Form of Work
Artykuły
(99)
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(12)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(37)
Branch
Wypożyczalnia
(37)
Author
Falkowski Andrzej (1953- )
(4)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Janiak Aleksandra
(2)
Szczęsna Ewa
(2)
Torbus Hanna
(2)
Torbus Wiesław
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Banaszkiewic-Zygmunt Edyta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bortliczek Małgorzata
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Bralczyk Jerzy
(1)
Brewczyńska Magdalena
(1)
Brodzikowska Maria
(1)
Brzyszcz Ewelina
(1)
Bąk Krzysztof
(1)
Czarnecki Paweł
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Ginter Joanna
(1)
Gnyp Justyna
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Golka Marian (1948- )
(1)
Grabna Alina
(1)
Graczyk Agnieszka
(1)
Grochowska Alicja
(1)
Grzybowska Agnieszka (polonista)
(1)
Hajzer Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Heath Robert
(1)
Jachnis Anna
(1)
Janiak-Jasińska Agnieszka
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeziński Marek
(1)
Kaczmarek Mirosława
(1)
Kall Jacek
(1)
Kiwak Ewa
(1)
Koczur Regina
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Konieczna Małgorzata
(1)
Kosak Małgorzata
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kożuszek Magdalena
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Lewandowska-PająkCelina
(1)
Lisowska Beata
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Lizak Jadwiga
(1)
Makowelska Urszula
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Marketing Bez Tajemnic
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Miller Agnieszka
(1)
Miluska Jolanta
(1)
Murdoch Anna
(1)
Muszyńska Danuta
(1)
Nadolska Joannna
(1)
Najbert Marta
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Paczkowski Andrzej
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Polska Biuro Rzecznika Praw Dziecka
(1)
Popadiak-Kuligowska Tatiana
(1)
Raczyńska Ewelina
(1)
Rafińska Elżbieta
(1)
Rasińska Renata
(1)
Rożek Lucyna
(1)
Rybakiewicz Justyna
(1)
Siejak Anna
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Skowronek Katarzyna
(1)
Styśko-Kunkowska Małgorzata (1975- )
(1)
Szeląg Marlena
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szymkowska-Bartyzel Jolanta
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Tomczyk Łukasz (pedagog)
(1)
Trawa Elżbieta
(1)
Uniwersytet Gdański Wydawnictwo
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wesołek Beata
(1)
Wieja Magdalena
(1)
Wierzba Paulina
(1)
Wiktor Jan Władysław
(1)
Wilas Aldona
(1)
Witucka Magda
(1)
Wrzochul-Stawinoga Justyna
(1)
Wróblewska Violetta
(1)
Wydawnictwo Park
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz (1970- )
(1)
Łaciak Beata (1964- )
(1)
Łośgraf - Oficyna Wydawnicza Wiesław Łoś
(1)
Łysak Alina (1982- )
(1)
Šmid Wacław
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(106)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(4)
Time Period of Creation
2001-
(25)
Country
Poland
(142)
Language
Polish
(142)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Młodzież
(1)
Subject
Reklama
(114)
Dziecko
(12)
Reklama społeczna
(10)
Edukacja czytelnicza i medialna
(8)
Marketing
(8)
Telewizja
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Język polski
(7)
Dzieci
(5)
Internet
(5)
Młodzież
(5)
Public relations
(5)
Biblioteki szkolne
(4)
Książka
(4)
Reklama telewizyjna
(4)
Scenariusz lekcji
(4)
Wychowanie
(4)
Decyzje
(3)
Kobieta
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kultura masowa
(3)
Psychologia
(3)
Reklama internetowa
(3)
Agresja
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Edukacja medialna
(2)
Film
(2)
Gimnazjum
(2)
Język
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja
(2)
Konspekt zajęć
(2)
Książki
(2)
Media
(2)
Poznanie
(2)
Prasa
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przysposobienie biblioteczne
(2)
Psychologia ekonomiczna
(2)
Retoryka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Starość
(2)
Strategia marketingowa
(2)
Strony WWW
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoła
(2)
Uzależnienia
(2)
Zachowanie
(2)
AIDS
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioteka publiczna
(1)
Biblioteka szkolna
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Bioetyka
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Cielesne zaburzenie dysmorficzne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo szkolne
(1)
Czytanie krytyczne
(1)
Czytelnictwo
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysmorfia mięśniowa
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emocje
(1)
Encyklopedie
(1)
Erotyzm
(1)
Estetyka
(1)
Etyka lekarska
(1)
Etyka społeczna
(1)
Film animowany
(1)
Forum internetowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry online
(1)
HIV
(1)
Homoseksualizm
(1)
Informacja
(1)
Inteligencja
(1)
Język środowiskowy polski
(1)
Języki obce
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kara śmierci
(1)
Kariera
(1)
Kicz
(1)
Klonowanie
(1)
Komiksy
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(17)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Artykuł problemowy
(15)
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Gry online
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadpodstawowych
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(8)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Psychologia
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
142 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 04.07.2022
Czytelnik zobaczy w tych artykułach treści relatywnie rzadko pojawiające się w polskich projektach badawczych w marketingu, np. co do obszarów tematycznych: employer branding, controlling strategiczny i relacje inwestorskie, a co do problemów metodologicznych: problemy pomiaru zjawisk marketingowych. Zeszyt otwierają dwa artykuły najmłodszych badaczy. W pierwszym artykule, pt. Jak zmiany w prezentacji internetowej reklamy kontekstowej wpływają na jej klikalność na przykładzie strony www.maturalne.net, Aleksandra Całka przedstawiła wykorzystanie metody eksperymentalnej w badaniu wpływu alternatywnych działań marketingowych (komunikacyjnych) na „twarde” miary zachowań grup docelowych. Marek Prokopowicz, autor następnego artykułu pt. Relacja między wizerunkami banków polskich a lojalnością ich konsumentów, zbadał relacje między wizerunkiem marki i lojalnością nabywców, a więc tradycyjny problem w marketingu, ale w swoim badaniu wykazał, że siła zależności między wizerunkiem a zachowaniami zależy od sposobu pomiaru wizerunku. W kolejnym artykule, pt. Wizerunek marki korporacyjnej – specyfika i techniki pomiaru, Monika Hajdas przedstawia problemy konceptualizacji, pomiaru i analizy w badaniach wizerunku marki korporacyjnej. W artykule pt. Związek między efektami komunikacyjnymi dotyczącymi reklamy a efektami dotyczącymi marki w świetle wyników badania Jarosław Woźniczka przedstawił, na podstawie własnego badania empirycznego, problemy określania siły i kierunku relacji między efektami komunikacyjnymi. W piątym artykule, pt. Miejsce audytu marketingowego w marketingowej kontroli strategicznej w świetle wyników badań polskich przedsiębiorstw, Witold Kowal sprawdził cztery hipotezy dotyczące zależności między audytem marketingowym i wybranymi aspektami kontroli strategicznej. Ryszard Kłeczek i Jacek Uchman w artykule pt. Problemy metodologiczne projektów badawczych skuteczności relacji inwestorskich prezentują dorobek, problemy i perspektywy rozwojowe badań skuteczności działań w zakresie relacji inwestorskich. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.07.2022
W ramach serii Prace Naukowe Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazał się zeszyt naukowy "Nauki o Zarządzaniu 2. Badania rynkowe" pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej. Książka prezentuje zbiór najnowszych wyników badań naukowych m.in. z marketingu, jakości kształcenia, konkurencyjności. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Temat: Semantics ; Functions of onyms ; Nazwy własne ; Nazwy ekspresywne ; Funkcje onimów ; Urban slogans ; Językoznawstwo historyczne ; Advertising ; Social communication ; Urbonymy ; Hasła miast ; Slogany ; Urbonimia ; Terminology ; Niepodległość ; Structural types ; Nazewnictwo ; Nazwy ras kotów ; Typy strukturalne ; Modern Greek ; Cretan dialect ; Wartość ; Język nowogrecki ; Dialekt kreteński ; Nazwy wodne ; Anthroponomy ; Male names ; Names’ variants ; Polish-east slavic borderland ; Imiona męskie ; Warianty imion ; Pogranicze polsko- wschodniosłowiańskie ; David’s Psalter ; Sociolect of the nobility ; Socjolekt szlachecki ; Repatrianci ; Spokrewnione języki ; Slogans ; Tłumaczenie literackie ; Leksykalne ekwiwalenty ; Definicja ; Historyczne realia ; Indywidualistyczne właściwości ; Gramatyczne odpowiedniki ; Nazwy pojazdów ; Środki transportu ; Lexis ; Names of vehicles ; Means of transport ; Humour ; Pragmalinguistics ; French jokes ; Speech genre ; Pragmalingwistyka ; Dowcipy francuskie ; Pragmatyka historyczna ; Dialog staropolski ; Wyrażenia metatekstowe ; Historical linguistics ; Dialektologia ; Mieszkańcy wsi ; Semantyka ; Definition ; Dictionary ; Phraseology ; Archaic lexis ; Prasa polska ; Column ; Review ; Wartościowanie ; Leksyka gwarowa ; Dialectal lexis ; Dialect stylization ; Dialectology ; Stylistics ; Obyczaj środowiskowy ; Zachowanie językowe ; Stowarzyszenie kobiece ; Ethos ; Environmental custom ; Linguistic behavior ; Women’s association ; Nazwy żeńskie ; Reklama ; Emancipation ; Cat breed names ; Nacechowanie stylistyczne ; Surname ; Meaning ; Stylistic value ; Emancypacja ; Frazeologia ; Motywacja ; Gatunek ; Hydronyms ; Wolność ; Antroponimia ; Fantasy ; Psałterz Dawidów ; Oryginał ; Imiona ; Kontekst ; Gender ; Leksykon ; Znaczenie ; Komizm ; Dialog ; Historia języka polskiego ; Felieton ; Gwara ; Słownictwo ; Historical pragmatics ; Archaizmy ; History of polish language ; Gatunek mowy ; Nazwisko ; XIX wiek ; Onomastyka ; Stylistyka ; Polish Journalism genre ; Komunikacja społeczna ; Motivation ; Feminizm ; Etos ; Stylizacja gwarowa ; Mikołaj Rej ; Recenzja ; Feminism ; Female names ; Vocabulary ; Borderland Polish language ; Local dialect ; Repatries ; Polszczyzna przeniesiona ; Onomastics ; Anthroponymy ; Forenames ; Proper names ; Expressive names
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 28.03.2022
Ku czemu wychowuje reklama? / Ewa Szczęsna. W: Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie. T. 2, s. 165-184. - 2007.
E-book
In basket
Date of change: 18.03.2022
Monografia, którą oddajemy Państwu do rąk, zawiera dziesięć opracowań. Każde z nich odnosi się do jednego z wiodących problemów człowieka XXI wieku, które przede wszystkim są wyzwaniami, czasem także zagrożeniami dla współczesnego człowieka. W publikacji omówione zostało, m.in. poczucie osamotnienia jako symptom naszych czasów, tendencja do zachowań ryzykownych w stosunku do jakości relacji, ekspresja cech psychopatycznych w cyberprzestrzeni, oblicza śmierci i lęku przed nią. Monografia przedstawia także problemy dotyczące praktyki psychologicznej: rolę empatii i asertywności w komunikacji wychowawczej, błędów i nieporozumień wokół zjawiska dysleksji, kształtowania umysłu konsumenta, treningu indukowania stresu, rozumienia i doświadczania wolności oraz wiarygodności badań psychologicznych. Publikacja jest mistrzowska, stworzona przez naukowe autorytety, choć napisana w bardzo przystępny sposób
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46570 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 30.07.2021
Psychologia zachowań konsumenckich / Andrzej Falkowski, Tadeusz Tyszka. - Wyd. 2 poszerz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. - 424 s. : ilustracje (gł. kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. s. 383-397. Indeksy.
W pracy przedstawiono psychologiczną analizę procesu spostrzegania i jej znaczenie dla opracowania strategii reklamowych. Scharakteryzowano procesy uczenia się i pamięci - kształtujące zachowania konsumenckie. Omówiono: rolę emocji w zachowaniach konsumenckich i reklamie; mechanizmy psychologiczne postaw konsumenckich; problematykę segmentacji rynku ze szczególnym uwzględnieniem podziału ze względu na cechy osobowości konsumentów; sytuacje konsumenta-decydenta zdobywającego informację i dokonującego zakupu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41046 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37913 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 27.07.2021
Psychologia ekonomiczna. [Cz. 1-2] / red. Tadeusz Tyszka. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - XIX, [1], 613 s. : faksymilia, fot., portr., rys., tab., wykr. ; 25 cm.
(Ekonomia i Zarządzanie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Psychologia ekonomiczna to bardzo szeroka dziedzina. Obejmuje analizę zachowania w różnych sferach ekonomii, takich jak przedsiębiorczość, oszczędzanie, funkcjonowanie w systemie podatkowym, hazard czy inwestowanie. Dociekania psychologii ekonomicznej dotyczą nie zachowań poszczególnych jednostek, ale zachowań podmiotów gospodarczych. Lektura z pewnością doprowadzi do lepszego zrozumienia psychologicznych aspektów działań ekonomicznych przez polityków i menedżerów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38824, 38240 (2 egz.)
Article
In basket
Date of change: 08.06.2021
Czy nas to kręci? : o reklamach wykorzystujących motywy seksualne / Eugenia Mandal. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2007, nr 4, s. 21-22. - 2007.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Temat: Reklama
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Trup, który się uśmiecha / Oliviero Toscani // SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE. - 1997, nr 6, s.19-22.
Temat: Reklama
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Wychowanie ekonomiczne najmłodszych / Marlena Szeląg // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2010, nr 10, s.60-63.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uwodzenie przez reklamę / Monika Kurzynoga // WYCHOWAWCA. - 2009, nr 6, s.22-23.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again