Forma i typ
Artykuły
(6)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Autor
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Program dydaktyczno-wychowawczy
(3)
Program wychowawczy
(3)
Planowanie dydaktyczne
(2)
Czytelnictwo
(1)
Edukacja czytelnicza i medialna
(1)
Ewaluacja dydaktyczna
(1)
Musierowicz Małgorzata
(1)
Program czytelniczo-wychowawczy
(1)
Program nauczania
(1)
Sport wodny
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
7 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro. Analysis of essential aspects of institutional preschool care and education for young children and presentation of selected conceptual solutions. The author analyzes them against the background of two approaches: liberalism-based and "grass-roots experimenting" based on civic initiatives. He wonders about their characteristics, conditions and consequences, and the chances of their success. It indicates the open and hidden dangers that are associated with the breaking of solidarity and social unity, with the domination of individualism, rivalry and competition. Referring to theory and practice, he proposes examples of specific conceptual solutions (Reggio Emilia, High / Scope Program and diversified education) that fit into the space of civil society and fit into civic, community activity, dictated by concern for the common good.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Tworzenie programu wychowawczego szkoły / Alina Trubisz, Ewa Dmuchowska // NOWA EDUKACJA ZAWODOWA. - 2001, 2, s.31-33.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
Program wykorzystuje twórczość Małgorzaty Musierowicz oraz powieści dla młodzieży innych autorów. Przeznaczony jest dla dorastającej młodzieży.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2016
O planowaniu działań wychowawczych / Urszula Grygier // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2007, nr 2, s.39-43.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej