Form of Work
Artykuły
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Appelt Karolina (1976- )
(3)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(3)
Goetz Magdalena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Gąsiorek Przemysław
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Kołodziejczyk Jakub
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Mielczarek Ferdynand
(1)
Mirosz Karolina
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Petruczynik Grażyna
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Róziewicz Grażyna
(1)
Szczygieł Marta
(1)
Zamorska Beata
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2022
(6)
2010 - 2019
(11)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Audience Group
Nauczyciele
(4)
Subject
Relacje międzyludzkie
(15)
Nauczyciele
(13)
Uczniowie
(13)
Relacje nauczyciel
(4)
Zaufanie
(4)
Klimat szkoły
(2)
Kultura szkoły
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczucia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele-bibliotekarze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Przymus
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczeń w szkole
(1)
Wolność
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wspieranie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zdolności
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
20 results Filter
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 08.01.2022
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Praca z uczniem w kryzysie emocjonalnym / Grażyna Róziewicz // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2012, nr 1, s.9-21.
Streszczenie: Skuteczność i przydatność przyjmowania różnych strategii pracy z uczniem w kryzysie emocjonalnym.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Śmiech w edukacji / Ferdynand Mielczarek // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2012, nr 4, s.40-44.
Streszczenie: Istota i walory śmiechu. Wykorzystanie zjawiska śmiechu w praktyce szkolnej.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
W sytuacjach konfrontacji / Jakub Kołodziejczyk // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2011, nr 3, s.83-91.
Streszczenie: Konfrontacja nauczyciela z uczniem w trudnych, szkolnych sytuacjach.
Article
In basket
Date of change: 16.03.2021
Bezpieczne przywiązanie w relacji uczeń-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska. W: Głos Pedagogiczny. 2020/2021, nr 121, s. 72-76. - 2020/2021.
Bibliografia na stronie 76.
Book
In basket
Date of change: 12.03.2021
Uczeń w teatrze życia szkolnego / Andrzej Janowski. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998 (Bydg. : ZGKEN). - 187 s. ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 177-182.
Streszcz. ang., ros.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37240, 35574, 35573 (3 egz.)
Book
In basket
Date of change: 12.03.2021
Uczeń w teatrze życia szkolnego / Andrzej Janowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1989 (Szczec. : SZG). - 255, [1] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Postępu Pedagogicznego)
Bibliogr. s. 241-248. - Rez., summ.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31725 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 12.03.2021
Uczeń w teatrze życia szkolnego / Andrzej Janowski. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995 (Kiel. : "Drogowiec"). - 187 s. : wykresy ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 177-182. - Rez., summ.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35196, 34749, 33576, 33491 (4 egz.)
Article
In basket
Date of change: 13.05.2020
Klimat szkolny według raportu PISA / Zofia Grudzińska. W: Sygnał. 2020, nr 3, s. 15-[20]. - 2020.
Bibliografia na stronie [20].
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.02.2019
Dlaczego dzieci nie lubią szkoły? / Marta Szczygieł. W: Sygnał. 2018, nr 10, s. 16-19. - 2018.
No cover
Article
In basket
Date of change: 08.03.2018
Obiecanki cacanki? / Magdalena Goetz. W: Głos Pedagogiczny. 2017, nr 10, s. 34-37.
No cover
Article
In basket
Date of change: 06.12.2016
Nauczyciel bibliotekarz jako psycholog / Grażyna Petruczynik // BIBLIOTEKA W SZKOLE. - 2011, nr 12, s.5-7.
Streszczenie: Nauczyciel bibliotekarz może wspierać wychowawców w oddziaływaniu na uczniów. Proponowane metody przynoszą efekty zarówno w pracy z uczniami ambitnymi i zdolnymi, jak i takimi, którzy sprawiają problemy. Wszystko dzięki pozytywnym wzmocnieniom i prawu przyjemności.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again