Form of Work
Artykuły
(2272)
Książki
(552)
Publikacje naukowe
(344)
Publikacje fachowe
(194)
E-booki
(41)
IBUK Libra
(41)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Czasopisma
(6)
Druki ulotne
(2)
Muzyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Status
available
(544)
unavailable
(18)
Branch
Wypożyczalnia
(562)
Author
Skrzyński Dariusz
(60)
Majchrzak Marcin
(32)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(22)
Goetz Magdalena
(20)
Kordziński Jarosław
(12)
Kotowska Maria Współpr
(12)
Kalbarczyk Anna
(11)
Łoskot Małgorzata
(11)
Łuba Małgorzata
(11)
Elsner Danuta
(10)
Pecyna Maria
(10)
Majkusiak Danuta
(9)
Wasilewski Juliusz
(9)
Ostarek Ewa
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Hajdukiewicz Marianna
(7)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Pielachowski Józef (1940- )
(7)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Janus-Sitarz Anna
(6)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(6)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(6)
Leja Leon (1913-1997)
(6)
Majchrzak Marcin (1990- )
(6)
Majorczyk Marta
(6)
Nauczyciele
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(5)
Dziamska Dorota
(5)
Garstka Tomasz
(5)
Jankowska Anna
(5)
Jastrzębska Lidia
(5)
Kazimierowicz Marek
(5)
Kloskowska Adriana
(5)
Koperna Paulina
(5)
Kłosińska Tatiana
(5)
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Oleksa Karolina
(5)
Pawlak Mirosław
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Woynarowska Barbara (1940- )
(5)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(5)
zbiorowa Praca
(5)
Bartosik Jolanta
(4)
Bałachowicz Józefa
(4)
Frąckowiak Marzena
(4)
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
(4)
Grelewicz Marianna
(4)
Grudzińska Zofia
(4)
Górna Hanna M
(4)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(4)
Kocór Maria
(4)
Korczyński Stanisław (1940- )
(4)
Kotowska Maria
(4)
Kozłowski Józef
(4)
Lesińska Joanna
(4)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(4)
Nowak Paweł
(4)
Poraj Grażyna
(4)
Ratyńska-Olechnowska Krystyna
(4)
Skarbek Karolina
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Sulisz Seweryn
(4)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(4)
Adamek Irena
(3)
Appelt Karolina (1976- )
(3)
Bogacz Mirosława
(3)
Bonk Gabriela
(3)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(3)
Bula Danuta
(3)
Chałas Krystyna (1952- )
(3)
Chętkowski Dariusz
(3)
Czajkowska Monika (matematyk)
(3)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(3)
Dróżka Wanda (1953- )
(3)
Duchniewicz Joanna
(3)
Duchniewicz Przemysław
(3)
Feliniak Aleksandra
(3)
Fiedorowicz Ewa
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Garbacik Żaneta
(3)
Gałczyńska Jolanta
(3)
Gołębniak Bogusława Dorota
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Gutowska Beata
(3)
Handzlik Marta
(3)
Jagieła Jarosław (1954- )
(3)
Jakóbowski Jan
(3)
Jarmużek Joanna
(3)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(3)
Kaleta Włodzimierz
(3)
Kamińska Janina (pedagog)
(3)
Karta
(3)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(3)
Kosiba Grażyna
(3)
Kowal Stanisław
(3)
Year
2020 - 2022
(233)
2010 - 2019
(2231)
2000 - 2009
(180)
1990 - 1999
(108)
1980 - 1989
(37)
1970 - 1979
(41)
1960 - 1969
(31)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(1)
Time Period of Creation
2001-
(740)
1989-2000
(19)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
Country
Poland
(2874)
Lithuania
(1)
Language
Polish
(2861)
English
(12)
Russian
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(110)
Bibliotekarze
(26)
Przedszkola
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Nauczanie początkowe
(13)
Dyrektorzy szkół
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Studenci
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Gimnazja
(1)
Gimnazjum
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Konsultanci
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Nauczyciele
(1928)
Uczniowie
(235)
Rodzice
(152)
Nauczyciele nauczania początkowego
(120)
Nauczanie początkowe
(117)
Poradniki dla nauczycieli
(94)
Szkolnictwo
(91)
Oświata
(86)
Nauczyciel
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(84)
Nauczanie
(72)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(70)
Wychowanie przedszkolne
(67)
Nauczyciele bibliotekarze
(64)
Szkoła
(56)
Komunikacja interpersonalna
(54)
Biblioteki szkolne
(53)
Nauczyciele-bibliotekarze
(50)
Wychowanie
(50)
Pedagogika
(46)
Kształcenie
(45)
Nauczyciele języka polskiego
(45)
Metody nauczania
(44)
Dzień Nauczyciela
(41)
Język polski
(35)
Kształcenie nauczycieli
(35)
Przydatność zawodowa
(35)
Współdziałanie
(35)
Dzieci
(32)
Uczenie się
(32)
Wypalenie zawodowe
(32)
Dziecko
(30)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(29)
Autorytet
(28)
Postawy
(27)
Relacje międzyludzkie
(27)
Szkolnictwo wyższe
(27)
Komunikacja społeczna
(26)
Nauczyciele akademiccy
(26)
Praca
(26)
Prawo pracy
(26)
Doskonalenie zawodowe
(25)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(25)
Dziecko zdolne
(25)
Reforma edukacji
(25)
Uczniowie klas początkowych
(25)
Kreatywność
(23)
Młodzież
(22)
Pedagogika wczesnoszkolna
(22)
Studenci
(22)
Wychowanie fizyczne
(22)
Wychowawca
(22)
Wychowawstwo
(21)
Stosunki interpersonalne
(20)
Współpraca szkoły z rodzicami
(20)
Awans zawodowy
(19)
Edukacja medialna
(19)
Edukacja zdrowotna
(19)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Uczeń
(19)
Prawo oświatowe
(18)
Kompetencje kluczowe
(17)
Kompetencje zawodowe
(17)
Nauczyciele języków
(17)
Unia Europejska
(17)
Edukacja włączająca
(16)
Karta Nauczyciela
(16)
Matematyka
(16)
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela
(16)
Poradniki dla rodziców
(16)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Kierowanie szkołą
(15)
Kompetencje społeczne
(15)
Nauczyciel mianowany
(15)
Ocena pracy nauczyciela
(15)
Stres
(15)
Twórczość
(15)
Zawód
(15)
Bibliotekarze
(14)
Edukacja
(14)
Etyka zawodowa
(14)
Motywacja uczenia się
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Nauczanie na odległość
(14)
Wychowanie w szkole
(14)
Wywiadówka
(14)
Internet
(13)
Młodzież szkolna
(13)
Nauczyciel dyplomowany
(13)
Osobowość
(13)
Rodzina
(13)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(13)
WDN
(13)
Diagnoza pedagogiczna
(12)
Język polski (przedmiot szkolny)
(12)
Kompetencje medialne
(12)
Nadzór pedagogiczny
(12)
Podstawa programowa
(12)
Praktyki studenckie
(12)
Reforma szkolnictwa
(12)
Subject: work
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
(1)
Etyka pedagogiczna
(1)
Kierunek → Dialog : inspiracje metodyczne nie tylko dla nauczycieli etyki
(1)
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Mendel Gdański
(1)
Monachomachia
(1)
Przegląd Pedagogiczny (Warszawa ; 1917)
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Satyry
(1)
Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(547)
1901-2000
(42)
1989-2000
(33)
1945-1989
(15)
1801-1900
(6)
1918-1939
(5)
2001-0
(3)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Polska
(255)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(10)
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Europa
(3)
Czechy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Dania
(1)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Izrael
(1)
Janów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Królestwo polskie
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Ukraina
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(356)
Artykuł problemowy
(274)
Artykuł z pracy zbiorowej
(264)
Artykuł z czasopisma fachowego
(176)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(170)
Artykuł z czasopisma naukowego
(78)
Raport z badań
(78)
Praca zbiorowa
(37)
Poradniki dla nauczycieli
(28)
Artykuł fachowy
(24)
Materiały konferencyjne
(12)
Monografia
(7)
Poradnik
(7)
Recenzja naukowa
(7)
Artykuł publicystyczny
(6)
Czasopismo bibliotekarskie
(6)
Czasopismo fachowe
(6)
Czasopismo polskie
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Bibliografia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Księga pamiątkowa
(4)
Opracowanie
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Wspomnienie pośmiertne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Biogram
(3)
Podręcznik
(3)
Publikacje
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuł z czasopisma
(2)
Gry i zabawy
(2)
Listy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł w czasopiśmie pedagogicznym
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Kalendarium
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki multimedialne
(1)
Powieść
(1)
Relacja
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Stan badań
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(743)
Socjologia i społeczeństwo
(94)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(60)
Psychologia
(60)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(53)
Historia
(21)
Informatyka i technologie informacyjne
(20)
Nauka i badania
(16)
Językoznawstwo
(11)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Medycyna i zdrowie
(9)
Filozofia i etyka
(8)
Literaturoznawstwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Matematyka
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Religia i duchowość
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
2875 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Czwarty już tom pt. Przestrzeń i odmienność – pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych prezentuje głownie (choć nie tylko) osiągnięcia studentów kierunku oligofrenopedagogika, rozwijających się pod opieką pracowników prowadzących działalność naukową i praktyczną w obrębie pedagogiki specjalnej oraz inkluzji społecznej i edukacyjnej. Pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Zenona Gajdzicy zespół ten od lat prowadzi w kraju i poza jego granicami badania naukowe na temat społecznych i kulturowych uwarunkowań edukacji i socjalizacji uczniów z upośledzeniem umysłowym3. Koncentruje się głownie na: postawach społecznych wobec osób niepełnosprawnych (w tym upośledzonych umysłowo); instytucjach wspierających edukację i socjalizację osób niepełnosprawnych; kształceniu, wychowaniu, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; socjalizacji osób niepełnosprawnych; modelach i koncepcjach edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. W czwartym tomie „Cieszyńskiego Naukowego Forum Studenckiego” poza tekstami studentów znalazły się też wypowiedzi pracowników naukowych, doktorantów, członków Koła Naukowego Pedagogów UŚ. Redaktorem tomu jest mgr Anna Wojtas‐Rduch pełniąca także funkcję kierownika Choru „Niemego” działającego na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji. (fragment przedmowy) '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach. W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Temat: Nadzór korporacyjny ; Wzrost gospodarczy ; Partycypacja pracownicza ; Wynalazek ; Prawo międzynarodowe ; Geopolityka ; Agregaty pieniężne ; Zamiana kary pozbawienia wolności ; Komunikacja ; Kapitał społeczny ; Gwarancja inwestycji ; Koszty uzyskania przychodów ; Innowacje ; Model Blacka-Scholesa-Mertona ; Rozwój regionalny ; Model ekonometryczny ; Teoria opcji ; Orzeczenie w trybie prejudycjalnym ; Patenty ; Art. 58 § 4 k.k ; Rynek pracy ; Dyrektywy wymiaru kary ; Gospodarka oparta na wiedzy ; Działalność kulturalna i oświatowa ; Liga Morska i Rzeczna ; Wykładnia prawa UE ; TSUE ; Prawo Unii europejskiej ; Bundesverfassungsgericht ; Ochrona prawno-autorska ; Fundusze emerytalne ; Zaskarżalność ; Europa Wschodnia ; Litewski Kodeks Karny ; Sądownictwo wojskowe ; Utwór ; Rewolucja przestrzenna ; Prawo wojny ; Interpretacja indywidualna ; Przekształcenie spółki kapitałowej ; Sukcesja uniwersalna ; Kurs walutowy ; Model Frenkela-Bilsona ; Działalność B R ; Produkty unit-linked ; Innowacja ; Kryzys ekonomiczny ; Prawo rosyjskie ; Cena równowagi rynkowej ; Reguły fiskalne narodowe i ponadnarodowe ; Indeks reguł fiskalnych ; Prace badawczo-rozwojowe ; Prywatna ; Publiczna opieka zdrowotna ; Inwestorzy instytucjonalni ; Luka innowacyjna ; Efekty transformacji systemowej ; Spójność społeczna ; Racujący ; Wskaźniki zatrudnienia ; Pracujący w sektorach własności ; Pracujący według sektorów ekonomicznych ; Przekazywanie informacji ; Zaangażowanie akcjonariuszy ; Prawo wojskowe ; Prawo procesowe ; Podatek dochodowy od osób fizycznych ; Nauczyciele akademiccy ; Kolonializm ; Segregacja zawodowa ; Polityka fiskalna ; Przychody z praw autorskich ; Art. 37a k.k ; Tożsamość narodowa ; Płeć ; Prawo karne ; II Rzeczypospolita ; Ustawowe zagrożenie ; Kobiety
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again