Panek Teresa
(3)
Laskowska Regina
(3)
Bzowska Lucyna
(2)
Chodoń Irena
(2)
Chłopecka Kazimiera
(2)
Cywińska Elżbieta Barbara
(2)
Duda Mirosława
(2)
Fajcht Halina
(2)
Faleńczyk Izabela
(2)
Korzańska Janina
(2)
Kownacka Renata
(2)
Miązek Dorota
(2)
Mreńca Renata współpr
(2)
Otwinowska-Kasztelanic Agnieszka
(2)
Papaja Katarzyna
(2)
Petkowicz Helena
(2)
Program
(2)
Sasin Małgorzata
(2)
Sowińska Halina
(2)
Witkowska Ewa
(2)
Wojtczak Krystyna
(2)
Zielkowska Lidia
(2)
Łukasik Stanisława
(2)
Świerczyńska Elżbieta
(2)
Adamek Irena
(1)
Angiel Joanna
(1)
Badziąg Kazimiera A
(1)
Bernacka Agata
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bober-Pełzowska Maria
(1)
Bobińska Iwona
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Breguła Izabela
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brzosko-Barratt Katarzyna
(1)
Bugajska Teresa
(1)
Buk-Cegiełka Marta
(1)
Bzdak Rafał
(1)
Cackowska Maria (1933-2004)
(1)
Cecka Ewa
(1)
Chochór Urszula
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichy Danuta
(1)
Cygankiewicz-Czajczyńska Kamila
(1)
Czochra Anna
(1)
Dahlmann Hans-Christian
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dereń Anna
(1)
Dudziak-Czajkowska Barbara
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Duszyńska Grażyna
(1)
Dąbrowska Teresa Z
(1)
Elwich Beata
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Foryś Małgorzata
(1)
Gawryś Jolanta
(1)
Glita Anna
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Gogolewska-Tośka Małgorzata
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grabowska Jolanta
(1)
Grodecka Ewa
(1)
Góralewicz Jadwiga
(1)
Górniak Ewa
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Główczewska Daria
(1)
Hall Katarzyna
(1)
Janiak Alicja
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaroni Elżbieta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Juszkiewicz Antoni
(1)
Kaczmarek Andrzej
(1)
Kamińska Jolanta
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Karczewska Joanna
(1)
Karkowska Ewa
(1)
Kasperkiewicz Helena
(1)
Kawa Marek (1975- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kitlińska-Pięta Halina
(1)
Klich Alicja
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kojs Rafał
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Kondrak Lilianna
(1)
Konieczna Anna
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata (1956- )
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Krawczyk Violetta
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Król Anna
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(233)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(46)
Time Period of Creation
2001-
(30)
1989-2000
(6)
Country
Poland
(332)
Language
Polish
(329)
English
(1)
Audience Group
Nauczanie początkowe
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczyciele
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Nauczanie zintegrowane
(280)
Nauczanie początkowe
(113)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(31)
Programy nauczania
(18)
Dwujęzyczność
(17)
Matematyka
(15)
Język polski
(13)
Języki
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Metody nauczania
(10)
Scenariusz lekcji
(10)
Nauczanie
(9)
Ścieżki edukacyjne
(9)
Integracja nauczania
(8)
Nauczyciele
(7)
Język niemiecki
(6)
Scenariusze zajęć
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Techniki Freineta
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Czytanie
(5)
Edukacja czytelnicza i medialna
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(5)
Konspekt zajęć
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Bajka i baśń
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Edukacja regionalna
(4)
Fizyka
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie blokowe
(4)
Ocena opisowa
(4)
Ocenianie
(4)
Plan pracy
(4)
Program autorski
(4)
Reforma edukacji
(4)
Rozkład materiału
(4)
Twórcza edukacja
(4)
Drama (pedagog.)
(3)
Edukacja polonistyczna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Informatyka
(3)
Integracja
(3)
Język angielski
(3)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(3)
Muzyka
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Podręczniki szkolne
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość
(3)
Bibliotekarstwo szkolne
(2)
Bloki przedmiotowe
(2)
Bloki tematyczne
(2)
Boże Narodzenie
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja medialna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Filologia polska
(2)
Freinet, Celestyn
(2)
Geografia
(2)
Integracja społeczna
(2)
Książka
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Oceny szkolne
(2)
Paint
(2)
Planowanie
(2)
Plastyka
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Projekt
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Reforma szkolnictwa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samodzielność
(2)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Technika
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Umiejętności ucznia
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Ćwiczenia ruchowe
(2)
Subject: time
2001-
(18)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(11)
Strzelin (woj. dolnośląskie)
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Artykuł problemowy
(12)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Gry i zabawy
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(39)
Językoznawstwo
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
332 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36214 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 27.01.2022
Na okładce podtytuł: wiem, rozumiem, umiem, dam sobie radę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36066 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36026 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36015, 35818 (2 egz.)
Book
Brochure
In basket
Date of change: 13.12.2021
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis na podstawie teki.
Publikacja adresowana jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46624 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46570 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: - Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. - Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Date of change: 09.07.2021
Bibliogr. przy pracach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33043, 33042, 33041 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36506, 35743 (2 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 08.06.2021
Czy patriotyzmu można nauczyć / Renata Zamojska-Reszke. W: Życie Szkoły. 2007, nr 5, s. 44-45. - 2007.
Book
In basket
Date of change: 27.05.2021
Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych? / Maria Węglińska. - Kraków : "Impuls", 2002. - 125, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Bibliografia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46344 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 24.05.2021
Mój świat : jak oceniać w kształceniu zintegrowanym / Irena Chodoń, Ewa Ziętkiewicz. - Wydanie drugie. - Wrocław ; Warszawa : Wydawnictwa Szkolne PWN, 2003. - 132 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia.
Streszczenie: Miejsce oceny opisowej w toku planowania pracy. Zasady konstruowania oceny śródrocznej i końcoworocznej. Przykłady współpracy z rodzicami przy ocenianiu. W aneksie: tabela rozwoju psychofizycznego dzieci od 7. do 12. roku życia; przykłady fiszek autokorektywnych; wybrane przepisy prawne dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46321 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46319 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again