Form of Work
Artykuły
(111)
Książki
(81)
Publikacje naukowe
(19)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Status
available
(80)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(81)
Author
Bielecka Anna
(7)
Gordzielewska Beata
(7)
Hływa Renata
(7)
Kalinowska Elżbieta
(7)
Krempa Barbara
(7)
Skorek Ewa Małgorzata
(7)
Ampulska Ewa
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czajkowska Irena (-2008 )
(4)
Darowska Anna
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Herda Kazimierz
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Lisowska Alicja
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kamińska-Holc Katarzyna
(3)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Kozak Elżbieta
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Milczarek Barbara
(3)
Mysiak Anna
(3)
Renke Ewa
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(3)
Wróbel Danuta
(3)
Zalewska Ewa
(3)
Filipczuk Halina
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Maurer Alicja
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pętlewska Halina
(2)
Wrona Joanna (recenzent)
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Adryjanek Anna
(1)
Antonowicz Dominik (1977- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Banasik Monika
(1)
Barczak Wioletta
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Binder Gislind
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bokszczanin Anna (1959- )
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Budziński Waldemar
(1)
Béliveau Marie-Claude
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chojecka Maria
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czapliński Przemysław
(1)
Czarna Owca Wydawnictwo Wyd
(1)
Dembska Janina
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Dominika Kulczyńska
(1)
Dryja-Zabielska Samanta
(1)
Dubczyńska Maria
(1)
Dumieński Grzegorz
(1)
Dymek-Maciejewska Marzena
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Fryckowski Edmund
(1)
Gaca Andrzej
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Giza Anna
(1)
Grajczak Halina
(1)
Graniczny Marek (1947-2017)
(1)
Green Gordon W
(1)
Gretkowski Andrzej
(1)
Gutkowska Marlena
(1)
Górna Ewa
(1)
Gąsowska Teresa
(1)
Hausner Jerzy
(1)
Year
2020 - 2022
(16)
2010 - 2019
(121)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(3)
Time Period of Creation
2001-
(40)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1901-1914
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(200)
Language
Polish
(199)
Audience Group
Nauczyciele
(9)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Niepowodzenia szkolne
(169)
Dziecko
(29)
Dysleksja i dysgrafia
(20)
Czytanie
(15)
Nauczanie początkowe
(14)
Uczenie się
(14)
Pisanie
(13)
Uczniowie
(12)
Dzieci
(11)
Dziecko trudne
(11)
Trudności w uczeniu się
(10)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(10)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Nauczanie
(8)
Niepowodzenie
(8)
Terapia pedagogiczna
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Lateralizacja
(7)
Matematyka
(7)
Nauczyciele
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Uczeń
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Orientacja przestrzenna
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Muzykoterapia
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Wychowanie
(5)
Dyskalkulia
(4)
Dysortografia
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Metody nauczania
(4)
Młodzież
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Sukces
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Kinezyterapia
(3)
Kształcenie
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Powódź
(3)
Rodzice
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Zapobieganie
(3)
Bibliografia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Drugoroczność
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niesłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Klęski elementarne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Powódź tysiąclecia (1997)
(2)
Samorealizacja
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Zwalczanie
(2)
2001
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dawid, Jan Władysław
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja włączająca
(1)
El Nĩno
(1)
Farmakoterapia
(1)
Geografia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Subject: time
2001-
(17)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(9)
Oborniki (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(15)
Artykuł z pracy zbiorowej
(15)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Matematyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
200 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
ARTYKUŁY: Katarzyna Szmigiel-Rawska, Justyna Ślawska, Sylwia Waruszewska, Identyfikacja gmin zurbanizowanych na podstawie danych przestrzennych, s. 7-25, doi: 10.7366/1509499548601 Przemysław Tomczak, Agnieszka Latocha, Dominik Sikorski, Robert Szmytkie, Katarzyna Kajdanek, Paulina Miodońska, Od regresu do sukcesu. Identyfikacja obszarów wiejskich na podstawie poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego, s. 26-47, doi: 10.7366/1509499548602 Grzegorz Dumieński, Alicja Lisowska, Andrzej Tiukało, Badania ilościowe źródłem danych o adaptacyjności gmin zagrożonych powodzią w zlewni Nysy Kłodzkiej, s. 48-68, doi: 10.7366/1509499548603 Maciej Pilny, Sposoby wyznaczania stref w studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego największych polskich miast, s. 69-82, doi: 10.7366/1509499548604 Joanna Zuzanna Popławska, Strategie reprezentowania interesów mieszkańców przez ruchy miejskie w Polsce, s. 83-97, doi: 10.7366/1509499548605 Agnieszka Murawska, Działania łódzkich ośrodków wsparcia ekonomii społecznej – jako wsparcie dla rozwoju regionu, s. 98-113, doi: 10.7366/1509499548606 RECENZJE: Roman Szul, Dominika Studzińska, Zmiana roli i charakteru granicy polsko-rosyjskiej a uwarunkowania rozwoju polskiej strefy przygranicznej, s. 117-118, doi: 10.7366/1509499548607
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Prekursorką badań interdyscyplinarnych w łódzkim ośrodku geomorfologicznym była Profesor Anna Dylikowa. Współpraca badaczy reprezentujących różne obszary nauki została nawiązana pod-czas archeologicznych badań obozowisk ludności późnopaleolitycznej, które stwierdzono na po-wszechnie znanym stanowisku w Witowie, także w Skaratkach oraz w innych miejscach położonych w pradolinie warszawsko-berlińskiej. W badaniach interdyscyplinarnych, zwanych przez Prof. A. Dy-likową „badaniami zespołowymi”, następował samoistny podział ról, adekwatny do zakresu proble-matyki pojawiającej się na danym stanowisku. Geomorfolog analizował morfologię i strukturę wydm na których bytowali późnopaleolityczni myśliwi i zbieracze, archeolog badał odnalezione artefakty i obiekty, zaś paleobotanik studiował ewolucję roślinności w otoczeniu stanowiska na podstawie ko-palnych sporomorf. Trójosobowy zespół badaczy wydawał się w latach 50. i 60-tych ubiegłego wieku wystarczającym do kompleksowego spojrzenia na paleogeografię badanego stanowiska. Podkreślić należy, że współpraca naukowa była w ośrodku łódzkim bardzo często inicjowana przez archeologów skupiających się w trzech instytucjach – Muzeum Archeologicznym i Etnograficznym w Łodzi, Instytu-cie Archeologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz w Instytucie Historii Kultury Materialnej Polskiej Aka-demii Nauk. Taka organizacja badań utrzymywała się do końca XX wieku; analizy prowadzono ze zmienną intensywnością, w przeważnie niewielkich zespołach, niekiedy poszerzanych o innych specja-listów. Wielokrotnie konfrontowano świadectwa geomorfologiczne, archeologiczne, palinologiczne i wyniki radiometrycznych datowań osadów. Zazwyczaj ich wymowa była zbliżona, ale szczególnie wiele uczyły sytuacje, gdy geomorfolog, archeolog, paleobotanik i fizyk przedstawiali rozbieżne wyniki i wnioski. Sytuacje braku zgodności prowadzonych równolegle analiz specjalistycznych zmuszały do pogłębiania studiów literatury przedmiotu, sięgania do kolejnych źródeł i analiz, reinterpretacji da-nych. Paradoksalnie, rewizję panujących wówczas poglądów i postęp w paleogeografii udawało się uzyskać właśnie w sytuacji sprzeczności wyników poszczególnych analiz, która na początku badań wydawała się niemożliwa do pokonania, a później okazywała się jedynie pozorna. Istotny przełom w badaniach interdyscyplinarnych w ośrodku łódzkim nastąpił w pierwszej deka-dzie XXI wieku w związku z eksploracją unikalnego, małego torfowiska wysoczyznowego „Żabieniec”, położonego na Wzniesieniach Łódzkich w odległości kilku kilometrów na północ do podłódzkich Brze-zin. Tym razem inicjatywa badawcza była po stronie badaczy z Instytutu Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, a obiekt torfowiskowy w którym zostały zbadane osady o miąższości blisko 16,5 m, dawał nadzieję na kompleksowe odtworzenie zmian środowiskowych obejmujących Wzniesienia Łódzkie po-między górnym plenivistulianem a współczesnością. Zespół badawczy uległ znacznemu poszerzeniu – oprócz geomorfologów, archeologa i paleobotanika w jego skład weszli także: geochemik i hydrochemik, hydrogeolog, diatomolg, torfoznawca, gleboznawca, fizyk, historyk oraz specjaliści prowadzący analizy makroszczątków roślinnych, a także analizy paleozoologiczne: kopalnych wioślarek, ameb skorupkowych i muchówek. Badania interdyscyplinarne torfowiska „Żabieniec” nie polegały na nie-uzasadnionym multiplikowaniu kolejnych analiz. Żadna analiza wykonana w oparciu o osady organo-geniczne z „Żabieńca” nie okazała się niepotrzebna. Szkoda jedynie, że własności ekosystemu jezior-no-torfowiskowego nie pozwoliły na rozwój niektórych spośród badanych mikroorganizmów przez całe minione 20 000 lat i nie udało się osiągnąć wyższej rozdzielczości analiz. Badania interdyscyplinarne miały na celu odtworzenie zmienności szeregu konkretnych parame-trów środowiska, w tym niektórych o charakterze ilościowym, uzyskanych z różnych źródeł za pomocą odpowiednich metod badawczych. Zbiór tak zgromadzonych danych, zwanych w literaturze danymi multi-proxy, obrazował ewolucję systemu torfowiskowego w funkcji czasu, odwzorowując tym samym zmiany śro (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Oddawany do rąk Czytelników setny tom Acta Geogrphica Lodziensia, który jest wyjątkowym z dwóch powodów – z uwagi na „okrągły” numer, ale i okoliczność, z którą wiąże się jego powstanie. Prezentowany tom zawiera bowiem zbiór artykułów będących pokłosiem ogólnopolskiej Konferencji „Czynniki różnicowania rzeźby Niżu Polskiego”, która odbyła się w Uniejowie w czerwcu 2012 roku dla uczczenia jubileuszu urodzin Profesor Krystyny Turkowskiej – Redaktora serii Acta Geogrphica Lodziensia w ostatnim piętnastoleciu (1998–2012). Zamieszczone w bieżącym tomie artykuły nawiązują do tytułu uniejowskiej konferencji, niektóre wybiegają jednak poza obszar Polski, wpisując się w szeroki nurt tematyczny serii wydawniczej. Całość stanowi przegląd lokalnych/regionalnych badań nad ewolucją rzeźby i znaczeniem poszczególnych czynników morfotwórczych w jej zróżnicowaniu. W części artykułów, zagadnienie poligenezy i złożoności rzeźby przedstawione zostało na przykładzie wybranych stanowisk regionu łódzkiego, także tych prezentowanych w części terenowej konferencji. Redaktor tomu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 25.07.2022
Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi prawami jednostki do posiadania własnych poglądów, które można było swobodnie przedstawiać. Problem relacji uczeń - nauczyciel jest wielopłaszczyznowy i do tej pory nie posiada uniwersalnych rozwiązań. Inne są relacje w kontekście uczeń - nauczyciel przedmiotu, a inne na zajęciach pozalekcyjnych. Problem dodatkowo komplikuje fakt, że wprawdzie mówi się o relacji ucznia i nauczyciela, lecz nie podkreśla się przy tym, iż relacja ta może być inna, gdy miejsce jednego ucznia zajmie inny. Relacja pomiędzy grupą uczniów, jaką jest klasa, a nauczycielem zależna jest od osobowości nauczyciela. Wystarczy, że zmieni się nauczyciel, a dotychczasowe relacje ulegają zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46914 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 06.06.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40011 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Kultura i rozwój. Ta koniunkcja jednoznacznie wyraża istotę naszego projektu. Składające się na nią pojęcia tworzą nierozerwalny związek, myślenie o jednym z nich bez świadomości jego uwikłania w drugie jest ułomne. O ile bowiem każdy opis rzeczywistości polega na redukcji jej złożoności za pomocą ram pojęciowych i teorii, to opis, w którym podczas owej redukcji złożoności następuje rozerwanie tytułowej koniunkcji, jest z gruntu fałszywy. W rezultacie wieść może do błędnych interpretacji zjawisk zachodzących w przestrzeni społecznej. Konsekwencją są, lub mogą być, nieskuteczne, a nawet szkodliwe polityki publiczne, irracjonalne zachowania zbiorowe i indywidualne, niezdolność do tworzenia właściwych strategii, w końcu obniżony poziom systemowej efektywności adaptacyjnej grożący załamaniem możliwości rozwoju. Czym jednak jest kultura? I czym jest rozwój? Odpowiadając na te pytania zmierzyć się musimy z paradoksem. O ile bowiem związek wyrażony w koniunkcji „kultura i rozwój” ma charakter uniwersalny, o tyle pojęcia go opisujące odnoszą się do zjawisk podlegających nieustannej zmianie, mających żywy, emergentny charakter. To właśnie ten charakter decyduje o potencjale twórczym, a więc zdolności do tworzenia nowych idei i dzieł, poprzez innowacyjne impulsy inicjujące zmianę społeczną, technologiczną i polityczną. Zmiana, czyli nieciągłość w funkcjonowaniu i reprodukcji systemu umożliwiająca jego przejście do nowego stanu, jest istotą rozwoju. Periodyk wydawany we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie oraz Uniwersytetem Warszawskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce publikację pt. Polityka ekonomiczna, wydaną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 58 artykułów (w tym 5 w języku angielskim), w których Autorzy prezentują wyniki badań dotyczących zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnych systemów gospodarczych w zakresie polityki gospodarczej. Tematyka podjęta w artykułach jest stosunkowo szeroka – mieści się w czterech obszarach problemowych. Pierwszy przedstawia rozważania związane z polityką innowacyjną, wolnością prowadzenia działalności gospodarczej oraz for-mami współpracy przedsiębiorstw. Drugi obszar dotyczy polityki transportowej, w tym infrastruktury i konkurencji. Trzeci obejmuje opracowania z zakresu polityki społecznej i zdrowotnej państwa – na poziomie zarówno krajowym, jak i lokalnym. Czwartą grupę stanowią artykuły dotyczące rolnictwa, w tym szczególnie wspólnej polityki rolnej i przemian w strukturze agrarnej. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów zajmujących się w praktyce problematyką ekonomiczną, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich. Artykuły składające się na niniejszy zbiór były recenzowane przez samodzielnych pracowników naukowych uniwersytetów, w większości kierowników katedr polityki ekonomicznej. W tym miejscu chcielibyśmy serdecznie podziękować za wnikliwe i rzetelne recenzje, często inspirujące do dalszych badań. Oddając po-wyższą publikację do rąk naszych Czytelników, wyrażamy nadzieję, że ze względu na jej wszechstronny charakter spotka się ona z zainteresowaniem i przyczyni do rozpoczęcia inspirujących dyskusji naukowych. Jerzy Sokołowski, Grażyna Węgrzyn
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36216 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 10.02.2022
Terapia trudności w uczeniu się / Iwona Dąbrowska-Jabłońska. W: Terapia dzieci i młodzieży : metody i techniki pomocy psychopedagogicznej, s. 87-134. - 2006.
Bibliografia na stronach 130-134.
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 24.01.2022
(Narzędziownia)
Materiał dodatkowy do artykułu: "Jak nauczyć dzieci radzenia sobie z porażkami?".
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again