Form of Work
Artykuły
(2333)
Książki
(568)
Publikacje naukowe
(389)
Publikacje fachowe
(217)
E-booki
(40)
IBUK Libra
(40)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Czasopisma
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Druki ulotne
(2)
Muzyka
(2)
Proza
(2)
Status
available
(554)
unavailable
(22)
Branch
Wypożyczalnia
(576)
Author
Skrzyński Dariusz
(60)
Majchrzak Marcin
(32)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(22)
Goetz Magdalena
(20)
Łoskot Małgorzata
(13)
Kordziński Jarosław
(12)
Kotowska Maria Współpr
(12)
Kalbarczyk Anna
(11)
Łuba Małgorzata
(11)
Elsner Danuta
(10)
Pecyna Maria
(10)
Kloskowska Adriana
(9)
Majkusiak Danuta
(9)
Wasilewski Juliusz
(9)
Ostarek Ewa
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Górna Hanna M
(7)
Hajdukiewicz Marianna
(7)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Pielachowski Józef (1940- )
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Janus-Sitarz Anna
(6)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(6)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(6)
Leja Leon (1913-1997)
(6)
Majchrzak Marcin (1990- )
(6)
Majorczyk Marta
(6)
Nauczyciele
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(5)
Dziamska Dorota
(5)
Garbacik Żaneta
(5)
Garstka Tomasz
(5)
Jankowska Anna
(5)
Jastrzębska Lidia
(5)
Kazimierowicz Marek
(5)
Koperna Paulina
(5)
Kłosińska Tatiana
(5)
Leżańska Wiesława
(5)
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Oleksa Karolina
(5)
Pawlak Mirosław
(5)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Woynarowska Barbara (1940- )
(5)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(5)
Bartosik Jolanta
(4)
Bałachowicz Józefa
(4)
Feliniak Aleksandra
(4)
Frąckowiak Marzena
(4)
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Grelewicz Marianna
(4)
Grudzińska Zofia
(4)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(4)
Kocór Maria
(4)
Korczyński Stanisław (1940- )
(4)
Kotowska Maria
(4)
Kowal Stanisław
(4)
Lesińska Joanna
(4)
Ludorowska Agnieszka
(4)
Lulek Barbara
(4)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(4)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(4)
Nowak Paweł
(4)
Pankowska Dorota
(4)
Poraj Grażyna
(4)
Ratyńska-Olechnowska Krystyna
(4)
Skarbek Karolina
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Sulisz Seweryn
(4)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Łyszczarz Michał
(4)
Żytko Małgorzata
(4)
Adamek Irena
(3)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(3)
Appelt Karolina (1976- )
(3)
Bogacz Mirosława
(3)
Bonk Gabriela
(3)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(3)
Bula Danuta
(3)
Chałas Krystyna (1952- )
(3)
Chętkowski Dariusz
(3)
Czajkowska Monika (matematyk)
(3)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(3)
Dróżka Wanda (1953- )
(3)
Duchniewicz Joanna
(3)
Duchniewicz Przemysław
(3)
Fiedorowicz Ewa
(3)
Gałczyńska Jolanta
(3)
Gołębniak Bogusława Dorota
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Gutowska Beata
(3)
Handzlik Marta
(3)
Jagieła Jarosław (1954- )
(3)
Year
2020 - 2023
(297)
2010 - 2019
(2238)
2000 - 2009
(181)
1990 - 1999
(110)
1980 - 1989
(37)
1970 - 1979
(41)
1960 - 1969
(30)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(1)
Time Period of Creation
2001-
(813)
1989-2000
(22)
1901-2000
(7)
1945-1989
(4)
Country
Poland
(2947)
Lithuania
(1)
Language
Polish
(2934)
English
(12)
Russian
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(119)
Bibliotekarze
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(20)
Przedszkola
(19)
Nauczanie początkowe
(13)
Dyrektorzy szkół
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Studenci
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Pedagodzy szkolni
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Rodzice
(2)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Gimnazja
(1)
Gimnazjum
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 6.
(1)
Konsultanci
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Nauczyciele
(1981)
Uczniowie
(250)
Rodzice
(159)
Nauczyciele nauczania początkowego
(123)
Nauczanie początkowe
(119)
Poradniki dla nauczycieli
(94)
Szkolnictwo
(94)
Nauczyciele przedszkoli
(92)
Oświata
(86)
Nauczyciel
(85)
Wychowanie przedszkolne
(74)
Nauczanie
(73)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(70)
Nauczyciele bibliotekarze
(67)
Komunikacja interpersonalna
(57)
Biblioteki szkolne
(56)
Szkoła
(56)
Wychowanie
(52)
Metody nauczania
(51)
Nauczyciele-bibliotekarze
(50)
Pedagogika
(47)
Kształcenie
(46)
Nauczyciele języka polskiego
(45)
Dzień Nauczyciela
(41)
Współdziałanie
(41)
Kształcenie nauczycieli
(39)
Przydatność zawodowa
(37)
Język polski
(35)
Wypalenie zawodowe
(35)
Dzieci
(34)
Uczenie się
(32)
Relacje międzyludzkie
(31)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(31)
Doskonalenie zawodowe
(30)
Dziecko
(30)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Autorytet
(29)
Nauczyciele akademiccy
(29)
Postawy
(29)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(28)
Komunikacja społeczna
(28)
Praca
(28)
Uczniowie klas początkowych
(27)
Edukacja medialna
(26)
Prawo pracy
(26)
Dziecko zdolne
(25)
Reforma edukacji
(25)
Kreatywność
(24)
Pedagogika wczesnoszkolna
(23)
Studenci
(23)
Kompetencje zawodowe
(22)
Młodzież
(22)
Prawo oświatowe
(22)
Wychowanie fizyczne
(22)
Wychowawca
(22)
Wychowawstwo
(21)
Awans zawodowy
(20)
Edukacja włączająca
(20)
Stosunki interpersonalne
(20)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(20)
Współpraca szkoły z rodzicami
(20)
Edukacja zdrowotna
(19)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Uczeń
(19)
Kompetencje kluczowe
(18)
Zawód
(18)
Motywacja uczenia się
(17)
Nauczyciele języków
(17)
Szkoły
(17)
Unia Europejska
(17)
Karta Nauczyciela
(16)
Kompetencje społeczne
(16)
Matematyka
(16)
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela
(16)
Poradniki dla rodziców
(16)
Stres
(16)
Kierowanie szkołą
(15)
Kompetencje medialne
(15)
Nauczyciel mianowany
(15)
Ocena pracy nauczyciela
(15)
Twórczość
(15)
Bibliotekarze
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Edukacja
(14)
Etyka zawodowa
(14)
Internet
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Nauczanie na odległość
(14)
Stres zawodowy
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Wychowanie w szkole
(14)
Wywiadówka
(14)
Diagnoza pedagogiczna
(13)
Młodzież szkolna
(13)
Nauczyciel dyplomowany
(13)
Osobowość
(13)
Rodzina
(13)
WDN
(13)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(12)
Efektywność nauczania
(12)
Subject: work
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
(1)
Etyka pedagogiczna
(1)
Kierunek → Dialog : inspiracje metodyczne nie tylko dla nauczycieli etyki
(1)
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Mendel Gdański
(1)
Monachomachia
(1)
Przegląd Pedagogiczny (Warszawa ; 1917)
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Satyry
(1)
Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(604)
1901-2000
(47)
1989-2000
(38)
1945-1989
(18)
1801-1900
(6)
1918-1939
(5)
2001-0
(3)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Polska
(283)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Europa
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Czechy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo lubuskie (1999- )
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Austria
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Dania
(1)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Egipt
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Izrael
(1)
Janów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Jasna Góra (Częstochowa ; część miasta)
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Królestwo polskie
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Ukraina
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Węgry
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(384)
Artykuł problemowy
(293)
Artykuł z pracy zbiorowej
(291)
Artykuł z czasopisma fachowego
(183)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(176)
Raport z badań
(91)
Artykuł z czasopisma naukowego
(84)
Praca zbiorowa
(42)
Poradniki dla nauczycieli
(29)
Artykuł fachowy
(26)
Materiały konferencyjne
(12)
Monografia
(11)
Poradnik
(10)
Artykuł publicystyczny
(8)
Opracowanie
(8)
Recenzja naukowa
(7)
Czasopismo bibliotekarskie
(6)
Czasopismo fachowe
(6)
Czasopismo polskie
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Bibliografia
(5)
Księga pamiątkowa
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł przeglądowy
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Wspomnienie pośmiertne
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Biogram
(3)
Podręcznik
(3)
Publikacje
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Gry i zabawy
(2)
Listy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł w czasopiśmie pedagogicznym
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Kalendarium
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki multimedialne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Relacja
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(812)
Socjologia i społeczeństwo
(108)
Psychologia
(73)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(63)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(59)
Informatyka i technologie informacyjne
(28)
Historia
(21)
Nauka i badania
(18)
Media i komunikacja społeczna
(16)
Językoznawstwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(11)
Filozofia i etyka
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Literaturoznawstwo
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Matematyka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
2949 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.: formalnych podstaw autorytetu nauczyciela, kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji, samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery, skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami, kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę. Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych, a także studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również szkoleniowców organizujących kursy i warsztaty dla nauczycieli oraz pracowników administracji zajmujących się oświatą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Fototerapia, czyli zastosowanie fotografii w pracy nauczyciela, pedagoga, doradcy i terapeuty, jest coraz częściej używana w zakresie coachingu i rozwoju osobistego. Autorka rozumie ją jako zbiór powiązanych ze sobą technik opartych na osobistych i rodzinnych fotografiach oraz na zdjęciach wykonanych przez inne osoby – przywoływane dzięki nim uczucia i wspomnienia są wykorzystywane jako katalizatory komunikacji terapeutycznej, procesu zmiany czy rozwoju osobistego. W publikacji znajdują się też scenariusze ćwiczeń skonstruowanych n a podstawie zagadnień omówionych w części teoretycznej. Połączeni e perspektywy teoretycznej i metodycznej czyni opracowanie nowatorskim. Jest to projekt metodyczny adresowany do terapeutów-praktyków .Niemniej – co trzeba podkreślić – rozważania konstytuujące część teoretyczną książki nie tylko dobrze ugruntowują oferowane scenariusze, lecz także dostarczają im upełnomocnień naukowych – socjologicznych. psychologicznych i pedagogicznych. Z recenzji prof. dr. hab. Mieczysława Malewskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Temat: Nadzór korporacyjny ; Wzrost gospodarczy ; Partycypacja pracownicza ; Wynalazek ; Prawo międzynarodowe ; Geopolityka ; Agregaty pieniężne ; Zamiana kary pozbawienia wolności ; Komunikacja ; Kapitał społeczny ; Gwarancja inwestycji ; Koszty uzyskania przychodów ; Innowacje ; Model Blacka-Scholesa-Mertona ; Rozwój regionalny ; Model ekonometryczny ; Teoria opcji ; Orzeczenie w trybie prejudycjalnym ; Patenty ; Art. 58 § 4 k.k ; Rynek pracy ; Dyrektywy wymiaru kary ; Gospodarka oparta na wiedzy ; Działalność kulturalna i oświatowa ; Liga Morska i Rzeczna ; Wykładnia prawa UE ; TSUE ; Prawo Unii europejskiej ; Bundesverfassungsgericht ; Ochrona prawno-autorska ; Fundusze emerytalne ; Zaskarżalność ; Europa Wschodnia ; Litewski Kodeks Karny ; Sądownictwo wojskowe ; Utwór ; Rewolucja przestrzenna ; Prawo wojny ; Interpretacja indywidualna ; Przekształcenie spółki kapitałowej ; Sukcesja uniwersalna ; Kurs walutowy ; Model Frenkela-Bilsona ; Działalność B R ; Produkty unit-linked ; Innowacja ; Kryzys ekonomiczny ; Prawo rosyjskie ; Cena równowagi rynkowej ; Reguły fiskalne narodowe i ponadnarodowe ; Indeks reguł fiskalnych ; Prace badawczo-rozwojowe ; Prywatna ; Publiczna opieka zdrowotna ; Inwestorzy instytucjonalni ; Luka innowacyjna ; Efekty transformacji systemowej ; Spójność społeczna ; Racujący ; Wskaźniki zatrudnienia ; Pracujący w sektorach własności ; Pracujący według sektorów ekonomicznych ; Przekazywanie informacji ; Zaangażowanie akcjonariuszy ; Prawo wojskowe ; Prawo procesowe ; Podatek dochodowy od osób fizycznych ; Nauczyciele akademiccy ; Kolonializm ; Segregacja zawodowa ; Polityka fiskalna ; Przychody z praw autorskich ; Art. 37a k.k ; Tożsamość narodowa ; Płeć ; Prawo karne ; II Rzeczypospolita ; Ustawowe zagrożenie ; Kobiety
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Czwarty już tom pt. Przestrzeń i odmienność – pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych prezentuje głownie (choć nie tylko) osiągnięcia studentów kierunku oligofrenopedagogika, rozwijających się pod opieką pracowników prowadzących działalność naukową i praktyczną w obrębie pedagogiki specjalnej oraz inkluzji społecznej i edukacyjnej. Pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Zenona Gajdzicy zespół ten od lat prowadzi w kraju i poza jego granicami badania naukowe na temat społecznych i kulturowych uwarunkowań edukacji i socjalizacji uczniów z upośledzeniem umysłowym3. Koncentruje się głownie na: postawach społecznych wobec osób niepełnosprawnych (w tym upośledzonych umysłowo); instytucjach wspierających edukację i socjalizację osób niepełnosprawnych; kształceniu, wychowaniu, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; socjalizacji osób niepełnosprawnych; modelach i koncepcjach edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. W czwartym tomie „Cieszyńskiego Naukowego Forum Studenckiego” poza tekstami studentów znalazły się też wypowiedzi pracowników naukowych, doktorantów, członków Koła Naukowego Pedagogów UŚ. Redaktorem tomu jest mgr Anna Wojtas‐Rduch pełniąca także funkcję kierownika Choru „Niemego” działającego na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji. (fragment przedmowy)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Szkoła jest miejscem, w którym współpraca ma szczególne znaczenie. Osiągnięcie głównego celu, jakim jest edukacja i wychowanie dzieci i młodzieży, zależy od współdziałania nauczycieli, uczniów, rodziców oraz środowiska lokalnego. Niniejsze opracowanie poświęcone jest współpracy środowisk szkolnego i rodzinnego. Wypełniające je studium teoretyczno-empiryczne przybliża główne zagadnienia związane z wdrażaniem idei współpracy rodziców i nauczycieli w polskiej szkole, jak również ukazuje problemy i perspektywy jej rozwoju. Książka jest adresowana do nauczycieli, rodziców i tych, którym zależy na budowaniu szkoły opartej na dialogu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki badających szkołę zarówno jako środowisko pracy nauczycieli, jak i miejsce kierowania rozwojem uczniów. Praca ma także bezdyskusyjne walory praktyczne. Pokazuje bowiem, jak humor zapobiegać może wypalaniu się w pracy z uczniami. (z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej). Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.01.2023
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again