Forma i typ
Artykuły
(56)
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(17)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Autor
Montessori Maria
(9)
Guz Sabina
(8)
Surma Barbara
(7)
Miksza Małgorzata (1957- )
(6)
Camarda Sylwia
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Skawran Katarzyna
(4)
Franków Łukasz
(3)
Poussin Charlotte
(3)
Zwierzchowska Iwona
(3)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(2)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(2)
Centner-Guz Małgorzata
(2)
Gorczyca Izabela (pedagog)
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Mikrut Adam (1957- )
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bailey Carolyn Sherwin
(1)
Banaszewska Wanda
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bednarczuk Beata (pedagog)
(1)
Buk-Cegiełka Marta
(1)
Cordier Séverine (1979- )
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Delmanowicz Monika
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Dzierka Agnieszka
(1)
Dąbrowska Magda
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Gajewska Sylwia (nauczyciel)
(1)
Gutowska Ewa Barbara
(1)
Górecka Joanna (nauczyciel)
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Hruzd Alicja
(1)
Jankowska Anna (pedagog)
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jendza Jarosław
(1)
Jordan Jarosław
(1)
Jordan Jarosław (1973-)
(1)
Kamińska-Malandain Anna
(1)
Kaptur Ewa
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kaul Claus Dieter
(1)
Klinkowska Dorota
(1)
Kondracka Monika Mariola
(1)
Kowalska Anna (1936-2019)
(1)
Kruk Jolanta (pedagog)
(1)
Kucha Ryszard
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maliszewska Małgorzata
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Meisterjahn-Knebel Gudula
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Miksza Małgorzata
(1)
Minkisiewicz Agnieszka
(1)
Murawska Małgorzata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Olszewska Martyna
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Roche Hadrien
(1)
Sroka Aleksandra
(1)
Steenberg Ulrich
(1)
Stępień-Buczek Dominika
(1)
Swędrak Joanna
(1)
Szady Katarzyna
(1)
Szcześniak Małgorzata
(1)
Szuksta-Cendrowska Magdalena
(1)
Sławek Jolanta
(1)
Tarnowska Małgorzata
(1)
Trabalzini Paola
(1)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wydawnictwo
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Winkler Axel
(1)
Wójcik Magdalena
(1)
Zabiegaj Elżbieta
(1)
Zięba Barbara
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(70)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Holandia
(1)
Język
polski
(100)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Metoda Montessori
(83)
Montessori, Maria (1870-1952)
(24)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Wychowanie
(12)
Dzieci
(9)
Metody nauczania
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Pedagogika
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Mowa
(4)
Nauczanie języków
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Wychowanie dla pokoju
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja alternatywna
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Neuropsychologia
(3)
Pedagodzy
(3)
Arteterapia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Katecheza
(2)
Kolegium Nauczycielskie (Gliwice)
(2)
Lipkowski, Otton (1907-1982)
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pokój
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły przyszpitalne
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczniowie
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie do ciszy
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Absolwenci szkół podstawowych
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Cavalletti, Sofia (1917-2011)
(1)
Centrum Uśmiechu Dziecka - Montessori (Poznań)
(1)
Chrześcijańska Szkoła Montessori (Gdańsk)
(1)
Cisza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Filozofia pedagogiki
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Geragogika
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hipoterapia
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komenský, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Logopedzi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Milczenie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mutyzm
(1)
Mądrość
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka liczenia
(1)
Neurologopedia
(1)
Niemowlę
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny szkolne
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(40)
1901-2000
(11)
1801-1900
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Włochy
(2)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Podlasie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(36)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł problemowy
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Podręcznik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(86)
Psychologia
(12)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Matematyka
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
101 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 15.01.2024
Bibliografia na stronie 35.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2023
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Integracja, Nauczyciel, Wychowanie ; t. 3)
Bibliografia przy artykułach.
Zbiór artykułów dotyczących pedagoga specjalnego (osobowości, motywów wyboru zawodu, celu i sensu kształcenia), kompetencji prakseologicznych nauczyciela szkoły specjalnej (ocenianie, rola nauczyciela, współpraca z rodzicami), roli pedagoga specjalnego w procesie rozwijania kompetencji komunikacyjnej i terapii zaburzeń mowy dziecka (pedagogika lecznicza M.Montessori, muzyka w terapii logopedycznej) oraz nauczyciele wobec idei integracji szkolnej. Książka zawiera wspomnienia o Janie Pańczyku i Ottonie Lipkowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44561 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.11.2023
Teksty prezentowane podczas dyskusji naukowej, która odbyła się w Warszawie w dniu 25 kwietnia 2005 r.
Bibliografia przy referatach.
Zamieszczono studia dot.: teoretycznych i praktycznych problemów wczesnej edukacji dziecka, J. Korczaka, przygotowania do nauki czytania i pisania w systemie Montessori, roli przedszkola w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka, rozwijania myślenia uczniów, arteterapii, pomocy psychologicznej w przedszkolu i szkole, edukacji matematycznej. Opisy praktyki m.in. w zakresie: opieki logopedycznej w ośrodku wczenej interwencji, edukacji regionalnej w nauczaniu początkowym i w przedszkolu (z wykorzystaniem metody projektu), dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole, komputerowych pomocy dydaktycznych w pracy nauczyciela przedszkola. Badania dot. np.: ryzyka dysleksji w wieku przedszkolnym, widzenia barw przez przedszkolaki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39823 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44790 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 25.10.2023
Domy Dziecięce - wolność i pokój jako środek i cel wychowania / Paola Trabalzini. W: Pedagogika Marii Montessori w Polsce i na świecie : praca zbiorowa. 2009, s. 167-174. - 2009.
Bibliografia na stronie 174.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47795 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć − i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne − do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.09.2023
(Biblioteka Montessori)
Materiały z konferencji " Wychowujmy dla pokoju! - wychowanie dla pokoju w pedagogice Marii Montessori", 20-22 lutego 2015 r., Kraków.
Na okładce: 2015 Polskie Dni Montessori.
Bibliografia przy niektórych referatach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44793 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej