Form of Work
Artykuły
(705)
Publikacje naukowe
(436)
Książki
(216)
Publikacje fachowe
(111)
Publikacje dydaktyczne
(39)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(18)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(187)
unavailable
(24)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(211)
Czytelnia
(2)
Author
Kawula Stanisław (1939-2014)
(13)
Siemionow Justyna
(12)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(9)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(8)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(7)
Theiss Wiesław (1946- )
(7)
Nowel Ewa
(6)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(6)
Pilch Tadeusz (1939- )
(6)
Winiarski Mikołaj
(6)
Jędrzejko Mariusz
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(5)
Olubiński Andrzej (1950- )
(5)
Segiet Katarzyna
(5)
Bednarek Józef
(4)
Galanciak Sylwia
(4)
Jankowska Anna
(4)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(4)
Konaszewski Karol
(4)
Olszewska Barbara
(4)
Przecławska Anna (1929-2010)
(4)
Sobecki Mirosław (1960- )
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Syrek Ewa
(4)
Szwedzik Adam
(4)
Wydra Magdalena
(4)
Wyrobek-Pawłowska Wanda (1912-1999)
(4)
Żukiewicz Arkadiusz
(4)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(3)
Cichosz Mariusz
(3)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(3)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Granosik Mariusz
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Gulczyńska Anita
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kamińska-Holc Katarzyna
(3)
Kelm Albin
(3)
Kloskowska Adriana
(3)
Krasiejko Izabela
(3)
Litwinow Monika
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Mendel Maria (1960- )
(3)
Opora Robert
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(3)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(3)
Stanik Jan M
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Uziembło Aniela (1919-?)
(3)
Walancik Marek
(3)
Wentrych Agnieszka
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(2)
Badora Sylwia
(2)
Bartkowiak Kinga
(2)
Białecka Bogna (1971- )
(2)
Biel Krzysztof
(2)
Bieszczad Bogusław
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Buchholz Aleksandra
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Chabior Agata
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Ciczkowski Wiesław Andrzej (1951-2000)
(2)
Cudowska Agata
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Czykier Krzysztof
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Danilewicz Wioletta Teresa
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dryja-Zabielska Samanta
(2)
Fidelus Anna
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Gmerek Tomasz
(2)
Godawa Joanna (pedagogika)
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Granat Anna
(2)
Grudzińska Zofia
(2)
Gumienny Beata
(2)
Góra Dominika
(2)
Hajzer Katarzyna
(2)
Huk Tomasz
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Jarkiewicz Anna
(2)
Jarmużek Joanna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Joachimowska Magdalena
(2)
Year
2020 - 2021
(107)
2010 - 2019
(679)
2000 - 2009
(93)
1990 - 1999
(31)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(13)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(2)
Time Period of Creation
2001-
(721)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(935)
Language
Polish
(930)
English
(4)
Audience Group
Nauczyciele
(44)
Pracownicy socjalni
(27)
Nauczyciele przedszkoli
(18)
Przedszkola
(17)
Szkoły podstawowe
(14)
Rodzice
(12)
Psycholodzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Pedagodzy
(8)
Dzieci
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
9-13 lat
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
6-8 lat
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 8.
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 7.
(3)
Młodzież
(3)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 6.
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie
(2)
14-17 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 5.
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pedagogika społeczna
(225)
Opieka społeczna
(79)
Kompetencje społeczne
(77)
Pedagogika resocjalizacyjna
(70)
Wsparcie społeczne
(62)
Komunikacja społeczna
(60)
Niedostosowanie społeczne
(58)
Adaptacja społeczna
(55)
Dzieci
(54)
Młodzież
(54)
Rodzina
(53)
Uczniowie
(49)
Pedagogika opiekuńcza
(48)
Integracja społeczna
(47)
Praca socjalna
(45)
Wychowanie
(45)
Edukacja medialna
(43)
Aktywizacja społeczna
(40)
Nauczyciele
(32)
Psychologia społeczna
(32)
Relacje międzyludzkie
(32)
Szkolnictwo
(32)
Wychowanie w rodzinie
(32)
Wychowanie przedszkolne
(31)
Kształcenie
(30)
Społeczności lokalne
(29)
Internet
(28)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(27)
Ewaluacja
(26)
Rodzice
(26)
Nauczanie początkowe
(25)
Profilaktyka społeczna
(25)
Socjalizacja
(24)
Wykluczenie społeczne
(24)
Zmiana społeczna
(23)
Pedagogika specjalna
(22)
Młodzież trudna
(21)
Patologia społeczna
(21)
Nauczanie
(20)
Pedagogika kultury
(20)
Dziecko
(18)
Kultura masowa
(18)
Pedagodzy społeczni
(18)
Rozwój społeczny
(18)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(18)
Pedagogika medialna
(17)
Polityka społeczna
(17)
Uczniowie klas początkowych
(17)
Świadomość społeczna
(17)
Multimedia
(16)
Rzeczywistość wirtualna
(16)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(16)
Dziecko z niepełnosprawnością
(15)
Społeczeństwo informacyjne
(15)
Animacja kultury
(14)
Dziecko autystyczne
(14)
Metody nauczania
(14)
Osoby w wieku starszym
(14)
Osoby z niepełnosprawnością
(14)
Pedagogika
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Studenci
(13)
Uczniowie szkół podstawowych
(13)
Dziecko trudne
(12)
Komunikacja interpersonalna
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Zachowania ryzykowne
(12)
Autyzm
(11)
Cyberprzemoc
(11)
Grupy rówieśnicze
(11)
Interakcje społeczne
(11)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Kobieta
(11)
Rozwój emocjonalny
(11)
Społeczeństwo
(11)
Kapitał społeczny
(10)
Pedagogika rodziny
(10)
Polityka oświatowa
(10)
Rola społeczna
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Więźniowie
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Edukacja międzykulturowa
(9)
Klasa szkolna (socjologia)
(9)
Ojcostwo
(9)
Praca społeczna
(9)
Socjoterapia
(9)
Szkoły
(9)
Uczenie się
(9)
Wychowanie do wartości
(9)
Agresywność
(8)
Antropologia społeczna
(8)
Badania jakościowe
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Dziewczęta
(8)
Edukacja włączająca
(8)
Innowacje społeczne
(8)
Kompetencje medialne
(8)
Media społecznościowe
(8)
Subject: work
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(4)
Cuore
(1)
Diady, kliki, gangi
(1)
Humanistyczne przesłanki niepokoju
(1)
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Kształtowanie się wspólnoty i sił społecznych na Warmii i Mazurach
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Panorama problematyki współczesnego ojcostwa
(1)
Pedagogika miejsca wspólnego
(1)
Praca Socjalna (czasopismo)
(1)
Praca socjalno-wychowawcza z rodziną
(1)
Praktyka pracy socjalnej
(1)
Rites de passage
(1)
Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej
(1)
Solidarnie przeciw biedzie
(1)
Wesele
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(525)
1901-2000
(80)
1989-2000
(55)
1945-1989
(29)
1801-1900
(13)
1918-1939
(6)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Polska
(261)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(4)
Lublin (woj. lubelskie)
(3)
Niemcy
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(3)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(3)
Białoruś
(2)
Czechy
(2)
Dania
(2)
Europa
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Ukraina
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Arktyka (region)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Białystok (województwo podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Euroregion Puszcza Białowieska
(1)
Gmina Czarna Białostocka (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Izrael
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (województwo świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kutno (woj. łódzkie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Lublin (województwo lubelskie)
(1)
Luena (Angola, prowincja Moxico)
(1)
Mazury
(1)
Myślenice (woj. małopolskie)
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pabianice (woj. łódzkie)
(1)
Powiat ostrowiecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
RPA
(1)
Rwanda
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. pomorskie)
(1)
Turcja
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Warmia
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(409)
Artykuł z pracy zbiorowej
(378)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(196)
Artykuł z czasopisma naukowego
(107)
Praca zbiorowa
(45)
Raport z badań
(43)
Scenariusz zajęć
(34)
Artykuł z czasopisma fachowego
(31)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(19)
Opracowanie
(16)
Biogram
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(13)
Monografia
(9)
Poradnik
(9)
Artykuł fachowy
(8)
Recenzja naukowa
(8)
Podręcznik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł monograficzny
(3)
Artykuł przeglądowy
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Gry i zabawy
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Publikacje
(2)
Recenzja
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Debata
(1)
Etiuda filmowa
(1)
Film dokumentalny
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura włoska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Plakat filmowy
(1)
Plakat społeczny
(1)
Podręczniki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Relacja z wydarzenia
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(709)
Socjologia i społeczeństwo
(319)
Media i komunikacja społeczna
(114)
Psychologia
(96)
Historia
(36)
Medycyna i zdrowie
(17)
Kultura i sztuka
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(15)
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Nauka i badania
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Literaturoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Religia i duchowość
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Językoznawstwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
936 results Filter
Book
In basket
Date of change: 30.11.2021
Pedagogika medialna : wydanie nowe / redakcja naukowa Bronisław Siemieniecki. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2021. - 398, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeksy.
Book
In basket
Date of change: 30.11.2021
Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie / Mirosław J. Szymański. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 230 stron ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 220-230. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Book
In basket
Date of change: 30.11.2021
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza. Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
Book
In basket
Date of change: 26.11.2021
Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym / Tadeusz Gałkowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995 (Gdynia : "Inwest"). - 271, [1] strona : ilustracje, ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 265-[272].
Książka wyjaśnia wiele problemów, które napotykają rodzice i wychowawcy w procesie socjalizacji dziecka autystycznego. Autor przedstawia rehabilitację dziecka w rodzinie: kształtowanie się więzi emocjonalnych, czynniki sprzyjające akceptacji dziecka, sytuację rodziny, formy zdobywania przez nią informacji niezbędnych przy wychowywaniu oraz pomocy, zespół ,,wypalania się sił'' i wychodzenia z niego poprzez ustalenie nowych priorytetów oraz budowanie warunków do rozwoju dziecka. W zakresie opieki szkolnej nad dziećmi autystycznymi zwrócono uwagę na ogólne założenia działań pedagogicznych, zasady dot. ustrukturowanego podejścia w programach szkolnych oraz przedstawiono model postępowania usprawniającego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36966, 33791 (2 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 23.11.2021
Bibliografia na stronach 303-325
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie najkrótszy. Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru, przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 41710 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44296 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Publikacja ukazuje zmianę idei Wiosek Dziecięcych SOS, a szczególnie proces ewolucji w stosunku do pierwotnych założeń koncepcji Wiosek Dziecięcych SOS w ujęciu Hermanna Gmeiera. W publikacji przedstawiono wszystkie elementy związane z działalnością wymienianych palcówek opiekuńczo-wychowawczych, m.in. zaprezentowana została historia powstania pierwszych wiosek i ich rozwój w świecie, założenia organizacyjne i pierwsze próby ich modyfikacji. W monografii omówiono kwestię powołania tych placówek w Polsce oraz zasady ich funkcjonowania, a więc podstawy prawne i rolę, jak spełniają w przygotowaniu wychowanków do usamodzielnienia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Przygotowanie monografii dotyczącej pedagogiki społecznej w Polsce jest zadaniem szczególnie ryzykownym i trudnym. Ryzykownym, ponieważ subdyscyplina ta przez ponad sto lat historii obrosła licznymi opracowaniami, które dodatkowo znacząco się różnią nachyleniem czy ugruntowaniem teoretycznym, charakteryzującym oryginalność poszczególnych ośrodków naukowych, w których była i jest rozwijana. Trudnym, gdyż jako dyscyplina usytuowana na skrzyżowaniu nauk, pedagogika społeczna stała się fundamentem licznych innych subdyscyplin pedagogicznych, a niekiedy nawet inspiracją oryginalnych kierunków myślenia w innych dyscyplinach naukowych. Autorów tekstów zawartych w prezentowanej monografii, poza zainteresowaniem pedagogiką społeczną, łączy jedno – współpraca, znajomość, a niekiedy nawet przyjaźń z Panią Profesor Ewą Marynowicz-Hetką. To właśnie Jej dedykujemy tę książkę. Pani Profesor od wielu lat inicjuje i współtworzy dyskusję naukową poświęconą pedagogice społecznej, dzieląc się swoimi poglądami, propozycjami, wątpliwościami. Mamy nadzieję, że oddawana w Państwa ręce książka włącza się w tę dyskusję, która przecież, poza ugruntowaniem merytorycznym, zawsze opiera się na autentycznych relacjach międzyludzkich, spotkaniach i wspólnych przeżyciach. Ze Wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej. Publikacja może zainteresować czytelników zorientowanych na pogłębianie refleksji nad społeczno-pedagogicznym spojrzeniem na pola praktyki edukacyjnej, socjalnej, opiekuńczej oraz na poszukiwanie narzędzi analizy zachodzących w nich procesów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Bogactwo treści i aktualność poruszanej tematyki sprawiają, że publikacja inspiruje do kolejnych poszukiwań badawczych w zakresie nowych wyzwań stojących przed pedagogiką i profilaktyką społeczną. Książka odznacza się wielkimi walorami naukowymi i zasługuje w pełni na przedstawienie zawartych w niej treści możliwie najszerszemu gronu specjalistów z zakresu pedagogiki i profilaktyki społecznej. Szczególna wartość recenzowanej pracy zawiera się w umiejętnym połączeniu treści dotyczących problematyki teoretycznej i działań w zakresie praktyki. Bez wątpienia książka stanowi inspirację dla nowych obszarów badawczych w szeroko pojętej rzeczywistości kształcenia i wychowania młodego pokolenia, zwłaszcza w aspekcie czynników stymulujących prawidłowy rozwój i czynników zagrażających temu rozwojowi. prof. zw. dr hab. Jadwiga Stawnicka Otaczająca nas rzeczywistość pełna jest zagrożeń i niebezpieczeństw. Czyhają one przede wszystkim na dzieci i młodzież, choć i my, dorośli, dajemy się często im zwieść i osaczyć. Książka, którą przygotowali specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, w przystępny sposób i podparty rzetelną kwerendą dokumentów, raportów i badań, porusza najbardziej aktualne problemy i zagrożenia współczesności. Od tych płynących z cyfrowego świata – którym zachwyca się cała społeczność i bez którego nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania – przez chemiczne uzależnienia zbierające coraz większe żniwo w postaci przedwczesnych zgonów, po nowe, wciąż akceptowane społecznie uzależnienia, takie jak pracoholizm czy ryzykowne zachowania seksualne młodych. Publikacja zawiera diagnozę i sięga do przyczyn tego rodzaju zachowań czy zaburzeń, by w ostatniej części skupić się na nieco chyba zapomnianych wątkach i zagadnieniach, takich jak godność i sumienie człowieka, świat wartości czy rola rodziny i Kościoła katolickiego w profilaktyce i uzdrawianiu zaburzeń i patologii społecznych. Powinni sięgnąć po nią także ci, którzy w procesach pedagogicznych uczestniczą czy je tworzą, oraz ci, którzy zajmują się zawodowo profilaktyką społeczną i zaburzeniami społecznymi, także tymi najnowszymi, które doczekały się wreszcie nowej klasyfikacji Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego – DSM-5. dr hab. prof. UKSW ks. Krzysztof Stępniak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Kolejna publikacja z serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii mądrości dziecka. Oparta została na wynikach badań własnych autorki przeprowadzonych wśród starszych dzieci przedszkolnych. Czytelnik znajdzie tu przegląd zagadnień teoretycznych związanych z pojmowaniem kategorii mądrości - autorka ilustruje wielość znaczeń przypisywanych temu pojęciu, a także liczne uwarunkowania procesu dochodzenia do mądrości. Zagadnieniom teoretycznym towarzyszy część prezentująca wyniki własnych nowatorskich badań autorki opartych na samodzielnie skonstruowanych narzędziach badawczych. Przedstawione wnioski stanowią bogaty, świetny i poznawczo wartościowy materiał, także dla praktyki pedagogicznej, co odzwierciedlają umieszczone na końcu postulaty, przydatne tym bardziej, że poruszany problem ma kluczowe znaczenie dla edukacji i dużą nośność dla praktyki. Celne powiązanie uzyskanych wyników z postulatami pedagogicznymi daje świadectwo znajomości realiów, problemów i sposobów funkcjonowania współczesnego przedszkola. Z recenzji prof. dr hab. Iwony Czai-Chudyby W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Zagadnienia dotyczące zdrowia i promocji zdrowia przedstawione są w licznych publikacjach z zakresu medycyny, psychologii, socjologii, ekonomii i pedagogiki. Opisywane w nich treści koncentrują się wokół teoretycznych analiz związanych z ideą promocji zdrowia, i to najczęściej w odniesieniu do aktualnej wiedzy określonej dyscypliny naukowej. W niniejszej publikacji podjęto próbę zaimplementowania idei promocji zdrowia na użytek pedagogiki społecznej i określenia zadań pedagoga społecznego wobec lokalnych społeczności w zakresie pomnażania ich zdrowotnego potencjału. W literaturze przedmiotu znane są rozważania Prof. dr hab. Ewy Syrek na ten temat, jednak w niniejszym opracowaniu przedstawiono nie tylko teoretyczne ujęcie, ale również podjęto analizę dotychczasowych działań z zakresu promocji zdrowia na terenie województwa śląskiego. Aktywność badawcza powinna wyrażać się nie tylko w poznawaniu faktów, zjawisk i procesów, zarówno w odniesieniu do jednostek, jak i zbiorowości ludzkich, ale również na opisie faktów i zjawisk oraz przebiegu tych procesów, wyjaśnianiu i prognozowaniu przebiegu badanych zjawisk, poszukiwaniu związków przyczynowo - skutkowych lub statystycznych czy zdobywaniu danych użytecznych do konstruowania teoretycznej wiedzy pedagogicznej i wspomaganiu praktyki pedagogicznej, co też starano się uczynić w niniejszej publikacji. Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, szczególnie pedagogiki zdrowia, ale również może znaleźć zastosowanie dla studentów kierunków pielęgniarstwa czy słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu nauk pedagogicznych, socjologicznych, medycznych związanych ze zdrowiem publicznym. Jest również skierowana do przedstawicieli lokalnych samorządów, podejmujących inicjatywy prozdrowotne w lokalnych społecznościach i stanowić dla nich może pomocną lekturę w projektowaniu i realizacji przedsięwzięć z obszaru promocji zdrowia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Pedagogika czasu wolnego / Jan Pięta. - Wyd. 3. - Nowy Dwór Maz. : FREL ; IBUK Libra, 2014. - 278 s.
Napisana w sposób czytelny i zrozumiały książka dla tych, którzy wciąż mają za mało czasu wolnego lub też nie mają pomysłu, jak ten czas wypełnić. Autor uczy umiejętności właściwego wypoczynku i organizowania czasu wolnego, przedstawiając jego różne aspekty: terminologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne. Celem tej książki jest: – zapoznanie czytelników z podstawowymi pojęciami dotyczącymi czasu wolnego i pedagogiki, intencjonalnych i naturalnych środowisk wychowawczych, procesu wychowania i socjalizacji, edukacji ustawicznej, andragogiki i rekreacji; – uświadomienie współczesnych problemów związanych z racjonalnym wykorzystaniem czasu wolnego, wymagających pilnych analiz, sugestii i rozwiązań; – przygotowanie do umiejętnego i wartościowego zdrowotnie, moralnie i kulturalnie spędzania czasu wolnego i dążenia do uzyskiwania wyższej jakości życia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again