Forma i typ
Artykuły
(132)
Publikacje naukowe
(81)
Książki
(14)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Bałachowicz Józefa
(3)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kwiatkowska-Góralczyk Małgorzata
(2)
Kłusek Urszula
(2)
Ledóchowski Zbigniew
(2)
Morańska Danuta
(2)
Nowicka Marzenna (1962- )
(2)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Babecki Miłosz
(1)
Bem Marta
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bogdanowicz Mateusz (1967- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Bryzek Renata
(1)
Budkowska Liliana
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Christoph Monika
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Dobrzyniak Marta
(1)
Domagała Dorota (pedagog)
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Foryś Jolanta
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaworska Joanna (nauczyciel)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczmarczyk Milena (pedagog)
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Knap Małgorzata
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Koperna Paulina
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Kuk Anna
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Labiak Damian
(1)
Leek Joanna
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Marciniak Marta
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Mencel Marek
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Mojsiejonek Monika
(1)
Mróz Anna M
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Newby David
(1)
Niklewicz Beata
(1)
Noga Mariusz (pedagog)
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(1)
Odrowąż-Coates Anna (1979- )
(1)
Parkita Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pietruszka Adam (pedagog)
(1)
Pietrzyk Sylwester
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Pituła Beata
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Pytel Magdalena
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Samborska Iwona
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Schrager Katarzyna (pedagog)
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(1)
Smoter Katarzyna (pedagog)
(1)
Stokłosa Małgorzata
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szwed Tomasz
(1)
Sławińska Małgorzata (pedagog)
(1)
Słowik Magdalena
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Walasek Stefania
(1)
Walczak Dominika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(90)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(154)
Język
polski
(152)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Doktoranci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Nauczyciele
(103)
Kompetencje zawodowe
(26)
Kompetencje kluczowe
(20)
Kompetencje społeczne
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Kompetencje medialne
(15)
Nauczyciel
(14)
Nauczanie początkowe
(10)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(10)
Uczniowie
(10)
Kreatywność
(9)
Kształcenie nauczycieli
(8)
Metody nauczania
(7)
Przydatność zawodowa
(7)
Edukacja medialna
(6)
Postawy
(6)
Twórczość
(6)
Zastosowania multimediów w edukacji
(6)
Kompetencje dydaktyczne
(5)
Nauczanie
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Język polski
(4)
Kształcenie
(4)
Organizacja pracy
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Uczenie się
(4)
Edukacja muzyczna
(3)
Filologia polska
(3)
Kompetencje
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje informacyjne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Osobowość
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczeń
(3)
Autorytet
(2)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje wychowawcze
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Krytycyzm
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Otwarte zasoby edukacyjne
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Reforma edukacji
(2)
Rodzice
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Start zawodowy
(2)
Style poznawcze
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Unia Europejska
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Asertywność
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorośli
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekologia
(1)
Emocje
(1)
Film w nauczaniu
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Góralska, Renata (1969- )
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Temat: dzieło
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Temat: czas
2001-
(75)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(43)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(62)
Artykuł z pracy zbiorowej
(61)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(18)
Raport z badań
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Recenzja
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(89)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Informatyka i technologie informacyjne
(11)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Nauka i badania
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
154 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 14.03.2024
Kompetencje nauczycieli w obliczu pandemii - potrzeby i wyzwania / Iwona Samborska (Uniwersytet Śląski w Katowicach). W: Wybrane współczesne problemy edukacji ogólnokształcącej i artystycznej : w stronę kompetencji kluczowych. S. 257-267. - 2022.
Bibliografia na stronach .
Streszczenia w języku angielskim.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.12.2023
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 359)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-123.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47894 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Bibliografia na stronach 177-178.
Zbiór refleksji poparty doświadczeniami autorki zebranymi podczas współpracy z programem Tempus-ADEPT i z pobytów zagranicznych - nad możliwościami zmiany tradycyjnej roli nauczyciela. Ujęła je autorka w części zatytułowane: Uczenie się (co to jest sytuacja edukacyjna): Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć; Przygotowując się do lekcji; Materiały i metody (tu o metodach: burzy mózgów, aktywności kreatywnej, symulacji, kart dydaktycznych, odgrywania ról, dramy, wizualizacji); Zanim ocenisz (ocena ucznia jako wynik sprawności nauczyciela, ocena w kreowaniu procesu uczenia się uczniów); Współpraca z rodzicami (prawa rodziców do informacji: dokąd nauczyciel prowadzi dziecko).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34646 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społec (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47618 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 16.03.2023
Nauczyciel menadżerem/liderem = Teacher as manager/leader / Sylwester Pietrzyk. W: Nauczyciel-uczeń w przestrzeniach życia i edukacji : dobre praktyki, s. 13-28. - 2021.
Bibliografia na stronach 27-28.
Streszczenie w języku angielskim.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 02.01.2023
Nauczyciel szkoły jutra / Adriana Kloskowska. W: Życie Szkoły. 2022, nr 9, s. 21-24. - 2022.
Bibliografia na stronie 24.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej