Form of Work
Artykuły
(661)
Książki
(147)
Publikacje naukowe
(127)
Publikacje fachowe
(54)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Druki ulotne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Status
available
(133)
unavailable
(15)
Branch
Wypożyczalnia
(148)
Author
Łoskot Małgorzata
(9)
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
(7)
Majorczyk Marta
(6)
Bukowińska Agnieszka
(5)
Jarzębińska Aneta
(5)
Kałuba-Korczak Anna
(5)
Lulek Barbara
(5)
Poraj Anna
(5)
Czaja-Antoszek Izabela
(4)
Jarmużek Joanna
(4)
Kaleta Włodzimierz
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Ludorowska Agnieszka
(4)
Oleksa Karolina
(4)
Rusin Kinga (psycholog)
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Goetz Magdalena
(3)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(3)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(3)
Leśniewska Katarzyna
(3)
Lorens Roman
(3)
Mendel Maria (1960- )
(3)
Sakowska Joanna
(3)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Banasiak Małgorzata
(2)
Bartoszewska Wioletta
(2)
Białas Tomasz
(2)
Brudnik Maria
(2)
Budzik Karolina
(2)
Chłopek Justyna
(2)
Czarniecka-Rodzik Zofia
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Faber Adele
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Golus Anna
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Hadwin Julie
(2)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Jankowska Anna
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Kempińska Urszula
(2)
Konieczna Agnieszka
(2)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(2)
Koźmińska Irena (1952- )
(2)
Krzemińska Joanna
(2)
Kuprowska-Stępień Kamila
(2)
Majewska Barbara
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Maryniak Agnieszka
(2)
Matczak Ewa
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Michniuk Anna
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Myśliwczyk Iwona
(2)
Oficyna Wydawnicza Impuls
(2)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(2)
Piszczek Maria
(2)
Popiela Bożena
(2)
Rusaczyk Janusz
(2)
Rusinkiewicz Joanna
(2)
Ruszkiewicz Dorota
(2)
Rymarowicz Joanna
(2)
Schier Katarzyna (1958- )
(2)
Segiet Waldemar
(2)
Skarbek Karolina
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Trojan Elżbieta
(2)
Trzcińska-Król Maria
(2)
Werwicka Monika
(2)
Wesołowska Patrycja
(2)
Weston Denise Chapman
(2)
Weston Mark S
(2)
Więznowska Mariola
(2)
Wojciechowska Anna
(2)
Wojtaszewska Lidia
(2)
Wydawnictwo Adam Marszałek
(2)
Wydawnictwo Jedność
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Zawadzka Dorota
(2)
Zmysłowska Magdalena
(2)
Zozula Jolanta
(2)
Łyszczarz Michał
(2)
Śpiewak Zofia
(2)
Świat Książki
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Żebrowski Jan (1935- )
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Adams Ken (1933- )
(1)
Adryjanek Anna
(1)
Year
2020 - 2021
(61)
2010 - 2019
(707)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
Time Period of Creation
2001-
(267)
Country
Poland
(824)
Language
Polish
(821)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(29)
Nauczyciele przedszkoli
(18)
Przedszkola
(18)
Rodzice
(17)
Pedagodzy
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Rodzice
(570)
Wychowanie w rodzinie
(94)
Dziecko
(72)
Poradniki dla rodziców
(68)
Nauczyciele
(67)
Współpraca szkoły z rodzicami
(63)
Współdziałanie
(53)
Rodzina
(46)
Wychowanie przedszkolne
(44)
Szkoła
(42)
Dzieci
(39)
Szkolnictwo
(38)
Uczniowie
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(24)
Młodzież
(23)
Wywiadówka
(23)
Wychowanie
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(20)
Współpraca przedszkola z rodzicami
(20)
Dziecko autystyczne
(19)
Komunikacja interpersonalna
(19)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Rada rodziców
(19)
Rodzice w szkole
(19)
Rodzicielstwo
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością
(12)
Rozwód
(12)
Szkoły
(12)
Chorzy w rodzinie
(11)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Młodociani rodzice
(11)
Postawy
(11)
Prawo rodzinne
(11)
Przemoc w rodzinie
(11)
Wsparcie społeczne
(11)
Kształcenie rodziców
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Prawa i obowiązki rodziców
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Nastolatki
(9)
Rozmowa
(9)
Oświata
(8)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(8)
Współpraca rodziców ze szkołą
(8)
Dojrzałość szkolna
(7)
Macierzyństwo
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Więź rodzinna
(7)
Adaptacja społeczna
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko chore
(6)
Dziecko trudne
(6)
Gry i zabawy
(6)
Narkomania
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Ojcostwo
(6)
Pedagogizacja rodziców
(6)
Przedszkola
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Rada pedagogiczna
(6)
Rada szkoły
(6)
Samorząd szkolny
(6)
Scenariusze zajęć
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Studenci
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Uczucia
(6)
Warsztaty
(6)
Wychowanie w szkole
(6)
Cierpienie
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Kształcenie
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Metody nauczania
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rola społeczna
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Adopcja
(4)
Ankieta
(4)
Autorytet
(4)
Autyzm
(4)
COVID-19
(4)
Dyrektorzy szkół
(4)
Dziecko chore nieuleczalnie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Internet
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Konflikt
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Mowa
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nieletni rodzice
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagogika rodziny
(4)
Subject: work
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
(1)
Subject: time
2001-
(176)
1901-2000
(19)
1989-2000
(16)
1945-1989
(8)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(67)
Białystok (woj. podlaskie)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Dania
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Francja
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Palestyna
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Portugalia
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(118)
Artykuł z pracy zbiorowej
(104)
Artykuł problemowy
(85)
Raport z badań
(42)
Artykuł z czasopisma naukowego
(32)
Poradniki dla rodziców
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Poradnik
(11)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Artykuł fachowy
(7)
Artykuł z czasopisma
(7)
Artykuł przeglądowy
(6)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł w czasopiśmie pedagogicznym
(1)
Dane statystyczne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(188)
Psychologia
(91)
Socjologia i społeczeństwo
(83)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(28)
Medycyna i zdrowie
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
825 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
„Jak kochać dziecko” to jedno z najważniejszych dzieł w spuściźnie pedagogicznej Korczaka. Dotyczy najprostszych i najbardziej uniwersalnych wymiarów ludzkiego życia. Korczak pisze tu o porodzie, pielęgnowaniu i wychowaniu dzieci, a także o mądrej miłości do dzieci. Uczy takiego patrzenia na dziecko, by dostrzec i zrozumieć jego potrzeby. Mimo, że publikacja została napisana już wiele lat temu, zawarte w niej treści są nadal aktualne. Jest to zdecydowanie obowiązkowa lektura dla młodych rodziców, opiekunów i wszystkich, którym dobro dziecka nie jest obojętne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk. Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci. Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną. Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią. [09.2017] Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Kiedy rozmawiamy z dziećmi o zdrowiu, rozmawiamy o czymś więcej niż ciało, choroba, kondycja fizyczna. Próbując usłyszeć i zrozumieć to, co o zdrowiu mówią dzieci, uzyskujemy dostęp do ich sposobu rozumienia świata. Chcąc przekazać dzieciom, w jaki sposób zostały zrozumiane ich opowieści, autorki stworzyły wersję dla dzieci książki, która pierwotnie została przeznaczona dla dorosłych. A dzieci ją zilustrowały. Opowieści dzieci o zdrowiu, chorobie i cielesności mówią jednocześnie o tym, jak postrzegają one inne kategorie społeczne świata dorosłych – kiedy na przykład dyskurs o zdrowym człowieku łączy się w dziecięcych opowieściach z dyskursem moralnym: człowiek zdrowy to człowiek dobry. Dyskurs publiczny, mimo deklaratywnych postulatów uznania wartości dzieci jako pełnoprawnych członków społeczności, w praktyce nieustannie sprowadza je raczej do biernych odbiorców dorosłej wiedzy, opieki i władzy. Prowadzenie badań z dziećmi w duchu childhood studies to obok etycznej uważności również kwestia przyjęcia perspektywy dziecięcego sprawstwa, uznania dzieci za kompetentnych aktorów społecznych, ekspertów w światach swoich codziennych doświadczeń, aktywnych w procesach nadawania znaczeń i eksplorowania społecznej rzeczywistości. Przyjęcie perspektywy childhood studies oznacza nie tylko wiarę w sprawczy potencjał dzieci uznanych za aktywnych aktorów społecznych, ale także idący za nią nakaz etyczny takiego prowadzenia badań, które dziecięce refleksje i doświadczenia stawia w centrum. Z recenzji Mai Brzozowskiej-Brywczyńskiej , , , , , , , , , ,,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Publikacja „Ocenienie i klasyfikacja uczniów – współpraca nauczycieli z rodzicami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania przy ocenieniu i klasyfikacji uczniów – jakie zadania spoczywają na dyrektorze, nauczycielach, a jakie na rodzicach uczniów. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami, dokumentami, przepisami prawa i zasadami postępowania!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Pracę tę wyróżnia – od innych prac na temat narkotyków – umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów. dr hab. prof. AJD Irena Motow, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu Requiem for a dream, z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie „ucieczki od życia”. Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego. ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako „socjologiczną metodę operacyjną”. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk, Politechnika Rzeszowska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Pracę tę wyróżnia – od innych prac na temat narkotyków – umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów. dr hab. prof. AJD Irena Motow W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu Requiem for a dream, z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie „ucieczki od życia”. Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego. ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako „socjologiczną metodę operacyjną”. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Rodzina odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju dziecka. Liczne badania pokazują, że w wyniku uogólnienia doświadczeń wyniesionych z domu rodzinnego kształtuje się obraz własnej osoby, hierarchia wartości oraz postawy życiowe młodego człowieka. Rodzina jest najważniejszym elementem kształtowania więzi społecznych dziecka. Członkowie rodziny tworzą jego najbliższe środowisko i są osobami najbardziej znaczącymi w pierwszych latach życia dziecka. Na podłożu interakcji społecznych dzieci z rodzicami i rodzeństwem rozwijają się postawy i zachowania w stosunku do ludzi, rzeczy, zjawisk i życia w ogóle. One też decydują o przyszłych wzorcach przystosowania (Cudak 2010, s. 157). Jako ramy teoretyczne badań własnych opisanych w niniejszej książce wykorzystano teorię przywiązania oraz wybrane koncepcje postaw rodzicielskich. Zarówno w jednym, jak i drugim ujęciu bardzo mocno akcentowany jest bowiem wpływ rodzica na rozwój dziecka. Duże znaczenie ma też fakt, że dostępne są narzędzia do pomiaru postaw rodzicielskich i stylów przywiązania. W książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w ramach seminarium licencjackiego w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Teologicznego na Uniwersytecie Śląskim. Badania pokazują pewne zależności między rodziną pochodzenia a funkcjonowaniem dziecka w życiu dorosłym. Monografia składa się z dwóch części. W pierwszej poddano analizie postawy rodzicielskie i ich związek z funkcjonowaniem psychospołecznym potomstwa w życiu dorosłym (takie sfery, jak: cechy osobowości, decyzja o małżeństwie, percepcja własnej cielesności). W części drugiej zaś rozpatrzono związek między stylami przywiązania a sposobami wyrażania uczuć i cechami osobowości dorosłego dziecka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Spis treści [Contents] Wojciech Józwiak, Zofia Mirkowska, Wojciech Ziętara: Duże gospodarstwa rolne w krajach UE o różnym poziomie rozwoju gospodarczego w latach 2005–2016 [Large Farms in EU Countries with Different Levels of Economic Development in 2005–2016], doi: 10.7366/wir012019/01, s. 7-23; Beata Kucia-Guściora: Węzłowe problemy preferencji podatkowych dla grup producentów rolnych [Fundamental Issues of the Tax Preferences for the Groups of Growers] , doi: 10.7366/wir012019/02, s. 25-43; Ewa Halicka, Joanna Kaczorowska, Agata Szczebyło: Zrównoważona konsumpcja żywności w wiejskich gospodarstwach domowych z dziećmi [Sustainable Food Consumption in Rural Households with Children] , doi: 10.7366/wir012019/03, s. 45-61; Anna M. Klepacka: Determinants of Growth of Selected Renewable Energy Types within the Context of Sustainable Development [Determinanty wzrostu wykorzystania wybranych źródeł energii odnawialnej w kontekście rozwoju zrównoważonego], doi: 10.7366/wir012019/04, s. 63-86; Paweł Żółkiewski, Ewa Januś, Piotr Stanek, Bożena Taszarek, Ewelina Wołoszyn: Preferencje rolników z Lubelszczyzny w zakresie korzystania z usług doradczych [Preferences of Farmers from the Lublin Region in the Demand for Advisory Services], doi: 10.7366/wir012019/05, s. 87-106. Sto lat rozwoju polskiej wsi Adam Koziolek: Geneza polskiej prasy ludowej w zaborze rosyjskim [The Genesis of the Polish Rural Press in the Territories Annexed During the Russian Partition], doi: 10.7366/wir012019/06, s. 107-121. Uwagi: red. naczelny – Mirosław Drygas periodyk wydawany wraz z Instytutem Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 20.11.2021
(Biblioteczka "Mamo to Ja" ; nr 3/2016)
Okładka wliczona w paginację.
Na stronie tytułowej i okładce: Honorowy patronat Rzecznika Praw Dziecka; w załączniku Konwencja o Prawach Dziecka.
W copyright data 2015.
Cykl przygotowany przez redakcję magazynu parentingowego „Mamo to ja”. Każdy numer stanowi odcinek cyklu „Tysiąc pytań do specjalistów” , który powstał we współpracy ze znakomitymi specjalistami, m.in. z Instytutu Matki i Dziecka, Centrum Zdrowia Dziecka, Akademii Medycznej czy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45515 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Publikacja ma przybliżyć zagadnienia związane ze stresem, przedstawić współczesne sposoby rozumienia tego zjawiska, opisać specyfikę stresu w szkole z perspektywy ucznia i nauczyciela, a także przedstawić sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Każdy z nas w dzieciństwie i młodości przeżywał wiele sytuacji trudnych w szkole. Jesteśmy bogaci w nasze doświadczenia. Chcemy ochronić dzieci przed przeżywaniem niepotrzebnego strachu i złości. Parę lat temu niewiele osób zwracało uwagę na to, że szkoła jest miejscem, w którym działa wiele czynników stresowych. Obecnie łatwiej można przygotować się do wyzwań, jakie niesie rzeczywistość szkolna i sprawić, aby stres, który jest nieuchronny, stał się sprzymierzeńcem w nauce i rozwoju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Drogi Rodzicu! Witam Cię w wirtualny sposób w wirtualnym świecie! Chcę podzielić się z Tobą informacjami, które spisałam, bazując na tym, czego się nauczyłam i czego doświadczyłam w pracy z uzależnionymi dziećmi i młodzieżą, oraz wykorzystując, najlepiej jak umiałam, to, co jest przedmiotem rozważań niniejszego poradnika, czyli internet. Postanowiłam, że ważne będą też materiały, które wynajdywałam, surfując w internecie. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem ogromu informacji i liczby ciekawostek, do jakich dotarłam, korzystając wyłącznie z sieci. Zastanawiam się jednak, czy bez ugruntowanej wiedzy teoretycznej, którą zgłębiłam po to, aby uzyskać certyfikat ministra zdrowia w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień, sprawdzonej empirycznie w pracy w tzw. odwyku, byłabym w stanie zrozumieć i napisać coś sensownego, składając tylko w całość wy- łącznie materiały internetowe... Wydaje mi się, że nawet korzystanie z takiego cudu jak sieć wymaga myślenia i filtrowania treści na podstawie wiedzy i doświadczenia zdobytych w życiu realnym. Bazowanie wyłącznie na przebogatej rzeczywistości wirtualnej może dać zafałszowany obraz świata i odwrotnie, pominięcie internetu w zdobywaniu wiedzy na temat określonego wycinka rzeczywistości dotkliwie tę wiedzę zubaża. Dopiero świadome połączenie tych dwóch obszarów może wprowadzić nową, interesującą i wiarygodną jakość.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.11.2021
Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych umożliwił nie tylko dorosłym, ale także dzieciom i młodzieży powszechny dostęp do internetu i sieci komórkowych, w znaczący sposób modyfikując zachowania społeczne i leżące u ich źródeł mechanizmy psychologiczne. Stworzył jednocześnie zupełnie inną przestrzeń, będącą światem wirtualnym ze swoim językiem, symboliką i kodeksem postępowania, które dla starszego pokolenia są hermetyczne i nie do końca zrozumiałe. Wielu dorosłych nie zna nowych technologii, musi się do nich przyzwyczaić i nauczyć z nich korzystać. Dla młodych jest to środowisko naturalne, urodzili się, gdy internet już był i obcują z nim od zarania. Często nowinki technologiczne pojawiają się w domach z inicjatywy dzieci i to właśnie one są ekspertami w posługiwaniu się nimi, poczynając od przeróżnych gier i zabaw edukacyjnych – na oglądaniu filmów skończywszy. W Polsce przeciętny wiek pierwszego logowania do sieci wynosi 9 lat.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 28.09.2021
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 184)
Tytuł grzbietowy: Optymizm jako czynnik wspomagający radzenie sobie ze stresem.
Bibliografia na stronach 188-208.
Streszczenie angielskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46516 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again