Form of Work
Książki
(190)
E-booki
(88)
IBUK Libra
(88)
Artykuły
(28)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(189)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(191)
Author
zbiorowa Praca
(24)
Kozioł Leszek
(18)
Zimniewicz Kazimierz (ekonomia)
(7)
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
(5)
Krzakiewicz Kazimierz
(4)
Przedsiębiorczość
(4)
Skalik Jan (1943- )
(4)
Uniwersytet Ekonomiczny (Wrocław)
(4)
Akademia Ekonomiczna (Poznań )
(3)
Buzek Ludgarda
(3)
Czekaj Janusz
(3)
Komosa Andrzej
(3)
Kramer Matthias
(3)
Lichtarski Jan (1946- )
(3)
Majchrzak Jadwiga (1941-2006)
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Pietraszewski Marian
(3)
Urbaniec Maria
(3)
Balasińska Elżbieta
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Barabasz Adela
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Bieniok Henryk (1940- )
(2)
Dobija Mieczysław
(2)
Dębski Stanisław
(2)
Foltyn Mieczysław
(2)
Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości
(2)
Grudzewski Wiesław Maria
(2)
Hamrol Adam
(2)
Jaremczuk Kazimierz
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kraśnicka Teresa
(2)
Kuna-Marszałek Anetta
(2)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Mantura Władysław
(2)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(2)
Mikuła Bogusz (1966- )
(2)
Podstawy
(2)
Prawo
(2)
Przedsiębiorca W Unii Europejskiej
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Sudoł Stanisław (1928- )
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Więckowski Jerzy
(2)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(2)
Ackoff Russell Lincoln (1919- )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im (Poznań )
(1)
Adamek Jacek
(1)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Arendt Łukasz
(1)
Arent Anna
(1)
Bachorz Piotr
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balawajder Krystyna
(1)
Baran Jolanta (nauki techniczne)
(1)
Barczak Beata
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Bednarski Marek
(1)
Bednarski Marek (nauki ekonomiczne)
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Biblioteczka Związkowa
(1)
Biblioteka Kadr Kierowniczych
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biczyński Stefan
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Bittel Lester R
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borys Grażyna
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Boček Evžen (1966- )
(1)
Bożykowski Marek
(1)
Bramham John
(1)
Bratkowski Stefan
(1)
Bratnicki Mariusz
(1)
Bratnicki Mariusz (1947- )
(1)
Brauweiler Jana
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Burton Celia
(1)
Błaszczyk Barbara
(1)
Błaszczyk Wanda red
(1)
Chrościcki Zbigniew
(1)
Cichowski Edmund
(1)
Ciechomski Wiesław
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cieśla Mirosław
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Cyrson Edward
(1)
Cyrson Edward Franciszek
(1)
Czachór Zbigniew
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Year
2020 - 2022
(23)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(36)
1980 - 1989
(22)
Time Period of Creation
2001-
(34)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(307)
Language
Polish
(297)
English
(10)
Audience Group
Szkoły wyższe
(4)
Doradcy zawodowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Demographic Group
Literatura czeska
(1)
Subject
Przedsiębiorstwo
(148)
Zarządzanie
(88)
Organizacja przedsiębiorstwa
(35)
Kadry
(12)
Przedsiębiorstwo społeczne
(12)
Gospodarka
(11)
Unia Europejska
(11)
Zarządzanie strategiczne
(10)
Organizacja
(8)
Praca
(8)
Innowacje
(7)
Marketing
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(7)
Ekonomia społeczna
(6)
Integracja europejska
(6)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(5)
Rachunkowość
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Motywacja pracy
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Organizacja pracy
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Ekonomika
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Polska
(3)
Prawo ochrony środowiska
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(3)
Telepraca
(3)
Turystyka
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Aktywizacja zawodowa
(2)
Bhp
(2)
Ekonomia
(2)
Ekorozwój
(2)
Gastronomia
(2)
Globalizacja
(2)
Hotelarstwo
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Kobieta
(2)
Magazynowanie
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Menedżerowie
(2)
Negocjacje
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Polityka społeczna
(2)
Poradniki
(2)
Prawo finansowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przedsiębiorstwo handlowe
(2)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Reklama
(2)
Ruchy i organizacje ekologiczne
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie projektem
(2)
Zatrudnienie
(2)
Administracja publiczna
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza finansowa
(1)
Antoszkiewicz, Jan (1937- )
(1)
Arystokracja
(1)
Automatyka
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezprzewodowa lokalna sieć komputerowa
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteka
(1)
Biurowość
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety gminne
(1)
Centra i kluby integracji społecznej
(1)
Ceny
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Decyzje
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dywestycje
(1)
EMAS
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekologia
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
Ergonomia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka gospodarcza
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Geometria fraktalna
(1)
Subject: time
2001-
(23)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Subject: place
Polska
(12)
Czechy
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(13)
Artykuł z pracy zbiorowej
(11)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Satyra
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(20)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
307 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 18.05.2022
Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie. Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: - teorie zarządzania, - społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, - środowisko przedsiębiorstwa, - proces podejmowania decyzji, - planowanie, - organizowanie, - zarządzanie kadrami, - zachowanie organizacyjne, - przewodzenie, - przedsiębiorczość, - kontrolowanie. Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzania e-biznesem. Autor trafnie i umiejętnie argumentuje pilną potrzebę upowszechnienia nowoczesnej teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem biznesu elektronicznego i jego wirtualizacji w działalności przedsiębiorstwa (…). Podjął aktualne, złożone i ambitne zadanie zaprezentowania i przedyskutowania wielu problemów dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej z zastosowaniem e-biznesu i nowoczesnych technologii informacji i komunikacji (ICT), bazując na własnych badaniach i doświadczeniach innych krajów oraz najnowszym dorobku naukowym, zawartym w krajowej i anglojęzycznej literaturze przedmiotu. Treści zawarte w podręczniku znacząco wpłyną na rozwój edukacji i sylwetki zawodowej studentów kierunku biznesowego, a także studentów innych specjalności. Prof. dr hab. Bernard F. Kubiak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 18.05.2022
Wydawnictwo PWN z radością przedstawia najnowsze, już 7. wydanie przekrojowej publikacji TRANSPORT. Od czasu wydania poprzedniej wersji tej publikacji zaszły bardzo poważne zmiany w transporcie i odczuwalny jest już od dawna brak aktualnej wersji książki o charakterze kompendium wiedzy o transporcie. Zgodnie z opinią prof. GWSH dr hab. Marii Michałowskiej „to jedyny w Polsce podręcznik akademicki, który w założeniu ma obejmować szerokie spektrum problemów stanowiących aktualną rzeczywistość dotyczącą funkcjonowania i rozwoju transportu w zmieniającym się otoczeniu”. W najnowszym wydaniu TRANSPORTU położono nacisk na innowacje w różnych gałęziach transportu, nowe wymagania środowiskowe, nową aktualną politykę Unii Europejskiej wobec transportu, problemy dostosowania infrastruktury transportu do nowych wyzwań, czy transport w zintegrowanych łańcuchach logistycznych, a także różne problemy zw. ze spedycją. Wśród Autorów najnowszego wydania TRANPORTU są wybitni przedstawiciele świata nauki, jak i gospodarki w Polsce, profesorowie tytularni wyższych uczelni: prof. dr hab. Krystyna Wojewódzka-Król, prof. dr hab. Elżbieta Załoga, prof. dr hab. Juliusz Engelhardt, prof. dr hab. Andrzej Grzelakowski, prof. dr hab. Andrzej Ruciński, prof. dr hab. Danuta Rucińska, prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski, prof. dr hab. Krzysztof Szałucki i prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski. Skład autorski, uniwersalność i kompleksowość oraz wysoki poziom merytoryczny sprawiają, że książka TRANSPORT. TENDENCJE ZMIAN jest jedynym dostępnym na rynku systemowym ujęciem problemów transportu, potrzebnym zarówno studentom, jak i praktykom gospodarczym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Wydana wspólnymi siłami stowarzyszenia i wydawnictwa, książka “Wielki przemysł, wielka cisza” to historie największych zakładów przemysłowych i łódzkiego świata pracy w okresie PRL oraz transformacji w naszym mieście. Historia gospodarcza i losy poszczególnych fabryk uzupełniają się z głosami pracownic i pracowników. Gromadzone od lat materiały przybliżają losy 30 wybranych fabryk, a fragmenty historii mówionych zabierają nas na hale produkcyjne, do laboratoriów a nawet robotniczych domów. Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami, archiwalnymi reklamami zakładów przemysłowych i fotografiami lotniczymi a dodatkowo można w niej znaleźć: • słownik terminów produkcyjnych • listy adresowe fabryk • schematy produkcji włókienniczej • mapę wybranych zakładów pracy “Wielki przemysł, wielka cisza” to podsumowanie kilkuletniej pracy zespołu osób związanych z Łódzkim Stowarzyszeniem Inicjatyw Miejskich Topografie, które od dekady tworzy Cyfrowe Archiwum Łodzian Miastograf.pl, gdzie można znaleźć jeszcze więcej materiałów o Łodzi. *** “Zdecydowanie warto sięgnąć po tę książkę. Chętnie sięgną po nią miłośnicy Łodzi, a także historycy społeczni, historycy przemysłu, praktycy historii mówionej. Może przydać się jako pomoc przewodnikom miejskim oraz jako pomoc edukacyjna w szkolnictwie wyższym. (…) O jej unikalnym charakterze świadczy jednak przede wszystkim wykorzystanie historii mówionej, która daje wgląd w doświadczenie i życie codzienne pracownic i pracowników łódzkiego przemysłu w XX wieku.” – dr. hab. Joanna Wawrzyniak, Uniwersytet Warszawski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Polecamy książkę, która jest jak bardzo dobra multiwitamina. Dostarcza kompleksowego wsparcia osobom, które chcą poznać świat finansów i funkcjonować w tym świecie, a zatem jest wsparciem dla szerokiego grona czytelników. Kompleksowość wiąże się z szerokim spektrum poruszanych zagadnień: od finansów osobistych po finanse międzynarodowe, od finansów publicznych po finanse przedsiębiorstw, od prostych instrumentów finansowych, jak czek, po te notowane na giełdach papierów wartościowych. Co ważne, zagadnienia te przedstawiono w świetnie przyswajalnej pigułce. Przyswajalność tej pigułki wynika z formy i języka przekazu. Czytelnik znajdzie tu przejrzyste definicje i liczne przykłady oraz ilustracje. Znajdzie też zadania, które umożliwią mu weryfikację zdobytej wiedzy. Choć podręcznik był tworzony z myślą o młodzieży przygotowującej się do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”, z pewnością będzie też wsparciem dla wielu innych czytelników i poszerzy grono finansomaniaków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO. Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Autor książki stara się na nowo spojrzeć na zagadnienie bankructwa, upadłości i likwidacji przedsiębiorstw od strony teoretycznej i uwzględnić w największym stopniu oczekiwania i potrzeby praktyki gospodarczej. Książka wnosi nowe idee i metody, a także przedstawia wyniki badań tych złożonych zjawisk na poziomie mikro, branży i regionalnym. Z jednej strony Autor poszukuje w niej innych fundamentów teoretycznych badania zjawiska bankructwa, upadłości i likwidacji przedsiębiorstw nawiązując do dorobku K. Darwina, Punctuated Equilibrium Theory czy koncepcji twórczej destrukcji według J.A. Schumpetera. Z drugiej strony ważnym nurtem eksponowanym w książce jest nie tylko pokazanie wagi posiadania adekwatnych informacji o badanych zjawiskach, ale podjęcie bardzo pracochłonnego, skomplikowanego, autorskiego opracowania bazy danych o upadłościach przedsiębiorstw w latach 2007–2013. Ważnym obszarem koncepcyjnym jest też wykazanie potrzeby badania zjawisk bankructwa, upadłości oraz likwidacji firm w przekroju regionalnym. Wyróżnikiem pracy jest również strona metodyczna, która pokazuje nowe obszary i metody pogłębionej analizy badanych zjawisk na podstawie informacji pochodzącej ze sprawozdawczości finansowej i instytucji zajmujących się zagadnieniami upadłości, bankructwa i likwidacji przedsiębiorstw. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Zeszyt ten jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów w odniesieniu do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian powoduje powstanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwa nowe problemy, których nie da się rozwiązać bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do tempa wspomnianych zmian. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują problematykę pomiaru rentowności przedsiębiorstwa, prognozowania stanu aktywności gospodarczej krajów przed-wschodzących, badania finansowej skuteczności działań B+R w przedsiębiorstwie; jak również analizy czynników rozwoju banków spółdzielczych, oceny skuteczności systemu motywowania kadry kierowniczej, działań marketingowych i mediów społecznościowych w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Zeszyt jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwają nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Rozwój wspomnianych nauk, dzięki badaniom naukowym i wiedzy praktycznej, utwierdza nasze przekonanie, ze większość zasad, twierdzeń, metod i procedur posiada ściśle określony przedmiot i zakres racjonalnego zastosowania. Zmieniający się świat często zmusza nas do weryfikacji, a nawet odrzucenia obowiązujących dotąd rozwiązań organizacyjnych, czy standardów postępowania badawczego – dochodzimy bowiem do wniosku, ze mają one ograniczony zakres adekwatności, odpowiedniości do rzeczywistości. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer "Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, czterdziesty szósty z kolei, tym razem jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do zmian i tempa rozwoju ekonomicznego i społecznego. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce pomiaru rentowności czynników wytwórczych i zagadnieniom analizy dyskryminującej przedsiębiorstwa; badaniu efektywności funkcjonowania rad nadzorczych, skuteczności systemu motywacyjnego potencjału pracy oraz funkcjonalności systemu informacji marketingowej; charakterystyce metod analizy i oceny nowych form turystyki poznawczej; jak również badaniom nad sposobami ograniczenia ubóstwa i kwestiom dynamizowania rozwoju regionalnego (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
W kolejnym, 33. numerze „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” publikujemy prace autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych i praktyki gospodarczej, a w szczególności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Poznańskiej, Politechniki Gdańskiej oraz Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Wprawdzie problematyka artykułów jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów strategicznych, ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: ewaluacja efektywności kontraktów menedżerskich w sektorze przedsiębiorstw komunalnych; zarządzanie wiedzą i kooperacja zewnętrznych aliansów wiedzy w stymulowaniu innowacji w przedsiębiorstwie; kształtowanie nowych form pracy w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi; wpływ regulacji prawnych i audytu środowiskowego na poprawę jakości produktów; ocena efektywności działalności administracji podatkowej w Polsce i prowadzonej przez nią polityki podatkowej w ostatnich miesiącach.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again