Form of Work
Artykuły
(7)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Długosz Piotr
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Markiewicz Inga
(1)
Niezgoda Marian
(1)
Pilszyk Anna
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Syrek Ewa
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Subject
Młodzież
(7)
Problemy
(2)
Problemy współczesności
(2)
Alkoholizm
(1)
Bezradność
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Eksternalizacja problemu (psychoterapia)
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Patologia społeczna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Profilaktyka systemowa
(1)
Rodzice
(1)
Stres
(1)
Sytuacja trudna
(1)
Szkoła
(1)
Uczeń
(1)
Wartości społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Domain
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Autorzy niniejszej publikacji to w dużej mierze młodzi badacze, którzy prezentują wyniki badań własnych lub badań zespołowych, prowadzonych w takich ośrodkach akademickich, jak Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, Uniwersytet Zielonogórski, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Drohobycki Uniwersytet Pedagogiczny, Państwowa Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu. Takie badania, choć mają charakter wycinkowy lub regionalny, łączy wspólna idea: próba diagnozy współczesnej młodzieży (nie tylko polskiej). Owa różnorodność stanowi o wartości publikacji. Artykuły zebrane w pracy Młodzież w społeczeństwie ryzyka w większości stanowią przyczynki do bardziej pogłębionej refleksji nad stylem życia, problemami, obszarami aktywności, wartościami i celami życia współczesnej polskiej młodzieży. Jeden tekst odnosi się do młodzieży ukraińskiej. Autorzy to na ogół młodzi badacze koncentrujący się na problemach młodzieży ze swojego regionu. Przedstawiane przez nich dane mogą być wykorzystane w ogólniejszych analizach, pod warunkiem że metodologia tych badań zostanie w każdym przypadku dokładnie opisana. Wartością planowanej publikacji są różnorodność problematyki z obszaru socjologii młodzieży i edukacji, zróżnicowanie stosowanych metod badawczych oraz poddanych badaniu środowisk. Opisywana jest młodzież gimnazjalna, studencka, a także absolwenci wyższych uczelni, młodzi ludzie z wschodniego i zachodniego pogranicza, z małych miasteczek i dużych miast. Wiedza zawarta w poszczególnych tekstach istotnie wzbogaca portrety współczesnej młodzieży. Z recenzji prof. Marii Zielińskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Strategia rozwiązywania problemów młodzieży / Teresa Nowacka // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2004, 8, s.49-50.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38515 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 06.12.2016
Kowalski, do tablicy ! / Sylwia Klichowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2005, 1, s.21-26.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again