Form of Work
Artykuły
(427)
Publikacje naukowe
(255)
Książki
(167)
Publikacje fachowe
(81)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Czasopisma
(17)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Druki ulotne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(181)
unavailable
(3)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(184)
Czytelnia
(1)
Author
Szkoła Specjalna
(17)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(12)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(8)
Łoskot Małgorzata
(8)
Głodkowska Joanna
(6)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(6)
Sadowska Sławomira
(6)
Wyczesany Janina (1937- )
(6)
Baran Jolanta
(4)
Buchnat Marzena
(4)
Doroszewska Janina
(4)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (?-2022)
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Chimicz Dorota
(3)
Chodkowska Maria
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Cierpiałowska Tamara
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(3)
Dryżałowska Grażyna
(3)
Fetzki Tomasz
(3)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gumienny Beata
(3)
Guzy Anna
(3)
Hryniewicka Anna
(3)
Kossewska Joanna (1963- )
(3)
Krzyżyk Danuta
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Lipkowski Otton
(3)
Marcinkowska Barbara
(3)
Nartowska Hanna (1923-2009)
(3)
Palak Zofia (1951- )
(3)
Ploch Leszek
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Skura Monika
(3)
Smith Deborah Deutsch
(3)
Tomasik Ewa
(3)
Wereszka Katarzyna
(3)
Zaorska Marzenna (1960- )
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Antoszewska Beata
(2)
Bidziński Karol
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Bula Danuta
(2)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(2)
Czechowska Zyta
(2)
Deńca Marta
(2)
Dyduch Ewa (1958- )
(2)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Gindrich Piotr (1968- )
(2)
Grabałowska Krystyna
(2)
Gryz Iwona
(2)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(2)
Gąsowska Teresa
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(2)
Haring Norris G
(2)
Inglot-Kulas Joanna
(2)
Jastrząb Jadwiga
(2)
Juśko Edmund (1955- )
(2)
Jędrycha Joanna
(2)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Kamińska Grażyna
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kot Dominika
(2)
Kubarek Marta
(2)
Kurowska Marlena
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Latosińska-Kulasek Joanna
(2)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Majkowska Jolanta
(2)
Makowski Aleksander
(2)
Maria Grzegorzewska
(2)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Miler-Zdanowska Kamila
(2)
Naprawa Renata
(2)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(2)
Nowak Anna (pedagog)
(2)
Nurowski Eugeniusz
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pituła Beata
(2)
Pufund Dorota
(2)
Pągowska Marta
(2)
Radzicki Józef
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Siemionow Justyna
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Sowa Józef
(2)
Year
2020 - 2022
(87)
2010 - 2019
(378)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(50)
1980 - 1989
(23)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(4)
Time Period of Creation
2001-
(371)
1901-2000
(15)
1989-2000
(8)
1945-1989
(3)
Country
Poland
(630)
Language
Polish
(627)
English
(3)
Audience Group
Nauczyciele
(49)
Pedagodzy specjalni
(21)
Pedagodzy szkolni
(13)
Rodzice
(9)
Szkoły wyższe
(7)
Pedagodzy
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Dzieci
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły średnie
(2)
6-8 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Językoznawcy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Pedagogika specjalna
(263)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(208)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(86)
Edukacja włączająca
(63)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(54)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(46)
Szkolnictwo specjalne
(43)
Metody nauczania
(38)
Dziecko z niepełnosprawnością
(36)
Wsparcie edukacyjne
(36)
Nauczyciele
(35)
Kształcenie integracyjne
(34)
Pedagodzy specjalni
(34)
Dziecko autystyczne
(27)
Szkoły specjalne
(26)
Dysleksja i dysgrafia
(24)
Nauczanie
(23)
Niepełnosprawność
(22)
Biografie
(20)
Dziecko zdolne
(20)
Szkolnictwo
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Diagnoza pedagogiczna
(15)
Nauczanie początkowe
(15)
Niepełnosprawni
(15)
Integracja społeczna
(14)
Autyzm
(13)
Kształcenie
(13)
Dziecko niedosłyszące
(12)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(12)
Wychowanie
(12)
Czytanie
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Szkoły podstawowe
(11)
Dziecko niesłyszące
(10)
Dziecko niewidome
(10)
Dziecko przewlekle chore
(10)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(10)
Niepowodzenia szkolne
(10)
Pedagogika
(10)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(10)
Rodzice
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dzieci
(9)
Dziecko trudne
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(9)
Surdopedagogika
(9)
Szkoły
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(8)
Dziecko z ADHD
(8)
Kompetencje komunikacyjne
(8)
Komunikacja wspomagająca
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Pisanie
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Dziecko chore
(7)
Dziecko niedowidzące
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Grzegorzewska, Maria
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Rewalidacja
(7)
Dziecko
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Grzegorzewska Maria
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Pedagodzy szkolni
(6)
Polski język migowy
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Biblioterapia
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Młodzież
(5)
Nauka pisania
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Psychoterapia
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Studenci
(5)
Uczenie się
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dostęp do oświaty
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Głusi
(4)
Integracja
(4)
Jakość życia
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Subject: work
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziecięca matematyka
(1)
Szkoła na Dobrej
(1)
Warsztaty badawcze doktorantów
(1)
Subject: time
2001-
(232)
1901-2000
(47)
1989-2000
(34)
1945-1989
(16)
1801-1900
(8)
1918-1939
(3)
1901-
(2)
1914-1918
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(121)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Europa
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(198)
Artykuł problemowy
(174)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(122)
Artykuł z czasopisma naukowego
(55)
Raport z badań
(33)
Praca zbiorowa
(24)
Czasopismo pedagogiczne
(16)
Czasopismo polskie
(16)
Czasopismo fachowe
(14)
Podręcznik
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Artykuł przeglądowy
(7)
Biografia
(7)
Opracowanie
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Case study (studium przypadku)
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Monografia
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Antologia
(2)
Bibliografia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Nekrolog
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Publikacje
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(401)
Socjologia i społeczeństwo
(59)
Psychologia
(41)
Medycyna i zdrowie
(33)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Historia
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Nauka i badania
(4)
Językoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
630 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
No cover
Journal
In basket
Date of change: 09.05.2022
(Szkoła Specjalna ISSN 0137-818X; Rocznik LIII)
Łączna liczba numerów w roku 5.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1964C (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Date of change: 09.05.2022
(Szkoła Specjalna ISSN 0137-818X; Rocznik L)
Łączna liczba numerów w roku 5.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1895C (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Date of change: 09.05.2022
(Szkoła Specjalna ISSN 0137-818X; Rocznik L)
Łączna liczba numerów w roku 5.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1861C (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Date of change: 09.05.2022
(Szkoła Specjalna ISSN 0137-818X; Rocznik L)
Łączna liczba numerów w roku 5.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1824C (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Date of change: 09.05.2022
(Szkoła Specjalna ISSN 0137-818X; Rocznik L)
Łączna liczba numerów w roku 5.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1772C (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Date of change: 09.05.2022
(Szkoła Specjalna ISSN 0137-818X; Rocznik XIX)
Łączna liczba numerów w roku 6.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1722C (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 13.04.2022
Książka wskazuje możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych, wywołujących zainteresowanie, koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych – konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością, daje nadzieję środowiskom związanym z tymi ludźmi, że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości, realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 13.04.2022
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju." Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Słownik zawiera hasła z zakresu: - diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; - patologii i profilaktyki rozwoju; - edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; - społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; - regulacji prawnych dotyczących tych osób, a także biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej. Obowiązkowa lektura nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także dla wszystkich mających kontakt i pracujących z osobami niepełnosprawnymi. Małgorzata Kupisiewicz - dr hab., prof. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, kierownik Zakładu Surdopedagogiki Wydziału Nauk Pedagogicznych APS. Każdego niemal roku wzrasta liczba osób niepełnosprawnych w różnym wieku dotkniętych w różnym stopniu i różnymi rodzajami niepełnosprawności. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia z przełomu XX i XXI wieku wynika, że na kuli ziemskiej liczba niepełnosprawnych wynosiła około 500 milionów ludzi, a w Polsce obejmowała około 12% ogółu ludności, w tym ponad 3% dzieci w wieku do 14 roku życia. Znaczy to, że ponad 4 miliony osób wymagało u nas i nadal wymaga – trwale lub okresowo – różnych form i zakresów diagnozy, profilaktyki, rehabilitacji oraz terapii o charakterze opiekuńczym, leczniczym i psychopedagogicznym, a także wsparcia socjalnego i prawnego. (…) Znaczny udział w realizacji tego celu ma pedagogika specjalna. [fragment Przedmowy]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu. Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38857 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again