Form of Work
Artykuły
(27)
Publikacje naukowe
(11)
Książki
(7)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Pawlak Mirosław
(4)
Słupek Kazimierz
(2)
Adaszek Elwira
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Bastek Małgorzata
(1)
Bator Agnieszka
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Falkowska Marta
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jędrzejowska Ewa
(1)
Kajka Natalia
(1)
Korczewska Elżbieta
(1)
Kozubek Joanna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krawczyk Anita
(1)
Kurowska Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Maleszyk Zofia
(1)
Matysek Anna
(1)
Nadratowska-Rogowska Joanna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowotarski Włodzimierz
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pietras Izabela
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia (1979- )
(1)
Pleskot Mirosława Anna
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Sibiga Patrycja
(1)
Siuda Piotr
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomaszczyk Jacek
(1)
Urbańczyk Katarzyna
(1)
Wasylczyk Piotr
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(23)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(37)
English
(4)
Audience Group
Nauczanie początkowe
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Przedszkola
(2)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
nauczanie początkowe
(1)
Subject
Nauka pisania
(25)
Czytanie
(13)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Nauka czytania
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Języki obce
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pisanie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Bajkoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Filologia polska
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Język
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język potoczny
(1)
Kirejczyk, Kazimierz
(1)
Kirejczykowa, Stefania
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauka o języku
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pisownia
(1)
Podróże
(1)
Podręczniki
(1)
Podstawa programowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawa ciała
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Program nauczania
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Recenzje
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rynek pracy
(1)
Ręka
(1)
Serożyńska, Helena
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Start zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka pisania
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trudności w uczeniu się
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wawrzynowski, Michał
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Łubkowska, Krystyna
(1)
Subject: time
2001-
(11)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Artykuł problemowy
(7)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Poradnik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
41 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Co, jak i po co pisać oraz publikować? Jak doskonalić warsztat pisarski? Jakie są kryteria recenzowania? Jak wypełnić wniosek grantowy? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dwaj naukowcy, praktycy działający w dwóch różnych dyscyplinach: dr Piotr Siuda, socjolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzący warsztaty z efektywnego publikowania naukowego, oraz dr hab. Piotr Wasylczyk z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, autor popularnej książki Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko (PWN, 2017). Autorzy w przystępny sposób podpowiadają, jak pisać artykuły naukowe oraz inne prace akademickie oraz jak je publikować – również w najbardziej prestiżowych czasopismach. Prowadzą czytelnika przez wszystkie etapy tworzenia tekstów: od proponowania tematu do czasopism naukowych, przez proces pisania, dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich, do pisania notek okołopublikacyjnych. Doskonale rozumieją, że jeśli chcemy, aby nasz tekst został zauważony i wykorzystany, musimy zaprezentować naszą pracę w sposób zorganizowany. Studenci oraz pracownicy naukowi poznają praktyczną stronę pisania artykułów, przydatne narzędzia, typy tekstów naukowych oraz sposoby ich konstruowania. Jeden z rozdziałów poświęcono pisaniu wniosków grantowych. Wszystko to autorzy prezentują nie tylko teoretycznie, ale też w ujęciu praktycznym. Autorzy proponują wiele ćwiczeń, dzięki którym czytelnik będzie mógł trenować swoje umiejętności. Publikowanie – i to coraz częściej publikowanie w renomowanych, rozpoznawalnych czasopismach i wydawnictwach – staje się być albo nie być badacza. Pisanie prac naukowych wymaga zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru rodzaju publikacji naukowej i czasopisma, przez kryteria recenzowania i dostosowanie się do wymogów, aż po narzędzia doskonalenia artykułów – bo im przede wszystkim poświęcona jest publikacja. Pisania i publikowania naukowego bardzo rzadko uczy się na studiach – nieliczni szczęśliwcy mają okazję zdobyć tę wiedzę w swoim środowisku. Do pozostałych adresowana jest ta książka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 06.05.2022
Dla uczniów klas II i III oraz starszych uczniów z dysleksją lub innymi trudnościami w nauce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46678 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Do niedawna humanistyka była postrzegana jako dziedzina, w której technologie informacyjno-komunikacyjne nie odgrywają znaczącej roli, a komputer wykorzystywany jest głównie jako nowoczesna maszyna do pisania. Jednak w ostatnich latach ten obraz uległ zmianie. Przedstawiciele nauk humanistycznych coraz częściej stosują technikę informatyczną do prowadzenia szerokich badań i analiz komputerowych czy realizacji wspólnych projektów. Tę nową, wzbogaconą formę działalności naukowej humanistów nazwano humanistyką cyfrową. Książka stanowi przyjazny podręcznik dla studentów i doktorantów piszących prace dyplomowe i rozprawy doktorskie. Autorzy opisują najbardziej funkcjonalne, zwykle bezpłatne aplikacje i źródła informacji; pokazują krok po kroku, jak z nich korzystać, aby osiągnąć najlepsze rezultaty w procesie badawczym. W poszczególnych rozdziałach, które odpowiadają etapom procesu badawczego, autorzy prezentują: • programy wspomagające pracę koncepcyjną (mapy myśli, hierarchiczne edytory tekstu), • uniwersalne i specjalistyczne źródła wraz z najskuteczniejszymi metodami wyszukiwania informacji, • programy do zarządzania bibliografią, umożliwiające tworzenie poprawnych przypisów bibliograficznych i automatyczne generowanie bibliografii załącznikowej, • elektroniczne notatniki, dzięki którym zyskujemy niespotykane w świecie analogowym możliwości gromadzenia różnego typu informacji – tekstu, grafiki, dźwięku, animacji, stron internetowych, • metodę pracy z procesorem tekstu, menedżerem bibliografii i elektronicznym notatnikiem – posługiwanie się tymi trzema aplikacjami w sposób systemowy znacząco usprawnia proces badawczy, skracając czas wyszukiwania i opracowania materiałów, a także ułatwia pisanie tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46613 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46452 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 20.07.2021
Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania / Pietras Izabela. W: Diagnoza dysleksji : najważniejsze problemy, s. 107-126. - 2009.
Bibliografia na stronach 121-123.
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Radość czytania / Joanna Wiosna // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2003, 5, s.291-293.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uczymy czytać / Danuta Turowska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 1999, 9, s.688-689.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Strategia pisania / Bogusław Kubiak // JĘZYKI OBCE W SZKOLE. - 2003, 5, s.16-24.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again