Form of Work
Artykuły
(180)
E-booki
(99)
IBUK Libra
(99)
Publikacje naukowe
(80)
Książki
(41)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Status
available
(26)
unavailable
(15)
Branch
Wypożyczalnia
(41)
Author
zbiorowa Praca
(32)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(8)
Maksim Monika
(5)
Duda Wioleta
(4)
Zawadzki Kamil
(4)
Falkenberg Jolanta
(3)
Gałkiewicz Anna
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(3)
Wojdyło-Preisner Monika
(3)
Anioł Włodzimierz (1955- )
(2)
Antczak-Stępniak Agata
(2)
Arendt Łukasz (1979- )
(2)
Bednarski Marek
(2)
Christoph Monika
(2)
Fazlagić Jan (1971- )
(2)
Gajderowicz Tomasz
(2)
Gawrycka Małgorzata
(2)
Gis Anita
(2)
Grotkowska Gabriela
(2)
Grzebyk Patrycja
(2)
Kryńska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(2)
Kukla Daniel
(2)
Kurowska Anna
(2)
Kuźniar Roman
(2)
Mazur Stanisław
(2)
Merska Katarzyna
(2)
Muster Rafał
(2)
Myjak Teresa
(2)
Męcina Jacek
(2)
Męcina Jacek (1968- )
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Pietraszewski Marian
(2)
Podkański Marcin
(2)
Poławski Paweł
(2)
Prawelska-Skrzypek Grażyna
(2)
Pronińska Kamila
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Sokołowski Jerzy
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Wincenciak Leszek
(2)
Wobalis Mirosław
(2)
Załęczna Magdalena
(2)
Śliwicki Dominik
(2)
Świątkowski Andrzej (1944- )
(2)
Żelazowski Konrad
(2)
Andrejczuk Magdalena
(1)
Ankiel Magdalena
(1)
Arak Piotr
(1)
Augustyniak Piotr
(1)
Bajan Bartłomiej
(1)
Balcerowicz Bolesław
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożenna
(1)
Banaś Dawid
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Barańska Magdalena (ekonomia)
(1)
Bartkiewicz Witold
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Bednarski Maciej
(1)
Bereżnicka Joanna
(1)
Biblioteka
(1)
Bieńczyk-Missala Agnieszka
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Bogacka-Kisiel Ewa
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Bogle John C (1929- )
(1)
Borkowski Paweł J
(1)
Borowiecki Ryszard(1943- )
(1)
Borys Grażyna
(1)
Bruski Michał
(1)
Bryła Paweł
(1)
Brzyska Monika
(1)
Buchowicz Izabela (1970- )
(1)
Bujak Kazimierz
(1)
Bógdał-Brzezińska Agnieszka
(1)
Chorośnicki Michał
(1)
Cieśla Mirosław
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czapkiewicz Anna
(1)
Czekaj Jan (1950- )
(1)
Czekaj Marta
(1)
Czerwińska-Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Czubak Wawrzyniec
(1)
Czulda Robert
(1)
Dach Zofia
(1)
Dańska-Borsiak Barbara
(1)
Detz Edyta
(1)
Dolny Edward
(1)
Dominiak Piotr (1948- )
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Dorczak Roman
(1)
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(1)
Dudek Anna
(1)
Year
2020 - 2022
(46)
2010 - 2019
(237)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(98)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(319)
Language
Polish
(316)
English
(3)
Audience Group
Doradcy zawodowi
(5)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Rynek pracy
(185)
Bezrobocie
(20)
Szkolnictwo wyższe
(18)
Zatrudnienie
(18)
Kształcenie
(16)
Polityka społeczna
(14)
Szkolnictwo zawodowe
(14)
Wybór zawodu
(14)
Aktywizacja zawodowa
(13)
Filologia polska
(13)
Młodzież
(12)
Praca
(12)
Poradnictwo zawodowe
(11)
Socjologia edukacji
(11)
Absolwenci szkół wyższych
(10)
Rynek
(10)
Unia Europejska
(10)
Przydatność zawodowa
(9)
Kariera
(8)
Kobieta
(7)
Szkolnictwo
(7)
Kompetencje kluczowe
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Rodzina
(6)
Aktywność zawodowa
(5)
Integracja europejska
(5)
Rynek Wewnętrzny
(5)
Studenci
(5)
Szkolenie zawodowe
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Prawo pracy
(4)
Rynek finansowy
(4)
Start zawodowy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Słownik angielsko-polski
(4)
Tranzycja szkoła-praca
(4)
Absolwenci szkół średnich
(3)
Adaptacja zawodowa
(3)
Dochód minimalny gwarantowany
(3)
Kadry
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kreatywność
(3)
Kształcenie zawodowe
(3)
Kwalifikacje zawodowe
(3)
Ludzie starzy
(3)
Migracje
(3)
Mikroekonomia
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Oświata
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Regionalny rynek pracy
(3)
Siła robocza
(3)
Szkoły
(3)
Służba zdrowia
(3)
Ubóstwo
(3)
Wykształcenie
(3)
Zatrudnienie cudzoziemców
(3)
Zawód
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Świadczenia społeczne
(3)
Absolwenci
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(2)
Akademickie biura karier
(2)
Bezrobotni
(2)
Copywriting
(2)
Dane statystyczne
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(2)
Efektywność polityki rynku pracy w Polsce
(2)
Flexicurity
(2)
Gospodarka
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Kultura
(2)
Ludzie w wieku średnim
(2)
Marketing
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(2)
Postawy
(2)
Praca czasowa
(2)
Pracodawcy
(2)
Przedsiębiorczość akademicka
(2)
Płaca
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rozród
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Starzenie się społeczeństwa
(2)
Sukces
(2)
Subject: work
Niemiecki model społecznej gospodarki rynkowej
(1)
Uniwersytet w pułapce rynku pracy
(1)
Subject: time
2001-
(92)
1901-2000
(8)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(46)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Niemcy
(2)
Estonia
(1)
Europa
(1)
Litwa
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski ; okolice)
(1)
Norwegia
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łotwa
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(64)
Artykuł z pracy zbiorowej
(48)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(30)
Artykuł z czasopisma naukowego
(29)
Praca zbiorowa
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Dane statystyczne
(6)
Opracowanie
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Case study
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacje
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(61)
Edukacja i pedagogika
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Nauka i badania
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
320 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Firmy ubezpieczeniowe, w związku ze zmienioną dyrektywą Wypłacalność II, mogą dziś stosować znacznie szerszy zakres modeli i metod aktuarialnych niż jeszcze kilka lat temu. W odpowiedzi na to, powstała książka, która zawiera poszerzony i pogłębiony materiał w stosunku do wcześniejszych publikacji tego rodzaju. Dotyczy metod takiego określenia składki ubezpieczeniowej, aby osiągnąć jednocześnie dwa cele: – zapewnić wypłacalność zakładu ubezpieczeń z odpowiednio dużym prawdopodobieństwem, – zachować konkurencyjność ubezpieczyciela na rynku. Ponieważ wypłacalność ubezpieczyciela zależy od wielkości całkowitej składki dla portfela polis, a konkurencyjność – od wielkości indywidualnej składki pojedynczego klienta, głównym obiektem zainteresowania autora jest badanie wzajemnej relacji tych składek. W publikacji omówione zostały podstawowe modele opisujące ryzyko pojedynczych klientów i ich zbiorowości. Przedstawione są modele wypłacalności ubezpieczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem modeli dyskretnych. Specjalną uwagę poświęcono przełącznikowemu modelowi Sparre Andersena, na temat którego w literaturze można znaleźć niewiele wyników. Książka zawiera też przegląd podstawowych reguł naliczania składek oraz prezentuje metodę bonus-malus indywidualizacji składki pojedynczego klienta z uwzględnieniem historii jego szkodowości. Autor przedstawia teorię zaufania i jej związek z metodą bonus-malus, omawia podejście bayesowskie, model Bühlmanna-Strauba oraz metody tworzenia rezerw dla ubezpieczeń majątkowych. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych, zajmujących się tą dziedziną. Przydatna będzie również dla aktuariuszy oraz kandydatów na aktuariuszy w zakładach ubezpieczeń majątkowych. To pozycja, która powinna stać się lekturą obowiązkową profesjonalnych aktuariuszy. Jest napisana na bardzo wysokim poziomie matematycznego rygoru, a jednocześnie porusza wszystkie kluczowe dziedziny wiedzy aktuarialnej o modelach matematycznych opisujących praktykę ubezpieczeń majątkowych. Dr Krzysztof Ostaszewski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Rynek najmu mieszkań w Polsce wzbudza coraz większe zainteresowanie zarówno ze strony inwestorów, jak i jednostek badawczych. Jest to rezultat wyraźnego wyodrębnienia dwóch funkcji mieszkania – konsumpcyjnej, czyli zaspokajania podstawowych ludzkich potrzeb, oraz inwestycyjnej, czyli traktowania nieruchomości mieszkaniowej jako dobra inwestycyjnego, będącego przede wszystkim źródłem uzyskiwania dochodów. W niniejszej książce, łączącej teorię z praktyką, przedstawiono zagadnienia związane z zarządzaniem najmem mieszkań, funkcjonowaniem rynku najmu mieszkań oraz inwestowaniem w tym segmencie rynku nieruchomości. Opisano również ofertę mieszkań na wynajem, stawki najmu i czynsze, preferencje najemców, a także zarządzanie najmem na rynku mieszkaniowym w opinii zarządców nieruchomości na lokalnym rynku nieruchomości mieszkaniowych. Wnioskami z przeprowadzonych prac badawczych zainteresują się z pewnością podmioty związane bezpośrednio z rynkiem nieruchomości, wśród nich deweloperzy, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, zarządcy nieruchomości, ekonomiści, ale i inwestorzy indywidualni, upatrujący swoich szans prowadzenia działalności na rynku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Cyfryzacja ubezpieczeń staje się coraz bardziej widocznym procesem zachodzącym w działalności ubezpieczeniowej. Obejmuje ona wszystkie składowe łańcucha wartości tego sektora oraz wszystkie aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw ubezpieczeniowych. W jej skład wchodzą zarówno ubezpieczenia na życie, jak i ubezpieczenia majątkowe, ubezpieczenia detaliczne, ubezpieczenia korporacyjne. Staje się ona coraz ważniejszym elementem określającym konkurencyjność podmiotów rynkowych oraz ich zdolność do osiągania korzystnych wyników ekonomicznych. Rodzi wiele nowych możliwości, ale i dostarcza wielu nowych zagrożeń i wyzwań. Ze Wstępu Autorów Książka łączy w sobie cechy podręcznika akademickiego, gdyż w sposób wyczerpujący, usystematyzowany i - co należy podkreślić - przystępny ujęto w niej całościowo wiedzę z zakresu teorii i praktyki funkcjonowania ubezpieczeń cyfrowych, i pracy naukowej, gdyż wiedza w niej zawarta jest w znaczącej części rezultatem żmudnych badań literaturowych, w części praktycznej wynikiem oryginalnych własnych prac badawczych prowadzonych przez Autorów. Może nie tylko służyć studentom kierunków ekonomicznych, ale także być źródłem cennej wiedzy dla osób prowadzących badania naukowe z zakresu finansów, analityków i ekspertów rynku ubezpieczeniowego. Warto także podkreślić, że publikacja jest, wciąż jeszcze rzadkim w Polsce, przykładem ścisłej współpracy wielu osób z różnych ośrodków naukowych, których wiedza i doświadczenie wykorzystane zostały w sposób zapewniający wysoki efekt końcowy, w postaci bardzo wartościowej i potrzebnej pozycji na polskim rynku wydawniczym. Autorzy prezentują nowe spojrzenie na analizowane problemy, oceniają aktualny stan i dokonują predykcji na podstawie danych współczesnych i historycznych oraz obserwowanych tendencji. Jest to pozycja godna polecenia zarówno ludziom nauki, jak i praktykom z dziedziny ubezpieczeń, a nawet szerzej z finansów. Prof. dr hab. Wanda Sułkowska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Osiągnięcia technologiczne i informatyczne gospodarki 4.0 stały się motywacją do wprowadzania na rynku finansowym nowych produktów i usług finansowych oferowanych w świecie cyfrowym i odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku finansowego. W ten sposób narodziły się innowacje finansowe w gospodarce 4.0. Z jednej strony dają one duże możliwości rozwoju, z drugiej są nowym wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć zarówno instytucje nadzorujące i organizujące ten rynek, jak i jego uczestnicy. W książce dokonano charakterystyki i oceny wybranych innowacji finansowych powstałych dzięki osiągnięciom gospodarki 4.0, której dynamiczny rozwój stał się istotnym elementem obecnych czasów. Autorzy, pracownicy Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, skupili się kolejno na: wykorzystaniu technologii blockchain w finansach, obrocie i opodatkowaniu kryptowalut, emisji cyfrowych tokenów, pozyskiwaniu kapitału za pomocą crowdfundingu z nagrodami, oferowaniu usług w bankowości cyfrowej i za pomocą aplikacji PFM wspierającej zarządzanie domowym budżetem, porównaniu doradcy 2.0 i robodoradcy oraz wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego w budowie i zarządzaniu portfelem inwestycyjnym, a także na zmianach technologicznych w audycie finansowym. Przy tym poszukiwali odpowiedzi na pytanie o to, w którym kierunku podąża współczesny rynek finansowy działający w środowisku nowoczesnych technologii. Odpowiedź tę znaleźli dzięki opartej na najnowszej literaturze przedmiotu charakterystyce i analizie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń rozwoju różnych innowacji finansowych. Zachęcamy do sięgnięcia po tę pozycję wszystkie osoby zainteresowane problematyką gospodarki 4.0, szczególnie w aspekcie ekonomicznym i prawnym, podejmujące różnego rodzaju wyzwania związane ze współczesnymi finansami. Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas treści pozwolą Czytelnikowi rozwinąć horyzonty i staną się inspiracją do kolejnych żywych dyskusji na temat zmieniającego się świata finansów i przyszłości gospodarki światowej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Polecamy książkę, która jest jak bardzo dobra multiwitamina. Dostarcza kompleksowego wsparcia osobom, które chcą poznać świat finansów i funkcjonować w tym świecie, a zatem jest wsparciem dla szerokiego grona czytelników. Kompleksowość wiąże się z szerokim spektrum poruszanych zagadnień: od finansów osobistych po finanse międzynarodowe, od finansów publicznych po finanse przedsiębiorstw, od prostych instrumentów finansowych, jak czek, po te notowane na giełdach papierów wartościowych. Co ważne, zagadnienia te przedstawiono w świetnie przyswajalnej pigułce. Przyswajalność tej pigułki wynika z formy i języka przekazu. Czytelnik znajdzie tu przejrzyste definicje i liczne przykłady oraz ilustracje. Znajdzie też zadania, które umożliwią mu weryfikację zdobytej wiedzy. Choć podręcznik był tworzony z myślą o młodzieży przygotowującej się do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”, z pewnością będzie też wsparciem dla wielu innych czytelników i poszerzy grono finansomaniaków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Rynek pracy jest konglomeratem wielu subrynków, a jednym z kluczowych kryteriów podziału jest kryterium przestrzenne. Problematyka niniejszej monografii obejmuje szerokie spektrum zagadnień związanych z ilościową analizą rynku pracy w Polsce w ujęciu powiatowym. Badania przeprowadzone z zastosowaniem zróżnicowanych metod ilościowych (m.in. eksploracyjna analiza danych przestrzennych, metody wielokryterialnej klasyfikacji obiektów, niestrukturalne metody prognozowania) pozwoliły na identyfikację homogenicznych pod względem profilu gospodarczego klastrów powiatów oraz krótkookresową prognozę zatrudnienia w wyodrębnionych klastrach. Poszczególne działy gospodarki charakteryzują się odmiennymi prawidłowościami rozwojowymi i odmienną wrażliwością na zmiany koniunkturalne. Perspektywy rozwoju nie są jednakowe dla wszystkich rodzajów działalności gospodarczej, co determinuje sytuację na rynku pracy. * Monografia stanowi nowatorskie oraz rzetelne opracowanie dotyczące modelowania sytuacji na regionalnych rynkach pracy. […] Podjęta w pracy problematyka jest istotna nie tylko dla rozważań teoretycznych prowadzących do nowych rozwiązań dla funkcjonowania rynku pracy, ale przede wszystkim dla przestrzennych badań ekonomicznych. dr hab. M. Pietrzak, prof. UMCS
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Monografia stanowi próbę wszechstronnego omówienia sytuacji na wojewódzkich rynkach pracy w Polsce. Opracowanie naukowe oferuje przegląd istniejących badań, umiejscawiając wyniki pracy naukowej autorów w szerokim kontekście. Szczegółowe analizy przestrzenne i czasowe poziomu zatrudnienia, a także powiązanych zmiennych ekonomicznych opisują sytuację na wojewódzkich rynkach pracy. Głównym celem monografii jest jednak modelowanie liczby pracujących w województwach w latach 1995–2018. Zbudowano modele ekonometryczne badanego zjawiska: model panelowy oraz model o równaniach pozornie niezależnych. Pozwala to nie tylko na opis powiązań ekonomicznych pomiędzy analizowanymi zmiennymi, ale także opracowanie możliwych trajektorii kształtowania się poziomu zatrudnienia w województwach do roku 2050. Ze względu na przeprowadzone badania na poziomie regionalnym publikacja wypada niezwykle atrakcyjnie na tle konkurencji. Dodatkowo publikacja ma bardzo wysoki poziom merytoryczny, co również wyróżnia ją pod względem monografii naukowych. Dr hab. Michał Pietrzak, prof. UMK
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO. Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
W monografii poruszono problematykę nasilających się nowych zjawisk i procesów, zmian zarówno w odniesieniu do uwarunkowań społeczno-gospodarczych, jak i środowiskowych, warunkujących mechanizmy rynku mieszkaniowego. Praca nie dotyczy wyłącznie specyfiki polskiego rynku mieszkaniowego, ale jest przeglądem o charakterze komparatywnym w kontekście międzynarodowym. Monografia rozpoczyna się szeroką analizą współczesnych i innowacyjnych przemian przestrzeni miejskiej w Holandii, wskazuje praktyczne rozwiązania dotyczące podaży mieszkań dostępnych według koncepcji Inclusionary Housing, analizuje potencjał spółdzielni mieszkaniowych jako uczestników rynków mieszkaniowych we współczesnych uwarunkowaniach. Ponadto w publikacji przedstawiono problem opuszczonych i negatywnie oddziałujących na otoczenie, a nawet stanowiących potencjalne zagrożenie zombi developments oraz niebezpieczeństwa wynikające z cykliczności rynku kredytowego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
W publikacji podjęto problematykę wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem w marketingu produktów żywnościowych, skupiając się przede wszystkim na oświadczeniach zdrowotnych i żywieniowych umieszczanych na etykietach. Wybór tematu wynikał z jednej strony z rosnącego znaczenia pozacenowych atrybutów produktów żywnościowych, do których zaliczają się dane o właściwościach odżywczych i zdrowotnych, a z drugiej – z luki badawczej w tym obszarze w polskiej literaturze przedmiotu. Monografia może być użyteczna zarówno dla uczonych zajmujących się marketingiem produktów żywnościowych lub naukami o żywności i żywieniu oraz studentów pokrewnych kierunków, jak i dla praktyków zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórstwa i dystrybucji produktów z segmentu tzw. „zdrowej żywności”. ZE WSTĘPU Książka bardzo interesująca, oryginalna, warta rozpowszechnienia. Brak na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowego opracowania. Podjęty przez Autora problem badawczy jest ważny i nietypowy. Zaletami monografii są zarówno wnikliwe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych Autora. Zgromadzony materiał jest bardzo bogaty i wartościowy. Publikacja ma znaczące walory aplikacyjne. Z RECENZJI DR HAB. RENATY NESTOROWICZ, PROF. UEP
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Umasowienie szkolnictwa wyższego zapewniło miastom dostęp do nowej, licznej grupy konsumentów – studentów. W konsekwencji wiele ośrodków akademickich przeistoczyło się w ostatnich dekadach w swoiste „miasta studentów”. Struktury gospodarcze i przestrzenne takich miast funkcjonują i rozwijają się dzięki zaspokajaniu potrzeb konsumenckich młodzieży akademickiej. Biorcami rosnącej populacji studentów okazały się jednak nie tylko ośrodki o ugruntowanej tradycji akademickiej, ponieważ studenci stali się także użytkownikami miast zdominowanych niegdyś przez produkcję przemysłową. W książce przedstawiono szeroko zakrojone studium porównawcze dwóch poprzemysłowych miast akademickich – Łodzi i Turynu – w którym kluczowe znaczenie przypisano badaniu ankietowemu nad zachowaniami konsumenckimi studentów. Miało ono na celu określenie roli tych zachowań w rozwoju gospodarczym i przestrzennym obu ośrodków. Analizie poddano trzy wymiary zachowań konsumenckich studentów – gospodarczy, przestrzenny i czasowy – na rynkach edukacyjnym, mieszkaniowym, handlowym, transportowym, gastronomicznym oraz usług czasu wolnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Na naszych oczach dzieje się cyfrowa rewolucja. Nowe technologie rozwijają się z szybkością geometryczną i bez ich udziału nie wyobrażamy sobie dziś funkcjonowania. Przedefiniowaniu ulega odwieczne pytanie „Kim jesteśmy i dokąd zmierzamy?”. Jako społeczność, której wymianę myśli na skalę globalną umożliwił Internet, staliśmy się kreatorami nowego, cyfrowego wymiaru rzeczywistości i dopasowujemy do tego nowego świata wszystkie dziedziny życia, zmieniając ich postać z materialnej na wirtualną. Wirtualne formy komunikacji, tj. dźwięk, obraz, pismo i formy płatności, uzupełniają lub – jak twierdzą niektórzy – wypierają bezpośrednie, interpersonalne interakcje między ludźmi. W odpowiedzi na te wyzwania zmienia się rynek finansowy – bogatszy dziś o rynek kryptowalut i technologię blockchain. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: w jakim kierunku zmierza ewolucja pieniądza w najbliższej przyszłości? Ma on uzmysłowić dynamikę zachodzących wokół zmian, często niezauważalnych, a mogących mieć zasadnicze znaczenie dla przyszłości cywilizacji i zmienić dogmaty ekonomiczne. Jednym z nich jest definicja pieniądza i centralizacja jego emisji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Celem niniejszego opracowania jest ocena przebiegu procesów konwergencji na europejskich rynkach mieszkaniowych i identyfikacja skutków tejże konwergencji. Praca wpisuje się w ciąg badań sektora mieszkaniowego realizowanych w wielu krajach. Zawiera omówienie nie tylko najczęściej prowadzonych badań nad konwergencją cenową, lecz cechuje ją szersze spojrzenie, uwzględniające konwergencję realną oraz instytucjonalną rynków mieszkaniowych. Podjęta została także próba wskazania przyczyn tego zjawiska oraz jego następstw. Monografia zaadresowana jest do szerokiego grona odbiorców: do osób zajmujących się teorią wzrostu gospodarczego, osób zajmujących się zawodowo problematyką funkcjonowania rynków nieruchomości, a zwłaszcza do studentów kierunków, które włączyły problematykę nieruchomościową do programów nauczania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again