Forma i typ
Artykuły
(26)
Publikacje fachowe
(14)
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Appelt Karolina (1976- )
(3)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(2)
Ludorowska Agnieszka
(2)
Woj Olga
(2)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Ernst Ken
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Gąsiorek Przemysław
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Janowska Zofia
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kołodziejczyk Jakub
(1)
Maksymowska Ewa
(1)
Mielczarek Ferdynand
(1)
Mirosz Karolina
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Mróz Justyna
(1)
Nowosielska Edyta
(1)
Ostaszewski Krzysztof (pedagog)
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Petruczynik Grażyna
(1)
Rogers Bill (1947- )
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Róziewicz Grażyna
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Szczygieł Marta
(1)
Troczyński Józef
(1)
Wiśniewski Andrzej (1950-2016)
(1)
Zając Dorota
(1)
Zamorska Beata
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Wychowawcy klas
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Relacje międzyludzkie
(30)
Nauczyciele
(28)
Uczniowie
(27)
Klimat szkoły
(4)
Relacje nauczyciel
(4)
Szkolnictwo
(4)
Zaufanie
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczucia
(3)
Dyscyplina szkolna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Kultura szkoły
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Autorytet
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Edukacja medialna
(1)
Informacja zwrotna
(1)
Klasa 6.
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele-bibliotekarze
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Patologia społeczna
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przymus
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rodzice
(1)
Ryzyko zdrowotne
(1)
Stres szkolny
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczeń w szkole
(1)
Wolność
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wspieranie rozwoju
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 28.03.2024
Bibliografia na stronie 49.
Jak wychowawca może sobie ułatwić porozumienie z klasą i zapewnić konsekwentne przestrzeganie ustalonych zasad.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44734 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 01.03.2024
Bibliografia, netografia.
Streszczenie w języku angielskim.
Artykuł przedstawia definicje kultury szkoły i wybrane badania, w których użyto tego pojęcia do wyjaśnienia zachowań ryzykownych młodzieży. Na kulturę szkoły składają się podstawowe założenia, wartości i przekonania podzielane przez członków społeczności szkolnej. Troska i zaangażowanie kadry nauczycielskiej, klarowność zasad i norm życia szkolnego oraz wysoka wartość nauki szkolnej to elementy kultury szkoły, które pozytywnie wpływają na efekty kształcenia oraz wspierają pozytywny rozwój i zdrowie młodzieży. Badania nad kulturą szkoły, podobnie jak badania dotyczące zbliżonego znaczeniowo klimatu szkoły, integrują różne środowiska badaczy zainteresowanych efektywnością kształcenia i wychowania oraz skutecznością profilaktyki zachowań ryzykownych. (http://www.edukacja.ibe.edu.pl/pl/archiwum)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.01.2024
Gdy uczeń nie widzi granic / Ewa Maksymowska. W: Psychologia w Szkole. 2015, nr 5, s. 44-53. - 2015.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47881 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Relacje społeczne w polskich szkołach / Sylwia Pawłowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 4, s. 13-15. - 2023.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 24.01.2023
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32054 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej