Form of Work
Artykuły
(45)
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Chmura-Rutkowska Iwona
(2)
Borowska Katarzyna (coach)
(1)
Brańka Zofia
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Gajda Mateusz (prawo)
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Grzymała Justyna
(1)
Kałka Izabela
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Levenkron Abby
(1)
Levenkron Steven
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Madanes Cloé (1940- )
(1)
Matusiak-Rześniowiecka Anna (1984- )
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakowska Anna Maria (1960- )
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Pietrucha-Hassan Małgorzata
(1)
Poleszak Wiesław
(1)
Puchała Dominik
(1)
Płatek Monika (1953- )
(1)
Romaniuk Ryszard
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Skoczylas Natalia
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Suska-Kuźmicka Monika
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Teutsch Agata
(1)
Woźniakowska-Fajst Dagmara
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wyżyńska Janina
(1)
Wyżyński Tomasz
(1)
Ziemińska Beata
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Świerszcz Jan
(1)
Year
2020 - 2022
(9)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(20)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(57)
Language
Polish
(56)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Przemoc seksualna
(29)
Molestowanie seksualne
(15)
Przemoc w rodzinie
(9)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(7)
Przemoc
(6)
Przemoc wobec kobiet
(6)
Dziecko
(4)
Pedofilia
(4)
Seksualne wykorzystywanie dzieci
(4)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(3)
Nauczyciele
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Agresywność
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Kobieta
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Seksualność
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Zgwałcenie
(2)
Życie seksualne
(2)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Autorytet
(1)
DAPHNE
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziewczęta
(1)
Empatia
(1)
Globalizacja
(1)
Homoseksualizm
(1)
Internet
(1)
Kara cielesna
(1)
Kazirodztwo
(1)
Korupcja
(1)
Kryminologia
(1)
Leki
(1)
Miłość
(1)
Młodzież
(1)
Narkotyki
(1)
Nienawiść
(1)
Ofiary gwałtu
(1)
Palmer-Fernandez, Gabriel
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Polityka
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Praca
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo do wizerunku
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Procedura "Niebieskie Karty"
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc a dziecko
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępczość
(1)
Płeć
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo bliskości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Seksualizacja
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawca
(1)
Studenci
(1)
Subkultury
(1)
Symbole państwa
(1)
Symbolika chrześcijańska
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Toksyczne związki
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zaniedbanie (socjologia)
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdrowie reprodukcyjne
(1)
Zemsta
(1)
Środki odurzające
(1)
Subject: time
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
57 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 25.05.2022
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków. Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudnosć z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt. Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 18.03.2022
Autorka podejmuje temat uporczywego nękania (stalkingu) oraz innych form prześladowania emocjonalnego (mobbingu, bullyingu i molestowania seksualnego). Prezentuje wyniki ogólnopolskich, reprezentatywnych badań aktowych dotyczących stalkingu. Przedstawia usystematyzowane definicje psychologiczne i kryminologiczne zjawisk zaliczanych do przemocy emocjonalnej, a ponadto także ich historię i uwarunkowania kulturowe oraz informacje o skali występowania w Polsce i na świecie. Szczegółowo analizuje przepisy państw Unii Europejskiej kryminalizujące stalking oraz polskie przepisy karne i wykroczeniowe dotyczące uporczywego nękania, a także regulacje dotyczące mobbingu, molestowania seksualnego i bullyingu. Opisuje sylwetki sprawcy i ofiary przemocy emocjonalnej, ze szczególnym uwzględnieniem typologii sprawców i ofiar stalkingu. Odnosi się do reakcji (formalnej i nieformalnej) na stalking i inne czyny o charakterze przemocy emocjonalnej. W kryminologii [książka Dagmary Woźniakowskiej-Fajst] jest jedną z najlepszych prac w ostatnich latach. Autorka jest osobą kompetentną w swojej dziedzinie – kompetentna jako kryminolog, znawczyni polityki kryminalnej, dobry analityk zagadnień prawno-dogmatycznych. Prof. dr hab. Irena Rzeplińska Co niezmiernie ważne, lektura książki może także przyczynić się do rozszerzenia działań wspomagających osoby pokrzywdzone, ułatwić dotarcie do ofiar stalkingu czy innych form nękania emocjonalnego. Może jednocześnie inspirować do przeciwdziałania tego rodzaju przemocy, co ma szczególnie istotne znaczenie we współczesnej rzeczywistości społecznej. (Dr hab. Beata Gruszczyńska, em. prof. UW) ********* Stalking and other types of emotional violence: A criminological study The author addresses the topic of stalking and other forms emotional harassment (mobbing, bullying and sexual abuse). She presents the results of Polish research on stalking court records, systematized psychological and criminological definitions of phenomena classed as emotional violence, their history and cultural determinants, as well as information on the scale of occurrence of these phenomena in Poland and in other parts of the world. The author analyses regulations of EU countries criminalizing stalking and Polish criminal and misdemeanour laws concerned with stalking, as well as regulations concerned with mobbing, sexual harassment and bullying. She describes the profiles of perpetrators and victims of emotional violence, in particular taking into consideration the typology of stalking perpetrators and victims. ********* Dagmara Woźniakowska-Fajst – doktorka nauk prawnych, kryminolożka. Adiunktka w Katedrze Kryminologii i Polityki Karnej Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Sekretarzyni Zarządu Polskiego Towarzystwa Kryminologicznego im. Prof. Stanisława Batawii. Członkini Europejskiego Towarzystwa Kryminologicznego i Stowarzyszenia Interwencji Prawnej. Nauczycielka akademicka w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW, specjalistka w dziedzinie edukacji prawnej. Zajmuje się problematyką nękania na tle emocjonalnym, wiktymologią, zachowaniami dewiacyjnymi nieletnich i kobiet, medialnym prezentowaniem przestępczości, przestępczością cudzoziemców oraz polityką wymiaru sprawiedliwości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 26.01.2022
(Agresja i przemoc we współczesnym świecie ; t. 2)
Materiały z interdyscyplinarnej konferencji naukowej zorg. w dniach 20-22 kwietnia 1998 r. w Krakowie.
Bibliografia przy referatach.
Tom zawiera artykuły o charakterze teoretycznym i diagnostycznym, prezentowane w czasie konferencji naukowej na temat agresji ("Agresja i przemoc we współczesnym świecie") zorganizowanej w Krakowie w 1998 r. Ukazując problem agresji w rodzinie i w szkołach (podstawowych, średnich i policealnych) omówiono przemoc wobec dziecka, wobec kobiety, w kontaktach między uczniem a nauczycielem, w społeczności uczniów, w wychowaniu fizycznym, agresywność dziewcząt i chłopców. Szeroko przedstawiono profilaktykę oraz terapię agresji i przemocy, w tym: rolę pedagoga szkolnego, rozwijanie przez uczniów umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją, przykłady zajęć terapeutycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36052 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 19.07.2021
(Na Ratunek)
Wyd. 1 pt.: Seks, miłość, przemoc.
Bibliogr. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38703 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Zły dotyk - prawdy i mity / Krzysztof Zajdel // DYREKTOR SZKOŁY. - 2007, nr 11, s.44-46.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Psychiczne konsekwencje gwałtu / Sylwia Kluczyńska // NIEBIESKA LINIA. - 2011, nr 1, s.5-9.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Przemoc seksualna jako forma relacji rówieśniczej w subkulturze / Jacek Tyc // OPIEKA - WYCHOWANIE - TERAPIA. - 2009, nr 1-2, s. 8-14.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Przemoc seksualna w wojsku / Ryszard Romaniuk // NIEBIESKA LINIA. - 2013, nr 2, s. 19-22.
Streszczenie: Skala zjawiska przemocy seksualnej wobec kobiet i mężczyzn w wojsku USA. Stygmatyzacja w wojsku. Trauma gwałtu u zgwałconych mężczyzn.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Seksualne krzywdzenie dziecka / Krystyna Baranowicz // EDUKACJA. - 1998, 2, s.66-77.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Rozmowy intymne: o przemocy seksualnej w rodzinie / Anna l. Grygoruk // KWARTALNIK PEDAGOGICZNY. - 2005, 2, s.161-172.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Zły dotyk w mediach / Monika Sajkowska // NIEBIESKA LINIA. - 2005, 6, s.18-22.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Sprawy seksualnego wykorzystywania dzieci / Irena Pospiszyl // PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA. - 1997, nr 3, s.242-250. - Warszawa.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Wiktymizacja wychowanków domów dziecka / Monika Sajkowska // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2005, 10, s.3-17.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again