Form of Work
Artykuły
(88)
Publikacje naukowe
(67)
Publikacje fachowe
(16)
Książki
(13)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Status
available
(12)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Kłysz-Sokalska Natalia
(4)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Bonar Jolanta
(2)
Dejko Jadwiga
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Marek Elżbieta
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ostarek Ewa
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Banaszewska Wanda
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Borowik Joanna (pedagog)
(1)
Bronk Dorota
(1)
Buła Anna
(1)
Bylica Urszula
(1)
Celińska-Mitał Dorota
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Dudel Barbara
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Falkowska Anna
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gembara Urszula
(1)
Gorczyca Izabela (pedagog)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górecka Joanna (nauczyciel)
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jankowska Małgorzata Maria
(1)
Just Monika Autor
(1)
Juszczyk Stanisław red
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Kasica Katarzyna
(1)
Kasprzak Michalina
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Konieczny Jolanta (pedagog)
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Królica Maria
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kucińska Estera
(1)
Kwiatkowska Karolina
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Lulek Barbara
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Malenda Anna
(1)
Marchlik Paulina
(1)
Masłowska Monika
(1)
Mitas Andrzej W. (1959- )
(1)
Murawska Barbara (pedagog)
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Nawrocka-Rohnka Joanna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oelszlaeger Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olejniczak Marcin
(1)
Ostrowska Alicja (pedagog)
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Palka Stanisław red
(1)
Paszenda Iwona
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Piotrowska Klaudia
(1)
Piotrowski Marek (pedagog)
(1)
Przemiany
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przybyła Olga
(1)
Raszka Renata
(1)
Różańska Aniela
(1)
Sikorska Joanna (1948- )
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Sowińska Halina
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Stucki Edmund
(1)
Styczyńska Marianna
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szady Katarzyna
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wiażewicz-Wójtowicz Paula
(1)
Wichrowska Kamila
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Winiecka Katarzyna
(1)
Wiśniewska Angelika
(1)
Wąsik Barbara (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Year
2020 - 2022
(23)
2010 - 2019
(78)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
2001-
(83)
Country
Poland
(108)
Language
Polish
(108)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Pedagogika wczesnoszkolna
(64)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(52)
Nauczanie początkowe
(31)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Uczniowie klas początkowych
(12)
Studenci
(10)
Kreatywność
(9)
Nauczyciele
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Dojrzałość szkolna
(7)
Umuzykalnianie
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Kompetencje kluczowe
(6)
Metody nauczania
(6)
Twórczość
(5)
Wychowanie
(5)
Badania jakościowe
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Zdolności
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Kształcenie
(3)
Osobowość
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczenie się
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Refleksyjność
(2)
Spostrzeganie
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaufanie
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresja w szkole
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Autorytet
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biocybernetyka
(1)
Biografie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dyskurs podręcznikowy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci trzeciej kultury
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Gibbs, John C.
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Grywalizacja
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki
(1)
Klasa szkolna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komputacjonizm
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Subject: work
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(74)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(43)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Gmina Czarna Białostocka (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(57)
Artykuł problemowy
(49)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(21)
Raport z badań
(14)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł fachowy
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Gry i zabawy
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(85)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
108 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 05.04.2022
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 347)
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-186.
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46639 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 15.02.2022
"Kolorowe muzykowanie" stymulatorem aktywności muzycznej w edukacji dziecka / Mirosław Kisiel. W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 16, Pedagogika zmiany w edukacji dziecka : teoria, badania praktyka w działaniach międzyedukacyjnych, s. 175-189. - 2020.
Bibliografia na stronach 188-189.
Streszczenie w języku angielskim.
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 26.01.2022
Percepcja muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Natalia Kłysz-Sokalska. W: Życie Szkoły. 2021, nr 10, s. 46-50. - 2021.
Bibliografia na stronie 50.
Article
In basket
Date of change: 26.01.2022
Depresja u dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Dorota Zając. W: Życie Szkoły. 2021, nr 9, s. 34-40. - 2021.
Bibliografia na stronie 39.
Article
In basket
Date of change: 26.01.2022
Dziennik w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek. W: Życie Szkoły. 2021, nr 9, s. 8-12. - 2021.
Bibliografia na stronie 12.
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 16.12.2021
Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli – praktyków. Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku „społeczeństwu uczącemu się” powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami – wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy. W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych. Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 07.12.2021
Określone w edukacyjnych raportach światowych kluczowe trendy dla edukacji przyszłości odnoszą się często do indywidualizacji i kreatywności. Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw - przygotowany zbiór tekstów poświęcony edukacji dziecka zawiera rozważania, które można odnieść do trzech obszarów; aktualnych trendów w metodyce i pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, problematyki kreatywności dziecka oraz kontekstów pracy z dzieckiem wymagającym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży, a także osób dorosłych. W serii ukazują się prace dotyczące problematyki edukacyjnych oraz społecznych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej. Dotychczas ukazały się w serii: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, red. K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska M. Modrzejewska-Świgulska, Twórczość codzienna w narracjach pedagogów Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, red. M. Modrzejewska-Świgulska K. J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności A. Chmielińska, Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów Zwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie, gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. [...] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych, które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny. Z recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAM
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Czwarta część książek zawierających pomysły do wykorzystania przez nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym w klasach I-III. Zawiera różnego rodzaju zajęcia, które powinny urozmaicać życie uczniów w szkole. Są to pomysły nie tylko na miłe spędzanie czasu, ale także na bardziej efektywne i dające więcej możliwości nauczycielowi oraz jego wychowankom na działanie. Wiele z tych pomysłów ma na celu ośmielenie dzieci do tego, aby chętnie i bez obaw opowiadały o tym, co je interesuje, co lubią robić i co im najlepiej wychodzi. Zabawy te mają pomóc nauczycielowi w poznaniu ucznia, rozwijać pozytywne postawy moralne i społeczne, pomagać w pokonywaniu różnych przeszkód, zachęcać do współpracy w zespole, uczyć asertywnych zachowań, uczyć wyrażać własne zdanie. Najważniejszym ich celem jest nauczenie dzieci wiary we własne siły i możliwości, by realizowały cele , które sobie wyznaczą i nie zrażały się napotkanymi przeciwnościami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości). Autorka wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy dramy i happeningu oraz warunki poprawnego stosowania ich w edukacji małego dziecka. Przedstawia również praktyczne przykłady dramy w postaci scenariuszy zarówno dram, jak i happeningów edukacyjnych. Ważnym elementem w publikacji jest opisanie stosunku dzieci, rodziców i pracowników przedszkola do tego typu przedsięwzięć. Książka powinna zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 22.09.2021
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 156)
Bibliografia na stronach 569-593.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46495 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again