Form of Work
Artykuły
(298)
Książki
(280)
Publikacje naukowe
(182)
E-booki
(61)
IBUK Libra
(61)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(259)
unavailable
(20)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(279)
Czytelnia
(1)
Author
zbiorowa Praca
(12)
Pawlak Mirosław
(8)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(8)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(6)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Hinz Magdalena
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Skubała-Tokarska Zofia
(4)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(4)
Basak Dawid
(3)
Biblioteka Myśli Współczesnej
(3)
Domański Ryszard (1928- )
(3)
Pawłowski Tadeusz
(3)
Stachowski Ryszard (1937- )
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(3)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(2)
Anders Paweł (1948- )
(2)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Barteczko Ewa
(2)
Bednarkowa Wiga
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Brophy Jere E
(2)
Czech Alojzy
(2)
Czerniak-Czyżniak Marta
(2)
Danieluk Barnaba
(2)
Duda Roman
(2)
Fierla Irena (1933- )
(2)
Flakus Maria
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gis Anita
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Goćkowski Janusz
(2)
Grabski Andrzej Feliks
(2)
Gąssowski Jerzy
(2)
Hajdukiewicz Leszek (1924-1995)
(2)
Jakóbczyk Witold (1909-1986)
(2)
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Kotarbiński Tadeusz
(2)
Kowalska Ewa (pedagog)
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(2)
Kula Witold
(2)
Labuda Gerard (1916-2010)
(2)
Leśnodorski Bogusław (1914-1985)
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Marchlik Paulina
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Michalak Marek (1971- )
(2)
Nowak Stefan (1925-1989)
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ogonowski Zbigniew oprac
(2)
Palka Stanisław (1941- )
(2)
Prokop Jacek
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(2)
Ryszka Franciszek
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Serejski Marian Henryk (1897-1975)
(2)
Such Jan
(2)
Szablewski Marek
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(2)
Wobalis Mirosław
(2)
Wolińska Beata
(2)
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne
(2)
Wójcik Michał
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
Zielińska Marlena
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Adamowski Łukasz
(1)
Adaszek Elwira
(1)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Alek-Kowalski Tadeusz (1932- )
(1)
Allard Régis
(1)
Almog Oz
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejewski Bolesław (1946- )
(1)
Andrzejewski Stanisław Leonard (1919-2007)
(1)
Angiel Joanna (1950- )
(1)
Anioł Włodzimierz (1955- )
(1)
Antoniewicz Jerzy
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Araszkiewicz Aleksandra (1985- )
(1)
Archer David (1960- )
(1)
Ardeńska Agnieszka
(1)
Ardeńska Magdalena
(1)
Arystoteles (384-322 p.n.e.)
(1)
Baczko-Dombi Anna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bankiewicz Magdalena
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barbelicki Władysław
(1)
Bardach Juliusz (1914-2010)
(1)
Barr Nicholas
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bartosiak Mariusz
(1)
Year
2020 - 2022
(87)
2010 - 2019
(322)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(44)
1980 - 1989
(53)
1970 - 1979
(59)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(2)
Time Period of Creation
2001-
(260)
1989-2000
(14)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1939-1945
(1)
Country
Poland
(641)
Language
Polish
(622)
English
(15)
German
(2)
French
(1)
Audience Group
Dzieci
(16)
6-8 lat
(14)
Szkoły wyższe
(11)
Szkoły podstawowe
(10)
Nauczyciele
(9)
Przedszkola
(8)
0-5 lat
(7)
Klasa 1.
(7)
Rodzice
(7)
9-13 lat
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Nauczyciele geografii
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Klasa 0.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
nauczanie początkowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Nauka
(101)
Szkolnictwo wyższe
(55)
Nauki społeczne
(41)
Czytanie
(40)
Nauki pomocnicze historii
(40)
Badania naukowe
(30)
Nauka pisania
(30)
Nauka czytania
(28)
Filologia polska
(23)
Dzieci
(22)
Język polski
(20)
Nauki przyrodnicze
(20)
Pedagogika
(20)
Nauczanie
(17)
Wiedza
(17)
Kształcenie
(16)
Metodologia
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Studenci
(15)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Rynek pracy
(14)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
Polska
(13)
Państwo
(12)
Zmiany klimatyczne
(12)
Filozofia
(11)
Kultura
(11)
Nauczyciele
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Uczeń
(10)
Absolwenci szkół wyższych
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Encyklopedie
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Przydatność zawodowa
(9)
Szkoły wyższe
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Efekt cieplarniany
(8)
Etyka
(8)
Geografia (przedmiot szkolny)
(8)
Kompetencje kluczowe
(8)
Metody nauczania
(8)
Motywacja uczenia się
(8)
Nauki kognitywne
(8)
Język
(7)
Matematyka
(7)
Nauka o języku
(7)
Nauki ekonomiczne
(7)
Praca socjalna
(7)
Psychologia
(7)
Socjologia
(7)
Uczenie się
(7)
Edukacja medialna
(6)
Filozofia nauki
(6)
Geografia
(6)
Indywidualny tok nauki
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Logika
(6)
Metody badawcze
(6)
Nauka domowa ucznia
(6)
Nauki polityczne
(6)
Prawo do nauki
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Wielkopolska
(6)
Zatrudnienie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Fizyka
(5)
Geografia gospodarcza
(5)
Katolicka nauka społeczna
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Nauka liczenia
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Polityka
(5)
Prawa dziecka
(5)
Technika
(5)
Badania jakościowe
(4)
Centrum Nauki Kopernik (Warszawa)
(4)
Czytanie sylabowe
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dzieciństwo
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Klimat
(4)
Kobieta
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Multimedia
(4)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(4)
Nauki humanistyczne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Praca umysłowa
(4)
Przyroda
(4)
Rodzina
(4)
Start zawodowy
(4)
Szkolnictwo
(4)
Sztuka
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie szkół średnich
(4)
Subject: work
Ala ma kota
(1)
Bloodlands
(1)
Elementarz
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Nauki o polityce publicznej
(1)
Vocabulaire d'analyse des activités
(1)
Subject: time
2001-
(150)
1901-2000
(45)
1989-2000
(28)
1945-1989
(22)
1918-1939
(9)
1801-1900
(7)
1601-1700
(4)
1501-1600
(3)
1701-1800
(3)
1939-1945
(3)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
2001-0
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(89)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Europa
(4)
Francja
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Ukraina
(2)
Wielkopolska
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Arktyka (region)
(1)
Azja
(1)
Azja Południowa
(1)
Czechy
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Nepal
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Puszcza Białowieska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowiańszczyzna
(1)
Tajwan
(1)
Turcja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wisła (rzeka)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(128)
Artykuł z pracy zbiorowej
(116)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(62)
Artykuł z czasopisma naukowego
(49)
Raport z badań
(23)
Podręcznik
(16)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(12)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Karty pracy ucznia
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(8)
Artykuł przeglądowy
(7)
Dane statystyczne
(6)
Artykuł monograficzny
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
Biografia
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Publikacje
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Broszura
(3)
Poradnik
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Prace popularne [Typ publikacji]
(2)
Przewodnik turystyczny
(2)
Wspomnienie pośmiertne
(2)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Atlas geograficzny
(1)
Bibliografia
(1)
Elementarz
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Proza poetycka
(1)
Przyczynek
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Tablice geograficzne
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(165)
Nauka i badania
(156)
Socjologia i społeczeństwo
(55)
Geografia i nauki o Ziemi
(39)
Historia
(29)
Psychologia
(28)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Filozofia i etyka
(11)
Językoznawstwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Zarządzanie i marketing
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Biologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Religia i duchowość
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
641 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 04.10.2022
W obszarze oceniania, klasyfikowania i promowania najwięcej wątpliwości i niepewności dotyczy praktycznej nauki zawodu. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż organizacja tych zajęć jest odmienna w stosunku do innych zajęć szkolnych. Zbieramy problemowe sytuacje, wątpliwości związane z ocenianiem praktycznej nauki zawodu. W publikacji "Kłopoty z ocenianiem praktycznej nauki zawodu" ekspert porządkuje informacje m.in. na temat tego, jak uzupełniać braki, usprawiedliwiać nieobecności, przeprowadzić egzamin poprawkowy, jakie dodatkowe uprawnienia ma uczennica w ciąży. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.10.2022
Druga publikacja z serii Praktyczna kosmetologia krok po kroku tym razem przedstawiająca tematykę pielęgnacji dłoni i paznokci oraz technik ich zdobienia. Pierwsza część książki zawiera teoretyczne wprowadzenie do tematów związanych z budową, fizjologią i patofizjologią skóry oraz paznokci. W dalszej części opisane zostały procedury wymagane przez Państwową Inspekcję Sanitarną, co umożliwia samodzielne przygotowanie gabinetu kosmetycznego do świadczenia usług. Kolejne rozdziały prezentują techniki wykonania manicure, zabiegów pielęgnacyjnych, technik przedłużania i zdobienia paznokcia wraz z opisami działania określonych grup kosmetyków. Uwzględniono mechanizmy fizykochemiczne zachodzące między płytką paznokcia, a nakładanymi substancjami oraz rekcje chemiczne odpowiedzialne za polimeryzację i łączenie się kolejnych nakładanych warstw. Ponadto książka zapoznaje z teorią koloru. Zaprezentowano także akcesoria i narzędzia do zdobień paznokci oraz sposoby ich wykonania, które bogato zilustrowano fotografiami różnych przykładów stylizacji. Praktyczna kosmetologia krok po kroku. Dłonie i paznokcie jest pozycją skierowaną do kosmetologów i kosmetyczek oferujących usługi z zakresu pielęgnacji dłoni i paznokci oraz ich zdobienia. Jest również wiarygodnym źródłem wiedzy dla wszystkich studentów kierunków zawodowych i innych osób, które chcą zgłębić wiedzę w tym temacie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Publikacja, którą oddajemy w ręce czytelnika, ma na celu wszechstronne przeanalizowanie zagadnień dotyczących funkcjonowania wirtualnej rzeczywistości. Jest ona wynikiem naukowej refleksji podejmowanej z punktu widzenia ekonomii, psychologii, pedagogiki,nauk prawnych, nauk o bezpieczeństwie,nauk o zarządzaniu i informatyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
W serii Nauka Sztuki – Sztuka Nauki publikowane będą prace promujące i rozwijające perspektywę badawczą, w której twórczość naukowa i artystyczna stanowią komplementarne i wzajemnie nieredukowalne sfery aktywności, które mimo swojej autonomii mogą się z jednej strony kreatywnie inspirować, z drugiej zaś ukazywać nowe ścieżki indywidualnego i kulturowo-cywilizacyjnego rozwoju. Seria ma służyć inicjowaniu, rozwijaniu i promocji interdyscyplinarnych badań humanistycznych, wymagających wypracowywania precyzyjnego warsztatu teoretyczno-metodologicznego i rzetelnej analizy materiału badawczego. Zebrane w inicjującej serię monografii teksty obejmują zróżnicowaną problematykę teoretyczną i metodologiczną – ich wspólnym motywem jest szeroko rozumiana korelacja nauki i sztuki. Sztuka nie jest traktowana jedynie jako przedmiot naukowego badania, ale również jako przestrzeń doświadczania procesu twórczego i komunikacyjnego. Tak pomyślane forum wymiany obejmuje wzajemne uzupełnianie się humanistycznych badań naukowych z twórczą praktyką artystyczną i komunikacyjną w kształtowaniu szerokiej perspektywy poznawczej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Od kilkudziesięciu lat funkcjonuje w nauce światowej pojęcie „GIScience”, zaś w polskiej literaturze naukowej i na konferencjach związanych z Systemami Informacji Geograficznej pojawiło się ono jako „nauka o geoinformacji” lub jego angielski odpowiednik – „GIScience”. Naukowa dyskusja na jego temat trwa od wielu lat w literaturze światowej, a w jednym z jej nurtów stawiano pytanie o możliwości uznania GIScience za dyscyplinę naukową. […] Nauka o geoinformacji ma odniesienie do różnych koncepcji filozoficznych, które były szczegółowo opisane w literaturze przez filozofów i socjologów nauki, a także przedstawicieli różnych dyscyplin, w tym również geografii. Niniejsza publikacja nie ma na celu włączania się w dyskusję nad dziełami filozofów nauki, ale przypomnienie ich najważniejszych poglądów z punktu widzenia nauk geograficznych oraz nauki o geoinformacji. Nie bez znaczenia jest fakt, że wiele kluczowych publikacji z zakresu filozofii i metodologii nauk pojawiło się w przed pierwszą połową XX w., czyli w czasie przed „rewolucją cyfrową i internetową”, dlatego dyskusja na temat nauki o geoinformacji powinna uwzględniać nowe wyzwania stojące przed nauką i łączące się z tym nowe paradygmaty. Są one ściśle związane z nowymi technologiami wykorzystywanymi w badaniach naukowych oraz z gwałtownym przyrostem danych. Ze Wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Psychologia jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki. W ślad za poszerzaniem się zakresu wiedzy psychologicznej, postępującym rozwojem teorii oraz badań naukowych, powinno – przynajmniej w założeniach – postępować doskonalenie oddziaływań profesjonalnych. Psychologia, za sprawą szczególnego przedmiotu badań naukowych i profesjonalnych oddziaływań, stawia przed uprawiającymi ją specjalistami ogromną odpowiedzialność, także etyczną. Jednocześnie psycholog jako zawód zaufania społecznego pozostaje wciąż zawodem prawnie nieuregulowanym. Dodatkowo administracyjne zmiany w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego nie pozostają bez wpływu na jakość kształcenia przyszłych psychologów. Jerzy M. Brzeziński i Piotr K. Oleś stawiają pytanie: jak uprawiać niełatwy zawód psychologa, by był nieustannym wyzwaniem – dla siebie i innych, jak nie popadać w rutynę i nie dokonywać nieuzasadnionych uproszczeń? Czytelnik znajdzie w tej książce kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej – czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich. Przesłanie, jakie chcieliśmy oddać w tej monografii, sprowadza się do znajomości i przestrzegania kryteriów dobrych praktyk psychologicznych – w badaniach naukowych, kształceniu, świadczeniu usług psychologicznych, popularyzacji i wypełnianiu roli społecznej psychologa. Jeszcze jednym ważnym celem – choć zabrzmi to nazbyt osobiście – było wyrażenie zawodowej tożsamości, identyfikacji zarówno z Uniwersytetem, jak i z psychologią i jej misją zawodu zaufania publicznego. Psychologia – z tej racji, że przygotowuje do pracy z ludźmi oraz, że uczestnikami naszych badań są konkretne osoby – jest nauką szczególną. Studia psychologiczne mają przygotowywać do rozumienia człowieka i do współdziałania z nim, są więc szczególnie odpowiedzialne, podobnie badania naukowe, publikowanie, formułowanie ekspertyz czy popularyzacja. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Współcześnie psycholodzy skłaniają się ku postrzeganiu inteligencji zaledwie jako jednego z czynników znaczących dla osiągnieć szkolnych, nie wyczerpującego jednak puli możliwości do poszukiwania potencjalnych determinantów osiągnięć szkolnych. Myśląc o podobnych czynnikach pozazdolnościowych powiązanych z ocenami, badacze zwracali się w stronę wielu obszarów stanowiących tradycyjne przedmioty zainteresowania psychologii, w tym – cech osobowości. Na możliwość powiązania obszaru funkcjonowania osobowościowego i intelektualnego zwracają uwagę tak badania naukowe, jak i niektóre teorie inteligencji, w tym – teorie inwestycji, analizujące rozwój intelektualny aktywności przejawianej w tym obszarze z poziomu kilku grup czynników, w tym również osobowości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Odzyskanie niepodległości a nauki pedagogiczne, to temat przewodni numeru. O wielorakich aspektach polskiego patriotyzmu, różnych wyzwaniach edukacyjnych stojących przed Polską po odzyskaniu niepodległości piszą historycy wychowania, kulturolodzy, pedagodzy ogólni oraz poloniści. Teksty pokazują interdyscyplinarność problematyki niepodległości w kontekście nauk pedagogicznych, zarówno 100 lat temu, jak i obecnie. W zeszycie obok artykułów naukowych zamieszczone zostały wspomnienia i refleksje dotyczące okresu odzyskania państwowości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Tom poświęcony triadzie klasycznych wartości składa się z dwóch części. W pierwszej przybliżono biogram Profesora Janusza Gniteckiego, zarówno ścieżkę życiową i naukową. Jego współpracownicy oraz osoby z Nim związane wspominają zdarzenia ilustrujące wzajemne kontakty, pracę i inspiracje do podjęcia rozmaitych czynów sprzyjających nie tylko edukacji, lecz także rozwojowi własnego potencjału. W drugiej części zamieszczono naukowe tematyczne teksty, przez które przebija klasyczna triada wartości, niezbędna w naukowej wiedzy i mądrości myślenia. Myślenie wsparte dobrem tak potrzebnym w świecie, w którym może zaistnieć piękno wzajemnego współdziałania z innymi – aby móc realizować się w różnych obszarach szkolnej i pozaszkolnej działalności. Każdy z obszarów był ważny dla Profesora Gniteckiego i Jego uczniów, którzy dalej kontynuują we współczesnych czasach rozpoczęte dzieło.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 02.10.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 02.10.2022
Trening umiejętności osobistych i społecznych to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematów umiejętności osobistych tj. poczucie własnej wartości (w tym samoocena i autoempatia), asertywność, inteligencja emocjonalna, a także społecznych, z obszaru komunikacji międzyludzkiej (werbalnej, niewerbalnej, aktywnego słuchania) czy rozwiązywania konfliktów, udzielania i przyjmowania krytyki, działania wszechobecnego stresu (a także tego dobrego, mobilizującego - eustresu). Przyswojoną wiedzę można z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym, jak i zawodowym. E-book jest również nieodzownym narzędziem pracy we wszelkiego rodzaju spotkaniach szkoleniowych, zawodowych lub do pogłębiania wiedzy placówkach oświatowych. "Trening umiejętności.." zawiera 10 rozbudowanych rozdziałów, w tym testy i ćwiczenia. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 02.10.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 01.10.2022
Poemat Lukrecjusza De rerum natura, w którym poeta przedstawia w języku łacińskim główne treści nauki epikurejskiej, pozostaje dla filologów klasycznych ciągle jeszcze niezbadanym do końca obszarem. Dla badacza, który zechce poświęcić mu swój czas i zainteresowanie, stanowi materiał do gruntownych i wielokierunkowych studiów. A przy tym dzieło De rerum natura okazuje się w lekturze niezwykle interesujące i bogate tematycznie. Obok nauki o treści fizycznej, zawiera rozważania, które przemawiają bezpośrednio do wrażliwości również współczesnego Czytelnika. Do tych rozważań można zaliczyć przede wszystkim wiersze, w których autor przedmiotem swego zainteresowania czyni szeroko pojętą naukę o moralności. Prezentowana publikacja jest pierwszą monografią, w której zostaje dokładnie omówiona ukazana przez Lukrecjusza nauka etyczna. Ponieważ analiza jest prowadzona w dwóch etapach, książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich jest poświęcona omówieniu miejsca i roli wywodów etycznych w strukturze kompozycyjnej dzieła Lukrecjusza O rzeczywistości oraz sposobów i form przejawiania się refleksji etycznej w poemacie, druga zaś skupia się na ukazaniu epikurejskiej drogi ku najwyższemu dobru oraz przedstawieniu charakteru tej wartości najwyższej, czyli epikurejskiego szczęścia. Przedstawiony wywód ma na celu wykazanie, że nauka etyczna jest nie tylko obecna w poemacie O rzeczywistości, ale że została w nim ujęta w sposób szeroki i możliwie pełny oraz odgrywa ona w nim istotną rolę i stanowi ważne, a nawet zasadnicze przesłanie dydaktyczne dzieła Lukrecjusza.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 01.10.2022
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 01.10.2022
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 01.10.2022
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 01.10.2022
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 01.10.2022
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again