Form of Work
Artykuły
(516)
Książki
(102)
Publikacje fachowe
(33)
Publikacje naukowe
(31)
E-booki
(29)
IBUK Libra
(29)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Status
available
(90)
unavailable
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(101)
Author
Języki Obce w Szkole
(16)
Pawlak Mirosław
(15)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(5)
Gałat Edyta
(4)
Komorowska Hanna
(4)
Myczko Kazimiera
(4)
Sałęga-Bielowicz Beata
(4)
Waniek-Klimczak Ewa
(4)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(3)
Lipińska Ewa
(3)
Niemiec Katarzyna
(3)
Ostrowska Katarzyna
(3)
Brzeziński Jerzy
(2)
Chodkiewicz Halina
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Galant Joanna
(2)
Golik-Czarnecka Anna
(2)
Gworys Monika (1985- )
(2)
Izdebska-Długosz Dominika
(2)
Janicka Monika (nauki filologiczne)
(2)
Karczewska Julia
(2)
Knapik Ewa
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Marton Waldemar
(2)
Miodunka Władysław
(2)
Mądrecka Anna
(2)
Niedźwiedzka Monika
(2)
Ostarek Ewa
(2)
Ronowicz Edmund Andrzej
(2)
Sarnowska-Frank Aneta
(2)
Seretny Anna
(2)
Seretny Anna (1962- )
(2)
Siek-Piskozub Teresa (1949- )
(2)
Wojnicki Stanisław
(2)
Woźnicki Tadeusz
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Araszkiewicz Natalia M
(1)
Banach Agnieszka
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Bocian Marianna (1942-2003)
(1)
Bojarczuk Agnieszka
(1)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(1)
Broniarek Zygmunt
(1)
Brzeski Alojzy
(1)
Błaszczyk Iwona
(1)
Chamczyk Robert
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Corder Pit S
(1)
Coste Daniel
(1)
Cudak Romuald
(1)
Czarnecka-Cicha Barbara
(1)
Dakowska Maria
(1)
Daniel Józef
(1)
Dudziak-Czajkowska Barbara
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Fijałkowski Adam (1969- )
(1)
Filipowska Agnieszka
(1)
Gabryś-Barker Danuta
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Gajewska Elżbieta (filolog)
(1)
Gałan Beata
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gonigroszek Dorota
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Gołkowski Marek
(1)
Grabowska Lucyna
(1)
Grabowska Monika
(1)
Graboń Karolina
(1)
Grucza Franciszek
(1)
Gryz Iwona
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Gębka-Wolak Małgorzata (1968- )
(1)
Herbst-Buchwald Ksenia
(1)
Hofmański Wojciech
(1)
Idzikowski Grzegorz
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Janowska Iwona
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Języki
(1)
Językoznawstwo Stosowane
(1)
Kabzińska Anna
(1)
Kacprowska Krystyna
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Kawa Marek (1975- )
(1)
Kaźmierczak Małgorzata
(1)
Kaźmierczak Małgorzata (filolog)
(1)
Kaźmierczak Paulina
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kiermut Anna
(1)
Kleczkowski Patryk
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kodzis Aleksandra Małgorzata
(1)
Kodzis Aleksandra Małgorzata
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Komorowska Hanna red
(1)
Year
2020 - 2022
(36)
2010 - 2019
(531)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(4)
Time Period of Creation
2001-
(90)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(648)
Language
Polish
(639)
English
(7)
German
(2)
Audience Group
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Cudzoziemcy
(10)
Nauczyciele języków
(7)
A1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Przedszkola
(6)
Nauczyciele
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Klasa 8.
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Szkoły wyższe
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 7.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Konsultanci
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Subject
Języki obce
(465)
Nauczanie języków obcych
(61)
Język angielski
(50)
Język polski jako obcy
(33)
Język niemiecki
(30)
Metody nauczania
(29)
Matura
(28)
Nauczanie
(20)
Unia Europejska
(20)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Glottodydaktyka
(17)
Uczenie się
(14)
Nauczyciele
(13)
Internet w dydaktyce
(12)
Język polski
(12)
Komputer w dydaktyce
(12)
Język rosyjski
(11)
Dysleksja
(8)
Matura 2002
(8)
Metoda projektów
(8)
Motywacja uczenia się
(8)
Autonomia (pedagogika)
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(7)
Multimedia
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(6)
Język francuski
(6)
Język łaciński
(6)
Pamięć
(6)
Dzieci
(5)
Kształcenie językowe
(5)
Lekcje zastępcze
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Piosenka
(5)
Projekt
(5)
Uczniowie
(5)
Boże Narodzenie
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Egzamin gimnazjalny
(4)
Gimnazjum
(4)
Gry i zabawy
(4)
Internet
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Niewidomi
(4)
Ocenianie
(4)
Słowniki polskie
(4)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(4)
Trudności w uczeniu się
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zastosowania internetu w edukacji
(4)
Autonomia
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Edukacja europejska
(3)
Gramatyka
(3)
Gry leksykalne
(3)
Język
(3)
Językoznawstwo
(3)
Komunikacja językowa
(3)
Kształcenie
(3)
Metoda komunikacyjna
(3)
Mnemotechnika
(3)
Motywacja
(3)
Nauczanie dwujęzyczne
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Podręczniki szkolne
(3)
Rozumienie
(3)
Scenariusz lekcji
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Strona www
(3)
Słowniki wyrazów obcych
(3)
Tekst literacki
(3)
Wymiana międzynarodowa
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
"Ten obcy"
(2)
Ankieta
(2)
Bajka i baśń
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
Błędy językowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja językowa
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Egzamin ósmoklasisty
(2)
Egzaminy szkolne
(2)
Gimnazjum specjalne
(2)
Inteligencja
(2)
Język dziecka
(2)
Język włoski
(2)
Język środowiskowy
(2)
Języki
(2)
Komputer
(2)
Korpus językowy
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
List
(2)
Metody aktywne
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Subject: work
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Subject: time
2001-
(45)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1601-1700
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(12)
Arktyka (region)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(38)
Artykuł problemowy
(22)
Artykuł z pracy zbiorowej
(21)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(9)
Podręcznik
(8)
Scenariusz zajęć
(6)
Artykuł fachowy
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Poradnik
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Broszura
(1)
E-podręcznik
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Projekty
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Vademecum
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(90)
Językoznawstwo
(45)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
648 results Filter
Book
In basket
Date of change: 10.08.2022
Mówię po polsku : ćwiczenia dla obcokrajowców : poziom B1 i B2 / Monika Gworys, Anna Mądrecka. - Wydanie I. - Kraków : Prolog Publishing, 2021. - 180 stron : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 25 cm.
Tekst także na stronie 3. okładki. W książce kod aktywacyjny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46975 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 10.08.2022
Mówię po polsku : ćwiczenia dla obcokrajowców : poziom A1 i A2 / Monika Gworys, Anna Mądrecka. - Wydanie I. - Kraków : Prolog Publishing, 2021. - 128 stron : fotografie, ilustracje, mapy ; 25 cm.
Tekst także na stronie 3. okładki. W książce kod aktywacyjny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46974 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 09.08.2022
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 12)
Na stronie tytułowej i okładce: Metodyka nauczania.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim.
Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule - język nierodzimy - zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Dąbrowskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46964 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 08.08.2022
Czytam po polsku : 12 opowiadań z ćwiczeniami / Paulina Lipiec. - Wydanie I. - Kraków : Prolog Publishing, copyright 2021. - 104 strony : ilustracje ; 24 cm.
Poziom: A2/B1.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46962 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Temat: Status polszczyzny w świecie ; Glottodydaktyka polonistyczna ; Nazwy własne ; Przewartościowania stylowe ; Językoznawstwo ; Nowsze słownictwo ; Onomastyka ; Tacierzyństwo ; Stylistyka ; Czasowniki poliprefiksalne ; Języki słowiańskie ; Język mówiony ; Feminatywa ; Relacja ; Czasownik ; Egzaminy biegłości ; Nagłówek ; Język polski ; Struktura predykatowo-argumentowa ; Interiekcje wow ; Yes ; Słowotwórstwo ; Komunikowanie polityczne ; Nazwiska żeńskie ; Dialektologia ; Uzus ; Semantyka ; Frekwencja ; Neologizmy ; Język słoweński ; Norma językowa ; Profesor Witold Śmiech ; Okolicznik ; Czechy ; Interpunkcja okoliczników ; Telewizyjna transmisja sportowa ; Zmiany leksykalne ; Wpływy obcojęzyczne ; Odmiany polszczyzny ; Verba mentalis ; Toponomastyka ; Czasowniki ; Żeńskie nazwy zawodów ; Zapożyczenia ; Sufiks -owa ; Żeńskie nazwiska słowackie ; Czeskie ; Słoweńskie i polskie ; Zmiany w leksyce ; Demokratyzacja i wulgaryzacja języka ; Prasa ; Języki zachodniosłowiańskie ; Fitonimia ; Maksymy konwersacyjne ; Reguły grzecznościowe ; Składnia ; Kategoria przypadka ; Dopełniacz ; Biernik ; Stereotyp ojca ; Redefinicja stereotypu ; Blogi ojcowskie ; Zapożyczone interiekcje ; Wykrzykniki ; Angloamerykańskie zapożyczenia ; Interpunkcja polska ; Nazwy marketingowe ; Trend slow food fast ; Mikrotoponimia ; Miloš Zeman ; Wariancja ; Rekcja dopełniaczowa czasownika polskiego ; Zdanie ; Typologia wypowiedzeń ; Egzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego ; Wypowiedzenie ; Egzaminy doniosłe ; Innowacja pedagogiczna
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 28.07.2022
Internetowe materiały do nauki języka polskiego jako obcego dostępne w Chinach / Huiling Zhang. W: Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. 2021/2022, nr 2, s. 108-117. - 2022.
Bibliografia na stronie 116.
E-book
In basket
Date of change: 25.05.2022
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie ideowe i historyczne podstawy edukacji międzykulturowej oraz wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli na co dzień uczestniczących w jej procesie w środowisku szkoły integracyjnej. Opracowanie może służyć jako minipodręcznik edukacji międzykulturowej. Ma charakter poglądowy i kronikarski, zawiera bowiem teksty będące wyrazem idei, postaw i opinii o edukacji na kulturowych pograniczach oraz okolicznościach budowania wspólnoty ponad podziałami. Pierwszą część stanowi esej popularnonaukowy, w którym zostały przedstawione podstawowe pojęcia oraz informacje historyczne dotyczące edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Część druga to zbiór wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli związanych z jedną z bydgoskich szkół integracyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Osiemnasty tom Problemów Prawa Prywatnego Międzynarodowego otwiera nakierunkowany na kwestie praktyczne artykuł poświęcony kolizyjnym zagadnieniom umów przedwstępnych. Kolejne opracowanie dotyczy z kolei podstaw i uzasadnienia do stosowania przez sąd krajowy obcych norm kolizyjnych. Poza tym w bieżącym tomie czytelnik znajdzie publikację poświęconą aspektom kolizyjnym styku prawa prywatnego i publicznego. Warty uwagi jest także artykuł przedstawiający wybrane, szczególnie nurtujące teoretyków i praktyków prawa, kwestie związane z przepisami wymuszającymi swoje zastosowanie. Warto poza tym zapoznać się z teoretycznym opracowaniem omawiającym zasadę najściślejszego związku, stanowiącą regułę kierunkową prawa prywatnego międzynarodowego. Osiemnasty tom Problemów Prawa Prywatnego Międzynarodowego zamyka Sprawozdanie z II Zjazdu Katedr Prawa Prywatnego Międzynarodowego („O stanowieniu, pojmowaniu i stosowaniu norm kolizyjnych europejskiego i krajowego prawa prywatnego międzynarodowego”), który odbył się w Katowicach w dniach 23–24 października 2015 roku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again