Form of Work
Artykuły
(7)
Książki
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Author
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(3)
Borowska Anna
(1)
Błaszczyk Anna
(1)
Chrabąszcz Marta
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Durka Grażyna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(1)
Kowalczuk Antonina
(1)
Matras-Mastalerz Wanda
(1)
Nogieć Katarzyna
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa
(1)
Polskich Stowarzyszenie Bibliotekarzy
(1)
Pytlakowska Katarzyna
(1)
Rigall Grażyna
(1)
Szeliga Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Subject
Biblioterapia
(14)
Język polski
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antologie
(1)
Arteterapia
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Choreoterapia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dzień Książki i Praw Autorskich
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Hipoterapia
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Niedorozwój umysłowy w stopniu lekkim
(1)
Polska
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzina
(1)
Teatroterapia
(1)
Tematy i motywy
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Domain
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
15 results Filter
E-book
In basket
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Biblioterapia w ICIM / Katarzyna Pytlakowska // BIBLIOTEKA W SZKOLE/ Dodatek: BIBLIOTEKA. Centrum informacji 02/2011. - 2011, nr 5, s.14-16.
Streszczenie: Autorka przedstawia pomysły na dotarcie do młodzieży o szczególnych potrzebach emocjonalnych.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Na podstawie utworu Konik polny i mrówka Jeana de La Fontaine. Dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej lub gimnazjum.
No cover
Article
In basket
Article
In basket
No cover
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40538 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 06.12.2016
Biblioterapia jako metoda w pedagogice / Ewa Dunin-Wilczyńska // POLONISTYKA. - 2016, nr 3, s. 28-31.
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: Omówiono: codzienność jako kategorię opisu rzeczywistości, rodzinę jako podstawowe środowisko życia człowieka, założenia pracy socjalnej z rodziną, rolę rodziny w kształtowaniu wartości, funkcje radości życia, bajkoterapię jako element wspomagający rozwój dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych, zadania dzielnicowego. Opisano przypadki: seniorów - osób biorących udział w spotkaniach poradniczych opartych na terapii Gestalt; osób z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz osób upośledzonych umysłowo poddanych hipoterapii. Na podstawie badań ukazano: występowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie; opinie studentów - przyszłych nauczycieli nt. edukacji zdrowotnej; porównanie poczucia jakości życia osób chorych na raka, osób korzystających z pomocy społecznej i zdrowych studentów; rozumienie sukcesu przez licealistów (preferowane wartości); rolę komputera w życiu osób chorych na mukowiscydozę; poczucie bezpieczeństwa i zagrożenia u bezdomnych. Także 2 artykuły w jęz. rosyjskim, 3 - w jęz. angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44120 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
Aneksy. Bibliogr. s. [165]-181.
Streszczenie: Spis treści: CZ. TEORETYCZNA I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.1. Istota upośledzenia umysłowego 1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji 1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych. II. Biblioterapia i jej oddziaływanie 2.1. Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu 2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego 2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców 2.4. Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne 2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym 2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Spis treści: CZ. ANALITYCZNA I. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.1. Problematyka badawcza 1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań 1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego. II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów - analiza porównawcza wyników badań 2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce 2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego 2.2.1. Zachowania czytelnicze 2.2.2. Stosunek emocjonalny. III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań 3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup 3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach 3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42117 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41052 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
(Bezpieczne Dziecko)
U góry okł.: dręczyciel potrzebuje pomocy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40466 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40450 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
(Praca Terapeutyczna z Dzieckiem)
U góry okł.: praca terapeutyczna z dzieckiem: zły dotyk - jak o nim rozmawiać.
Streszczenie: Książka przeznaczona dla dzieci. Treść publikacji ma wspierać pracę terapeutyczną z dzieckiem, które doznało krzywdy (bicie, zły dotyk). Publikacja zawiera uwagi dla rodziców, opiekunów, wychowawców i terapeutów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40351 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again