Form of Work
Artykuły
(117)
Publikacje naukowe
(65)
Książki
(10)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Author
Bałachowicz Józefa
(3)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kwiatkowska-Góralczyk Małgorzata
(2)
Kłusek Urszula
(2)
Ledóchowski Zbigniew
(2)
Nowicka Marzenna (1962- )
(2)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(2)
Paśko Jan Rajmund
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Adamek Irena
(1)
Babecki Miłosz
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Bem Marta
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bogdanowicz Mateusz (1967- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Bryzek Renata
(1)
Budkowska Liliana
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dobrzyniak Marta
(1)
Domagała Dorota (pedagog)
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Foryś Jolanta
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaworska Joanna (nauczyciel)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczmarczyk Milena (pedagog)
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Knap Małgorzata
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Koperna Paulina
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Leek Joanna
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Marciniak Marta
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Mencel Marek
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Mojsiejonek Monika
(1)
Mróz Anna M
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Newby David
(1)
Niklewicz Beata
(1)
Noga Mariusz (pedagog)
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(1)
Odrowąż-Coates Anna (1979- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Pituła Beata
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(1)
Smoter Katarzyna (pedagog)
(1)
Stokłosa Małgorzata
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szwed Tomasz
(1)
Sławińska Małgorzata (pedagog)
(1)
Słowik Magdalena
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Walasek Stefania
(1)
Walczak Dominika
(1)
Waligóra Anna (socjolog)
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wantuch Wiesława
(1)
Wantuch Wiesława (1958-2017)
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Zamecka-Zalas Olga
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Ćwiertniewicz Grzegorz
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Śliwińska Anna
(1)
Year
2020 - 2022
(26)
2010 - 2019
(107)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(72)
Country
Poland
(135)
Language
Polish
(133)
English
(2)
Audience Group
Doktoranci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Subject
Nauczyciele
(87)
Kompetencje zawodowe
(20)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Kompetencje kluczowe
(17)
Kompetencje medialne
(15)
Kompetencje społeczne
(15)
Nauczyciel
(14)
Kreatywność
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(9)
Uczniowie
(8)
Edukacja medialna
(6)
Kształcenie nauczycieli
(6)
Twórczość
(6)
Zastosowania multimediów w edukacji
(6)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie
(5)
Postawy
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Język polski
(4)
Organizacja pracy
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Filologia polska
(3)
Kompetencje
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Osobowość
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczeń
(3)
Autorytet
(2)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kompetencje dydaktyczne
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Krytycyzm
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Otwarte zasoby edukacyjne
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Reforma edukacji
(2)
Rodzice
(2)
Rynek pracy
(2)
Start zawodowy
(2)
Style poznawcze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczenie się
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Asertywność
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekologia
(1)
Emocje
(1)
Film w nauczaniu
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Góralska, Renata (1969- )
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki obce
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kompetencje diagnostyczne
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Subject: work
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Subject: time
2001-
(61)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(36)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(52)
Artykuł z pracy zbiorowej
(49)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Raport z badań
(9)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(71)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Nauka i badania
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
135 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 25.07.2022
Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi prawami jednostki do posiadania własnych poglądów, które można było swobodnie przedstawiać. Problem relacji uczeń - nauczyciel jest wielopłaszczyznowy i do tej pory nie posiada uniwersalnych rozwiązań. Inne są relacje w kontekście uczeń - nauczyciel przedmiotu, a inne na zajęciach pozalekcyjnych. Problem dodatkowo komplikuje fakt, że wprawdzie mówi się o relacji ucznia i nauczyciela, lecz nie podkreśla się przy tym, iż relacja ta może być inna, gdy miejsce jednego ucznia zajmie inny. Relacja pomiędzy grupą uczniów, jaką jest klasa, a nauczycielem zależna jest od osobowości nauczyciela. Wystarczy, że zmieni się nauczyciel, a dotychczasowe relacje ulegają zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 01.07.2022
Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 195, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46840 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46831 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 24.06.2022
Bibliografia na stronie 16.
Article
In basket
Date of change: 20.05.2022
Bibliografia na stronie 54.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 01.02.2022
Badanie praktyki - praktykowanie badań / Wiesława Wantuch // POLONISTYKA. - 2011, nr 10, s. 44-48.
Book
In basket
Date of change: 15.01.2022
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46480 (1 egz.)
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 07.12.2021
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again